Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-01, 03:53
Medlem
Ja nu återstår bara frågan om hur många hundra miljarder Gamestop är värt. Eller kanske tusen miljarder så småningom? Jag förstår naturligtvis att i denna härva handlar det inte om en klassisk bolagsvärdering utan snarare om ett pyramidspel där fler och fler måste införlivas för att hålla bubblan vid liv. Bra jobbat så långt, människor verkar fortfarande sugna, själv avstår jag investering här.
Citera
2021-02-01, 03:56
Medlem
Filbyters avatar
Köpte 10 aktier för typ 310usd/st i torsdag. Som högst var jag uppe i 15000 i torsdags kväll typ. Kilar stadigt på runt en och en halv tusing nu, ner minus -36 kr i dag. Jag är glad att jag upptäckte vilka andra aktier i bolag melvin uppenbart behövde sälja, det finns ett par stycken som har dippat dom senaste 3 dagarna. Tesla och Apple b.la, båda har tappat i värde med minst en 1000lapp sist jag tittade.

Trodde aldrig jag skulle halka in på aktiemarknaden, men nu är vi här för att stanna.
Citera
2021-02-01, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det rimliga är ju att anta att det nått kulmen eller nära att nå kulmen när det väl har skett en rusning i kursen. Det finns förstås de som fortsätter gå upp, men i detta fallet kan man ju ganska tvärsäkert räkna med att bubblan brister inom kort. Så logiskt sett så investerar man när det uppenbart är starten på en rusning, inte när den redan har ökat med 400% eller liknande.
Den är fortfarande shortad med över 100%

Så det handlar om vilka som håller ut längst.

Det är mycket snack om att blankare är bra för balansen och effektiva priser. Jag kan köpa det resonemanget, helt klart. Men man får inte glömma att motsatsen oxå gäller. När en aktie är blankad över 100% så får blankarna räkna med att rationella investerare kommer investera åt andra hållet.
Citera
2021-02-01, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
Hur fort tror ni värdet kommer stiga?

Ingen kan svara på det, allt kan hända imorgon och veckan ut. Hade inte bara antagit att den ska stiga.

Men stort lycka till $GME fan vad sjukt om den pushar ath under veckan.
Citera
2021-02-01, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filbyter
Trodde aldrig jag skulle halka in på aktiemarknaden, men nu är vi här för att stanna.

Ju fler "vanliga" som vi som bara vill vara med och leka, desto bättre skulle jag säga.
Men med det sagt, så gäller det fortfarande att inte använda pengar man inte klarar sig utan eller fuska med analyser, om det sen är ens egna eller andras analyser det låter jag vara osagt.

Edit, Jag har sagt det förrut i tråden, jag missade detta tåget och har med andra ord ingen ponny i loppet. Däremot är det hög underhållning att se hur wallstreet håller på att tappa pungreppet.
Senast redigerad av Throwaway1912 2021-02-01 kl. 04:04.
Citera
2021-02-01, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag gillar också aktien, men jag har papper på att jag är helt kokobäng.
Jag börjar få slut på gröna kritor, men de gula smakar helt ok de med.

Om man ska passa på att gå full foliehatt:
Kanske pågår det till och med plea bargains bakom stängda dörrar för att undkomma buren.
Kanske får en stackare agera scapegoat, lite som i Robocop 2 när Cain skenar och Dr. Juliette Faxx får ta smällen.
Lätt att missa hur bra summering detta är av situationen. En bunt tydliga losers, med en fundamental begåvning en bit över medel, hittade ett utlopp.

Många av oss har redan erfarenhet av detta sedan flera år tillbaka, i och med Bitcoin, Ethereum, DeFi, osv. Jag ska inte säga att det betyder att jag eller någon annan kan lista ut vad nästa fas är - när N är miljoner organiska organismer kan varken en människa eller en dator göra den typen av prognoser - men det hjälper åtminstone till att kunna förhålla sig till situationen.
Citera
2021-02-01, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Däremot är det hög underhållning att se hur wallstreet håller på att tappa pungreppet.
Samtidigt som man kan notera att det som händer med WSB påminner om hur wallstreet ens blev wallstreet.
Citera
2021-02-01, 05:11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Nine Investors Instantly Make $16 Billion On GameStop Stock 'Squeeze'
Citat:
Nine investors, including large fund-running institutions like Fidelity FMR and BlackRock (BLK) plus some well-positioned individuals like Chewy (CHWY) co-founder Ryan Cohen watched the value of their GameStop holdings soar more than $1 billion.
Citat:
Similarly, BlackRock scored $2.7 billion and Vanguard $1.7 billion, as they own 12.3% and 7.6% of GameStop, respectively.
https://www.investors.com/etfs-and-funds/sectors/gme-stock-gamestop-investors-instantly-make-16-billion-gamestop-stock-squeeze/

Och så gnäller wall street maffian på reddit?
Citera
2021-02-01, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Samtidigt som man kan notera att det som händer med WSB påminner om hur wallstreet ens blev wallstreet.

Det har du rätt i.

Edit
jag kunde inte låta bli att göra ett meme på ämnet som stör mig mest.

https://i.imgur.com/1U6FM9Y.jpeg

den är inte vidare klyftig, men nån kanske kan utveckla den
Senast redigerad av Throwaway1912 2021-02-01 kl. 05:29.
Citera
2021-02-01, 06:53
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det rimliga är ju att anta att det nått kulmen eller nära att nå kulmen när det väl har skett en rusning i kursen. Det finns förstås de som fortsätter gå upp, men i detta fallet kan man ju ganska tvärsäkert räkna med att bubblan brister inom kort. Så logiskt sett så investerar man när det uppenbart är starten på en rusning, inte när den redan har ökat med 400% eller liknande.
Short squeeze:n har inte hänt än. Det kommer märkas i kursen när det sker. 💎🙌🦍
Citera
2021-02-01, 06:55
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ju fler "vanliga" som vi som bara vill vara med och leka, desto bättre skulle jag säga.
Men med det sagt, så gäller det fortfarande att inte använda pengar man inte klarar sig utan eller fuska med analyser, om det sen är ens egna eller andras analyser det låter jag vara osagt.

Edit, Jag har sagt det förrut i tråden, jag missade detta tåget och har med andra ord ingen ponny i loppet. Däremot är det hög underhållning att se hur wallstreet håller på att tappa pungreppet.
Missat tåget? Det här knappt gått än! 🚀
Citera
2021-02-01, 08:02
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Du är ett typexempel på hur man inte bör göra.
Men jag hoppas fan att det går vägen för dig!

Hela rörelsens förehavanden och planer just nu är ett typexempel på hur man inte ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in