Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-01-19, 00:38
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Jo det är helt klart en strategi av Tinder. Gjorde nyss konto och fick direkt 3 matchningar, sen dog det ut helt som vanligt. Man tror man blivit populär direkt men icket.

Ja, nog fungerar det på så sätt att man kan få en del matchningar ganska omgående när man skapat en konto på Tinder. Och att det sedan helt enkelt dör ut. Jag känner själv igen det.

Hur tjänsten egentligen är programmerad kan man undra. I mitt fall verkade man ha haft en utländsk begåvningsreserv tillgänglig som till en början spelade svenska och såg ut att vara boende här.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-01-19 kl. 00:44.
Citera
2021-01-19, 01:15
Medlem
Någon som provat Tinder Platinum? Har Gold men det enda som faktiskt hjälper är ju boosts.

MED Platinum syns man väl direkt för de man swajpat höger på? Det blir alltså som en boost. Borde funka.
Citera
2021-01-19, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Någon som provat Tinder Platinum? Har Gold men det enda som faktiskt hjälper är ju boosts.

MED Platinum syns man väl direkt för de man swajpat höger på? Det blir alltså som en boost. Borde funka.

Haha, på riktigt? Herregud, vore kul att testa isåfall. Jag har inte ens testat gold.

Jag visste inte ens att platinum fanns.
Citera
2021-01-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Haha, på riktigt? Herregud, vore kul att testa isåfall. Jag har inte ens testat gold.

Jag visste inte ens att platinum fanns.

Dom håller på och testar Platinum fortfarande. Bara vissa användare kan köpa det, jag kan ofta inte göra det. Men ibland kommer det upp. Tror man behöver gå via browsern för att göra det.
Citera
2021-01-19, 03:59
Medlem
Citat:
Dom håller på och testar Platinum fortfarande. Bara vissa användare kan köpa det, jag kan ofta inte göra det. Men ibland kommer det upp. Tror man behöver gå via browsern för att göra det.

Jag testade via chrome och fanns att köpa, 225kr/månaden. Jag blev frestad för sakens skull.
Citera
2021-01-19, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jag testade via chrome och fanns att köpa, 225kr/månaden. Jag blev frestad för sakens skull.

Prova och rapportera tillbaka!
Citera
2021-01-19, 04:02
Medlem
Kan även tillägga att jag håller med att Tinder utan betalning (främst boost) är värdelöst. När jag kört boost har jag kommit upp i 200 matchningar per månad. Dejt med 10-15. Cirka 5 av tjejerna var riktigt bra, kommer fortsätta dejta dem.
Citera
2021-01-19, 04:02
Medlem
Citat:
Prova och rapportera tillbaka!

Jag har redan för många konvos för att hålla koll på, kanske testar senare.

Citat:
Kan även tillägga att jag håller med att Tinder utan betalning (främst boost) är värdelöst. När jag kört boost har jag kommit upp i 200 matchningar per månad. Dejt med 10-15. Cirka 5 av tjejerna var riktigt bra, kommer fortsätta dejta dem.

Jag har 1600 matchningar+ sen april 2020. Jag bodde utomlands innan. Aldrig betalat för boost eller gold.

Jag har träffat fyra olika tinderdejter senaste fyra dagarna, tre av dessa för första gången. Tinder är ezy pzy även utan betalfunktion.
Senast redigerad av pogba 2021-01-19 kl. 04:06.
Citera
2021-01-19, 09:10
Medlem
empoisonnes avatar

Vad gäller ditt mångåriga engagemang i nätdejting så har vi tidigare diskuterat s.k. nätbeteende förr och nu. Jag orkar inte upprepa mig och har i spoilern ovan lagt ett av mina inlägg på temat. Men kortfattat; kontakter (dejting och annat) och hur vi kommunicerar med andra på nätet har förändrats över tid. Vi har också ändrats. Du har ändrats. Det som hos dig var gångbart för 20 år sedan behöver inte vara det längre.

Nåväl. Män som behandlar sina kvinnor illa är inte normen. Tack och lov. De flesta är anständiga typer. Övriga är en smutsig avart. Och de kvinnor du pratar om, de som aktivt söker upp brottsbenägna typer och kontaktar män på kåken etc är en än mindre del. Det här är inget som torde påverka gemene mans och kvinnas tindrande. Negativa människoyttringar som de här sorterna har mycket lite med oss övriga att skaffa.

Män som i nära relationer är våldsamma och på annat sätt beter sig illa är anomalier. Och ansvaret ska alltid läggas på den som utför ett brott. Det är där det s.k. egensansvaret ligger. Inte hos ett brottsoffer. Oavsett typ av brottslighet. Jag får alltid lite olustigt äckelkryp i kroppen när folk målar upp män i allmänhet som potentiella våldsverkare som närsomhelst kan sopa på sin partner. Det är inte så det ser ut. I det avseendet är den stora majoriteten män "snälla killar". Och så är det med det.

Vg kvinnors s.k. prioriteringar så har jag berört även det i det spoilade inlägget ovan.

Du pratar om viktiga pusselbitar för att förstå hur kvinnor väljer partners och då speciellt på nätet. Kan det vara så att du ser på det här på ett för schematiskt sätt? Som jag skriver i det spoilade inlägget så är attraktion och känslor irrationella ting. Det är inget man egentligen kan förklara med diverse diagram, s.k. pusselbitar och formler. Men jag förstår att det är en bekväm förklaring när man inte nöjd med den egna utdelningen. Ett prydligt Excel-ark som med tydliga siffror visar att felet inte ligger hos mig. Det ligger hos andra/samhällsstrukturen etc.

Som sagt, upprepningarna bli många nu. Men Tinder är en snabb och ytlig app. Man ser några bilder och kanske en kort bio och sveper sig vidare. Nu är det ingen som riktigt tycks veta hur könsration verkligen ser ut men de flesta tycks vara överens om det är betydligt fler män och som dessutom högrar hejvilt för att matchningsmaximera. Det är så det ser ut. Det är svårare för män att nå igenom i bruset.

Jag är lite förundrad över varför man lägger ett sådant engagemang på en app man inte upplever funka? Det finns bevisligen män som träffar kvinnor på Tinder. Vi har hört exempel på det i tråden. Jag har själv träffat män där, i stort sett alla singelmän jag känner har gått på Tinderdejter, mina kompisar har träffat män därifrån osv. Det är för all del någon slags anekdotisk bevisföring, men det är ju inte så att män inte kan träffa kvinnor på Tinder. Det händer.

De män som lyckas bäst ser bra ut, vet vilka de bilder de ska langa upp och har något slags game i språket (vet hur de ska uttrycka sig med en viss person för det ska bli rätt - social kompetens i skrift). Den sortens män lyckas inte sällan bra även IRL. Så vad tänker du kring dina egna framgångar på nätet visavi IRL? Nu har C-19 ställt till det rejält vad gäller mötesplatser, men innan pandemi och restriktioner? Hur såg det ut då?

Som sagt, Tinder är inte för alla. Och efter lite mer efterforskningar så är det garanterat så att det finns olika snyggkategorier. Appen sorterar folk. När man högrat en attraktiv person (jag pratar om hela paketet inte enbart utseendet) kommer någon slags fråga "Vill du uppdatera till en superlike?". Dels vill väl Tinder sälja på folk superlikes (jag antar att antalet är begränsat med gratisversionen?), men det är också ett sätt att tala om att personen är populär eftersom det enbart händer vid högrande av någon som är extra attraktiv. Män som matchar med en populär kvinnoprofil får upp något om att de ska skriva till matchen omedelbart pga populär profil (minns ej hur det uttrycks).

Om man inte vill vara med i Tindercirkusen och istället önskar sig något långsammare så finns det sådana alternativ. Men även där sägs det finnas fler män än kvinnor och mannen är den som springer efter kvinnan så där lär det vara lika svårt att nå fram. Men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Du kanske missat det, men jag har varit aktiv med nätdejting av och till i 20 år, och därför har jag ett stort intresse av hur kvinnor egentligen väljer sina partners, och då speciellt på nätet. Jag försöker alltså lägga ett så tydligt pussel av verkligheten som möjligt och då är en diskussion om många kvinnors benägenhet att ibland t o m aktivt söka upp struliga och brottsbenägna män och dessutom deras oförmåga att i tid dra sig ur sådana förhållande, högst relevant även i en diskussion om Tinder. Jag själv har även sett exempel på ovanstående på nära håll i verkligheten.

Kanske är det känsligt ämne, men det är ett faktum att verkligheten kan se ut så. Egenansvaret som vuxen kommer man dock ändå inte ifrån. Inte sagt att man inte ska kunna få hjälp från omgivningen ut ur en destruktiv relation, men jag kan ändå tycka att det är dags att slänga bort mycket av alla kvinnliga offerkoftor som finns i sammanhanget.

För att jag inte ska bli misstolkad så vill jag passa på att nämna att, om nu någon har lyckats missa det, att män i fängelser och då ofta livstidsdömda, speciellt för uppmärksammade mord, får högvis med beundrarbrev och inviter både till sex och giftermål från ett stort antal kvinnor, och detta utan att dessa män bett om det. För den som är intresserade finns mängder skrivet om detta, men jag hoppar över att nämna några namn.

Till skillnad från mig, med inget alls i belastningsregistret, har jag på senare år inget seriöst fått alls från kvinnor, trots att jag försöker vara aktiv med t ex Tinder. Det här är ju ett mer extremt exempel, men jag hoppas alla förstår min poäng enklare än kanske annars.

Mot bakgrund att Sverige är det singeltätaste, mest ensamma, individualiserade folket, och med flest s k incels i världen, behöver man definitivt ställa ställa sig frågan hur kvinnor prioriterar i livet och då även val av partner.

Om någon missat det är en av grundfrågorna i tråden varför många män mer eller mindre blir helt utan uppmärksamhet på Tinder. Ovanstående är, som jag ser det ett exempel på en viktig pusselbit, även om det kan vara en obekväm sanning.
Senast redigerad av empoisonne 2021-01-19 kl. 09:16.
Citera
2021-01-19, 09:13
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Enligt den enkla sanningen i tråden är det så att du helt enkelt har för dåliga bilder, skrivit dåligt och/ eller är för ful. Och ja, även jag har fått samma svar från andra. Tänk om verkligheten vore så enkel.

Verkligheten är faktiskt så enkel. Får man inga likes eller matchingar så når man, av olika anledningar, inte fram i en ytlig, suggestiv och snabb applikation som Tinder. Vad menar du att det handlar om? Kvinnans slidhybris allena?
Citera
2021-01-19, 09:23
Medlem
Citat:
Enligt den enkla sanningen i tråden är det så att du helt enkelt har för dåliga bilder, skrivit dåligt och/ eller är för ful. Och ja, även jag har fått samma svar från andra. Tänk om verkligheten vore så enkel.

Jag försökte mer få det till att det inte tar så lång tid att swipa igenom sitt närområde. Sen blir det betydligt svårare att få nya matchningar. Har faktiskt träffat en tjej ett par gånger nu.
Citera
2021-01-19, 10:08
Medlem
Citat:
Det är klart att verkligheten är så enkel. Att du och de flesta andra män upplever appen på det vis du beskriver beror ju på dessa anledningar (och eventuella effekter av Tinders algoritmer).

Att kvinnor är mer selektiva än män vet vi ju, vilket gör att nålsögat blir litet för män. Om storleken på nålsögat är rimlig eller ej är ju en annan fråga. Men det fråntar ju inte förklaringen till att ligga i de aspekter du nämnt som "den enkla sanningen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in