Citat:
Så, Du tror alltså att om vi bara visste mer om döden så skulle vi bejaka och omfamna den? Ett sensationellt ställningstagande.
Citat:
De inte sivt religiösa somverkligen tror på ett liv efter detta eller ovissa fall ett bättre liv efter detta
går tom i vissa fall frivliligt in i döden.
går tom i vissa fall frivliligt in i döden.
Det kan vara ett resultat av fanatism - eller höga ideal. Inte alltid helt lätt att identifiera.
Citat:
Försök fatta en gång för alla nu att ett gäng celler som INTE hunnit utveckla ”någon” då finns heller inte ”någon”. Att en ”någon” ev. kommer dyka upp i en framtid förändrar inte faktumet att det INTE finns där och då.
Att avsluta ett gäng celler får lika lite detta framtida ”någon” som änne ej finns att lida som vad alltså dina egna spermier lider för att de inte får ”bli till”.
Att avsluta ett gäng celler får lika lite detta framtida ”någon” som änne ej finns att lida som vad alltså dina egna spermier lider för att de inte får ”bli till”.
Det dr har jag redan tjatat om för Dig ett flertal gånger - könsceller var för sig är inte ett eget liv. Det är i konceptionsögonblicket detta uppstår. Det är biologiskt tvärsäkert.
Citat:
Det vore dåligt för barnet alltså att ha 2 ansvariga föräldrar som tvingas dela på omvårdnaden????
Mycket bättre att enkom ha EN som tvingas ta allt av det påtvingade omsorgsarbetet??
Fattar du ens vad du själv sitter och skriver nu?
Och nä Uven den enda här som struntar i födda barns väl och ve för att NATIONEN är viktigare är du.
Mycket bättre att enkom ha EN som tvingas ta allt av det påtvingade omsorgsarbetet??
Fattar du ens vad du själv sitter och skriver nu?
Och nä Uven den enda här som struntar i födda barns väl och ve för att NATIONEN är viktigare är du.
Om barnet har två ansvarsfulla föräldrar så är detta den bästa lösningen - det är därför jag driver frågan om kärnfamiljens återupprättande. Emellertid ser verkligheten inte alltid ut på det sättet. Det finns tillfällen då fadern smiter från sitt ansvar. Då är det i regel inte det bästa för barnet att tvinga fram ett faderskapsbeteende som riskerar att skada barnet ännu mer. Det är måhända ojättvist för kvinnan, men det är bättre för barnet. Jag har härvid ett mycket gott råd till alla flickor/kvinnor:
Se till att inte bli gravid med en man som Du inte har goda skäl att tro kommer att vara kvar för att ta sitt ansvar för barnet!