Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-13, 21:15
Medlem
HemmaRambos avatar
... hur länge ska man hålla på om man bara vill ligga? 2 dagar sen är det unmatcha som gäller eller
Citera
2021-03-13, 23:34
Medlem
Luxxons avatar
En fråga kring tinder i dagsläget. För 1-2 år sedan så använde jag ungefär samma profil som idag, samma bilder typ samma bio som då, bara åldern som ändrats (26 nu). Får BETYYYDLIGT färre likes/matchningar idag än då. Vad beror detta på? Kunde få allt från 100-200 likes på 1-2 dagar förr, nu senast fick jag 15, provade igen och fick samma resultat efter några dagar. Har alltid använt mig av knepet av att resetta profilen för att få rus med matchningar i början, funkar inte detta längre? Behöver jag skaffa tinder gold igen?

Visserligen flyttade jag från Uppsala lite Stockholm förort, men fick till en början ganska bra med matchningar här ändå. Tror det är ganska dött inom radien 1-2km men med 15km till stockholms innerstad borde man ju ändå få en hel del.

Någon som har en tanke?

//gammal tinderberoende från Uppsala, kunde nästan få ligg dagligen och nu känns det över 10 gånger svårare.
Citera
2021-03-14, 09:09
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Filterproblem, som inte borde finnas, finns i och för sig ändå. Distansinställningen fungerar exempelvis inte då man får in folk på helt andra avstånd än man ställt in. Gäller även andra parametrar som ålder.

Tror man att Tinder är ett seriöst företag med en väldesignad app så får man tänka om.

Nej den är faktiskt uppbyggd på ett så sätt Ardenstam locka dig att swipa tjejer hela tiden och reklam.

Det är ett designval de medvetet gjort.
Citera
2021-03-14, 15:20
Medlem
Haft tinder och dejtat i en handfull månader nu.

Det är lite tråkigt att kvinnor ofta är passiva när det kommer till initiativ och samspelet. Av 200+ matchningar och dejtande är det få som överraskar genom att avvika från normen.

Ett tips till er som undrar varför konversationer slutar abrupt ibland, det handlar i alla fall för mig om att man tillslut inser att hur fin eller tråkig än konversation är kan bilden helt ändras när man väl träffar personen. Jag tycker det är bättre att hålla konversationen kort och träffas istället.
Citera
2021-03-14, 16:54
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh33n
Måste fråga, är det någon som matchat med någon, haft några dagars konversation för att sedan få förslaget om att fortsätta dialogen på appen Kik? Känner att den kanske e en scam eller något.. Någon som upplevt samma?
Ja, en tyska som var nudistbadare och ville att jag skulle skicka kukbilder till henne.
Men träffade aldrig henne så det kunde lika gärna vart en bög.
Citera
2021-03-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindrars
Ett tips till er som undrar varför konversationer slutar abrupt ibland, det handlar i alla fall för mig om att man tillslut inser att hur fin eller tråkig än konversation är kan bilden helt ändras när man väl träffar personen. Jag tycker det är bättre att hålla konversationen kort och träffas istället.

Hur snabbt brukar du vilja ses?
När jag testade tinder hade jag en konversation i 1 månad innan vi sågs, vi hade skrivit varje dag och sedan när vi sågs ändrades bilden, efter det avregistrerade jag mig.
Citera
2021-03-14, 19:15
Medlem
Voldemort2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
När jag testade tinder hade jag en konversation i 1 månad innan vi sågs, vi hade skrivit varje dag och sedan när vi sågs ändrades bilden, efter det avregistrerade jag mig.

Jag tycker det är väldigt lång tid. Beroende på hur många meddelande som har skickats, men efter ett par dagar brukar jag försöka ordna en dejt.
Citera
2021-03-14, 20:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
En månads konversation är ju katastrof. Inte kan man slösa sin tid på det sättet..

Man chattar ett par dagar för att sedan avmatcha eller ses.
Senast redigerad av lakritc 2021-03-14 kl. 20:27.
Citera
2021-03-14, 20:38
Medlem
Citat:

Ofta efter en handfull givande meddelande men vad jag känner mig bekväm med kan variera. Män kan ha en hel del fördelar på appen som sällan nämns, som att välja hur snabbt man ska ses, var man ska ses och vad man ska göra. Naturligtvis har en kvinna samma möjlighet att påverka allt detta men ofta upplever jag att det helt styrs det av den som tar initiativet.
Citera
2021-03-14, 22:17
Medlem
Funderar ärligt på att byta mitt namn till ett svenskt namn eller smeknamn, det här är ju inte hållbart. Någon med utländskt namn som testat detta och märkt någon skillnad?
Citera
2021-03-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnersaurus
Funderar ärligt på att byta mitt namn till ett svenskt namn eller smeknamn, det här är ju inte hållbart. Någon med utländskt namn som testat detta och märkt någon skillnad?

Lol u said it. Aldrig provat det men är säker på att det är en stor anledning många svipar vänster på många. Det är ENORMT många svenska tjejer på appen. Då snackar jag "Emelie" och "Felicia" svenskar. Man ser en del invandrar brudar men inte jätte många.
Citera
2021-03-14, 23:16
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnersaurus
Lär inte hjälpa. Om du ser ut som ett våldtäktsman så ser du ut som en våldtäktsman tough shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in