2021-01-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De känner de berörda och har talat med dem innan publicering. Andra nämnder de inte vid namn. Se på Riks där Chang intervjuas.

Han nämner också att Malcom sagt att han inte vill bli kontaktad av Haveristerna. Så det blir ju damned if you do, damned if you don't. Bryta nåt slags kontaktförbd hade väl Malcom och hans gråterskor också havererat över.
Citera
2021-01-26, 18:00
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Henko satt och ojade sig i SVT för 10 år sen över att nån SDare drog ett judeskämt för mycket och kallade det han pysslade med för "seriös granskning". Det är klart att hans tidigare tonpolisande uppfattas som höjden av hycklande. Inget konstigt med att fokus hamnar på honom. Nu har han slutat förställa sig och han har visat sig så oseriös som många alltid misstänkt. Hans nuvarade låga nivå är den verkliga Henko. Men att hata SD säljer inte längre så nu ägnar sig Henko åt att mobba kvinnor och NPF personer och annat lowlevel scumbaggery. Man får ju ändå titta på vilka de drar likes av. Deras patreons och alla kring Haveristerna är vilsna mobbade nonames som söker mening i tillvaron och missbrukar parasociala relationer på nätet. Osunt.
Ok. På vilket sätt var det här ett svar på mina inlägg, mer än att man enligt ditt resonemang vill komma åt Henrik för att han granskat SD tidigare? Låter ju inte heller så seriöst.

Och det här med mobbningen av kvinnor. Ja, Henrik är bufflig, men han är ju bufflig mot alla.
Citera
2021-01-26, 19:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Han nämner också att Malcom sagt att han inte vill bli kontaktad av Haveristerna. Så det blir ju damned if you do, damned if you don't. Bryta nåt slags kontaktförbd hade väl Malcom och hans gråterskor också havererat över.

Man kan ju tycka vad man vill om det men faktum är att nu har han ovänner både bland vänstern och högern och de som gillar Malcolm, Cissi eller några av de andra mobboffren kommer se en skillnad på Henriks hån och Nyheter Idags försvar.

Du gillar ju haveristerna oavsett medans många kommer få upp ögonen för vilken mobbare han är. Ingen som tyckte illa om Henrik kommer börja tycka att han är bra för att Nyheter Idag tog upp Malcolms diagnos. Därför är det irrelevant.
Citera
2021-01-26, 19:28
Medlem
Citat:
Man kan ju tycka vad man vill om det men faktum är att nu har han ovänner både bland vänstern och högern och de som gillar Malcolm, Cissi eller några av de andra mobboffren kommer se en skillnad på Henriks hån och Nyheter Idags försvar.
Jag tror inte det är en nyhet. Han har nog haft ovänner i båda lägren tidigare. Det är ett kännetecken för folk som gör nåt, de brukar lyckas trampa folk på tårna. Det finns säkert SDare som tycker illa om Jimmie också, republikaner som hatar Trump eller poliser som hatar sina kollegor.

Citat:
Du gillar ju haveristerna oavsett medans många kommer få upp ögonen för vilken mobbare han är. Ingen som tyckte illa om Henrik kommer börja tycka att han är bra för att Nyheter Idag tog upp Malcolms diagnos. Därför är det irrelevant.

Precis, Henrik fick mer real estate räntefritt I några kränkons och gråterskors huvuden. Jag tycker det är rätt kul. Alla säger att podden är skitkass, Henrik är ett fyllo som knappt kan knyta skorna, ändå lägger SD riks och Chang Frick 20 minuter på att smutskasta denne totalt irrelevanta poddare som ingen lyssnar på. Genomskinligt 😁
Citera
2021-01-26, 19:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Precis, Henrik fick mer real estate räntefritt I några kränkons och gråterskors huvuden. Jag tycker det är rätt kul. Alla säger att podden är skitkass, Henrik är ett fyllo som knappt kan knyta skorna, ändå lägger SD riks och Chang Frick 20 minuter på att smutskasta denne totalt irrelevanta poddare som ingen lyssnar på. Genomskinligt 😁

Han är ju inte som en SD-are som ogillar Jimmie Åkesson, utan han är som en lokalpolitiker i SD som ogillas av alla andra i SD och av alla i MP!

Jag lyssnar inte på honom för jag gillar inte hans röst (Jag tycker han låter gnällig både på rösten och i det han säger. Jag såg något från Almedalen där han snackade om nazister i NMR och filmade dem. Han lät bara gnällig och fjantig så man glömde nazisterna).
Citera
2021-01-26, 19:46
Medlem
NordicElfMagics avatar
Citat:
Jag tror inte det är en nyhet. Han har nog haft ovänner i båda lägren tidigare. Det är ett kännetecken för folk som gör nåt, de brukar lyckas trampa folk på tårna.
Precis. Jag tvivlar inte på att Henko kan vara "jobbig" att tjafsa med på twitter, men det är faktiskt bara att blocka om man inte gillar honom.

Den här hatkampanjen har specifikt riktat in sig på att angripa Henko som person när det egentligen är hans antirasistiska (m. m.) granskningar man är sur över. Så länge Haveristerna är typ ensamma om att ta upp faktum som att en person sitter på GP och säger de här helt sjuka sakerna utan att nån reagerar så kommer Haveristerna att vara en podd som gör en viktig samhällsinsats. Tycker jag.
Citera
2021-01-26, 20:03
Medlem
Citat:
Jag lyssnar inte på honom för jag gillar inte hans röst (Jag tycker han låter gnällig både på rösten och i det han säger. Jag såg något från Almedalen där han snackade om nazister i NMR och filmade dem. Han lät bara gnällig och fjantig så man glömde nazisterna).

Det var ännu roligare än jag trodde, folk som inte ens lyssnar på skiten ska tvunget skohorna in en åsikt om att han minsann är värdelös 😁😁😁
Citera
2021-01-26, 20:12
Avslutad
Citat:
Det var ännu roligare än jag trodde, folk som inte ens lyssnar på skiten ska tvunget skohorna in en åsikt om att han minsann är värdelös 😁😁😁

Han är väldigt ful också. Axel med. Havlflinta fetton. Förutom att han är helt besatt av att kontrollera vad som sägs om honom i den här tråden.
Citera
2021-01-26, 20:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Så, om en minderårig kräver att betraktas som vuxen så ska hen betraktas som vuxen?

En 15-åring som går in på Systembolaget och säger "Hallå, jag är vuxen" ska behandlas som vuxen av personalen? Det var nåt av det dummaste jag har hört, så fungerar det verkligen inte i några sammanhang alls.
Återigen, antingen så behandlar man Greta som ett barn eller så behandlar man henne som en vuxen. Jag tillhör ju dom som säger att man inte ska behandla Greta som en vuxen, så jag tycker ju att det är klandervärt att ge sig på henne.
Men våra politiker och journalister säger ju att vi ska behandla henne som en vuxen. Dom ger henne dessutom en plats på den vuxna arenan. Då får man som sagt leva med att folk säger elaka saker om en.

Som sagt, det är vare sig jag eller Malcolm som har sparkat upp henne på den vuxna arenan, men vi har ju uppenbarligen inga problem med att spela den hand som vi fått given.

Men nu är hon ju just vuxen och då går det ju heller inte att dra "Hon är ju bara ett baaaarn"-kortet.

Nog om detta för det är inte så jävla relevant för trådens topic.
Citera
2021-01-26, 20:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Jag har ju hört honom tidigare, som sagt. Och jag ser ibland vad skriver och "diskuterar" med andra i sociala medier.

Med det sagt så har jag tröttnat på alla sådana poddar där folk sitter och tjafsar alldeles för länge. Samma människor tjatar om samma saker vecka ut och vecka in. Lite som att inte kunna låta bli att höra vad fulla människor säger på krogen.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Han är väldigt ful också. Axel med. Havlflinta fetton. Förutom att han är helt besatt av att kontrollera vad som sägs om honom i den här tråden.

Tror du han läser här? Ja han är inte direkt attraktiv men det är mest utstrålningen som är oattraktiv.
Citera
2021-01-26, 20:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Riks vill nog ha lite skvaller i sin kanal också och inte bara politik. Det lockar tittare (Som haveristerna också resonerar).
Citera
2021-01-26, 20:34
Avslutad
Citat:
Jag har ju hört honom tidigare, som sagt. Och jag ser ibland vad skriver och "diskuterar" med andra i sociala medier.

Med det sagt så har jag tröttnat på alla sådana poddar där folk sitter och tjafsar alldeles för länge. Samma människor tjatar om samma saker vecka ut och vecka in. Lite som att inte kunna låta bli att höra vad fulla människor säger på krogen.

Tror du han läser här? Ja han är inte direkt attraktiv men det är mest utstrålningen som är oattraktiv.

Jag tror han läser här. Det här är vad han ville. Jag ser inga tunga namn backa honom på Twitter ens från vänsterkanten så det är väl bra att Henko äntligen blir känd. Vi får se om hans "kändistråd" blir i närheten av Myras.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-01-26 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in