Citat:
Ursprungligen postat av
Cubicle Kid
Nej, käre vän. Finns inget Stasi över det du beskriver ovan. Den jämförelsen kan du hämta på annat håll.
Bra sakt! Det är så för att du har bestämt det? Lysande argumentationsteknik, du kanske kan hitta på nån ddr-kompis som håller med om vad du sagt för att ge dig lite extra tyngd?
Citat:
För övrigt är inte Haveristerna kärnan i detta jag beskriver, de är bara ett av flera/många verktyg som används av de som sitter på informationen. I de forna öststaterna kallade man människor som haveristerna för "nyttiga idioter". LinusSarud kallar dem för "clownerna". Kärt barn har många namn, men det är bara en kanal, lätt utbytbar.
Aaaaah, det är ändå en konspiration som podden ingår i? Nu snackar vi! Låt för all del höra vad det är för konspiration, vilka organisationer som ingår och vad nu "kärnan" är. Så spännande! Styrs Haveristerna månne av Hitlers hjärna från Antarktis? Är Axel en ödlemänniska? Slutade Myra pga att hon inte ville hålla på med druidernas blodsoffer längre? Såååååå spännande! Låt höra! Du är ju bra på att hitta på sagor, så det blir säkert ytterst underhållande.
Citat:
Min utgångspunkt i detta är dock densamma som jag hade när jag blev hemligt inspelad i Haveristerna och som jag haft hela tiden: en konflikt tar man öga mot öga, i verkliga livet, inte genom att sitta och tjafsa på sociala media och chattkanaler. Som vuxna människor gör.
Ja, det är märkligt att du hittar på ett gäng regler som du sedan kräver att alla andra också ska följa. Så gör ingen människa som begriper hur folk fungerar. Tycker du en sak så varsågod och tyck det för all del, men att tvinga alla andra att tycka samma är väl... Stasimetoder?
Citat:
Jag har bjudit in Henko gång på gång. Henko vägrar att träffas (vilket han gjorde förra gången också).
Ja, man kan inte tvinga sig på andra människor, att du vägrar respektera det innebär väl bara att du är en gränslös människa som kör med Stasimetoder.
Citat:
Ursprungligen postat av
LinusSarud
Jag var tydlig med att jag menade Haveristerna et al. (skulle aldrig få för mig att spekulera i vad ett anonymt konto på flashback är med i för verksamheter):
Vilka "et al"? Nu får du besvara frågan, vad är det för organisation du menar att jag tillhör?