2014-03-20, 20:35
  #11929
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krueger
Har dom enbart sagt sambo i programmet eller flickvän?
Tänker att han är ganska feminin av sig och kanske är bi/gay
Därför syrran reagerade extra mycket när hon blev frågan om hon var hans flickvän.
Visst har han noppat ögonbrynen?

Unga män från t ex Djursholm brukar visserligen vara ganska fjolliga. De förnekar väl att de är bögar.
Citera
2014-03-20, 20:37
  #11930
Medlem
kruegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Visst har han noppat ögonbrynen?

Unga män från t ex Djursholm brukar visserligen vara ganska fjolliga. De förnekar väl att de är bögar.

Hela hans jargong och sätt att prata (tonfall) är så feminint i mina ögon och öron.
Inget fel i det, men någon här i tråden skrev något om hur hans flickvän må se ut, jag tänker att det kanske är en pojkvän.
Citera
2014-03-20, 20:42
  #11931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Visst har han noppat ögonbrynen?

Unga män från t ex Djursholm brukar visserligen vara ganska fjolliga. De förnekar väl att de är bögar.

Fast nu är han ju inte från Djursholm utan inflyttad från Småland/Värmland. Mitt intryck är att han är helt straight men att han försöker vara en glassig storstadskille vilket han inte alls är. Därav de konstiga ögonbrynen/dambyxorna/tatueringarna. En kille som vill vara så rätt, men blir så himla fel. Finns ju många som han i Stockholm, alla inflyttade någonstans ifrån och sjukt osäkra.
Citera
2014-03-20, 20:54
  #11932
Medlem
pyttefnaxs avatar
Han jobbade som bilförsäljare och i början sa dom något om att han hade en bil som han skulle sälja, borde inte Lyxfällan sålt den åt honom då, dom får ju bra betalt som fan.

edit; aha, den hade han sålt nu.

haha, aldrig att han äter ica-basics pyttipanna när inte kamerorna är i närheten.
__________________
Senast redigerad av pyttefnax 2014-03-20 kl. 20:59.
Citera
2014-03-20, 20:59
  #11933
Medlem
DonSikiels avatar
Var det bara jag som märkte nåt udda med hans syster? Hon verkade lite för van att va framför kameran Har de slut på äkta puckon och måste ta in scripted reality-skådisar?
Citera
2014-03-20, 21:01
  #11934
Medlem
Trumpeters avatar
21500 back nästa vecka.
Citera
2014-03-20, 21:02
  #11935
Medlem
svampgaffels avatar
Bästa avsnittet på länge. Tycker killen var ovanligt vettig, förutom ekonomiskt då.
Citera
2014-03-20, 21:03
  #11936
Medlem
Sa han inte i början att nya jobbet hade en garantilön på 20k brutto? När de gjorde slutbudgeten sa de plötsligt att han skulle få in garanti på 20k netto? Hörde jag fel eller körde de en blåsning?
Citera
2014-03-20, 21:17
  #11937
Bannlyst
Tja, tycker inte veckans avsnitt var så märkvärdigt, då var White trash paret förra veckan av grövre kaliber

9000 back i månaden är förvisso mycket men killen tog ju sitt förnuft till fånga och började inte lipa och ha sig såfort det tog emot någonstans, som idioterna förra veckan.

Problemet med människor som hamnar i den här sitsen är nog inte hur dom tänker, det är nog snarare att dom inte tänker öht. Man vill ha roligt för sina pengar och lever för stunden och skjuter undan alla tankar på tråkiga räkningar...tills det inte går längre och läget blir mer och mer akut.

Tror inte denna kille var ett undantag, men tillskillnad från många andra verkar han kunnat ta till sig verkligheten.

Som sagt, faktiskt en av dom vettigare man sett i det här programmet
Citera
2014-03-20, 21:39
  #11938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Hur kan man bo i Djursholm och bara ha en boendekostnad på 5.500:-?


Han hyr antagligen ett rum i en villa eller liknande? Brukar kosta runt 5-6 tusen och är ganska lätt att hitta.
Tyckte också att han var relativt vettig och lite rar.
Citera
2014-03-20, 21:57
  #11939
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Sa han inte i början att nya jobbet hade en garantilön på 20k brutto? När de gjorde slutbudgeten sa de plötsligt att han skulle få in garanti på 20k netto? Hörde jag fel eller körde de en blåsning?

Det skulle inte förvåna mig om lyxfällan uppgav en lägre inkomst vid första budgettavlan för att det sedan vid nästa budgettavla säga rätt summa för att på så sätt snygga till siffrorna en del.

Ungefär som det är ganska vanligt att de fixar amorteringsfritt eller fryst ränta på lånen under 3-6 månader för att på så sätt få budgeten i balans. Att det efter dessa månader blir den gamla räntan eller lånet ska börja amorteras igen och budgeten därmed går back igen talar man tyst om.
Citera
2014-03-20, 21:59
  #11940
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det skulle inte förvåna mig om lyxfällan uppgav en lägre inkomst vid första budgettavlan för att det sedan vid nästa budgettavla säga rätt summa för att på så sätt snygga till siffrorna en del.

Ungefär som det är ganska vanligt att de fixar amorteringsfritt eller fryst ränta på lånen under 3-6 månader för att på så sätt få budgeten i balans. Att det efter dessa månader blir den gamla räntan eller lånet ska börja amorteras igen och budgeten därmed går back igen talar man tyst om.
Vid första tavlan så gick dom ju på de tre senaste månaderna, det gav ett snitt på 17000:-/månad. Vid sluttavlan så räknade dom på den nya lönen på 20000:-.

Vart tog pengarna han sålde bilen för vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in