Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-24, 21:26
Medlem
För den som har svårt att få matchningar, trots att man lagt ner möda på sin profil, kan jag rekommendera att köpa en boost. Kostar 85 kronor.

Nyss fick jag tio matchningar på dem jag svepte under den halvtimme jag boostades. Vanligtvis får jag kanske 1-2 om dagen.

Eftersom jag har Gold kunde jag samtidigt vilka som gillade mig. Nya ansikten tickade in och stannade på 78. Av dem var väl fem sådana jag valde att gilla tillbaka.

Hittills har sammanlagt fem av matchningarna dessutom varit först med att skriva till mig.

Men jäklar vad många kvinnor 30+ som har förstört sina ansikten med fillers och lyft.

Lite sorgligt.
Citera
2021-01-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar
För den som har svårt att få matchningar, trots att man lagt ner möda på sin profil, kan jag rekommendera att köpa en boost. Kostar 85 kronor.

Nyss fick jag tio matchningar på dem jag svepte under den halvtimme jag boostades. Vanligtvis får jag kanske 1-2 om dagen.

Eftersom jag har Gold kunde jag samtidigt vilka som gillade mig. Nya ansikten tickade in och stannade på 78. Av dem var väl fem sådana jag valde att gilla tillbaka.

Hittills har sammanlagt fem av matchningarna dessutom varit först med att skriva till mig.

Kom tillbaka sen när du kan tala om för oss hur många som faktiskt har träffat dig i verkliga livet från den där. Matchningar betydde någonting Tinder anno 2015, idag not so much.
Citera
2021-01-25, 02:36
Medlem
I många andra trådar ger folk som råd "äh skaffa bara tinder". Men jag vet fan ingen som lyckas få till mer än någon enstaka dejt via appen, och min egen erfarenhet när jag hade den var att man som bäst fick ut en första dejt med 1 tjej i månaden om man var aktiv, hade gold, boostade och hade sig.
(För ett antal år sedan träffade jag iof en flickvän via tinder, men jag lyckas pricka in att mathca med henne som en av de första hon chattade med via appen ö.h.t.)

Finns det någon statistik över hur frekvensen ser ut för lyckade matchningar som leder till ligg/parrelation(beroende på vad man är ute efter)? Menar relativt till hur många som aktivt använder appen fördelat på män/kvinnor.

Min bild av det är att 99% av kvinnor kan välja och vraka precis som de vill, men 90% av män har tur om de får någonting mer än ett par "fikadejter"/100 matchningar.
Citera
2021-01-25, 02:40
Medlem
Coomers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
I många andra trådar ger folk som råd "äh skaffa bara tinder". Men jag vet fan ingen som lyckas få till mer än någon enstaka dejt via appen, och min egen erfarenhet när jag hade den var att man som bäst fick ut en första dejt med 1 tjej i månaden om man var aktiv, hade gold, boostade och hade sig.

Finns det någon statistik över hur frekvensen ser ut för lyckade matchningar som leder till ligg/parrelation(beroende på vad man är ute efter)? Menar relativt till hur många som aktivt använder appen fördelat på män/kvinnor.

Min bild av det är att 99% av kvinnor kan välja och vraka precis som de vill, men 90% av män har tur om de får någonting mer än ett par "fikadejter"/100 matchningar.
Är du snygg och har hela paketet dvs jobb,pengar,lägenhet hus i attraktiva områden kan du ligga med hur många du vill. Du kan också gå in i parrelation men dessa snubbar ser tinder tjejer som gratis luder. 20 procent av killarna ligger med 80 procent av tjejerna. Så du måste ha utseendet. Kan du inte få en 100 matchningar på några veckor är det ingen idé att hålla på.
Senast redigerad av Coomer 2021-01-25 kl. 02:45.
Citera
2021-01-25, 15:23
Medlem
lakritcs avatar
Skulle svara på denna Tinderrelaterade tråd när den plötsligt låstes så ger mitt svar här istället:

Dejtingsidor går ut på att mjölka män på pengar. Desperata män är inkomstkällan för dessa företag. Viktigt att komma ihåg är att de flesta kvinnor är högst medelmåttiga när man plockar bort sminket, ögonfransarna och läppstiftet.

Betala aldrig om du känner att du behöver göra det. Betala överhuvudtaget aldrig för en tjej som lägger ut bilder på sig själv på en dejtingsida.
Citera
2021-01-25, 15:24
Medlem
Inspirerades av någon tidigare tråd och tänkte göra en ganska oseriös profil mot vad man kan förvänta sig, ingen text, bara en medvetet dålig bild och sen bara vänta en månad för att se hur många likes jag fått. Startade den runt tre på natten och när jag vaknade vid nio på morgonen hade jag ~tio plus likes. Tyckte det verkade väldigt konstigt så massswipeade för att få fram vilka som like'at och samtliga blockerade mig utan att svara förutom några som befann sig på andra sidan jordklotet. Efter det ansåg jag att vidare tester ej var nödvändiga, det kändes helt klart som fakeprofiler, lock-likes och chattbottar/operatörer. Ni som lägger pengar på det där kastar dem i sjön.

Har däremot någon gång tidigare(många år sen) träffat kvinnor därifrån, så visst är det inte bara scam. Men ändå.
Senast redigerad av Yeawolf 2021-01-25 kl. 15:38.
Citera
2021-01-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Kom tillbaka sen när du kan tala om för oss hur många som faktiskt har träffat dig i verkliga livet från den där. Matchningar betydde någonting Tinder anno 2015, idag not so much.

Visst är det så.

Min personliga erfarenhet är att en av fem matchningar leder till en bestående konversation och att en av fem konversationer leder till en faktiskt möjlighet att ses.

Den här vetskapen fick mig att fråga en av gårdagens matchningar, hon som var vackrast och samtidigt mest givande att skriva med, om vi inte istället helt enkelt kunde snacka i telefon. En timme senare ringde hon mig. Över telefon lät hon som allt jag önskat, klok, omtänksam, smårolig. Rösten var vacker och behaglig och vi pratade i nästan tre timmar. Hon berättade att hon nyss skaffat appen, men blivit förskräckt och ännu inte träffat någon i verkligheten.

Vi bestämde att vi skulle ses till helgen. Får se om hon håller fast vid det. Jag tar inget för givet.
Citera
2021-01-25, 15:37
Medlem
”Skriv en fördom om mig”

”Säg till om jag ska skriva först”

Är typiska bio där man kan se 3 av 5 tjejer på Tinder som har det.

Nu undrar ni säkert hur det kommer sig att så många tjejer har samma bio?!

Jo för att det va killar som kom på de där bio och sen kopierade tjejerna. För som vi alla vet så har svenska tjejer noll fantasi eller egna idéer.

Men de som har såna bio är bra tecken för oss som vill spara tid, dessa tjejer är bara på appen för uppmärksamhet och bekräftelse.
Citera
2021-01-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb

Kunde inte sagt det bättre. Många tror bara man får match så har de lyckats med allt.

Jag ber också de komma tillbaka när de lyckats få träffa de där matchningarna.

Själv är jag en gammal användare från 2014 och saknar Tinder mellan 2014-2017.
Citera
2021-01-25, 16:12
Medlem
Ni som använder appen. När skulle ni säga att det är som mest aktivitet? Funderar på om man skulle starta ett konto igen, och i så fall vore det väl bra att göra vid en tidpunkt då flest är inne.
Citera
2021-01-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Kunde inte sagt det bättre. Många tror bara man får match så har de lyckats med allt.

Jag ber också de komma tillbaka när de lyckats få träffa de där matchningarna.

Själv är jag en gammal användare från 2014 och saknar Tinder mellan 2014-2017.

Som sagt: Givetvis betyder en matchning ingenting, men när man, i det här fallet jag, användaren Farfarsfarfar, gjort en överslagsräkning kan man utifrån antalet matchningar räkna ut sannolikheten för en faktiskt träff.

I mitt personliga fall:

50 matchningar = 10 konversationer = 2 träffar.

Mitt mål är inte att öka antalet konversationer, eftersom många matchningar är ganska ointressanta, däremot att effektivisera konversationerna så att åtminstone hälften leder till träff.

För i ärlighetens namn beror det låga träff-utfallet mycket på min egen slöhet.
Citera
2021-01-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speerzo
Ni som använder appen. När skulle ni säga att det är som mest aktivitet? Funderar på om man skulle starta ett konto igen, och i så fall vore det väl bra att göra vid en tidpunkt då flest är inne.

Kvällar. Helst på helgerna, i och med att folk går ut mindre och har färre fester så här i pandemitider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in