2021-01-31, 22:28
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Puts på ett par veckor/månader framåt är gratis pengar, det kommer jag sikta in mig på iallafall. Denna kommer gå ner runt 5$, kanske mer om det blir nyemissioner. Alla kommer hoppa på kort när det väl vänder och hypen är över - och det kommer gå snabbt ner.
Hur menar du att det här ska gå till rent praktiskt ? När ska emissionerna ske och vad triggar raset till $5 ?

Jag vill även påminna dig om följande citat från första sidan:
Citat:
Gamestop är redan över. Dags att hoppa in i andra storkortade företag.
Då stod aktien i $89. Man kan ha fel. "Easy short" = famous last words...
Att hoppa in kort här är nästan ännu galnare än att köpa aktien.
Marknaden är så orationell att risken blir enorm. Men kör på bara.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-01-31 kl. 22:32.
Citera
2021-01-31, 22:39
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Hur menar du att det här ska gå till rent praktiskt ? När ska emissionerna ske och vad triggar raset till $5 ?

Emissionerna kan ske när som helst, OM dom sker. Gamestop kommer rasa vare sig det sker eller inte, dock kommer raset gå snabbare när det sker, om det sker.

Det enda som är stensäkert är, när hypen dör, vilket den kommer göra väldigt snart, så kommer aktien stendö och gå ner till där den startade (troligtvis lägre för hela världen kommer korta aktien för det är gratis pengar).
Citera
2021-01-31, 22:41
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Jo, du hävdade att systemet inte är riggat. Och då pekar jag på att storfinansen stängde ner marknaden och förbjöd folk att handla GME. Enligt din retorik så är det ”för att rädda den lilla människan från att torska pengar”. I själva verket är det storfinansen som med hjälp av sin marknadsmakt riggar marknaden i syfte att rädda sitt eget skinn. Det är bara så uppenbart genomskinligt.

DU kan inte tala till en NPC som läser NPC media, deras fria tänkande är avstängt. Media sa såhär, punkt. Där är det slutdiskuterat, de låter konstant media göra tänkandet åt dem. Det är skrämmande.

Lämna disskussion och låt dem leva i matrix.
Citera
2021-01-31, 22:43
Medlem
Illusioners avatar
En vecka senare kan jag känna att det är lite segt att jag bara köpte några stycken när jag köpte. 67 USD styck betalade jag, vilket jag tyckte var helgalet för aktier i Gamestop.
Citera
2021-01-31, 22:45
Medlem
Reddit är en jävla röra. Har någon länk till ursprungstråden när snacket kring GME började där i December?
Citera
2021-01-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
robin hood tjänar inte pengar på courtage, de säljer datan.

Ja det vet väl alla, hur mycket tror du dom fick betalt av Mervin för att att stänga handeln då?
Citera
2021-01-31, 22:58
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Emissionerna kan ske när som helst, OM dom sker. Gamestop kommer rasa vare sig det sker eller inte, dock kommer raset gå snabbare när det sker, om det sker.

Det enda som är stensäkert är, när hypen dör, vilket den kommer göra väldigt snart, så kommer aktien stendö och gå ner till där den startade (troligtvis lägre för hela världen kommer korta aktien för det är gratis pengar).
Jaja, lycka till då. Presentera gärna positioner om du tar några. Gick inte så bra för Teslashortsen.

Ska bli spännande att se hur det går för ert lilla silvertåg. Alex Jones promotar det hårt nu.🚀🚀🚀
Senast redigerad av bajssprutan 2021-01-31 kl. 23:05.
Citera
2021-01-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Reddit är en jävla röra. Har någon länk till ursprungstråden när snacket kring GME började där i December?

December????? Det började långt tidigare än så! https://www.youtube.com/watch?v=E0wPIj8UH8Y
Citera
2021-01-31, 23:11
Medlem
Hur fort tror ni värdet kommer stiga?
Citera
2021-01-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
En vecka senare kan jag känna att det är lite segt att jag bara köpte några stycken när jag köpte. 67 USD styck betalade jag, vilket jag tyckte var helgalet för aktier i Gamestop.
Hur mycke köpte duoch va blev värdet av dessa?
Citera
2021-01-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
Hur fort tror ni värdet kommer stiga?
2dagars hås utan att folk har fått köpa, men samtidigt många som vill ut vid låga nivåer då de inte vågar sig hålla till tisdag.

Omöjligt att säga. För många variabler.
Citera
2021-02-01, 00:02
Medlem
Godnatt till er som sitter på diamant-pungkulor, troligen dålig natt till er som har fått ett läckage och var tvunga att hämta toapappret.

https://www.youtube.com/watch?v=N5smLsHsQaM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in