2021-02-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Nä det är märkligt hon verkar leva helt i förnekelse.

Företaget går som sagt jättebra nu enligt henne, de har flera anställda och betalar över 20 000 i skatt varje månad. Jag är ingen expert men det låter väldigt lite om de nu drar in sådana enorma summor och kan ha anställda.

https://www.facebook.com/watch/?v=421813665556819

Ja alltså... med tanke på att moms är skatt, och att momsen ligger på 25% i det här fallet så undrar jag lite vad hon menar här. Bara momsen på tre drägliga löner är mer än 20k i månaden i genomsnitt.
Citera
2021-02-25, 18:03
Medlem
Gavins-Friends avatar
Här är Magdalenas instagraminlägg. Såg att det inte hade nämnts innan jag skrev det.

https://www.instagram.com/p/CLpbBmXpSVm/?igshid=1je1e0vwb87t

Inte varit min favorit som programledare innan men senaste var hon klockren. Allt hon sa och tycker det hon skriver på Instagram var helt rätt.
Citera
2021-02-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillatik
Ja alltså... med tanke på att moms är skatt, och att momsen ligger på 25% i det här fallet så undrar jag lite vad hon menar här. Bara momsen på tre drägliga löner är mer än 20k i månaden i genomsnitt.

Tror du blandar ihop momsen med arbetsgivaravgiften som är på 31,42 procent av bruttolönen. Nu är jag inte sådär jättekunnig hur lönerna ligger i byggbranschen men så mycket är klart att de är definitivt högre än de cirka 21 600 spänn brutto som det där skulle motsvara för tre pers. Sen har vi ju deras egna löner.

Sen har vi ju momsen på det de säljer minus det som de köper in. Då är 20 000 direkt löjligt. Nej, det här luktar skunk lång väg!
Citera
2021-02-25, 18:43
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammelkusen
Tror du blandar ihop momsen med arbetsgivaravgiften som är på 31,42 procent av bruttolönen. Nu är jag inte sådär jättekunnig hur lönerna ligger i byggbranschen men så mycket är klart att de är definitivt högre än de cirka 21 600 spänn brutto som det där skulle motsvara för tre pers. Sen har vi ju deras egna löner.

Sen har vi ju momsen på det de säljer minus det som de köper in. Då är 20 000 direkt löjligt. Nej, det här luktar skunk lång väg!

Håller med och hur klarar de att hantera ett företag mtp deras misskötta finanser?
Citera
2021-02-25, 19:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Jag kan 0 om företagande osv så ska inte yttra mig för mycket här, men enligt merinfo har både byggfirman och skateshopen anmärkning och skuldsaldo. Skateshopen har dessutom utmätning.

Citat:
Ursprungligen postat av chillatik

Nä det är ytterst märkligt allihopa
Citera
2021-02-25, 19:44
Medlem
Jag känner ändå att mannen har något vettigt långt inne i sig. Sen har skridskoåkerskan tryckt all sans och lust ur honom.
Citera
2021-02-25, 20:37
Medlem
Vilket jävla avsnitt det senaste. Det var en bruten man man såg i tv-rutan. Isprinsessan hade knäckt honom totalt. Jag tyckte mest synd om honom. Hon styrde ju över honom totalt. Han verkade vilja ha jobbet men hon hade bestämt över hans huvud att han skulle ta det där jobbet i deras byggfirma, och han hade inte ett skit att sätta emot.

Sådär ser en knäckt man ut. Hon har ju blåst livslusten ur honom totalt, det kunde vem som helst se.

Jo just det, det hette konståkning-inte skridskoåkning. Skridskoåkning är för amatörer.
Citera
2021-02-25, 20:41
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool
Jag känner ändå att mannen har något vettigt långt inne i sig. Sen har skridskoåkerskan tryckt all sans och lust ur honom.

Jamen gud, de är ju vuxna människor, kanske något klent begåvade, men ändå svårt att förstå hur han kan vara så vrålmesig & hon extremt orealistisk. De har ju ändå ansvar för sina barn & att skapa en bra framtid för sin familj.
Citera
2021-02-25, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Jag kan 0 om företagande osv så ska inte yttra mig för mycket här, men enligt merinfo har både byggfirman och skateshopen anmärkning och skuldsaldo. Skateshopen har dessutom utmätning.

Jag kan heller inget om företagande men hela hennes snack om hur bra firman går och hur dom fått sin ekonomi på fötter så mycket bättre än om dom gjort som Magdalena ville är ju helt motsägelsefullt.

Att städa upp i ett sånt där ekonomiskt kaos och få en stabil och god ekonomi( som hon påstår att dom nu har) gör man inte i en handvändning ens om man har både vilja och kämpaglöd, frågan är om det ens då går att få 100% ordning på det.

3 miljoner i skulder och 28( tror jag det var) betalningsanmärkningar. Tveksamt om det ens går att komma på fötter helt när man hamnat i en sådan knipa.
Citera
2021-02-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kollade senaste avsnittet med konståkningsbruden och blev sugen att kolla mer. Tips på något specifikt avsnitt under de senaste säsongerna som är extra underhållande?

Med extra underhållande menar jag typ WT, personer som lackar, mycket känslor överlag.
Han som försökte köra över programledaren I en av de tidigare säsongerna var ju ett kapitel för sig. Han blev sne att de ville sälja bilen och bara gasade iväg.
Citera
2021-02-25, 21:01
Medlem
MatildaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Vilket jävla avsnitt det senaste. Det var en bruten man man såg i tv-rutan. Isprinsessan hade knäckt honom totalt. Jag tyckte mest synd om honom. Hon styrde ju över honom totalt. Han verkade vilja ha jobbet men hon hade bestämt över hans huvud att han skulle ta det där jobbet i deras byggfirma, och han hade inte ett skit att sätta emot.

Sådär ser en knäckt man ut. Hon har ju blåst livslusten ur honom totalt, det kunde vem som helst se.

Ja, gjorde nästan ont att se. Undrar om man kan skicka in en orosanmälan till soc, han far ju definitivt illa...🤔

Han har ju iaf en solklar theme song " Du kommer ångra det här" lär gå på repeat i hans huvud
Citera
2021-02-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaX
Ja, gjorde nästan ont att se. Undrar om man kan skicka in en orosanmälan till soc, han far ju definitivt illa...🤔

Han har ju iaf en solklar theme song " Du kommer ångra det här" lär gå på repeat i hans huvud
Ja, jag tyckte det såg ut som att han många gånger höll med Magdalena, men vågade inte säga det till frun.

Till psykologen Filip sa han att han saknade värme och kärlek i sitt förhållande. Vad gör han med denna kvinna då undrar jag, kallare dam har jag sällan skådat. Hon har tillbringat alldeles för mycket tid på isen så att personligheten har frusit till permafrost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in