2021-01-27, 22:12
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicElfMagic
Precis. Jag tvivlar inte på att Henko kan vara "jobbig" att tjafsa med på twitter, men det är faktiskt bara att blocka om man inte gillar honom.

Den här hatkampanjen har specifikt riktat in sig på att angripa Henko som person när det egentligen är hans antirasistiska (m. m.) granskningar man är sur över. Så länge Haveristerna är typ ensamma om att ta upp faktum som att en person sitter på GP och säger de här helt sjuka sakerna utan att nån reagerar så kommer Haveristerna att vara en podd som gör en viktig samhällsinsats. Tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nåja, lite har de bidragit med. De punkterade Linnéa Claeson och Cissi Wallin med bravur. Wallin blev visserligen tillrättavisad i domstol, men Claeson hade antagligen fortfarande hållit på i Aftonbladet eller liknande organ, om inte personligen, så i form av samma typ men annat ID-kort. Det är en välbehövlig näpsning, både av dylika figurer och av deras uppdragsgivare.

Men i stort sett är de ju mest töntiga och självklart är man ingen sponsor. Förresten, jag noterade en detalj när någon länkade till deras Youtube-livesändning häromveckan (jag tröttnade och gav upp efter 10 minuter), det blev mycket tydligt när man hade alla tre i bild samtidigt:

Axel har en fantastisk timing: så fort Sanna öppnar munnen för att tala, är han okänsligt, men tydligen ändå hyperkänsligt, där och skrikinleder ett nytt anförande. Det flickebarnet (jag hann förstå att hon föredrar det omtalsnamnet ) lär inte stå ut många veckor till om det fortsätter så. I det avseendet framstår Henko faktiskt som smidigare.

Det går för fan inte att tro att brudar är grabbar och bara ösa på! Och det fattar de ju på något plan, annars skulle de ha tagit in en tredje fyllebrölande gubbe när Myra slutade.

De förstår att det inte skulle fungera, men de förstår inte vad som inte fungerar nu.

"Satir"- och "stilistiskt grepp"-rationaliseringen av att vara ansträngt ful i munnen är nonsens. Det finns sällan poänger i den delen av sändningarna. Det låter bara onaturligt och är en felsatsning, inget annat. Varken Henrik eller Axel är dumhuvuden, men de gör sig dumma när de avbryter ett resonemang för att börja skrika.

Men det kanske finns tonåringar som uppskattar det?

har Haveristerna sagt något seriöst om Marcus & Malcolm som är värt att höra på?
Citera
2021-01-27, 22:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
har Haveristerna sagt något seriöst om Marcus & Malcolm som är värt att höra på?
Av det jag har hört, NEJ, Fuskanalys med "poängen" att han (Malcom) betalat väldigt lite skatt och därför inte får uttala sig om invandrargrupper som går på socialbidrag ...

Det är en patriarkal vinkel, som på den tiden man röstade enligt en skala, gav höginkomsttagarens/högskattebetalarens röst mer mandat än den fattiges. Det var mycket länge sedan nu.

Jag tror bestämt att sossarna var emot det då. Nå, historien upprepar sig, även om nya maktgrupper går till ytterligheter/absurditeter för att behålla sina/sin lilla lott av rådande, privilegier.

"Icke LO-arbetande ombudsman inom LO, med inriktning på 'ungdomar och jämlikhet!' "

Kan de där 3.000 patronerna vara SSU:are?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2021-01-27 kl. 23:04.
Citera
2021-01-27, 23:09
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Av det jag har hört, NEJ, Fuskanalys med "poängen" att han (Malcom) betalat väldigt lite skatt och därför inte får uttala sig om invandrargrupper som går på socialbidrag ...

Det är en patriarkal vinkel, som på den tiden man röstade enligt en skala, gav höginkomsttagarens/högskattebetalarens röst mer mandat än den fattiges. Det var mycket länge sedan nu.

Jag tror bestämt att sossarna var emot det då. Nå, historien upprepar sig, även om nya maktgrupper går till ytterligheter/absurditeter för att behålla sina/sin lilla lott av rådande, privilegier.

"Icke LO-arbetande ombudsman inom LO, med inriktning på 'ungdomar och jämlikhet!' "

Kan de där 3.000 patronerna vara SSU:are?

Dessutom försökte MK få en god man för att reda ut kaoset i hans liv. Kanske för att han så småningom skulle kunna bli en lydig skattebetalare.
Citera
2021-01-27, 23:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Jag är inte så tappad så man är SSUare ...
Har du möjlighet att omformulera det där, tror du? Jag får erkänna att jag inte riktigt hänger med.

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dessutom försökte MK få en god man för att reda ut kaoset i hans liv. Kanske för att han så småningom skulle kunna bli en lydig skattebetalare.
Det är helt enkelt orimligt lågsinnat. De borde försöka tänka till lite.

När sakfrågan s.a.s. är klappad och klar, som i fallet med Linnéa Claeson, där man gjort research och presenterat fallet, kan man kosta på sig att vara lite elak. Det gör varken till eller från i saken. Det må vara osmakligt eller icke, saken finns redan där.

När det gäller en sådan som Malcom däremot, som de vet att de ogillar, samtidigt som de egentligen inte kan sätta fingret på varför, då kommer elakheterna utan teoretisk underbyggnad. De får fuska, rentav gissa, för att ha något att komma med, eftersom deras bildningsnivå är lägre än hans, och för att de/vissa av dem är ideologiskt bundna och inte kan låta tanken löpa någorlunda fritt.

Platt blir det.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2021-01-28 kl. 00:23.
Citera
2021-01-28, 09:46
Medlem
Citat:

Patriarkal vinkel? Nej, det är en satir avseende hyckleriet i just att Malcom talar om invandrare som inte bidrar finansiellt samtidigt som han själv inte bidrar.

Hyckleri är en urgammal humor-trop: https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HypocriticalHumor

Förstår inte hur du kunde missa det, det är nästan som om du avsiktligt fultolkar dem
Citera
2021-01-28, 12:21
Medlem
Citat:
Nåja, lite har de bidragit med. De punkterade Linnéa Claeson och Cissi Wallin med bravur. Wallin blev visserligen tillrättavisad i domstol, men Claeson hade antagligen fortfarande hållit på i Aftonbladet eller liknande organ, om inte personligen, så i form av samma typ men annat ID-kort. Det är en välbehövlig näpsning, både av dylika figurer och av deras uppdragsgivare.

Men i stort sett är de ju mest töntiga och självklart är man ingen sponsor. Förresten, jag noterade en detalj när någon länkade till deras Youtube-livesändning häromveckan (jag tröttnade och gav upp efter 10 minuter), det blev mycket tydligt när man hade alla tre i bild samtidigt:

Axel har en fantastisk timing: så fort Sanna öppnar munnen för att tala, är han okänsligt, men tydligen ändå hyperkänsligt, där och skrikinleder ett nytt anförande. Det flickebarnet (jag hann förstå att hon föredrar det omtalsnamnet ) lär inte stå ut många veckor till om det fortsätter så. I det avseendet framstår Henko faktiskt som smidigare.

Det går för fan inte att tro att brudar är grabbar och bara ösa på! Och det fattar de ju på något plan, annars skulle de ha tagit in en tredje fyllebrölande gubbe när Myra slutade.

De förstår att det inte skulle fungera, men de förstår inte vad som inte fungerar nu.

"Satir"- och "stilistiskt grepp"-rationaliseringen av att vara ansträngt ful i munnen är nonsens. Det finns sällan poänger i den delen av sändningarna. Det låter bara onaturligt och är en felsatsning, inget annat. Varken Henrik eller Axel är dumhuvuden, men de gör sig dumma när de avbryter ett resonemang för att börja skrika.

Men det kanske finns tonåringar som uppskattar det?

Om man är haveristerna-olog så kanske man tycker det är intressant att studera deras inre kemi, person till person.

Gemene man är nog mer intresserad av ett resultat, ett mervärde, i förhållandet mellan haveristerna och övriga världen. Detta mervärde är ju inte räknat i hur många fula ord de spyr ur sig över nån annan person de för tillfället (och således för alltid) råkar ogilla. Världen består av så mycket mer än individer - att individer ogillar andra individer kommer för alltid bestå. När man frågar om ”Haveristerna” ger världen något så menar man ju självklart något mer än irrelevant osämja personer sinsemellan. Bråk mellan personer är ju doku-såpa-nivå, ren ointelligent underhållning och visst med lite vilja kan man se det som ett träningsexempel inom området mänsklig psykologi. Det är ju ingen forskare, vetenskapsman eller annan samhällsintresserad figur som ser att den formen av tidsfördriv är värd tiden?

I dokusåpor, som Big Brother, Farmen eller Robinsson, är ju miljön ofta artificiellt designade med målsättningen att deltagarna ska gå varandra på nerverna, bråk ska uppstå, och det i sin tur ger tittarna meningslöst underhållningsvärde. Deltagarna i Haveristerna tycks vara levande dokusåpamaterial som inte ens behöver en artificiellt designad miljö för att bete sig lika idiotiskt, vanliga verkligheten duger liksom gott nog.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-28 kl. 12:35.
Citera
2021-01-28, 13:14
Moderator
Carlboms avatar
Jag har inte lyssnat särskilt länge på Haveristerna men tycker ändå de tappat det på sistone. När de svingade mot sådana som Cicci Wallin och Linnea Claesson så kändes det relevant. Det var konflikter som blev intressanta då Haveristernas motståndare var så pass kända och stora så man kunde förstå hela grejen bakåt. Men den här Jonas som Axel käkade pizza med.. vem är det ens? Och Malcolmkonflikten känns fabricerad och framkrystad som fan.

Jag tror Nyheter Idag gillrat en fälla för Haveristerna som de klampat rakt in i. Nu blir de mer och mer fokuserade på konflikter som endast klubben för inbördes beundran kan hänga med i och bry sig om. Nyheter Idag har på så sätt avväpnat Haveristerna genom att få dem att köra av vägen.
Citera
2021-01-28, 13:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Axel Öhman förklarar:
Okej, så att hora är bara fullt om det är nån annan som gör det? Fair enough. Klassiskt dubbla måttstockar bara.
Citera
2021-01-28, 13:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror Nyheter Idag gillrat en fälla för Haveristerna som de klampat rakt in i. Nu blir de mer och mer fokuserade på konflikter som endast klubben för inbördes beundran kan hänga med i och bry sig om. Nyheter Idag har på så sätt avväpnat Haveristerna genom att få dem att köra av vägen.

"Fällan" blir väl i så fall att de är medvetna om att varken Axel eller Henrik besitter tillräckligt med ödmjukhet att lägga en tanke på om de kanske har gått lite för långt, utan att de bara kommer köra på rakt in i väggen tills de gör något ännu dummare.
Citera
2021-01-28, 13:50
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
"Fällan" blir väl i så fall att de är medvetna om att varken Axel eller Henrik besitter tillräckligt med ödmjukhet att lägga en tanke på om de kanske har gått lite för långt, utan att de bara kommer köra på rakt in i väggen tills de gör något ännu dummare.

Ja, det krävs inte mycket för att räkna ut att Axel och Henrik skulle hugga på artikeln och ta det till nästa nivå. Det måste ju Nyheter Idag räknat med.
Citera
2021-01-28, 14:20
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Johannes/Chang - Henko/Axel. 1-0
Citera
2021-01-28, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Ytterligare vittnesmål i svallet av helgens artikel i Nyheter Idag om en händelse i November i Henkos egen admingrupp.

https://twitter.com/postironical/status/1353665122481426432

Fejkkonton, uthängningar, felköningar och rädsla för Henko är en röd tråd. Inget förvånar längre.

Jag tror den där personen är från Myras admingäng dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in