Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-01, 00:19
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Som vanligt yrar du.
I verkligheten håller jag mig till logik och fakta.

I just det här fallet har jag ställt en fråga, ang ett påstående.

Den är obesvarad. Men däremot regnar det svammel och personangrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Att blanka och prata ner ett företag är i högsta grad negativt för företaget, omoraliskt, och har ingen plats i ett vettigt samhälle. På något sätt lyckas du och den där vitvarunegern alltid vara på fel sida historien. Bra jobbat.
Nu repeterar du i stort sett påståendet.

Frågan var hur. Mer konkret. Inget svepande dravel alltså.
Citera
2021-02-01, 00:20
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Man ska nog vara glad om den öppnar på 280, snarare 180 tror jag!
Blir trångt i dörren imorgon!!

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Välkomna på raketen mina kina brushor.

Vi ska lyfta imorgon 🚀🚀🚀

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Dags och vakna? Dom är redan flera miljarder dollar back.

🚀🚀🚀

Citat:
Ursprungligen postat av tholbox
Är typ som dig, är 22k plus, ligger just nu på 70k.
Antingen blir dessa 400k eller 0.

We like the stock 🚀 🚀🚀

Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
Samma här bara 5 k plus men kommer hålla oavsett.

Älskar denna aktien 🚀 🚀

Denna tråden är full av opportunister. Dessa jag kommenterat är inte här av 100% anledning att knäppa till hedgefonderna, de ska byta sitt innehav mot ditt.

Mitt tips håll dig långt borta från allt detta.

100% att dessa sitter på Aktieraketer på FB och ba har 100K idag vilken aktie ska jag investera i, kompisarna fyller på med företaget alla ligger djupt i
Citera
2021-02-01, 00:23
Medlem
liksom-fbs avatar
Ang handelsstoppet som folk i tråden har konspiratoriska fantasier om:
* En snabb koll på mindre än en minut ger att aktien bröt volatilitetslimit och handlesstoppades. Helt enligt börsens regler.

Nu får ni skämmas.
Citera
2021-02-01, 00:28
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Puts på ett par veckor/månader framåt är gratis pengar, det kommer jag sikta in mig på iallafall. Denna kommer gå ner runt 5$, kanske mer om det blir nyemissioner. Alla kommer hoppa på kort när det väl vänder och hypen är över - och det kommer gå snabbt ner.
Ett problem med att köpa puts är att premium är väldigt högt. Ser inte ut som man tjänar så mycket.
Att ställa ut calls ger mer. Då tjänar man på premium och troligen på att kursen rasar. Men då måste man klara marginkraven.
En spread kan vara optimalt. Jag är dock på resande fot nu så jag har inte så lätt att kolla.
Citera
2021-02-01, 00:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
* En snabb koll på mindre än en minut ger att aktien bröt volatilitetslimit och handlesstoppades. Helt enligt börsens regler.

Nu får ni skämmas.
Du bör skilja på att NYSE handelsstoppade aktien och att appen/mäklaren RobinHood begränsade köp.

Det sista behöver inte vara en konspiration men det är skumt, åtminstone extremt ineffektivt, att settlement date är två handelsdagar efter transktionen - vilket är grunden till att RobinHood stoppade köp.

(Se mina tidigare inlägg i tråden - finns intressant länk att läsa.)
Citera
2021-02-01, 00:57
Medlem
Jag förstår mig inte riktigt på vad det är som sker. GameStop aktien speglar ju egentligen inte verkligheten och butiken är utdaterad, vem har ens CD-Rom på datorn numera? Mest leksaksfigurer som fanns till salu sist jag besökte ett GameStop och det var flera år sedan..

Men hursomhelst, är inte aktien egentligen bara ett stort risktagande? Företaget kan väl begära konkurs så gott som redan nu och då raserar väl hela luftslottet vilket värderingen faktiskt är?

GameStop har alltid varit överpris och skulle de ens försöka sig på en digitalisering så skulle dom stå chanslösa mot de redan etablerade på marknaden ex Steam, Epic, Riot, Battlenet, EA och vilka fler det nu kan finnas tillgängligt med spelbilbliotek.

Är inte värderingen kriminell? Företaget har ju inte gjort några framsteg på flera år, tvärtom.. de har ju bara gått sämre för dom.

Jag är inte insatt i aktier så jag behöver inte bli uppläxad om att jag är en okunnig mupp utan jag undrar nyfiket om vad det är som sker och hur det ens är möjligt. Känner till hela WSB historian om att flera köpt och håller men bör inte det anses olagligt och manipulation på marknaden? Nästan lite overkligt.
Citera
2021-02-01, 01:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag förstår mig inte riktigt på vad det är som sker. GameStop aktien speglar ju egentligen inte verkligheten och butiken är utdaterad, vem har ens CD-Rom på datorn numera? Mest leksaksfigurer som fanns till salu sist jag besökte ett GameStop och det var flera år sedan..

Men hursomhelst, är inte aktien egentligen bara ett stort risktagande? Företaget kan väl begära konkurs så gott som redan nu och då raserar väl hela luftslottet vilket värderingen faktiskt är?

GameStop har alltid varit överpris och skulle de ens försöka sig på en digitalisering så skulle dom stå chanslösa mot de redan etablerade på marknaden ex Steam, Epic, Riot, Battlenet, EA och vilka fler det nu kan finnas tillgängligt med spelbilbliotek.

Är inte värderingen kriminell? Företaget har ju inte gjort några framsteg på flera år, tvärtom.. de har ju bara gått sämre för dom.

Jag är inte insatt i aktier så jag behöver inte bli uppläxad om att jag är en okunnig mupp utan jag undrar nyfiket om vad det är som sker och hur det ens är möjligt. Känner till hela WSB historian om att flera köpt och håller men bör inte det anses olagligt och manipulation på marknaden? Nästan lite overkligt.
Jag ska inte läxa upp dig men jag tror du behöver läsa på lite vad blankning är för att förstå dig på vad som sker. Det finns även mycket info i tråden - om än utspädd.
Citera
2021-02-01, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag ska inte läxa upp dig men jag tror du behöver läsa på lite vad blankning är för att förstå dig på vad som sker. Det finns även mycket info i tråden - om än utspädd.
Jodå blanka har jag koll på. Finns ju bla en schyssta dokumentär om killen som blanka emot bostadsbubblan i USA och som även det gjordes en film om. (Minns varken namn på filmen eller killen det handlade om runt 2007-2008) kortfattat du satsar emot.

Men dessa aktier som folk har köpt är väl ändå inte lånade och alla som köpt aktier blankar väl samtidigt inte aktien de köpt? Känns som att det borde vara.motpolerna till varandra.

Otroligt rörigt isåfall och om man lyckas göra en sån sak med hundratusentals personer samtidigt ja då är det ett otroligt bra jobb.

Edit: eller har alla blankat GameStop? Alla hundratusentals människor?
Citera
2021-02-01, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag förstår mig inte riktigt på vad det är som sker. GameStop aktien speglar ju egentligen inte verkligheten
visst speglar priset verkligheten. det du ser är folk som gillar aktien och som ger igen med samma mynt gentemot finansmakten. helt i sin ordning alltså
Citera
2021-02-01, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

Nu får ni skämmas.

robinhood har enligt uppgift från användare till och med tvångsålt aktier där ägaren inte velat sälja, och detta gäller även för de som inte sitter på margin-konton.
Citera
2021-02-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
Köpt för 2500kr hoppas det ökar! Så jag kan betala hyran denna måden!

Du är ett typexempel på hur man inte bör göra.
Men jag hoppas fan att det går vägen för dig!

Ganska sevärd i sammanhanget kanske-
https://www.youtube.com/watch?v=S0HvhZIyfag

Tucker Carlson om bland annat Bill "hell is comming" Ackman , "short selling" och Wallstreet.

edit, VitruvianskeMannen jag har förstått att du älskar mainstream media över allt annat, och främst kanske (i detta fallet iallafall) cnbc och bloomberg. Du hatar förmodligen allt vad Tucker och FOX säger redan innan du hört det, jag behöver ingen kommentar från dig på mitt inlägg ovan och jag kommer inte svara på nåt heller.
Senast redigerad av Throwaway1912 2021-02-01 kl. 04:17.
Citera
2021-02-01, 03:47
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ok, kan du se in i framtiden? Hur kommer kursen röra sig nästa vecka?

Det rimliga är ju att anta att det nått kulmen eller nära att nå kulmen när det väl har skett en rusning i kursen. Det finns förstås de som fortsätter gå upp, men i detta fallet kan man ju ganska tvärsäkert räkna med att bubblan brister inom kort. Så logiskt sett så investerar man när det uppenbart är starten på en rusning, inte när den redan har ökat med 400% eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in