2021-02-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Så han grinar till Henko om ett knogjärn som han inte ens kan ha sett eftersom han satt inlåst på skithuset, och Henko fortsätter göra en poäng om just knogjärnet för att ... ? Är det kanske bara så att de är funkofobiska och tycker att det är under deras värdighet att fraternisera med psykotiska missbrukare som är autister?

Dessutom innebär ju alternativ 1 att jag inte alls hade knogjärn, ljög de alltså om knogjärnet?

Nu har du allt trasslat till det för dig!

Alternativ 1 utesluter väl inte knogjärn? Du kan ju fortfarande vara farlig för en ensam person rent fysiskt även om du är en autistisk pajas som man kan garva åt.

Men den här fåniga leken åsido. Jag kan ju bara grunda min bedömning på vad jag sett här och på twitter och då måste ju diagnosen bli ej frisk. Sen kanske de inblandade på poddsidan vet något annat som gör att de bedömer saken annorlunda.
Citera
2021-02-06, 19:04
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Alternativ 1 utesluter väl inte knogjärn? Du kan ju fortfarande vara farlig för en ensam person rent fysiskt även om du är en autistisk pajas som man kan garva åt.

Men den här fåniga leken åsido. Jag kan ju bara grunda min bedömning på vad jag sett här och på twitter och då måste ju diagnosen bli ej frisk. Sen kanske de inblandade på poddsidan vet något annat som gör att de bedömer saken annorlunda.
Nej, det utesluter inte min kuk i din röv medan jag viskar horunge i ditt öra heller.

Seriöst, har du fortfarande ens koll på vad du försvarar? Har du tappat bort dig helt eller kan du ens redogöra för det? Varför utesluter det ena det andra i dina exempel men inte i mina för? Är det sant att Henkos sambo tvättar håret i musselspad?

Svara!
Citera
2021-02-06, 19:06
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Han är ju handikappad och får kläder av sin mamma. Och har en podd, men hur många som lyssnar på den vet jag inte.

Fast hur ska jag kunna veta det? Jag har ju ingen aning om dina karakteristika, levnad, m m?
Nej, att du är helt neutral och hederlig i dina bedömningar av saker och ting -- det kan nog hela tråden enas om. Du är bara en regular Joe från ingenstans som har lite oskyldiga frågor som inte alls är ledande eller så.

Lär dig citera rätt förresten, din jävla idiotboomer.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-06 kl. 19:08.
Citera
2021-02-06, 19:29
Avslutad
https://twitter.com/mrhenko123/status/1358009894658600962

Citat:
"Det krävs verkligen att du är en speciell sorts jävla horunge för att du ska få för dig att ringa upp mamman till ett våldtaget barn och insinuera att hon är medskyldig för att hon är moderat.

Fyfan."

Henko verkar ha fattat att det är fel att dra in våldtäktsoffer och barn i sina konflikter. Det går ju framåt med stormsteg det här.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-06 kl. 19:35.
Citera
2021-02-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
https://twitter.com/mrhenko123/status/1358009894658600962

Citat:
"Det krävs verkligen att du är en speciell sorts jävla horunge för att du ska få för dig att ringa upp mamman till ett våldtaget barn och insinuera att hon är medskyldig för att hon är moderat.

Fyfan."

Henko verkar ha fattat att det är fel att dra in våldtäktsoffer och barn i sina konflikter. Det går ju framåt med stormsteg det här.

Är det inte lite Ehsan Fadakar/Oisin Cantwell/Fredrik Virtanen-komplex över Henko ibland? Ni vet de där ”feministerna” som förr gick ut hårt i sociala medier så fort något med lite illvilja kunda vantolkas vara misogynt - sedan visade det sig såklart att det var just dessa självutnämnda feministerna själva som var några å de grövsta mot kvinnor i deras absoluta närhet både på jobbet och privat. Man får samma vibbar av Henko, har alltid fått det.
Citera
2021-02-06, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Är det inte lite Ehsan Fadakar/Oisin Cantwell/Fredrik Virtanen-komplex över Henko ibland? Ni vet de där ”feministerna” som förr gick ut hårt i sociala medier så fort något med lite illvilja kunda vantolkas vara misogynt - sedan visade det sig såklart att det var just dessa självutnämnda feministerna själva som var några å de grövsta mot kvinnor i deras absoluta närhet både på jobbet och privat. Man får samma vibbar av Henko, har alltid fått det.

Man får väl se till hur han umgås? Var är alla invandrare och specifikt invandrarkvinnor eller HBTQ-personer som han umgås med? Det är svårt att hitta ett tydligare white savior complex som överlevt in på 20-talet.

Tvärtom så ger både Henko och Axel uttryck för en väldigt trångsynt och kälkborgerlig elitism man normalt bara hittar på den extrema högerkanten eller inom den nyrika socialdemokratin.
Citera
2021-02-07, 11:23
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicElfMagic
Kan avslöja att den här Mange är inte med i Simphörnan sen rätt länge. Kommer mest ihåg att han ägnade sig mest åt att ursäkta svärjisar och vitknekta en svärjistant som heter M**d, som han verkade vara lite förtjust i. Passade inte in sådär jättebra bland ett gäng progressiva kämpar.

Kan dock bli underhållande att höra ett samtal mellan honom och Henko. För om det är nån som kan bemöta svärjissnyftande så är det han.

gissar att han var nog bara var användbar för m i början. nu är han ju uppe i varv och fortsätter driva konflikten åt mygla och våldtäktstransen. självklart åkte han på tippen. de skrattar nog åt han trots att hans störning borde ge honom biljett in
Citera
2021-02-07, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
gissar att han var nog bara var användbar för m i början. nu är han ju uppe i varv och fortsätter driva konflikten åt mygla och våldtäktstransen. självklart åkte han på tippen. de skrattar nog åt han trots att hans störning borde ge honom biljett in

Varför stör du dig så orimligt mycket på Myra? Hon är inte en del av den här podden längre och har gått vidare i sitt liv och verkar göra sitt bästa för att undvika konflikt med Axel och Henko. Varför har du så svårt att släppa henne?

Hon gör sin egen grej nu och har förmodligen bättre saker för sig än att sitta och konspirera med våldtäktsmän, autister och boomers.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-07 kl. 11:47.
Citera
2021-02-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Haveristernas berättelser brukar i regel bygga på skärmdumpar som är ryckta ur sitt sammanhang och därefter vantolkas lösryckta citat till att bli vad Haveristerna vill att det ska betyda och kallar det för bevis. Det är en återkommande metod i deras podd för att skapa content och hitpieces. Det är ingen slump alls att den jämförts med Granskning Sverige.

Det låter som en rimlig delförklaring men det ger inte hela bilden. Med tanke på att Henko t.ex. framstår så genuint övertygad om att Malcom är en nazist så är nog en annan förklaring att han helt enkelt är för trångsynt för att hänga med i djupare och mer filosofiska resonemang där idéer inom en kontext framförs inom ramarna för en annan kontext et cetera som dessutom blandas med ironi, satir och kryddas med hypotetiska premisser och prognoser om samhällsutvecklingen. Personer med hög IQ kan i realtid, i en spontan dialog två personer sinsemellan, gå djupt in i hypotetiska scenarior och lägga upp långtgående slutsater på bordet för utvärdering. Låg IQ korrelerar dock med värdelös abstraktionsförmåga så när Henko lyssnar på Markus och Allards podd (som han har gjort fyra ggr enligt egen utsago) så kan det liknas vid att en apa ska försöka avgöra om Albert Einstein var vänster eller höger genom att analysera relativitetsteorin:
https://m.soundcloud.com/markus-och-malcom/angaende-apologeter-och-demografisk-komposition

Det spelar ingen roll hur många gånger en apa läser igenom relativitetsteorin, apan kommer inte kunna dra en trovärdig slutsats om Einsteins politiska åsikter ändå. Nåja, min poäng, mina överdrivna liknelser till trots, faller tillbaka på det faktum att IQ är en kommunikationsbarriär som är ytterst svår att bygga bort. Inga tekniska handikapp-hjälpmedel finns till hands. Intelligenta personer som Malcom och Markus kan samtala, i realtid, på en tillräckligt abstrakt nivå som Henko inte ens klarar av att analysera i efterhand, trots flera försök. Henko saknar helt enkelt den förmågan. Lika komplicerat är det för en person med hög IQ att anpassa sitt sätt att resonera på så att t.o.m. personer på Henkos nivå klarar av att hänga med i svängarna. Markus och Malcom verkar för den delen inte ens försöka anpassa sig efter den ointelligenta massan - det är förmodligen inte deras målgrupp med podden. Lösningen på problemet är dock enkelt: Henko får helt enkelt sluta lyssna på sånt som flyger högt över hans huvud, så slipper han bli så arg pga. att han inte förstår?
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-07 kl. 14:29.
Citera
2021-02-07, 14:49
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det låter som en rimlig delförklaring men det ger inte hela bilden. Med tanke på att Henko t.ex. framstår så genuint övertygad om att Malcom är en nazist så är nog en annan förklaring att han helt enkelt är för trångsynt för att hänga med i djupare och mer filosofiska resonemang där idéer inom en kontext framförs inom ramarna för en annan kontext et cetera som dessutom blandas med ironi, satir och kryddas med hypotetiska premisser och prognoser om samhällsutvecklingen. Personer med hög IQ kan i realtid, i en spontan dialog två personer sinsemellan, gå djupt in i hypotetiska scenarior och lägga upp långtgående slutsater på bordet för utvärdering. Låg IQ korrelerar dock med värdelös abstraktionsförmåga så när Henko lyssnar på Markus och Allards podd (som han har gjort fyra ggr enligt egen utsago) så kan det liknas vid att en apa ska försöka avgöra om Albert Einstein var vänster eller höger genom att analysera relativitetsteorin:
https://m.soundcloud.com/markus-och-malcom/angaende-apologeter-och-demografisk-komposition

Det spelar ingen roll hur många gånger en apa läser igenom relativitetsteorin, apan kommer inte kunna dra en trovärdig slutsats om Einsteins politiska åsikter ändå. Nåja, min poäng, mina överdrivna liknelser till trots, faller tillbaka på det faktum att IQ är en kommunikationsbarriär som är ytterst svår att bygga bort. Inga tekniska handikapp-hjälpmedel finns till hands. Intelligenta personer som Malcom och Markus kan samtala, i realtid, på en tillräckligt abstrakt nivå som Henko inte ens klarar av att analysera i efterhand, trots flera försök. Henko saknar helt enkelt den förmågan. Lika komplicerat är det för en person med hög IQ att anpassa sitt sätt att resonera på så att t.o.m. personer på Henkos nivå klarar av att hänga med i svängarna. Markus och Malcom verkar för den delen inte ens försöka anpassa sig efter den ointelligenta massan - det är förmodligen inte deras målgrupp med podden. Lösningen på problemet är dock enkelt: Henko får helt enkelt sluta lyssna på sånt som flyger högt över hans huvud, så slipper han bli så arg pga. att han inte förstår?
Det krävs bara att lyssna på honom i samtal med folk som är lika oärliga men intelligentare för att förstå att detta är sant. Ta samtalet med Cissi Wallin, Henko lyckas gå i alla fällor hon lägger ut. Den om hur han är hotfull och han biter direkt och börjar gapa om gång på gång om vem han har hotat är en klassiker. Han begriper inte ens skillnaden på olaga hot och att uppfattas som hotfull, och i samma veva börjar han alltså bete sig just på det sätt folk historiskt sett sagt gör att han uppfattas hotfull.

Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Så bra att vi kan enas kring detta. Nu undrar jag mest om du har ett Patreonkonto för dina jätteroliga och välgjorda gifs? Jag tror du skulle kunna tjäna mycket pengar på din konstnärliga talang nu när du tyvärr blivit arbetslös.
Det tror inte jag. Men jag knöt två trevliga musikkontakter jag fortfarande har kontakt med i och med de pianostycken jag klippte in vad som fortfarande är riktigt roliga rants av Axel. Synd att han tappade det, han har till skillnad från Henko språklig finess av skäl LinusSarud beskriver ovan. Alla behöver inte köpa Rolex-klockor och upprepa hur mycket cash de drar in på Patreon för att bekräfta sin duglighet, även om pengar ju alltid är trevligt. Men det finns andra sätt än Patreon att tjäna dessa på.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-07 kl. 14:53.
Citera
2021-02-07, 20:25
Medlem
Spott & spes avatar
[quote=LinusSarud|74589604]Det låter som en rimlig delförklaring men det ger inte hela bilden. Med tanke på att Henko t.ex. framstår så genuint övertygad om att Malcom är en nazist så är nog en annan förklaring att han helt enkelt är för trångsynt för att hänga med i djupare och mer filosofiska resonemang där idéer inom en kontext framförs inom ramarna för en annan kontext et cetera som dessutom blandas med ironi, satir och kryddas med hypotetiska premisser och prognoser om samhällsutvecklingen. Personer med hög IQ kan i realtid, i en spontan dialog två personer sinsemellan, gå djupt in i hypotetiska scenarior och lägga upp långtgående slutsater på bordet för utvärdering. Låg IQ korrelerar dock med värdelös abstraktionsförmåga så när Henko lyssnar på Markus och Allards podd (som han har gjort fyra ggr enligt egen utsago) så kan det liknas vid att en apa ska försöka avgöra om Albert Einstein var vänster eller höger genom att analysera relativitetsteorin:

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det krävs bara att lyssna på honom i samtal med folk som är lika oärliga men intelligentare för att förstå att detta är sant. Ta samtalet med Cissi Wallin, Henko lyckas gå i alla fällor hon lägger ut. Den om hur han är hotfull och han biter direkt och börjar gapa om gång på gång om vem han har hotat är en klassiker. Han begriper inte ens skillnaden på olaga hot och att uppfattas som hotfull, och i samma veva börjar han alltså bete sig just på det sätt folk historiskt sett sagt gör att han uppfattas hotfull.

Har ni övervägt möjligheten att Henko VILL upprätthålla och vårda propagandalinjen om Malcolm som en folkmordsförhärligande folkhemsnazist?

Resonemanget som förs i M&Ms podd är inte mer avancerat än att en normalbegåvad svensktalande kan ta till sig både innehåll och resonemang utan att snubbla in i vanföreställningar om etniskt riktade mass-steriliseringar och Hitler 2.0.

Ändå är det där vår käre Haverist-autist ständigt landar. Inte för att han inte kan utläsa kontexten utan för att man har både personliga och ekonomiska incitament till att reproducera den här konfliktlinjen in i evigheten så man kan fortsätta festa som om vore det 2014.

Nu när all lågt hängande frukt i form av Cleasson och Wallin är förbrukade blir det till att damma av den gamla insomnade konfliktlinjen mellan en förment anständig vänsterhumanisms och alla andra som tagit sig friheten att tänka en tanke till höger om Centerpartiet. Tröttsamt och förutsägbart.
Citera
2021-02-07, 21:07
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spott & spe
Har ni övervägt möjligheten att Henko VILL upprätthålla och vårda propagandalinjen om Malcolm som en folkmordsförhärligande folkhemsnazist?

Resonemanget som förs i M&Ms podd är inte mer avancerat än att en normalbegåvad svensktalande kan ta till sig både innehåll och resonemang utan att snubbla in i vanföreställningar om etniskt riktade mass-steriliseringar och Hitler 2.0.

Ändå är det där vår käre Haverist-autist ständigt landar. Inte för att han inte kan utläsa kontexten utan för att man har både personliga och ekonomiska incitament till att reproducera den här konfliktlinjen in i evigheten så man kan fortsätta festa som om vore det 2014.

Nu när all lågt hängande frukt i form av Cleasson och Wallin är förbrukade blir det till att damma av den gamla insomnade konfliktlinjen mellan en förment anständig vänsterhumanisms och alla andra som tagit sig friheten att tänka en tanke till höger om Centerpartiet. Tröttsamt och förutsägbart.
Ja, men man ska som sagt också komma ihåg att Henko är genuint korkad till skillnad från Axel. Henko har ett mönster historiskt sett att i stort sett gapa på och bråka med allt och alla som går emot honom, så att han gör det nu tror jag inte i sig handlar om en utstuderad affärsidé. Det gör det däremot säkerligen för Axel som väl inte minst väl förlorade sin största kund och därför är mer beroende av poddens inkomster än Henko. Henko har sitt på det torra skulle jag tippa på, och han reflekterar nog inte särskilt mycket över hur han exempelvis ses av andra. Han har ju ändå inte behövt göra det tidigare i sitt liv och det har ju som sagt gått hyfsat för honom ändå.

Eftersom han saknar verktyg rent intellektuellt att göra djupare analyser, lutar det åt att han inte gjort någon analys av djupare slag än "gap och skrik fungerar så jag fortsätter" här heller. Men sedan har väl det säkert också någonstans etsat sig fast i hans valnötshjärna att det här med dåliga motståndare gör det väldigt mycket lättare att bli en vinnare ungefär. Att vara framgångsrik som antirasist kräver inte mycket mer än hans arbetarflit och framfusighet.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-07 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in