2021-02-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Frågan är hur länge otroheten med Myra har pågått egentligen med tanke på att Jens Ganman verkade veta om för ganska länge sedan vad som pågick mellan de båda när han i samband med att tacka nej till inbjudan att medverka som gäst i Haveristerna meddelade att han var vuksvåger med Henko. Vid det tillfället verkade inte Henko förstå att Myra och Ganman hade haft ihop det.

Nåja, man är minst två om ett samlag. Myra är därför skyldig Henkos sambo en stor ursäkt för att ha legat med hennes kille och med hennes barns pappa. Myras delaktighet går inte att sopa under mattan. Hur kunde hon göra så mot Henkos sambo och deras barn? Det krävs en visst sorts människor för att genomföra en sådan sak - det går inte att skylla allt på alkohol.

En viss sorts människor? Var tredje svensk har ju varit otrogen enligt statistiken. Men du kan ju leva vidare i villfarelsen att det är ett jättejättejätteovanligt fenomen som bara riktigt knäppa människor ägnar sig åt.
Citera
2021-02-03, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KastaHanGomman
Nå, det är nog fler som borde stänga ner sina konton ett tag innan det blir för mycket att hålla reda på. Andas lite, lukta på blommorna, äta lite sushi och vara lite harmonisk istället. Låter bättre tycker jag

Jojo men man får ju ändå fatta. Några snicksnackare med en podd sitter och öser skit på en NPF-kille för han sa nått de inte gillade och drar upp inkomst och medicinska utredningar och då bestämmer sig Johannes Nilsson för att skriva en artikel om att det är lite över gränsen.

Vad hände när Nilsson ringer masen då? Herr Alkoholist börjar hojta om "den jävla horan" som råkar sitta i en halvt bortglömd chattkanal på någon messenger tillsammans med Nilsson och vägrar därefter att svara på några frågor. Sen sätter han igång med sin psykos där "den jävla horan" är PolPot som fjärrstyr och ställer i både nazi-Sverige och radikalfeminismen från sagda kanal. Inte nog med det, de båda halvfigurerna och skånskan börjar om med sitt psykotiska förtal om nån orosanmälning de dragit på sig som "den jävla horan" inte har med att göra.

Nilsson publicerar sin artikel och det tar hus i helvete då herr Alkoholist börjar posta besöksförbud och skit som om det vore nån sorts bevis för att Johannes Nilsson och hans chef Chang Frick har nazzat sig med "den jävla horan" och kritiken mot att hans podd mobbar folk helt logiskt därför inte kan vara sann. Sen bara för att vara den vuxna i rummet döper han sin konflikt till "Stalingrad" så att ingen kan missta sig på hur lätt han tar på kritiken.

Det är klart att man går in på Flashback och lägger några poster om en oegentlighet man känner till för att se hur påtända de där pillerknaprande döskallarna egentligen är och tro fan att det börjar postas domar och ylas om att vad som är sant spelar ingen roll för användarna på Flashback och satan och hans moster direkt. Det är för fan helt rubbat. Döm om allas förvåning.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-03 kl. 10:06.
Citera
2021-02-03, 10:12
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Personlighetsdraget machiavellianism omsatt i kollektivistiska metoder för att angripa andra utanför den egna gruppen/tillhörigheten. Det är en ganska tydlig, kortfattad men ändå heltäckande beskrivning av hela ”systemet”, interaktionerna och samarbetena mellan Haveristerna, IRM, Researchgruppen och Piscatus/Acta Publica et cetera. Det är ingen konspiration i en konspirations sanna mening utan mer ett ”naturligt” samarbete med olika intressen där varje part bidrar med sin del. Helheten, effekten av de fristående delarnas verksamheter tillsammans, kan rättvist beskrivas fylla samma funktion som STASI, med skillnaden att skalan är löjligt liten. Haveristerna spelar ju dock en otroligt barnslig roll i denna cirkus. De är clownerna.

Bra skrivet! Spot on! Och som sagt, när jag pratar om Stasi är det inte jämförelsen med en stor statsapparat som jag gör, utan förtalsmetoderna och den rädsla som den göder. Och, som sagt, jämförelsen har inte gått dem själva förbi.
Citera
2021-02-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Jojo men man får ju ändå fatta. Några snicksnackare med en podd sitter och öser skit på en NPF-kille för han sa nått de inte gillade och drar upp inkomst och medicinska utredningar och då bestämmer sig Johannes Nilsson för att skriva en artikel om att det är lite över gränsen.
Det var ju NPF-killen som drog upp inkomster. Podden spann ju bara vidare på den tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Bra skrivet! Spot on! Och som sagt, när jag pratar om Stasi är det inte jämförelsen med en stor statsapparat som jag gör, utan förtalsmetoderna och den rädsla som den göder. Och, som sagt, jämförelsen har inte gått dem själva förbi.
Missade du mitt inlägg och mina frågor? Du får nog utveckla hur din efterblivna Stasi-parallell är relevant eftersom "förtal" knappast var Stasis huvudsysselsättning. Och se nu till att svara på frågan, du vinnlägger dig väl om ett gott samtal på sociala medier.
Citera
2021-02-03, 10:38
Medlem
Citat:
Jämförelsen mellan er verksamhet och Stasi kommer förresten från början från Mathias Wåg. Då gällde den Researchgruppen, nu är organisationen en annan, men metoderna är desamma.

Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
...
Stasi: Bröt sig in i folks hem och sökte igenom dem.
Podden: Har inte brutit sig in i någons hem alls.
...

Jag tror du tolkar ”er verksamhet” för bokstavligt.. kontexten ger en tydlig ledtråd att Cubicle Kid generaliserade.

Den funktion som alla dessa (Haveristerna, IRM, Researchgruppen, Piscatus/Acta Publica m.m.) element tillsammans fyller i samhället påminner en hel del om STASI om man bortser från fysiskt våld. Det är i några fall gränsfall till olaglig verksamhet där man inte respekterar medborgares privatliv och uppvisar en hänsynslöshet mot ”collateral damage” där helt oskyldiga anhöriga blir indragna i de tveksamt underbyggda konflikterna och blir utsatta. En personlig konflikt och andra intriger mellan några enskilda individer bör man driva utanför offentligheten och även på en arena där oskyldiga inte blir drabbade - man ska naturligtvis inte t.ex. härja runt och ösa ur sig könsord och förtäckta hot på personers Facebook där personens barn, familj, anhöriga, vänner och andra sociala kontakter interagerar. Stormar man in där och skrämmer barn (ja, barn har Facebook och ja de blir rädda) så har man passerat en gräns som är oförlåtlig. Det kan liknas vid att ställa sig som en grupp fyllon utanför hemmet på vägen mellan familjens hus och skolan och stå och skrika när barnen är på väg till skolan. En block hjälper inte, skadan är redan skedd när barnet redan har blivit rädd. Handlingen är irreversibel, skadan är permanent, block-funktionen raderar inte barnets upplevelse ur minnet. En marginellt mildare variant är Haveristernas modus operandi att istället för att härja runt ”nära” dem som de angriper (på t.ex. Facebook) så gör de det offentligt i sin podd eller på t.ex. Twitter. På detta sätt kommer inte anhöriga till skada direkt, men likväl kommer de det indirekt.

Haveristernas ursäkt för att vara dessa personer som går över alla gränser för att angripa folk verkar vara att de själva genom årens lopp har blivit utsatta för något liknande. Jag tycker tyvärr inte att deras offerroll ger dem ett frikort att agera likadant mot godtyckliga människor som de ogillar.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-03 kl. 10:45.
Citera
2021-02-03, 10:41
Medlem
Citat:
Jag tror du tolkar ”er verksamhet” för bokstavligt.. kontexten ger en tydlig ledtråd att Cubicle Kid generaliserade.

Den funktion som alla dessa (Haveristerna, IRM, Researchgruppen, Piscatus/Acta Publica m.m.) element tillsammans fyller i samhället påminner en hel del om STASI om man bortser från fysiskt våld.

+svammel

Ja, men då vill jag att du svarar på vilken av de där verksamheterna du och/eller CubicleKid menar att jag tillhör. Jobbar jag på det mer eller mindre nedlagda IRM? Det mytomspunna Researchgruppen? Vad gömmer sig egentligen i det där "m. m." du så oprecist lagt till i slutet på meningen? Vad är det som gör att du och dina kompisar kan komma och prata om "er verksamhet" när ni tilltalar mig?
Citera
2021-02-03, 10:42
Medlem
Cubicle Kids avatar
[/quote]Är det nån som bedriver en Stasi-organisation här med hot om att komma hem till folk, plåga deras familjemedlemmar, begå våld mot dem, etc, så är det väl snarare den där knogjärnsmannen och hans kompisar på Twitter va?

Men det är så klart jätteroligt att en podd som sägs vara usel, drivas av några barnsliga fyllon, sakna innehåll, etc etc liknas vid en av modern tids mest fruktade, mest uppstyrda och mest moderna underrättelsetjänster. Doublethink, hette det väl i en viss bok.[/quote]

Nej, käre vän. Finns inget Stasi över det du beskriver ovan. Den jämförelsen kan du hämta på annat håll.

För övrigt är inte Haveristerna kärnan i detta jag beskriver, de är bara ett av flera/många verktyg som används av de som sitter på informationen. I de forna öststaterna kallade man människor som haveristerna för "nyttiga idioter". LinusSarud kallar dem för "clownerna". Kärt barn har många namn, men det är bara en kanal, lätt utbytbar.

Min utgångspunkt i detta är dock densamma som jag hade när jag blev hemligt inspelad i Haveristerna och som jag haft hela tiden: en konflikt tar man öga mot öga, i verkliga livet. Som vuxna människor gör. Inte genom att sitta och tjafsa på sociala media och chattkanaler.

Jag har bjudit in Henko gång på gång. Henko vägrar att träffas (vilket han gjorde förra gången också).

Dina fantasier hur ett sådant möte skulle sluta säger mer om din egen inre värld än om verkligheten.
Senast redigerad av Cubicle Kid 2021-02-03 kl. 10:56.
Citera
2021-02-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ja, men då vill jag att du svarar på vilken av de där verksamheterna du och/eller CubicleKid menar att jag tillhör.

Jag var tydlig med att jag pratade om Haveristerna et al. och inget av det jag skrev inkluderade dig. Jag är totalt ointresserad av dig som person. Har sagt det förut och behöver tydligen upprepa det (skulle aldrig få för mig att spekulera i vad ett anonymt konto på flashback är med i för verksamheter):

Citat:

Den funktion som alla dessa (Haveristerna, IRM, Researchgruppen, Piscatus/Acta Publica m.m.) element tillsammans fyller i samhället påminner en hel del om STASI om man bortser från fysiskt våld. Det är i några fall gränsfall till olaglig verksamhet där man inte respekterar medborgares privatliv och uppvisar en hänsynslöshet mot ”collateral damage” där helt oskyldiga anhöriga blir indragna i de tveksamt underbyggda konflikterna och blir utsatta. En personlig konflikt och andra intriger mellan några enskilda individer bör man driva utanför offentligheten och även på en arena där oskyldiga inte blir drabbade - man ska naturligtvis inte t.ex. härja runt och ösa ur sig könsord och förtäckta hot på personers Facebook där personens barn, familj, anhöriga, vänner och andra sociala kontakter interagerar. Stormar man in där och skrämmer barn (ja, barn har Facebook och ja de blir rädda) så har man passerat en gräns som är oförlåtlig. Det kan liknas vid att ställa sig som en grupp fyllon utanför hemmet på vägen mellan familjens hus och skolan och stå och skrika när barnen är på väg till skolan. En block hjälper inte, skadan är redan skedd när barnet redan har blivit rädd. Handlingen är irreversibel, skadan är permanent, block-funktionen raderar inte barnets upplevelse ur minnet. En marginellt mildare variant är Haveristernas modus operandi att istället för att härja runt ”nära” dem som de angriper (på t.ex. Facebook) så gör de det offentligt i sin podd eller på t.ex. Twitter. På detta sätt kommer inte anhöriga till skada direkt, men likväl kommer de det indirekt.

Haveristernas ursäkt för att vara dessa personer som går över alla gränser för att angripa folk verkar vara att de själva genom årens lopp har blivit utsatta för något liknande. Jag tycker tyvärr inte att deras offerroll ger dem ett frikort att agera likadant mot godtyckliga människor som de ogillar.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-03 kl. 10:56.
Citera
2021-02-03, 10:59
Medlem
Citat:
Nej, käre vän. Finns inget Stasi över det du beskriver ovan. Den jämförelsen kan du hämta på annat håll.
Bra sakt! Det är så för att du har bestämt det? Lysande argumentationsteknik, du kanske kan hitta på nån ddr-kompis som håller med om vad du sagt för att ge dig lite extra tyngd?
Citat:
För övrigt är inte Haveristerna kärnan i detta jag beskriver, de är bara ett av flera/många verktyg som används av de som sitter på informationen. I de forna öststaterna kallade man människor som haveristerna för "nyttiga idioter". LinusSarud kallar dem för "clownerna". Kärt barn har många namn, men det är bara en kanal, lätt utbytbar.
Aaaaah, det är ändå en konspiration som podden ingår i? Nu snackar vi! Låt för all del höra vad det är för konspiration, vilka organisationer som ingår och vad nu "kärnan" är. Så spännande! Styrs Haveristerna månne av Hitlers hjärna från Antarktis? Är Axel en ödlemänniska? Slutade Myra pga att hon inte ville hålla på med druidernas blodsoffer längre? Såååååå spännande! Låt höra! Du är ju bra på att hitta på sagor, så det blir säkert ytterst underhållande.

Citat:
Min utgångspunkt i detta är dock densamma som jag hade när jag blev hemligt inspelad i Haveristerna och som jag haft hela tiden: en konflikt tar man öga mot öga, i verkliga livet, inte genom att sitta och tjafsa på sociala media och chattkanaler. Som vuxna människor gör.
Ja, det är märkligt att du hittar på ett gäng regler som du sedan kräver att alla andra också ska följa. Så gör ingen människa som begriper hur folk fungerar. Tycker du en sak så varsågod och tyck det för all del, men att tvinga alla andra att tycka samma är väl... Stasimetoder?

Citat:
Jag har bjudit in Henko gång på gång. Henko vägrar att träffas (vilket han gjorde förra gången också).
Ja, man kan inte tvinga sig på andra människor, att du vägrar respektera det innebär väl bara att du är en gränslös människa som kör med Stasimetoder.
Citat:
Jag var tydlig med att jag menade Haveristerna et al. (skulle aldrig få för mig att spekulera i vad ett anonymt konto på flashback är med i för verksamheter):

Vilka "et al"? Nu får du besvara frågan, vad är det för organisation du menar att jag tillhör?
Citera
2021-02-03, 11:03
Medlem
Citat:
Jag var tydlig med att jag pratade om Haveristerna et al. och inget av det jag skrev inkluderade dig. Jag är totalt ointresserad av dig som person. Har sagt det förut och behöver tydligen upprepa det (skulle aldrig få för mig att spekulera i vad ett anonymt konto på flashback är med i för verksamheter):

Citat:
Vilka "et al"? Nu får du besvara frågan, vad är det för organisation du menar att jag tillhör?

Detta har inte med dig att göra. För tredje gången. Du trollar ju bara tråden och försöker få inlägg borttagna pga. att du försöker ge sken av att diskussionerna handlar om något annat än Haveristerna. Trams. Jag kommer inte besvara eller kommentera dina fjantiga vantolkningar mer.

Jag namngav väl några exempel på vilka jag syftade på med ”Haveristerna et al.” i det du klippte bort? Läs igen:
Citat:
.. Haveristerna, IRM, Researchgruppen, Piscatus/Acta Publica..
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-03 kl. 11:14.
Citera
2021-02-03, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Min roliga fråga om hur länge Henko fick vara kvar i 14/88-chatten förblev obesvarad, svara gärna på den kära Haveristerna-supportrar.

Det vet nog bara de som är med där. Men det som är verkligt löjligt med Haveristernas hela take på det där är att de verkar tro att det bara finns en chatt. Själv sitter jag i kanske fem sex aktiva grupp-chatter med olika människor med olika personkopplingar. Vissa personer överlappar, andra inte. Men sånt bekymrar inte Haveristerna när de bygger sin berättelse. Nivån är fånig.
Citera
2021-02-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Det vet nog bara de som är med där. Men det som är verkligt löjligt med Haveristernas hela take på det där är att de verkar tro att det bara finns en chatt. Själv sitter jag i kanske fem sex aktiva grupp-chatter med olika människor med olika personkopplingar. Vissa personer överlappar, andra inte. Men sånt bekymrar inte Haveristerna när de bygger sin berättelse. Nivån är fånig.

Jag har inte riktigt förstått vad Haveristernas berättelse bygger på, är det namnet på chatt-gruppen, vilka som chattar där eller vad som har skrivits som de anser utgör kärnan i nyhetsvärdet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in