Citat:
Ursprungligen postat av
Vitalio
Sitter och kollar gamla avsnitt av Lyxfällan - i brist på annan underhållning.
Säsongerna 17, 18 och 19 hittills och mer än halvvägs på säsong 20.
Höjdpunkten är avsnitt 20:4 med greken Dinos helt klart.
Men även en del andra bra avsnitt (17:11, 18:2, 19:2, 19:5 och 20:8).
Dessa säsonger visades hösten 2014 - våren 2016.
Mitt under brinnande högkonjunktur.
Mycket WT-folk med fula tatueringar som har följande egenskaper:
Varken öppnar eller betalar räkningar.
Röker som skorstenar.
Dricker 2 liter energidryck om dagen.
Skaffar barn som de sedan struntar i.
Byter bil 1 gång i månaden.
> 1 miljon i skulder trots att de bor i hresrätt.
Vill inte jobba......
Listan kan göras längre.
Det som fick mig att skriva inlägget är att jag kom att tänka på den knallhårda lågkonjunktur som vi nu går in i. Hur fruktansvärt chanslösa dessa personer kommer att vara. Alla som har sådana skulder och sådant leverne kommer obarmhärtigt att svepas bort med en jätte-tsunami och aldrig mer kunna leva ett normalt liv.
Kan tänka mig att många av dem som medverkat i programmen de senaste åren blir både bostads- och arbetslösa.
Jag har ett par i 'bekantskapskretsen' som levt slarviga hela livet. Jag har noterat hur dom alltid tycks klara sig. Dom har heller ingenting att förlora. Ingen ägd bostad eller fast jobb dom trivs på.
Jag har särskilt en kille jag tänker på som kanske har jobbat en månad i snitt per år dom senaste 20-25 åren jag stött på honom. Visst, han har ingen br eller bil men verkar hyfsat bekymmersfri förutom enskilda gånger då allt verkar kolsvart. Blir han av med extrajobbet så löser det sig.
Blir jag av med jobbet så har jag bostadsrätt, bil och ett sparande jag vill underhålla. Jag är mer oroad, trots att jag har det bra och har mycket.