2021-02-25, 13:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Självklart ska man inte skaffa barn om man inte kan ta hand om de eller sörja för deras övriga behov på rätt sätt. I det här läget känns det som att de skaffar barn för sin egna skull, behov av självbekräftelse antar jag spelar in. Men de får högre barnbidrag i alla fall. 6 barn ger nästan 12tusen i barnbidrag. https://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnbidrag
Jo det har du en poäng i. Mött kvinnor som vill skaffa barn för att må bättre själva... jag har duckat undan några kulor. Minst lika många män är idioter när det gäller ekonomi. Men just det där med att skaffa barn för sin egen skull känns som nåt kvinnligt och så är det en naiv toffel-snubbe som ångrar sig några år senare.

Mjo men det är faktiskt överdrivet att säga att det är så jäkla mycket pengar. 6 ungar kostar nog en del och ställer till det hur du själv ska tjäna pengar. MEN! Även fast jag tycker att folk överdriver om hur mycket det är, tycker jag också att det ändå borde vara ännu mindre. Eller åtminstone att man är hårdare mot såna som inte klarar av det trots hjälp.

Jag kan till rätt stor del köpa att man sätter sig i ekonomisk kris. Tänker då på de som mår psykiskt (eller fysiskt) dåligt och är tråkigt och man kanske förlorar jobb osv. Men när du har de fallskärmar du har i Sverige och du har barn: ta varenda fallskärmskrona och se till att ditt barn mår bra, även om det så innebär att du själv måste äta dina skosulor för att överleva, men vad gör många här? Spenderar pengar de inte äger som ingenting har hänt. För helvete. Kan man inte som vuxen ta hand om sig, ok. Men det är inte barnets fel att mamman eller pappan är idiot/idioter. Då det är så vanligt förekommande i detta program märker man att det är fel på systemet.

Trött på alla jävla allmossor i programmet. Okej om du inte kan jobba, kan förstå vissa (låååångt ifrån alla) som inte klarar det pga. hur de mår. Men de ska få en knuff framåt i hur de ska lära sig hantera sin ekonomi, inte få en gratis dag på Kolmården.

Edit: på andra avsnittet av säsongen nu. Han med dyslexi i gbg. Samma visa igen fast dottern i detta fall är äldre än de brukar vara i programmet. Som tur är verkar äpplet fallit långt ifrån trädet där.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2021-02-25 kl. 13:38.
Citera
2021-02-25, 13:33
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Det var jävlar vad hon är aggressiv, totalt skogstokig. Inte förvånande dock, hon ger samma intryck på fejan som i programmet.

Undrar om hon ångrar sin medverkan? Skulle tro det va..

Eller hur helt rabiat, i ett svar skriver hon att det är 6 missfall, i ett annat 7 missfall och sen är det plötsligt 9 missfall. Fick en utskällning av henne där hon berättade vad som räknades som missfall och att jag uppenbarligen inte fattade att folk kan vara väldigt fertila. Du får vara hur fertil du vill gumman men faktum kvarstår att det inte är möjligt med 6 missfall på sex månader. Menscykeln rubbas och det är inte som att du efter att karln kommit i en kan springa och göra ett gravtest. Men hon menar alltså att hon vid varje tillfälle hunnit testa sig/kollat med gyn innan missfall. Sen haft ägglossning då strax efteråt 🤦‍♀️. Nu är jag själv ingen skönhet men att han ens får bånge i hennes sällskap och med hennes utseende är fan en gåta.

Hon förskönar och kommer hela tiden med nya påståenden om vad som föranlett problemen. Det är mamma som dött, lunginflammation, särade magmuskler och förskolepersonal som svartmålar dem. Får nästan lite sociopatvibbar av henne, hur hon framhäver sig själv hela tiden, företagets igkonto handlar mycket om henne och glorifierar sina egna åstakommanden. Mellan 2011 och 2020 har hon lyckats gå ner hela 10 kilo, och hon tycker att det är jättebra. Ehhh...

Hennes Konståkning är helt horribel att titta på, så uselt. Vad ska hon med dyra privatlektioner till, hon är ju för gammal och talanglös för att göra en karriär. I hennes situation hade det räckt med vanliga lektioner om ens det.
Citera
2021-02-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Eller hur helt rabiat, i ett svar skriver hon att det är 6 missfall, i ett annat 7 missfall och sen är det plötsligt 9 missfall. Fick en utskällning av henne där hon berättade vad som räknades som missfall och att jag uppenbarligen inte fattade att folk kan vara väldigt fertila. Du får vara hur fertil du vill gumman men faktum kvarstår att det inte är möjligt med 6 missfall på sex månader. Menscykeln rubbas och det är inte som att du efter att karln kommit i en kan springa och göra ett gravtest. Men hon menar alltså att hon vid varje tillfälle hunnit testa sig/kollat med gyn innan missfall. Sen haft ägglossning då strax efteråt 🤦‍♀️. Nu är jag själv ingen skönhet men att han ens får bånge i hennes sällskap och med hennes utseende är fan en gåta.

Hon förskönar och kommer hela tiden med nya påståenden om vad som föranlett problemen. Det är mamma som dött, lunginflammation, särade magmuskler och förskolepersonal som svartmålar dem. Får nästan lite sociopatvibbar av henne, hur hon framhäver sig själv hela tiden, företagets igkonto handlar mycket om henne och glorifierar sina egna åstakommanden. Mellan 2011 och 2020 har hon lyckats gå ner hela 10 kilo, och hon tycker att det är jättebra. Ehhh...

Hennes Konståkning är helt horribel att titta på, så uselt. Vad ska hon med dyra privatlektioner till, hon är ju för gammal och talanglös för att göra en karriär. I hennes situation hade det räckt med vanliga lektioner om ens det.

Haha, vart skriver hon detta?

Jag håller med dig, det är inte möjligt att få 6 missfall på 6 månader. Du ska alltså bli gravid, testa dig (graviditet syns väl efter vecka 3 men jag kan ha fel), ha eventuella symtom, gynundersökning, eventuellt skrapa bort rester, återhämtning, ägglossningen ska komma igång igen och jag vet inte vad mer. Det går ju inte ihop.

Dessutom ska man ju undvika vaginalt samlag typ 3 månader efter missfall för att inte få en infektion. Men det kan jag tänka mig att denna människa inte bryr sig om.

Det enda jag kan tänka mig är att hon ljuger bara för att måla ut sig själv som offer/få uppmärksamhet, vilket inte är omöjligt med tanke på hur hon är.
Citera
2021-02-25, 14:18
Medlem
DeValeras avatar
Jag tycker Magdalena gör ett bra jobb som programledare. Hon är tydlig och rak. Terapeuten sköter sig också, men jag misstänker att han är på skuldsanering då han bär samma kläder på sig i varje säsong.

Familjen borde ha tänkt igenom sin situation och tagit emot de råd som de fick av Magdalena. Bara de kommer igång och se till att få in inkomster och minskar på sina utgifter sitter de inte i en hopplös situation, men om de fortsätter i samma spår så blir det betydligt svårare att ta sig ur det hela.

Pappan som är erfaren snickare, vilka jag kan tänka mig tjänar ganska hyfsat borde inte ha haft något större problem med att finna ett jobb. Han kan pendla till Storstockholmsområdet, Uppsala, Enköping, Västerås, Strängnäs, Eskilstuna från Bålsta. Dessutom om det kniper kanske ta någon form av extrajobb. Mamman borde åtminstone kunna arbeta deltid eller gärna heltid om familjen kan få lite hjälp av deras mor- och farföräldrar med barnpassning.

Jag läste någonstans i denna tråd att någon skrev att det går bra för deras byggbolag. Om det stämmer så är det självklart positivt för dem, men jag skulle se ett företagsprojekt som lite riskabelt i den situation som de befinner sig i. Det kan gå bra ett eller två år, men sedan kan det bli lågkonjunktur och lite med jobb samtidigt som familjen har kvar höga utgifter. Bättre att vara anställd, och kanske för hans del, göra lite svartjobb på sin fritid istället.

Jag förstod inte att en renovering skulle bli så kostsam för den familjen, så länge man inte köper det dyraste materialet. Han borde kunna utföra en hel del arbeten på egen hand, och efter så lång tid inom byggbranschen kanske ha lite kontakter som kan hjälpa fixa det som han kanske inte kan som el och vatten.

Jag hoppas att det går bra för familjen till slut, att de får bukt med sina ekonomiska problem, synd att fyra barn ska drabbas till följd av föräldrarnas problem med att sköta sin ekonomin.
Citera
2021-02-25, 14:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Haha, vart skriver hon detta?

Jag håller med dig, det är inte möjligt att få 6 missfall på 6 månader. Du ska alltså bli gravid, testa dig (graviditet syns väl efter vecka 3 men jag kan ha fel), ha eventuella symtom, gynundersökning, eventuellt skrapa bort rester, återhämtning, ägglossningen ska komma igång igen och jag vet inte vad mer. Det går ju inte ihop.

Dessutom ska man ju undvika vaginalt samlag typ 3 månader efter missfall för att inte få en infektion. Men det kan jag tänka mig att denna människa inte bryr sig om.

Det enda jag kan tänka mig är att hon ljuger bara för att måla ut sig själv som offer/få uppmärksamhet, vilket inte är omöjligt med tanke på hur hon är.

Lyxfällans facebook sida. https://www.facebook.com/watch/?v=421813665556819

Ja men exakt och nä allt för tidigt ska man inte ta eftersom det inte syns. Kan säkert visa svagt positivt men du bör ju isf testa igen för att vara helt hundra. Sen är det ju även exakt som du skriver med resten. Jag har gjort en medicinsk abort vilket är ju ett framkallat missfall kan man säga och vi fick undvika sex sålänge jag fortfarande blödde. Jag misstänker även att jag några år senare fick ett tidigt missfall och jag hade ju inte mens på en gång efter det.

Hon ljuger helt klart för att försöka få sympatier
Citera
2021-02-25, 15:38
Medlem
Citat:
Lyxfällans facebook sida. https://www.facebook.com/watch/?v=421813665556819

Ja men exakt och nä allt för tidigt ska man inte ta eftersom det inte syns. Kan säkert visa svagt positivt men du bör ju isf testa igen för att vara helt hundra. Sen är det ju även exakt som du skriver med resten. Jag har gjort en medicinsk abort vilket är ju ett framkallat missfall kan man säga och vi fick undvika sex sålänge jag fortfarande blödde. Jag misstänker även att jag några år senare fick ett tidigt missfall och jag hade ju inte mens på en gång efter det.

Hon ljuger helt klart för att försöka få sympatier

Herrejösses vilken läsning... Jag blir så provocerad av hennes svar. Mina favoriter:

1. Man har ett tråkigt liv om man inte unnar sig saker (för lånade pengar??)
2. En man kan aldrig förstå hur det är att gå igenom ett missfall
3. En pappa får tydligen inte vabba får då får han minsann sparken
4. De har inga laster som droger och alkohol. INTE ENS GODIS HÖRRNI
5. Alla är bara avundsjuka på deras liv och kärlek

Den här människan kan inte vara på riktigt.
Citera
2021-02-25, 16:08
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBennn
Det var min fostermamma som var med idag. Jag har känt henne i 19,5 år.

Hon är en väldigt god människa och menar väl men som hon själv sa så hade hon inte koll, jag tror hon började spela för att hantera stressen vilket bara gjorde det värre. Men nu har hon sålt huset för 2,4 miljoner och flyttat till Småland. Hon går i pension i april och har nu en stabil ekonomi.

Programledaren Magnus var riktigt schysst och det var intressant att se hur det hela gick till bakom kulisserna.

Jag måste säga att det var ett helvete att tömma huset/gården, slängde massa tungt skit i containrar från 4 på morgonen till 2 på natten i flera veckor.
Skönt att höra. En av få som varit med som åtminstone går med på att sälja saker utan problem och som verkade godhjärtad men mått sämre och strulat till det efter mannens död. Är nog rätt få som får ordning på livet efter programmet.

Så irriterande att se henne "bara" få 30k för alla prylar medan hon som hade en...Sacosäck typ? Fick 6k.

Dessutom en som uppenbarligen kunde ta hand om sina barn, fast de inte ens var hennes egna från början! Till skillnad från massvis med andra i programmet som inte ens klarar av att ta hand om en enda unge som de själva skapat.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-02-25 kl. 16:10.
Citera
2021-02-25, 16:15
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Herrejösses vilken läsning... Jag blir så provocerad av hennes svar. Mina favoriter:

1. Man har ett tråkigt liv om man inte unnar sig saker (för lånade pengar??)
2. En man kan aldrig förstå hur det är att gå igenom ett missfall
3. En pappa får tydligen inte vabba får då får han minsann sparken
4. De har inga laster som droger och alkohol. INTE ENS GODIS HÖRRNI
5. Alla är bara avundsjuka på deras liv och kärlek

Den här människan kan inte vara på riktigt.

Hon har konståkningen, andra har alkohol... så det måste vara antingen eller?

Har svårt att tro att han fick sparken för att han vabba om det nu stämmer så borde de väl anmäla det företaget. Läste att hon påstod att de visa månader hade fått in så bra med pengar att de inte behövde plocka ut någon lön nästkommande månad eftersom de hade så mycket pengar kvar. Tillåt mig tvivla och varför isf inte plocka ut de pengarna och betala av skulderna. Vågar vi gissa på att hon är mytoman eller har någon annan trevlig diagnos.
Citera
2021-02-25, 16:34
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Hon har konståkningen, andra har alkohol... så det måste vara antingen eller?

Har svårt att tro att han fick sparken för att han vabba om det nu stämmer så borde de väl anmäla det företaget. Läste att hon påstod att de visa månader hade fått in så bra med pengar att de inte behövde plocka ut någon lön nästkommande månad eftersom de hade så mycket pengar kvar. Tillåt mig tvivla och varför isf inte plocka ut de pengarna och betala av skulderna. Vågar vi gissa på att hon är mytoman eller har någon annan trevlig diagnos.

ja, denna dam var verkligen speciell. Hon verkade helt enkelt inte kunna ta in att de inte hade råd med alla saker som hon ville att de skulle ha och göra. Ingenting kunde sparas in på enligt henne. Konståkningen måste hon hålla på med. De blödande misslyckade företagen måste de ha kvar. Huset måste renoveras för svinmycket pengar. De måste åka ut och resa. De måste ha flera fina bilar. De måste ha cyklar och prylar kvar.

De flesta andra skuldsatta erkänner ju ändå ställda mot väggen att man inte kan fortsätta spendera pengar som man inte har och att något eller ofta mycket måste sparas in på för att man ska kunna bo, äta etc när man redan dragit på sig stora skulder. Sen kanske de inte klarar att leva efter den sanningen utan lyckas ändå shoppa upp mer än de har eller skita i att betala viktiga räkningar. Men ställda mot väggen med svart på vitt siffror så erkänner de ändå den grundläggande logiken i att pengarna måste räcka till det man behöver. Inte denna kvinna.
Citera
2021-02-25, 16:38
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
ja, denna dam var verkligen speciell. Hon verkade helt enkelt inte kunna ta in att de inte hade råd med alla saker som hon ville att de skulle ha och göra. Ingenting kunde sparas in på enligt henne. Konståkningen måste hon hålla på med. De blödande misslyckade företagen måste de ha kvar. Huset måste renoveras för svinmycket pengar. De måste åka ut och resa. De måste ha flera fina bilar. De måste ha cyklar och prylar kvar.

De flesta andra skuldsatta erkänner ju ändå ställda mot väggen att man inte kan fortsätta spendera pengar som man inte har och att något eller ofta mycket måste sparas in på för att man ska kunna bo, äta etc när man redan dragit på sig stora skulder. Sen kanske de inte klarar att leva efter den sanningen utan lyckas ändå shoppa upp mer än de har eller skita i att betala viktiga räkningar. Men ställda mot väggen med svart på vitt siffror så erkänner de ändå den grundläggande logiken i att pengarna måste räcka till det man behöver. Inte denna kvinna.

Nä det är märkligt hon verkar leva helt i förnekelse.

Företaget går som sagt jättebra nu enligt henne, de har flera anställda och betalar över 20 000 i skatt varje månad. Jag är ingen expert men det låter väldigt lite om de nu drar in sådana enorma summor och kan ha anställda.

https://www.facebook.com/watch/?v=421813665556819
Citera
2021-02-25, 17:15
Medlem
Gavins-Friends avatar
Jävlar vad Magdalena var bra i senaste avsnittet. Kändes som man kollade på gamla klassiska lyxfällan när hon inte köper deras undanflykter. Inte sådär mjuk som de är ofta nuförtiden, hård men rättvis.

Hon har för övrigt lagt upp en bild på Instagram på konståkning och skrivit att hon blir förbannad på de som prioriterar annat framför sina barn. En klar diss mot konståkerskan. Möjligt att detta redan diskuterats i tråden.

Edit: det jag skrev innan om psykiskt sjuka vs korkade. Så kvalar de (särskilt hon) in på det sistnämnda. Såklart nåt psykiskt fel men inget som hindrar henne fysiskt. För det där är en person som uppenbarligen klarar av att göra grejer, jobba osv. men tänker idiotiskt och tar inte till sig av tips från ett proffs. Vilket påverkar barnen. Vad jag märkte av så verkade hon inte ha nån diagnos eller så, utan gör bara idiotiska grejer. Mannen verkade må lite dåligt psykiskt dock, antagligen för han var trött på hennes korkade grejer även om han såklart själv också har en stor del i det.

Nä här köper jag faktiskt kommentarerna från folk i tråden.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-02-25 kl. 17:35.
Citera
2021-02-25, 17:15
Medlem
Citat:
Nä det är märkligt hon verkar leva helt i förnekelse.

Företaget går som sagt jättebra nu enligt henne, de har flera anställda och betalar över 20 000 i skatt varje månad. Jag är ingen expert men det låter väldigt lite om de nu drar in sådana enorma summor och kan ha anställda.

https://www.facebook.com/watch/?v=421813665556819

Jag kan 0 om företagande osv så ska inte yttra mig för mycket här, men enligt merinfo har både byggfirman och skateshopen anmärkning och skuldsaldo. Skateshopen har dessutom utmätning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in