Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
När pöbeln via msm pumpade upp gme blev de tvungna att gå ur positionen med stora förluster.
På vägen ner shortade en massa retailers som hoppas göra sig en hacka.
HF har lärt läxan att WSB-folket inte släpper. Nu ligger de back rejält.
Någon köpte 800c 3/19 för miljonbelopp efter raset igår.
Vem fan gör det ? Så retarderade är inte ens folk på reddit.

Kan det vara HF som sitter på callsen för att efter att ha plockat nötterna på silverpengar mha JPMorgan i måndags ska käka retailshorts till efterrätt ?

En ganska far out teori, men inget är omöjligt.

För mig som köpte för länge sedan då jag tyckte priset var lågt i förhållande till fundamenta och inte pga mediahajp är det här goda nyheter:Fler nya ansikten i styrelsen En från chewie och två från amazon. Inte illa.
Verkar som onlinesatsningen börjar ta fart.

Det mest sannolika är väl att det är en hedge av någon som tagit en stor blankningsposition. Som sagt ingen retailare, så gissningsvis en HF. Frågan är varför de lagt sig på så hög lösen.

Att det skulle vara HF som ska käka retailshorts tror jag mindre på. Hur ska man pressa upp kursen så högt?
Citera
2021-02-03, 18:27
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Men tycker du verkligen att stopptiden är rolig när laget du tippat på ligger under med 0-5?

Man kan det så här. De som verkligen ligger under är hedgefonderna som hittills har förlorat många miljarder på detta. Jag har bara "förlorat" fikapengar och fått god underhållning i utbyte. Sätter upp det på nöjeskontot om squeezen inte kommer.
Citera
2021-02-03, 18:29
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
När pöbeln via msm pumpade upp gme blev de tvungna att gå ur positionen med stora förluster.
Eller så hedgade dom med optioner när dom såg att det rörde sig åt fel håll.

Citat:
På vägen ner shortade en massa retailers som hoppas göra sig en hacka.
Så är det nog. När media uppmärksammade GameStop så såg många möjligheten att göra sig en hacka. Så om någon HF minskat ned på sin blankningsposition så har retail fyllt på samtidigt.

(Min mäklare har inga GME aktier att låna ut nu. Så GME är nog rejält blankat).

Citat:
HF har lärt läxan att WSB-folket inte släpper. Nu ligger de back rejält.
Inte nödvändigtvis så. När det började röra sig åt fel håll så kan dom nog ha hedgat. Vilket låser förlusten till att inte bli större även om det går upp.
Sedan kan dom gått ur blankningspositionen och avvecklat hedgen. Och köpt optioner för att tjäna på nedresan. Netto gör dom en större vinst. (Mest troligt scenario).
Citera
2021-02-03, 18:36
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Kan någon ge mig en anledning till varför denna inte är nere på 50$ idag?
Vissa retail köper andra retails blankningar. Troligen.
Citera
2021-02-03, 18:40
Medlem
Two Things Are Infinite: the Universe and Human Stupidity.
- Albert Einstein

Läste precis ett inlägg på Reddit där en av alla idioter där gick in med över 100.000 dollar idag på GME för $104.

Man tror ju knappt att det är sant
Citera
2021-02-03, 18:43
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Two Things Are Infinite: the Universe and Human Stupidity.
- Albert Einstein

Läste precis ett inlägg på Reddit där en av alla idioter där gick in med över 100.000 dollar idag på GME för $104.

Man tror ju knappt att det är sant
Hur mycket gick du in på ditt KF konto och till vilket värde?
Citera
2021-02-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hur mycket gick du in på ditt KF konto och till vilket värde?

Sluta spamma mig och håll käften.
Citera
2021-02-03, 18:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Förvånad att ingen postat detta. Tydligen blankade folk vidare igår. Fattar inte hur man vågar det.

https://www.reuters.com/article/us-g...KBN2A32PK?il=0

Edit: Kom ihåg att sån här data inte nödvändigtvis behöver stämma. Det finns ingen officiell aktuell data.
Citera
2021-02-03, 18:50
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantigtriangel
Det mest sannolika är väl att det är en hedge av någon som tagit en stor blankningsposition. Som sagt ingen retailare, så gissningsvis en HF. Frågan är varför de lagt sig på så hög lösen.

Att det skulle vara HF som ska käka retailshorts tror jag mindre på. Hur ska man pressa upp kursen så högt?
Om HF inte längre har intresse i att hålla ner kursen och nu släpps robinhood och revolut lös att handla.
Visst, jag är håller med om att min teori är foliehatt och det är som du säger ett sätt att hedga.
Men varför hedga så högt ?
Citera
2021-02-03, 18:54
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Om HF inte längre har intresse i att hålla ner kursen och nu släpps robinhood och revolut lös att handla.
Visst, jag är håller med om att min teori är foliehatt och det är som du säger ett sätt att hedga.
Men varför hedga så högt ?

Inte en chans att clearinghusen skulle ta en sån risk. De har skitsmå marginaler och kan sitta med hela förlusten om Robinhood konkar. Robinhood är ett skämt även under normala förhållanden. (Säkerhetslucka som lät folk få oändlig hävstång t.ex.)
Citera
2021-02-03, 18:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant att aktien finner en viss support precis vid 100 där den legat en tid nu. Troligtvis för att det är så många retailers bland de som drev upp kursen till att börja med och väldigt många som säger "jag säljer inte under 100".

Eventuella fonder som är kvar vet detta och spelar med i spelet. Det är känt att support och resistance ofta uppstår vid jämna och signifikanta siffror, även om det kan te sig irrationellt.

Gissningsvis stannar den här ett tag, och när den väl bryter under 100 på riktigt så kan raset ta fart igen.
Citera
2021-02-03, 18:56
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Eller så hedgade dom med optioner när dom såg att det rörde sig åt fel håll.
Så är det nog. När media uppmärksammade GameStop så såg många möjligheten att göra sig en hacka. Så om någon HF minskat ned på sin blankningsposition så har retail fyllt på samtidigt.

(Min mäklare har inga GME aktier att låna ut nu. Så GME är nog rejält blankat).

Inte nödvändigtvis så. När det började röra sig åt fel håll så kan dom nog ha hedgat. Vilket låser förlusten till att inte bli större även om det går upp.
Sedan kan dom gått ur blankningspositionen och avvecklat hedgen. Och köpt optioner för att tjäna på nedresan. Netto gör dom en större vinst. (Mest troligt scenario).
Antagligen, skurkarna vinner alltid.
Men något är fiskigt med dessa calls.
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Förvånad att ingen postat detta. Tydligen blankade folk vidare igår. Fattar inte hur man vågar det.

https://www.reuters.com/article/us-g...KBN2A32PK?il=0

Edit: Kom ihåg att sån här data inte nödvändigtvis behöver stämma. Det finns ingen officiell aktuell data.
Det är kanske lite som jag säger. att göra en snabb hacka. Folk tror att GME dödsrasar trots att de fått sin allra första CTO idag. Inte konstigt det höll på att gå tits up. Fucking Ullared har en CTO.

Min teori är inte omöjlig, att vi ser en andra squeeze.
Men jag är som sagt en gubbaktieförespråkande värdeinvesterare till vardags. Även här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in