2021-02-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Berätta mer - var det något större fel på BMW cabben? Mil?

O matpengar 10,000 kr/mån - är det mörkat spel eller hur mycket o vad äter hon/dom hur
många dom nu var - som hon bor är det väl inte så lätt att åka på lokal o äta varje dag o
gården borde ge ett bra mått av dagligt käk

Jag hade svårt att tro att 10,000kr i månaden spenderades på mat men hon har en tendens att skämma bort djuren och sen vet jag inte hur mycket hon fikade när hon jobbade. Hennes jobb var att köra till en diverse olika butiker runtom i Skåne/Blekinge/Småland och packa upp/beställa varor. Plus att både jag och Roger hade för det mesta stått för vår egen mat i typ 6 månader innan Lyxfällan kom på besök.

Roger jobbade för Samhall och jag studerade på Lunds Universitet. Dock fick Roger bara 1200 i månaden från februari-juni då arbetsförmedlingen inte kunde få tummarna ur bakändan och ge honom riktig lön. Dock hade han ärvt 200,000kr från hans farfars bror för ett antal år sedan. Roger flyttade till en lägenheten i Simrishamn i augusti 2020 och har nu en stabil inkomst på 15,000kr i månaden.

Bilen hade stått där sedan Gert-Åke dog 11/9-2017 och den var inte besiktad, mer än så har jag ingen riktig koll på. Jag vet bara att årsmodellen är 2008 och vi köpte den för 350,000 augusti 2010.
Citera
2021-02-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Var det inga inkomster på "Roger"? Bara matutgifter på 1800:-/månad?

Han fick 1200 i månaden februari-juni 2020 och han jobbade från 7-16 vilket var ett riktigt slavjobb. Han jobbar för Samhall och har nu en riktig lön på 15,000kr/månaden.

Jag var jäkligt arg på Samhall och arbetsförmedlingen för det kändes som dem utnyttjade honom under den perioden. Vet fan inte hur det kunde vara lagligt att låta honom jobba 7-16 mån-fre i 5 månader med 1200 som lön.
Citera
2021-02-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Antar att Lyxfällans redaktion eller delar av den, även gör andra produktioner, men: Någon som har koll på hur mycket folk det går åt och hur länge, för att göra ett avsnitt?

Ingen aning men det tog dem bara 5 dagar för att spela in min fostermammas avsnitt. Dem kom kl 9 och åkte hem kl 5 om jag minns rätt. Det var en förvånansvärt liten crew men alla var riktigt trevliga, Magnus pratade med oss alla. Min fostermammas sambo är projektledare för Nybro Energi och han ska fixa fibernät till Magnus någon gång men vet inte när.

Jag minns att det kom 2 tjejer som bad oss skriva kontrakt men eftersom jag inte ville vara med i TV så behövde inte jag skriva på något. Dem spelade in i slutet av maj 2020. I efterhand så skulle jag ha tagit en bild med Magnus, det hade varit rätt kul att ha som minne.
Citera
2021-02-19, 21:24
Medlem
De här bilarna köper man för mellan 160 - 250 k beroende på skick o mil.
De är häftiga.

Kan man tänka sig att det var mycket utefika o utemat när hon åkte omkring i jobbet?

Jobbade hon åt livsmedelshandlare eller åt grossar som hon packade upp åt o i butikerna
men var inte avlönad av butikerna eller - var/är jobbet välbetalt?

Kan ju vara så att Lyxfällan var snälla o mörkade en del spel som mat
Citera
2021-02-19, 21:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBennn
Han fick 1200 i månaden februari-juni 2020 och han jobbade från 7-16 vilket var ett riktigt slavjobb. Han jobbar för Samhall och har nu en riktig lön på 15,000kr/månaden.
Menade om Eva fick något från Roger för att han antagligen bodde och åt där.
Citat:
Ingen aning men det tog dem bara 5 dagar för att spela in min fostermammas avsnitt. Dem kom kl 9 och åkte hem kl 5 om jag minns rätt.
Antar att några fler är med, men inte på plats.
Citat:
Jag minns...
Kul att du som varit med är här och skriver!
Citera
2021-02-19, 22:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Om hon nu "bara" hade bränt 12000 i månaden på spel, var tog då de andra 48000 vägen?
Var 12000 totalt på övrigt så summan på spel var nog lägre än 12000. Var väl annars lånekategorin som tog det mesta av totalen. 26 500 i månaden i lånekostnader.
Senast redigerad av Jonas1968 2021-02-19 kl. 22:06.
Citera
2021-02-23, 10:12
Medlem
Ograsts avatar
Dagens avsnitt som kan ses via Viafree är intressant. Familjs hus är ute på exekutiv aktion men morsan vill inte sluta åka skridskor. Magda får kämpa otacksamt i stark motvind.
Citera
2021-02-23, 10:40
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dagens avsnitt som kan ses via Viafree är intressant. Familjs hus är ute på exekutiv aktion men morsan vill inte sluta åka skridskor. Magda får kämpa otacksamt i stark motvind.

Det var det bästa programmet jag sett tror jag eller värsta, tacka nej till ett arbete för två veckors eget arbete...
sen tror kvinnan de ska börja tjäna pengar på sina företag ( oklart om båda eller bara hennes)... varför har de inte tjänat något ännu på dem, men lever i tron om att de ska börja dra in pengar där ? 😅
15000 back det ser ljust ut??
Citera
2021-02-23, 10:54
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Det var det bästa programmet jag sett tror jag eller värsta, tacka nej till ett arbete för två veckors eget arbete...
sen tror kvinnan de ska börja tjäna pengar på sina företag ( oklart om båda eller bara hennes)... varför har de inte tjänat något ännu på dem, men lever i tron om att de ska börja dra in pengar där ? 😅
15000 back det ser ljust ut??

Julia vill inte sluta ta dyra privatlektioner i skridskor och hon kan inte springa eller cykla för att hennes knän är dåliga. Hon kan inte åka kollektivtrafik för att hennes rygg är dålig. Peter fortsätter att stötta hennes naiva drömmar om en egen konståkningsbutik. 15000 kr back i månaden givet deras skulder så kommer deras hus snart vara tillgängligt på exekutiv aktion igen.
Citera
2021-02-23, 13:06
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
15.000 back just där och då i månaden, men det kommer braka iväg igen.
Citera
2021-02-23, 13:30
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Julia vill inte sluta ta dyra privatlektioner i skridskor och hon kan inte springa eller cykla för att hennes knän är dåliga. Hon kan inte åka kollektivtrafik för att hennes rygg är dålig. Peter fortsätter att stötta hennes naiva drömmar om en egen konståkningsbutik. 15000 kr back i månaden givet deras skulder så kommer deras hus snart vara tillgängligt på exekutiv aktion igen.

Vi får hålla koll på Kronofogdens hemsida då, de lär inte fixa det på egen hand. Tragiskt avsnitt, men gillade att Magdalena var hård. De vägrade nästan allt. "Jag vill att min man ska gå med i cykelklubben" ja men din man vill ha pengar och skiter i cykeln. Tror det skulle gått bättre om inte hon fick bestämma så mycket. Inte för att han var perfekt heller men mer villig att göra förändringar.
Citera
2021-02-23, 14:55
Medlem
Citat:
Julia jobbar heltid med vissa avdrag och löneutmätning.
Peter, du har varit pappaledig mycket och arbetslös sen 6-7 veckor. Även du har en löneutmätning. Men ni har föräldrapenning och barnbidrag. Totalt kommer det in 43 300 kronor i hushållet.

Är det här realistiskt? Låt gå för att min nettolön ligger en bit över vad de två har i snitt, men så många tusen över är det inte. Vad går egentligen mina skattepengar till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in