Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-01-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Tinder har blivit full av sneögda asiater och thai som använder sin passport och checkar in på Sverige.

Skriver i sina bio ”No sex/ONS”

Är de sköna eller? Vem fan vill ens ligga med dessa fula mongolioder förutom incels och desperata gamla gubbar förstås såklart.
När desperationen kickar in blir man förmodligen mindre kräsen i längden. Kan tänka mig att det fungerar så för dom som har svårt att få till det, år efter år, och Lena handen är det action som man får.
Citera
2021-01-23, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jag har redan för många konvos för att hålla koll på, kanske testar senare.

Jag har 1600 matchningar+ sen april 2020. Jag bodde utomlands innan. Aldrig betalat för boost eller gold.

Jag har träffat fyra olika tinderdejter senaste fyra dagarna, tre av dessa för första gången. Tinder är ezy pzy även utan betalfunktion.

Vilken ålder är dom du dejtar?
Citera
2021-01-24, 01:16
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Du pratar om viktiga pusselbitar för att förstå hur kvinnor väljer partners och då speciellt på nätet. Kan det vara så att du ser på det här på ett för schematiskt sätt? Som jag skriver i det spoilade inlägget så är attraktion och känslor irrationella ting. Det är inget man egentligen kan förklara med diverse diagram, s.k. pusselbitar och formler. Men jag förstår att det är en bekväm förklaring när man inte nöjd med den egna utdelningen. Ett prydligt Excel-ark som med tydliga siffror visar att felet inte ligger hos mig. Det ligger hos andra/samhällsstrukturen etc.

Jag är lite förundrad över varför man lägger ett sådant engagemang på en app man inte upplever funka? Det finns bevisligen män som träffar kvinnor på Tinder. Vi har hört exempel på det i tråden. Jag har själv träffat män där, i stort sett alla singelmän jag känner har gått på Tinderdejter, mina kompisar har träffat män därifrån osv. Det är för all del någon slags anekdotisk bevisföring, men det är ju inte så att män inte kan träffa kvinnor på Tinder. Det händer.

De män som lyckas bäst ser bra ut, vet vilka de bilder de ska langa upp och har något slags game i språket (vet hur de ska uttrycka sig med en viss person för det ska bli rätt - social kompetens i skrift). Den sortens män lyckas inte sällan bra även IRL. Så vad tänker du kring dina egna framgångar på nätet visavi IRL? Nu har C-19 ställt till det rejält vad gäller mötesplatser, men innan pandemi och restriktioner? Hur såg det ut då?

Nej, nu har du missuppfattat att mitt "pusselläggande" skulle handla om att försöka hitta orsaker enbart utanför mig själv. Men faktum är ändå att jag i jämförelse med en hel del kvinnor på Tinder, har betydligt bättre profil (text och bilder). För egen del tycker jag det finns en del intressanta kvinnor på Tinder som jag ärligt talat gärna haft kontakt med och försökt lära känna, men som tyvärr inte reagerar, än mindre tar egna initiativ. Som jag upplever det är kraven de har redan från början helt enkelt galet höga och det får resultatet att inget händer.

Som jag sagt tidigare fungerade dejting via nätet för mig betydligt bättre fram till för ca 10 år sedan, då jag faktiskt kunde gå på dejter och även umgås med en den del av dessa under längre tid. Jag kan inte påstå att jag senare blivit osnyggare, sämre på att skriva och göra sämre profiler nu än då, utan snarare tvärtom. Tyvärr tycker jag det finns få möjligheter att träffa någon lämplig i verkliga livet, utan jag ser nätdejting som bästa chansen.
Citera
2021-01-24, 01:20
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Verkligheten är faktiskt så enkel. Får man inga likes eller matchingar så når man, av olika anledningar, inte fram i en ytlig, suggestiv och snabb applikation som Tinder. Vad menar du att det handlar om? Kvinnans slidhybris allena?

Galet höga krav är en lågoddsare i sammanhanget, även om de själva inte behöver vara mycket att hänga i granen.
Citera
2021-01-24, 01:26
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Det är klart att verkligheten är så enkel. Att du och de flesta andra män upplever appen på det vis du beskriver beror ju på dessa anledningar (och eventuella effekter av Tinders algoritmer).

Att kvinnor är mer selektiva än män vet vi ju, vilket gör att nålsögat blir litet för män. Om storleken på nålsögat är rimlig eller ej är ju en annan fråga. Men det fråntar ju inte förklaringen till att ligga i de aspekter du nämnt som "den enkla sanningen".

Inget passar kvinnorna p g a helt orealistiska krav och då speciellt med hänsyn taget till hur de själva faktiskt är och ser ut. Med andra ord övervärderar de kraftigt sig själva.
Citera
2021-01-24, 01:49
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
De allra, allra flesta kvinnorna är inte intresserade av kriminella element. Du pratar om en viss sorts småbrudar som blir våta i trosan av smågangsters. De flesta tycker att den livsstilen är ganska värdelös. Det vet du också.

Det som diskuterades var dessutom inte kriminella element i största allmänhet. Det var män som är våldsamma mot sin partner. Användaren som drog igång den diskussionen tipsade om serien "Våldsam kärlek". Våld i nära relationer som samhällsproblem och vem som där bär ansvaret. Inte män som har "coola" frisyrer och kör BMW.

Nu kan ju verkligheten vara ganska komplex och även om någon inte fysiskt misshandlar sin partner, kan den fortfarande behandla sin partner illa på olika sätt och detta utan att det juridiskt skulle vara straffbart. Och jo, det finns kvinnor som medvetet eller på ett mer omedvetet sätt söker "dåliga" män som är struliga i största allmänhet och inte sällan brottsbenägna. Att man gör dessa val kan ha sin grund i att man själv har problem och svagheter.

Vad jag vill ha sagt är att även vuxna kvinnor kan välja män som de i långa loppet, inte alls mår bra av att vara tillsammans med, trots att det ringer en hel del varningsklockor för omgivningen redan från början. Det tragiska är att det finns mängder med exempel på detta om man börjar leta efter det. Kvinnor som blir fysiskt misshandlade är i sammanhanget bara toppen av ett isberg.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-01-24 kl. 02:11.
Citera
2021-01-24, 02:06
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Typ bara några få procent av killarna som lyckas med tinder om man inte är intresserad av gravt överviktiga eller gamla tanter. Det är sjuk konkurrens. Några få killar väcker all uppmärksamhet och det är dessa alla tjejer skriver till. Ser du normal ut eller har lite halvtaskiga bilder? Glöm det. Du måste vara värsta sortens poser och se perfekt ut för att lyckas där.
Citera
2021-01-24, 08:53
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Nej, nu har du missuppfattat att mitt "pusselläggande" skulle handla om att försöka hitta orsaker enbart utanför mig själv. Men faktum är ändå att jag i jämförelse med en hel del kvinnor på Tinder, har betydligt bättre profil (text och bilder). För egen del tycker jag det finns en del intressanta kvinnor på Tinder som jag ärligt talat gärna haft kontakt med och försökt lära känna, men som tyvärr inte reagerar, än mindre tar egna initiativ. Som jag upplever det är kraven de har redan från början helt enkelt galet höga och det får resultatet att inget händer.

Som jag sagt tidigare fungerade dejting via nätet för mig betydligt bättre fram till för ca 10 år sedan, då jag faktiskt kunde gå på dejter och även umgås med en den del av dessa under längre tid. Jag kan inte påstå att jag senare blivit osnyggare, sämre på att skriva och göra sämre profiler nu än då, utan snarare tvärtom. Tyvärr tycker jag det finns få möjligheter att träffa någon lämplig i verkliga livet, utan jag ser nätdejting som bästa chansen.

Citat:
Galet höga krav är en lågoddsare i sammanhanget, även om de själva inte behöver vara mycket att hänga i granen.

Citat:
Nu kan ju verkligheten vara ganska komplex och även om någon inte fysiskt misshandlar sin partner, kan den fortfarande behandla sin partner illa på olika sätt och detta utan att det juridiskt skulle vara straffbart. Och jo, det finns kvinnor som medvetet eller på ett mer omedvetet sätt söker "dåliga" män som är struliga i största allmänhet och inte sällan brottsbenägna. Att man gör dessa val kan ha sin grund i att man själv har problem och svagheter.

Vad jag vill ha sagt är att även vuxna kvinnor kan välja män som de i långa loppet, inte alls mår bra av att vara tillsammans med, trots att det ringer en hel del varningsklockor för omgivningen redan från början. Det tragiska är att det finns mängder med exempel på detta om man börjar leta efter det. Kvinnor som blir fysiskt misshandlade är i sammanhanget bara toppen av ett isberg.

Det fetade; nu är du något på spåren! Verkligheten inte bara kan vara komplex, den är det. Likaså människan. Hon är också komplex. Och vi och omvärlden låter oss inte förklaras på det svartvita och schematiska sätt som du, och många andra, vill göra. "Så här funkar kvinnan" låter sig inte förklaras på samma sätt som varför det finns förorenat bottenslam i Ätran.

Det blir tjatigt det här, idel upprepningar. Men att Tinder trots allt funkar för s.k. "vanliga" män vet vi ju. Anekdotisk evidens kanske, men jag, och många andra, vet ju att det händer. Det är inte enbart den lösaktiga Ryan Reynolds-kopian på 190+ med schtekigt chefsjobb som svinar runt i sin AMG G65 som får till det. Men det räcker heller inte med att vara snäll. Vänlighet är ingen USP ty de allra flesta människor är faktiskt ganska anständiga. De flesta behandlar varandra väl. Man vill inte göra någon annan illa.

Visst finns det kvinnor, såväl som män, som väljer kaospersoner och går in i relationer med dem. Men de här svinen och suggorna är trots allt en avart. De flesta av oss är liksom bara vanligt folk. Den här diskussionen om att kvinnor är som omdömeslösa femåringar som glatt springer med första bästa typ som utlovar lite bus och godis kan vi lämna därhän. Det är inte riktigt topic i den här tråden.

Det som skulle kunna diskuteras är varför du upplever att det går så mycket sämre nu. Du tycks mena att det här helt och hållet ligger i kvinnans förändrade beteende. Hon har numera Tinderinducerad slidhybris som har gjort henne till ett passiviserat mähä som inte längre förmår upprätthålla kontakter på nätet. Ok.

Men den minsta gemensamma nämnaren är du själv. Jag vet inte hur gammal du är, men jag skulle gissa att vi kanske är ungefär i samma ålder. Med tanke på att du tidigare skrev om nätdejting för 10-20 år sedan så kan jag klura ut att du inte är någon ungdom. Jag kan bara tala för egen del, men jag är definitivt på en annan plats i livet nu än för 20 år sedan. Då var jag ung vuxen, nu mer eller mindre medelålders. För tio år sedan var jag också på en annan plats, om ytterligare tio år kommer jag att vara på en annan.

I vilket åldersspann söker du kvinnor? Du har flera gånger sagt att du "söker seriöst". Vad innebär det för dig och hur tänker du att en sådan relation skulle se ut? Hur ser din relationshistorik ut?

Det är alldeles uppenbart så att Tinder inte är plattformen för dig. Jag vet inte, men vore jag i din situation så tror jag att jag skulle lägga ner. Jag förstår frustrationen och att du gärna vill träffa någon, men att sitta här och schematiskt reda ut hur "kvinnan är" är ganska fruktlöst. För all del, jag förstår att man vill skriva av sig. Men dina senaste inlägg om våldsamma och på annat sätt "dåliga" män tyder på att tankegångarna börjar skeva ur.
Senast redigerad av empoisonne 2021-01-24 kl. 08:58.
Citera
2021-01-24, 12:42
Medlem
MrBraxs avatar
Det går ju dock inte att ignorera algoritmen som Tinder kör, att när du skapar ett nytt konto så kommer du hamna längst fram i ett dygn, sen är det ner i marinaragraven. Väldigt svårt att lyckas då om du inte ligger i 1% av snygga killar.
Citera
2021-01-24, 13:07
Medlem
Installerade, fick en gillning på tre dygn, avinstallerade.
Citera
2021-01-24, 13:51
Medlem
Något märkligt har hänt, har Tinder Gold och går in på Tinder ca 2-3 ggr i veckan. Sist jag var inne, i torsdags, hade jag ca 7500 likes. Nu idag söndag när jag var inne så är det ca 6900 likes. Hur kan ca 600 likes försvunnit på några dagar?! Har inte swipeat något ens.

I vanliga fall brukar liksean ha ökat men nu har alltså 600 likes gått upp i rök! Någon som varit med om samma eller har någon teori vad det kan bero på?
Citera
2021-01-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Något märkligt har hänt, har Tinder Gold och går in på Tinder ca 2-3 ggr i veckan. Sist jag var inne, i torsdags, hade jag ca 7500 likes. Nu idag söndag när jag var inne så är det ca 6900 likes. Hur kan ca 600 likes försvunnit på några dagar?! Har inte swipeat något ens.

I vanliga fall brukar liksean ha ökat men nu har alltså 600 likes gått upp i rök! Någon som varit med om samma eller har någon teori vad det kan bero på?

Beror på att de som försvann är fejka profiler som säljer sex länkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in