2022-08-23, 20:30
Medlem
Fan vad svenska tjejer är tråkiga, socialt efterblivna . Swipar höger endast på utländska tjejer numera
Citera
2022-08-23, 20:42
Bannlyst
Hade över 1200 matchningar. Tryckte ja på varje svensk tjej.

1% svarar när man skriver. Vad är vitsen med att tjejer swipar om dom ändå inte ska svara?

Är rätt trött på tikar faktiskt
Citera
2022-08-24, 17:49
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Du skriver ett intressant inlägg och har flera poänger som stämmer, dock inte alla. Ovanstående skulle jag säga har att göra med att tjejer som Exempel 1, även de som är så fast 30+ men som INTE har barn - de är inte ens på Tinder i någon större utsträckning.

Jag matchar med riktigt fina tjejer, men 97% av dem har barn. Vare sig de är 25 eller

Finns en hel del tjejer utan barn på tinder såklart. Av någon anledning attraherar jag inte de tjejerna. Enkelt varför, de flesta killar vill såklart träffa en tjej utan barn oavsett killen vill ha egna barn eller om han bara anser att det är mer bekvämt träffa en tjej utan barn för att slippa ha ett krångligt förhållande med barn på köpet. Så de tjejerna står högre i kurs som är barnfria.

Ibland har jag blivit rätt chockad av ett en rätt så snygg tjej matchat med mig och visat intresse genom att skriva och ställa frågor men det visar sig direkt att hon har barn när jag lusläst profilen mer närmare.

Skiter man i om en tjej har barn vv så finns det goda chanser att hitta en relativt fin tjej för ett förhållande.

Ser man barn som paria däremot så är det i princip omöjligt träffa en brud om man nu inte vinner på lotto och träffar en 18-22 åring, där är risken väldigt liten att hon har barn sedan tidigare.
Citera
2022-08-24, 18:10
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Hade över 1200 matchningar. Tryckte ja på varje svensk tjej.

1% svarar när man skriver. Vad är vitsen med att tjejer swipar om dom ändå inte ska svara?

Är rätt trött på tikar faktiskt

Enda att göra i det läget. Anmäl de profilerna som skräppost - svarar inte mig. Får de tillräckligt många anmälningar emot sig blir de bannade från tinder. Jag gjorde så varje gång när jag inte fick svar inom 48 timmar vid en första kontakt från min sida.

Jag håller annars med dig. Eftersom tinder är ett matchningssystem där man måste matchas med varandra för att kunna skriva så är det minsta man kan kräva att få svar. Sedan om det visar sig att det inte flyter på med noll kemi det är en annan sak.

I början när jag var med på tinder svepte jag grönt på alla men det kändes sedan fel. Så jag började svepa grönt på endast de jag var intresserad av rätt så omgående. Så sätt fick jag matchningar där jag ville skriva med tjejen istället för att också bli matchad med träsktroll.
Citera
2022-08-24, 20:17
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Enda att göra i det läget. Anmäl de profilerna som skräppost - svarar inte mig. Får de tillräckligt många anmälningar emot sig blir de bannade från tinder. Jag gjorde så varje gång när jag inte fick svar inom 48 timmar vid en första kontakt från min sida.

Jag håller annars med dig. Eftersom tinder är ett matchningssystem där man måste matchas med varandra för att kunna skriva så är det minsta man kan kräva att få svar. Sedan om det visar sig att det inte flyter på med noll kemi det är en annan sak.

I början när jag var med på tinder svepte jag grönt på alla men det kändes sedan fel. Så jag började svepa grönt på endast de jag var intresserad av rätt så omgående. Så sätt fick jag matchningar där jag ville skriva med tjejen istället för att också bli matchad med träsktroll.

Fast lite kan jag tycka att om man har noll profiltext och sen inleder kontakten med ett "hej" så får man lite skylla sig själv om man inte får svar.
Citera
2022-08-24, 21:03
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fast lite kan jag tycka att om man har noll profiltext och sen inleder kontakten med ett "hej" så får man lite skylla sig själv om man inte får svar.

Med svar menade jag minimum ett hej tillbaka från tjejen, inget annat förväntas vid en första kontakt. Fler borde tänka såhär innan de sveper grönt: vill jag skriva med denna personen, är svaret nej så ska det svepas rött.

Profiltext eller inte. Inte en jäkla brud bryr sig om vad det står i en profil eller om profilen är helt tom.
Allt handlar om utseende på tinder vid en första kontakt, är känt sedan gammalt. Vet inte ens varför jag ska behöva redogöra det för dig.
Citera
2022-08-24, 21:09
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Med svar menade jag minimum ett hej tillbaka från tjejen, inget annat förväntas vid en första kontakt. Fler borde tänka såhär innan de sveper grönt: vill jag skriva med denna personen, är svaret nej så ska det svepas rött.

Profiltext eller inte. Inte en jäkla brud bryr sig om vad det står i en profil eller om profilen är helt tom.
Allt handlar om utseende på tinder vid en första kontakt, är känt sedan gammalt. Vet inte ens varför jag ska behöva redogöra det för dig.

Fast vad ska man skriva till en person som saknar text och inte skriver något själv heller, vad är poängen med "hej" liksom, helt meningslöst utbyte ju.
Citera
2022-08-24, 21:36
Medlem
Jag sveper bara på profiler med profiltext

Men så är jag inte ytlig heller
Citera
2022-08-24, 21:38
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trone
Jag sveper bara på profiler med profiltext

Men så är jag inte ytlig heller

Jo man borde ju göra så. Men helst vill jag träffa någon som bor nära och då är urvalet tyvärr litet, så då tänker jag att de som finns ska få en chans liksom men...
Citera
2022-08-24, 21:49
Medlem
Citat:
Fast vad ska man skriva till en person som saknar text och inte skriver något själv heller, vad är poängen med "hej" liksom, helt meningslöst utbyte ju.

Man kan ju kommentera bilderna. Innan internet fanns så kunde människor i tusentals år konsten att inleda kontakt trots att folk inte gick omkring med profiltexter tatuerade i pannan.

Idag går det tydligen inte.

Men ja, "hej" är rätt värdelöst på en dejtingapp. På Bumble, där kvinnor måste skriva först, är 99% av öppnarna "hej", och sen är det upp till mannen att driva konversationen.
Citera
2022-08-25, 18:51
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Vad som helst går att skriva till en person utan text. Vad är så viktigt med en text, som 99% inte läser ändå. Jag skriver väl och tar reda på saker och ting. Ska jag läsa varenda profil som jag tycker är attraktiv och sveper grönt på så skulle det ta alldeles för mycket tid när det bara blir ett fåtal matchningar i slutändan. Profiltexten läser iaf jag när jag matchar inte före en matchning om det nu finns en profiltext. Sparar massor med tid för jag vill inte lägga mer tid än nödvändigt på att läsa profiler om jag inte vet att tjejen är intresserad (intresserad = matchar med mig)
Senast redigerad av Magica-Lazio 2022-08-25 kl. 18:53.
Citera
2022-08-25, 23:01
Medlem
Tinder eller dejting överlag är helt värdelös om det är en stad med mindre 2 miljoner invånare. För att lyckas hitta nåt vettigt enligt min erfarenhet är att man måste befinna sig i en stad med minst 3 miljoner invånare.

Stockholm är också på gränsen till värdelös, dels att det är under 1 miljon men att tjejerna har enorm luft och hybris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in