Citat:
Jo det har du en poäng i. Mött kvinnor som vill skaffa barn för att må bättre själva... jag har duckat undan några kulor. Minst lika många män är idioter när det gäller ekonomi. Men just det där med att skaffa barn för sin egen skull känns som nåt kvinnligt och så är det en naiv toffel-snubbe som ångrar sig några år senare. Självklart ska man inte skaffa barn om man inte kan ta hand om de eller sörja för deras övriga behov på rätt sätt. I det här läget känns det som att de skaffar barn för sin egna skull, behov av självbekräftelse antar jag spelar in. Men de får högre barnbidrag i alla fall. 6 barn ger nästan 12tusen i barnbidrag. https://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnbidrag
Mjo men det är faktiskt överdrivet att säga att det är så jäkla mycket pengar. 6 ungar kostar nog en del och ställer till det hur du själv ska tjäna pengar. MEN! Även fast jag tycker att folk överdriver om hur mycket det är, tycker jag också att det ändå borde vara ännu mindre. Eller åtminstone att man är hårdare mot såna som inte klarar av det trots hjälp.
Jag kan till rätt stor del köpa att man sätter sig i ekonomisk kris. Tänker då på de som mår psykiskt (eller fysiskt) dåligt och är tråkigt och man kanske förlorar jobb osv. Men när du har de fallskärmar du har i Sverige och du har barn: ta varenda fallskärmskrona och se till att ditt barn mår bra, även om det så innebär att du själv måste äta dina skosulor för att överleva, men vad gör många här? Spenderar pengar de inte äger som ingenting har hänt. För helvete. Kan man inte som vuxen ta hand om sig, ok. Men det är inte barnets fel att mamman eller pappan är idiot/idioter. Då det är så vanligt förekommande i detta program märker man att det är fel på systemet.
Trött på alla jävla allmossor i programmet. Okej om du inte kan jobba, kan förstå vissa (låååångt ifrån alla) som inte klarar det pga. hur de mår. Men de ska få en knuff framåt i hur de ska lära sig hantera sin ekonomi, inte få en gratis dag på Kolmården.
Edit: på andra avsnittet av säsongen nu. Han med dyslexi i gbg. Samma visa igen fast dottern i detta fall är äldre än de brukar vara i programmet. Som tur är verkar äpplet fallit långt ifrån trädet där.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2021-02-25 kl. 13:38.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2021-02-25 kl. 13:38.