Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Duktigt av dig att skvallra, hets mot folkgrupp? Så larvigt...
Vari fanns någon hets mot folkgrupp i mitt anförande? Var det bara den simpla konstanterandet att det olikt vad du förordar inte är bra för mänskligheten som stort att vi importera somalier för att födda barn åt oss istället för att vi själv födder våra framtida medborgare?
Skvallra?
Är du skyldig följa regelverket eller är du inte?
Att misskreditera ett helt folk ÄR
Hets mot folkgrupp och nej det var inte någon beskrivning av nativitet jag reagerade på.
Citat:
För min del bedriver du givetvis hets mot vita folkgrupper i din iver att byta ut oss medan vi födder ännu färre barn, när vi redan minskar med 20-40% per generation i hela vita Västvärlden, men ska inte gå och skvallra till moderator bara för det.
Att vara för invandring är inte hets mot folkgrupp.
Citat:
Jo, väldigt innovativa. Vilket inte betyder att moderna egypter har vad som krävs för att vara innovativa i informationsåldern, deras forna kultur har tyvärr dessutom korrumperats av islam. Men moderna egypter är defintivt mer innovativa och produktiva än somalier.
Omdu läser det jag länkade om Punt så finns för alltså skäl misstänks att äldsta egyptiska riket just har puniska anor, dvs dagens somalier.
Du vet det där människorna som ” inte var innovativa” skapade möjligen en av mänsklighetens mest framgångsrika och rejält kreativa rike.
Citat:
Empiri efterfrågades, inte spekulationer. Du har hittills inte nämnt en endaste somalisk uppfinning, du får googla vidare. Jag kan ju ändå nämna en förträffligt intelligent somalisk kvinna, Ayan Hirsi Ali, men hon är ingen uppfinnare. Dessutom så driver vänstern (exempelvis Mattias Gardell) hets mot henne för att vara "islamofob", som om hon inte har tillräckligt svårigheter med att fly för livet från hennes fundamentalistiska landsbröder.
Bevis för somaliska individers innovationer gavs, om du orkar så ser du att länken är ”lagad”.
Citat:
Du länkade antagligen till fel sida. Kom ihåg att när du frågade efter vikingars, islänningars och medeltida svenskars unika innovationer, så svarade jag på din fråga (och inte diffusa svar om vikingarnas stora handelsstäder eller liknande). Vi måste hålla oss till frågan som diskuterades.
Suck!
Människan är EN art, som inte skiljer speciellt mycket mellan olika geografiska platser så att de går dela in i olika raser med dessa ENORMA skillnader som små rasistiska fjantar som du vill ha det till att en etnicitet alltså plötsligt skulle sakna kreativitet.
De innovationer du känner till utsprunget till är ALLA gjorda de senaste typ 500 åren, vilket är en fjärt i mänsklig innovativ tid.
INGEN egyptier anno 4000 BC
har alltså patent på pyramidbygge.
Allright?
Så ska du bygga ett helt folkgrupps ”innovations” förmåga baserat på 500 år.
Varför inte ta Sveriges ALLA innovationer från ex. mellan 1000-500 BC?
Hur mycket uppfann just svenskar då tror du?
Innovationer förklaras av en massa faktorer, men inte i etnicitet.
Mest ett tillräckligt överflöd i ett samhälle så tillräckligt stor grupp kan sättas att studera och fnula och ges resurser att ex experimentera. Detta fanns inte för svenskarna 1000 BC, men det finns idag.
Detta finns heller inte i ett idag sönderkrigat och fattigt Somalia, men mycket troligt ex. i Punt.
Bedriver man handel av den kaliber som alltså Punt gjorde, så är man inte icke innovativ.
Inget folkslag saknar den förmågan, eftersom det är ett högst mänskligt drag.