Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Vad som har hänt? Ingenting förutom att du har ljugit.
Sluta göra fejkreklam för tinder. Någon stackare sitter säkert och läser det här och tror att om han skaffar gold så får han knülla, men ingen får 6000 likes förutom kvinnor.
Jodå, även vi män kan få många likes. Jag hade som mest 9900 likes som kille. Jag var (och tyvärr är) sexberoende. Jag har skrivit om det flera gånger. Jag har aldrig swipat höger på någon förutom de som redan likat mig=match. Jag har gold förövrigt så jag ser de som likat mig.

Jag swipar aldrig random. Jag tittar bland mina likes och sen swipar jag höger bland likes jag fått, dvs det blir en match. Sen försöker jag hålla3-5 konversationer igång. Blir det en dejt så lägger jag ner de övriga och sen börjar jag om igen. Så ser livet ut för en 45+år sexberoende.

Att ligga är skoj men jag har senaste 3 månaderna äntligen lyckats vända allt. Har inte haft sex på 4 veckor (det är positivt även om det har blivit lite klämmande och kännande under tiden) och jag hoppas att det fortsätter så.

Tinder är skoj men samtidigt är det rena giftet för en sexberoende...var rädda om er.

Tillägg. Sedan tidigare har jag stört mig på superlikes, det känns lite väl "påträngande". Senaste tiden har jag dessutom fått "swipemeddelanden, swipe notes". Det innebär att någon betalar ca 15 euro för att skicka ett meddelande till någon de superlikar utan att man matchat.

Så, någon superlikar mig, sen betalar de 150 kr för att skriva "varför hör du inte av dig" "handsome" "My phonenumber is...."

Jag kan säga direkt, den som superlikar mig har midre chans till träff och den som dessutom skickar swipe note har 0% chans till träff. Helt avtändande...
Senast redigerad av Farzan73 2021-01-25 kl. 17:02.
Citera
2021-01-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar
Kostar 85 kronor.

Nyss fick jag tio matchningar på dem jag svepte under den halvtimme jag boostades.

Citat:
I mitt personliga fall:

50 matchningar = 10 konversationer = 2 träffar.

Okej. Så för en hyfsat(?) attraktiv man som dig behövs det med andra ord i genomsnitt ca 3 boostar (ca 10 matchningar på en boost och var 25:e leder till en träff) för att hitta en kvinna som kommer ut på en dejt. Då talar vi om 255 kr för att hitta EN dejt och till det tillkommer någon timmes skrivande i veckan, tid som spenderas ute på en dejt och där någon hundralapp till ryker.

Låter inte som särskilt bra return on investment.
Citera
2021-01-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Okej. Så för en hyfsat(?) attraktiv man som dig behövs det med andra ord i genomsnitt ca 3 boostar (ca 10 matchningar på en boost och var 25:e leder till en träff) för att hitta en kvinna som kommer ut på en dejt. Då talar vi om 255 kr för att hitta EN dejt och till det tillkommer någon timmes skrivande i veckan, tid som spenderas ute på en dejt och där någon hundralapp till ryker.

Jag vet inte alls vilken framgång du har på Tinder. Om du ska lägga pengar på Tinder överhuvudtaget så är det bättre att lägga pengarna på gold istället för boosts. Framförallt om du är "nybörjare".
Citera
2021-01-25, 17:13
Medlem
Citat:
Som sagt: Givetvis betyder en matchning ingenting, men när man, i det här fallet jag, användaren Farfarsfarfar, gjort en överslagsräkning kan man utifrån antalet matchningar räkna ut sannolikheten för en faktiskt träff.

I mitt personliga fall:

50 matchningar = 10 konversationer = 2 träffar.

Mitt mål är inte att öka antalet konversationer, eftersom många matchningar är ganska ointressanta, däremot att effektivisera konversationerna så att åtminstone hälften leder till träff.

För i ärlighetens namn beror det låga träff-utfallet mycket på min egen slöhet.
Kanske är dig jag skulle svarat istället för ovanstående inlägg. Kör du gold? Om du kör det, då ser du ju vilka som är intressanta. Vill du bara ligga med vem som helst, visst...skriv till allt och alla men din panik kommer synas.

Ett tips är att du skaffar gold en månad, ser vilka som likat dig=match. Välj bland de som likat dig...betydlig bättre för självkänslan än att jaga...
Citera
2021-01-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jodå, även vi män kan få många likes. Jag hade som mest 9900 likes som kille. Jag var (och tyvärr är) sexberoende. Jag har skrivit om det flera gånger. Jag har aldrig swipat höger på någon förutom de som redan likat mig=match. Jag har gold förövrigt så jag ser de som likat mig.

.

9900 likes som kille, oja det låter väldigt sannolikt. Kom gärna tillbaka när du har blivit bättre på ljuga.

Sen att lägga till ”jag är sexberoende” eller har inte legat på 4 veckor endast i omvänd psykologi syfte för att få andra här tro på dina story som ”legitim”.

Helt sorgligt vad flashback har blivit till, ett ställe för troll och incels, endast i syfte för att driva andra till frustration när de själva sitter hemma i sina källare med en dator och runkar framför porr 24/7 samtidigt som har flera konton där de kan i ena konto hata på kvinnor o i andra konto framstå som Playboy.

Inte ens en modell kille som görs i experiment syfte har nått de där likes och så ska en gubbe i 40 års åldern som har nån enstaka procent kvar av sitt värde vad det gäller utseende och kropp på den sexuella marknadsvärdet vara mer framgångsrik på Tinder än en kille som är ung, maskulin med modell ansikte.
Senast redigerad av white-power 2021-01-25 kl. 17:25.
Citera
2021-01-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
9900 likes som kille, oja det låter väldigt sannolikt. Kom gärna tillbaka när du har blivit bättre på ljuga.

Sen att lägga till ”jag är sexberoende” eller har inte legat på 4 veckor endast som omvänd psykologi för att få andra här tro på dina story som ”legitim”.

Helt sorgligt vad flashback har blivit ett ställe för troll och incels endast i syfte för att driva andra till frustration.

Inte ens en modell kille som görs i experiment syfte har nått de där likes och så ska en gubbe i 40 års åldern som har nån enstaka procent kvar av sitt värde vad det gäller utseende och kropp på den sexuella marknadsvärdet.
Jag har visat det gång på gång i tråden. Du får tro vad du vill...ni som följt tråden, hjälp mig övertyga honom att det jag säger stämmer

Kolla min posthistorik så ser du att jag talar sanning. Bara för att det inte går bra för dig så är det inte kört för andra...

Jag ska ju lägga till...de flesta, typ 90% är i åldern 35.45 år så de tilltalar kanske inte en ungdom som dig...men ändå, många är fina
Senast redigerad av Farzan73 2021-01-25 kl. 17:30.
Citera
2021-01-25, 17:27
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Det vetef-n. De verkligt populära killarna kan få hur många likes som helst på grund av att de alltid visas först. Hårdraget, antingen skickar algoritmerna upp dig i himlen eller så bär det av ner i Marianergraven.
Citera
2021-01-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb

Ska försöka göra en noggrannare kalkyl för januari månad.

Betalade 275 kr för Tinder Gold. I helgen köpte jag en boost för 85 kr. Summa: 360 kr.

Runt 70 nya matchningar sedan årsskiftet.

Jag har träffat fyra personer, varav en två gånger. Den ena matchade jag dock med i december och räknas inte in i januarikalkylen.

Hittills har varje ny kvinna jag träffat därmed kostat 120 kr.

Dock med följande reservationer:

1. En vecka återstår av månaden och mitt Gold-medlemskap.

2. Fem ytterligare januarimatchningar verkar seriösa och har föreslagit träffar.

Är det värt det?

Personligen tycker jag det. Åtminstone för en månad. Utöver de fysiska träffarna har jag en mängd trevliga konversationer som lärt mig nya saker och gett mig fler insikter om livet.
Citera
2021-01-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det vetef-n. De verkligt populära killarna kan få hur många likes som helst på grund av att de alltid visas först. Hårdraget, antingen skickar algoritmerna upp dig i himlen eller så bär det av ner i Marianergraven.
Du har ju i alla fall varit med så länge att du kan bekräfta det jag skrivit. Du är en av de mer stabila i tråden
Citera
2021-01-25, 17:32
Medlem
Citat:
Jag har visat det gång på gång i tråden. Du får tro vad du vill...ni som följt tråden, hjälp mig övertyga honom att det jag säger stämmer

Kolla min posthistorik så ser du att jag talar sanning. Bara för att det inte går bra för dig så är det inte kört för andra...

Det går utmärkt för mig, till skillnad från er troll och Incels så kommer jag inte hit och ljuger om antal likes och ligg sen laddar upp photoshopade bilder.

Jag är inte bitter eller så bara för det går bra för andra än vad det gör för mig, jag menar bara att sluta ljug eftersom de där siffrorna är inte realistiska med verkligheten.

Så mycket det trollas och ljugs i trådarna dagligen där ni har fått det till och tro att killar ligger höger till vänster, rabblar upp orealistiska saker om antal ligg, match eller Tinder träffar som också görs andra trådar. Exempelvis sauerkraut på tråden ”Senaste ligg” under erotik forumet.

En kille som ligger rundor på riktig (vilket är väldigt och få) har aldrig behov av att skriva av sig eller ens har tid för att sitta på Flashback och söka bekräftelse.
Senast redigerad av white-power 2021-01-25 kl. 17:34.
Citera
Medlem
Citat:
Kanske är dig jag skulle svarat istället för ovanstående inlägg. Kör du gold? Om du kör det, då ser du ju vilka som är intressanta. Vill du bara ligga med vem som helst, visst...skriv till allt och alla men din panik kommer synas.

Ett tips är att du skaffar gold en månad, ser vilka som likat dig=match. Välj bland de som likat dig...betydlig bättre för självkänslan än att jaga...

Jo, har har Gold och kan se vilka som gillat mig. 95 % sållar jag dock bort. I själva flödet sveper jag bara på de verkligt intressanta.
Citera
Medlem
Citat:
Jag vet inte alls vilken framgång du har på Tinder. Om du ska lägga pengar på Tinder överhuvudtaget så är det bättre att lägga pengarna på gold istället för boosts. Framförallt om du är "nybörjare".

Det är inte riktigt min erfarenhet.

Pre-corona hade jag ca en dejt i veckan från appen vilket är precis lagom om det inte ska ta tid från annat. Då var det mest boostarna som hjälpte.

Jag har testat Gold men så till vida man inte använder appen ofta och sveper över den där ca 100 lajks-gränsen så verkar det inte fylla någon riktig funktion mer än att man kan se vem som har gillat en, den verkar ju inte göra så att man syns mer i flödet. Och vad ger det mig egentligen som man att veta att ett par nya paddor har gillat min profil sen igår kväll? Nej, de attraktiva kvinnorna som jag kan tänka mig att träffa hittar jag ju flödet inom nån dag i alla fall, utan Gold.

Med boostarna brukar det ju dock ramla in någon som jag kan tänka mig att träffa då jag fick ungefär lika många likes/matchningar (som jag själv är intresserad av) som det annars tar 2-3 veckor att få.
Sen får man väl betänka att det är en massa andra män som boostar sig själva och är väldigt aktiva så de gynnas av algoritmen för att synas tidigt i flödet hos kvinnorna.

Så även om det kanske räckte med att bara ha grymma bilder för ett par år sen så verkar det ha blivit mer av en förutsättning att man ska investera i boostar om man ska vara med i leken idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in