Citat:
Ursprungligen postat av
MycketOintressant8
Okej, men specificerar du att du ska vänta 20 dejter innan sex eller säger du att du endast söker seriöst? I min värld är det en stor skillnad om du säger det ena eller andra. Jovisst pratar man om avsikter i vissa fall, men min erfarenhet har varit att det uttrycks kanske mer i ordalag som att "jag testar att dejta lite för att det är trevligt, men letar inte uttalat efter något seriöst/långvarigt. Blir det seriöst om man träffar rätt person är jag inte främmande för det." Typ. Sen är väl vad folk svarar på den frågan knappast något att lita på till 100%.
Vet inte om jag har sagt att jag är ute efter seriöst. Så vet inte riktigt vad du åsyftar. Men det kanske var någon fråga du ställde om var alla seriösa killar är och jag svarade "vi är överallt" eller vad jag skrev. Jag kan absolut tänka mig något seriöst/inte banga något seriöst, men det innebär ju inte att det bara måste vara det enda jag är ute efter. Du verkar tycka att för att man ska vara seriös så ska man BARA vara ute efter något seriöst. Så resonerar inte jag. För mig är det mer en fråga om att om det händer så händer det.
Angående 20 dejter så var det mer teoretiskt menat, jag har ingen undre gräns när det "måste" ske, och inte heller någon uttalad övre gräns. Jag har svårt att se hur det i praktiken ska gå 20 dejter innan sex. Så visst, vi kan lika gärna se det som att jag inte skulle vänta 20 dejter. Har du erfarenhet av folk som dejtat samma person 20 gånger utan att ligga?
Ja, jag talar om att jag är ute efter seriöst. Och får då oftast till svar att han också är ute efter samma.
Men som jag skrev om sist så kan det vara saker dom gör eller säger som gör att jag märker att han inte alls är ute efter seriöst, om du nu minns vad jag skrev om det.
Om det kommer på tal kan jag säga det där med 20 dejter. Men det är inget jag brukar säga i början, utan det kommer senare, om vi har hunnit dejtat ett tag.
Ja, jag tänker så att man bara är ute efter seriöst och inte som du tänker att 'om det blir så'. Oftast har man väl någon tanke vad man är ute efter?
Jag har erfarenhet från det ja. Och dom killar jag har pratat med som är seriös säger att dom inte skulle ha några problem med att vänta 20 dejter. Dom säger att: är man seriös är det klart man väntar så många dejter som behövs.
Det var dessutom från en kille jag hörde talas om det där med 20 dejter första gången.
Han sa att : det är en bra tid att vänta, och att om killen är seriös har han inte några som helst problem med det.
Då känns det ju som du skulle ha någon gräns för när du ger upp. Varför skulle det inte kunna gå 20 ?