2020-12-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Hur uttrycker du att du söker seriöst och i vilket sammanhang uttrycker du det?

Skulle tjejen på dejt tidigt säga att hon endast söker seriöst och inte skall ha sex på 20 dejter så hade jag backat. Det innebär inte att jag inte skulle kunna tänka mig något seriöst, dock inte med den tjejen. För mig hade det helt enkelt förefallit konstigt. Det innebär inte heller att jag absolut inte skulle kunna vänta med att ha sex på 20 dejter.

Det är något man får ta upp tidigt i dejtandet. Pratar inte du och dina dejter om sånt ?

Var det inte du som sa att du var ute efter seriöst. Eller hur menade du med de ?

Jag tycker det låter lite märkligt att du skulle kunna vänta 20 dejter, men om tjejen nämner det så skulle du backa.
Citera
2020-12-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Jag hade trott att hon har autism eller någon märklig sjukdom som kan vara bökig att handskas med. Om man är väldigt noga med att inte ha sex med sin respektive kanske man borde söka sig till homosexuella, asexuella eller djupt kristna som gärna väntar efter man har gift sig. Om jag gillar någon väldigt mycket så hade jag kunnat vänta några dejter tills hon känner sig bekväm men inte 20 dejter. Om hon aldrig vill ens kyssas, kramas eller vara intim med mig hade jag upplevt att hon är ointresserad, har HIV, sjuka tatueringar, psykiskt ärrad, bara vill vara vän eller leker med mig. Dvs i samtliga fallen hade jag upplevt att hon inte vill ha något seriöst eller är förstörd sorgligt nog. För många är fysisk beröring och intimitet viktigt. Hade aldrig kunnat sitta och äta middagar i ett år med någon som sedan visar sig vara en transa när kläderna åker av.
Håller med i stort, även fast jag inte valde en riktigt så skarp vokabulär.

Givetvis så skulle det ju krävas annan form av intimitet. Men resonemanget om att INTE ha sex inom 20 dejter var mer teoretiskt från min sida. Dvs mer att det inte vore totalt omöjligt. Jag har ingen nedre gräns hur tidigt det "ska" ske, och inte heller hur sent det "ska" ske. Däremot i praktiken så skulle det ju inte hända att det skulle gå till 20 dejter.
Citera
2020-12-16, 18:14
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Håller med i stort, även fast jag inte valde en riktigt så skarp vokabulär.

Givetvis så skulle det ju krävas annan form av intimitet. Men resonemanget om att INTE ha sex inom 20 dejter var mer teoretiskt från min sida. Dvs mer att det inte vore totalt omöjligt. Jag har ingen nedre gräns hur tidigt det "ska" ske, och inte heller hur sent det "ska" ske. Däremot i praktiken så skulle det ju inte hända att det skulle gå till 20 dejter.

Jag tycker rent generellt att det är märkligt att inte vilja ligga med någon som man är attraherad av och som man dejtar.
Citera
2020-12-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Det är något man får ta upp tidigt i dejtandet. Pratar inte du och dina dejter om sånt ?

Var det inte du som sa att du var ute efter seriöst. Eller hur menade du med de ?

Jag tycker det låter lite märkligt att du skulle kunna vänta 20 dejter, men om tjejen nämner det så skulle du backa.
Okej, men specificerar du att du ska vänta 20 dejter innan sex eller säger du att du endast söker seriöst? I min värld är det en stor skillnad om du säger det ena eller andra. Jovisst pratar man om avsikter i vissa fall, men min erfarenhet har varit att det uttrycks kanske mer i ordalag som att "jag testar att dejta lite för att det är trevligt, men letar inte uttalat efter något seriöst/långvarigt. Blir det seriöst om man träffar rätt person är jag inte främmande för det." Typ. Sen är väl vad folk svarar på den frågan knappast något att lita på till 100%.

Vet inte om jag har sagt att jag är ute efter seriöst. Så vet inte riktigt vad du åsyftar. Men det kanske var någon fråga du ställde om var alla seriösa killar är och jag svarade "vi är överallt" eller vad jag skrev. Jag kan absolut tänka mig något seriöst/inte banga något seriöst, men det innebär ju inte att det bara måste vara det enda jag är ute efter. Du verkar tycka att för att man ska vara seriös så ska man BARA vara ute efter något seriöst. Så resonerar inte jag. För mig är det mer en fråga om att om det händer så händer det.

Angående 20 dejter så var det mer teoretiskt menat, jag har ingen undre gräns när det "måste" ske, och inte heller någon uttalad övre gräns. Jag har svårt att se hur det i praktiken ska gå 20 dejter innan sex. Så visst, vi kan lika gärna se det som att jag inte skulle vänta 20 dejter. Har du erfarenhet av folk som dejtat samma person 20 gånger utan att ligga?
Citera
2020-12-16, 19:17
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ja, 20 dejter är inte länge att vänta. Känns som lagomt. Och dom som är ute efter att ha ett förhållande har nog inte några problem med att vänta 20 dejter. Varför skulle dom ha det ?

Men om dom har problem med det så finns det säkert dom som kan tänka sig på första dejten.
Tycker 20 dejter verkar ganska lite för något seriöst. Om en tjej vill ha sex efter bara 20 dejter skulle jag inte se henne som seriös. Runt 37 dejter tycker jag är mer rimligt.
Citera
2020-12-16, 19:49
Medlem
Citat:
Okej, men specificerar du att du ska vänta 20 dejter innan sex eller säger du att du endast söker seriöst? I min värld är det en stor skillnad om du säger det ena eller andra. Jovisst pratar man om avsikter i vissa fall, men min erfarenhet har varit att det uttrycks kanske mer i ordalag som att "jag testar att dejta lite för att det är trevligt, men letar inte uttalat efter något seriöst/långvarigt. Blir det seriöst om man träffar rätt person är jag inte främmande för det." Typ. Sen är väl vad folk svarar på den frågan knappast något att lita på till 100%.

Vet inte om jag har sagt att jag är ute efter seriöst. Så vet inte riktigt vad du åsyftar. Men det kanske var någon fråga du ställde om var alla seriösa killar är och jag svarade "vi är överallt" eller vad jag skrev. Jag kan absolut tänka mig något seriöst/inte banga något seriöst, men det innebär ju inte att det bara måste vara det enda jag är ute efter. Du verkar tycka att för att man ska vara seriös så ska man BARA vara ute efter något seriöst. Så resonerar inte jag. För mig är det mer en fråga om att om det händer så händer det.

Angående 20 dejter så var det mer teoretiskt menat, jag har ingen undre gräns när det "måste" ske, och inte heller någon uttalad övre gräns. Jag har svårt att se hur det i praktiken ska gå 20 dejter innan sex. Så visst, vi kan lika gärna se det som att jag inte skulle vänta 20 dejter. Har du erfarenhet av folk som dejtat samma person 20 gånger utan att ligga?

Ja, jag talar om att jag är ute efter seriöst. Och får då oftast till svar att han också är ute efter samma.
Men som jag skrev om sist så kan det vara saker dom gör eller säger som gör att jag märker att han inte alls är ute efter seriöst, om du nu minns vad jag skrev om det.
Om det kommer på tal kan jag säga det där med 20 dejter. Men det är inget jag brukar säga i början, utan det kommer senare, om vi har hunnit dejtat ett tag.

Ja, jag tänker så att man bara är ute efter seriöst och inte som du tänker att 'om det blir så'. Oftast har man väl någon tanke vad man är ute efter?

Jag har erfarenhet från det ja. Och dom killar jag har pratat med som är seriös säger att dom inte skulle ha några problem med att vänta 20 dejter. Dom säger att: är man seriös är det klart man väntar så många dejter som behövs.
Det var dessutom från en kille jag hörde talas om det där med 20 dejter första gången.
Han sa att : det är en bra tid att vänta, och att om killen är seriös har han inte några som helst problem med det.
Då känns det ju som du skulle ha någon gräns för när du ger upp. Varför skulle det inte kunna gå 20 ?
Citera
2020-12-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ja, jag talar om att jag är ute efter seriöst. Och får då oftast till svar att han också är ute efter samma.
Men som jag skrev om sist så kan det vara saker dom gör eller säger som gör att jag märker att han inte alls är ute efter seriöst, om du nu minns vad jag skrev om det.
Om det kommer på tal kan jag säga det där med 20 dejter. Men det är inget jag brukar säga i början, utan det kommer senare, om vi har hunnit dejtat ett tag.

Ja, jag tänker så att man bara är ute efter seriöst och inte som du tänker att 'om det blir så'. Oftast har man väl någon tanke vad man är ute efter?

Jag har erfarenhet från det ja. Och dom killar jag har pratat med som är seriös säger att dom inte skulle ha några problem med att vänta 20 dejter. Dom säger att: är man seriös är det klart man väntar så många dejter som behövs.
Det var dessutom från en kille jag hörde talas om det där med 20 dejter första gången.
Han sa att : det är en bra tid att vänta, och att om killen är seriös har han inte några som helst problem med det.
Då känns det ju som du skulle ha någon gräns för när du ger upp. Varför skulle det inte kunna gå 20 ?
Det är väl tämligen självklart att killen säger att han letar efter något seriöst om du har sagt att du letar efter något seriöst. Han säger ju bara det du vill höra.

Du verkar inte förstå vad jag menar. Jag menar att om du letar efter någon som BARA är ute efter något seriöst så kommer du att exkludera killar som skulle kunna tänka sig något seriöst, men som inte har det som ett nödvändigt och exklusivt mål. Det var det jag menade när jag nämnde mina vänner tidigare. Det hade säkerligen inte blivit något om tjejerna (eller killarna) det handlade om hade specificerat att det bara var seriositet som gällde. Det hade helt enkelt skrämt bort oss grabbar då vi var i 27-28-årsåldern.
Hade du dissat en kille som sagt som jag tidigare att "jag testar att dejta lite för att det är trevligt, men letar inte uttalat efter något seriöst/långvarigt. Blir det seriöst om man träffar rätt person är jag inte främmande för det."?

Jag tycker inte det låter rimligt som du skriver att killar säger. Vi umgås uppenbarligen i helt olika kretsar. För mig hade det inte kunnat gå 20 dejter för det hade helt enkelt uppstått situationer där det varit naturligt att ligga betydligt tidigare än så.
Citera
2020-12-16, 21:45
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Alltså, gillar du sex över huvud taget?
Citera
2020-12-16, 22:04
Bannlyst
Citat:
Fast jag har inställningen att det ska bli något seriöst och inte att 'får se vad som händer'.

Du är duktig. Du resonerar precis som jag.

Jag har som motivering att om jag söker seriöst så "ser jag inte vad som händer", jag fokuserar på ett seriöst förhållande och testar mig inte fram bland olika tjejer för att "hitta" min drömtjej.

Det låter verkligen oseriöst och det är ingen skillnad mellan att knulla runt att "testa sig fram".
Senast redigerad av Spaceshift 2020-12-16 kl. 22:09.
Citera
2020-12-16, 22:07
Bannlyst
Citat:

Det fetade i texten jag citerar:

Mycket intressant, precis det jag tänkte på när jag läste igenom din text och så skriver du det tydligt i din egna text.
Senast redigerad av Spaceshift 2020-12-16 kl. 22:25.
Citera
2020-12-16, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Alltså, gillar du sex över huvud taget?

Bara för att hon gillar sex behöver hon inte knulla runt eller ? eller menar du att om hon gillar sex så måste hon knulla alla hon dejtar på första dejten?

Hon har ju tydligt förklarat varför hon inte ligger på första dejten om du bläddrar upp och läser. Eller är det jag som missuppfattat något här?

Och varför skulle det angå dig om hon gillar att ha sex eller inte?
Senast redigerad av Spaceshift 2020-12-16 kl. 22:15.
Citera
2020-12-16, 22:18
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceshift
Bara för att hon gillar sex behöver hon inte knulla runt eller ? eller menar du att om hon gillar sex så måste hon knulla alla hon dejtar på första dejten? Hon har ju tydligt förklarat varför hon inte ligger på första dejten om du bläddrar upp och läser. Eller är det jag som missuppfattat något här?

Jag tolkar det som att hon anser att sex är något som en kvinna ger till en man vilket, förutom att det är ett väldigt skevt sätt att se på sex inte tyder på att det är något hon själv gillar speciellt mycket.

Jag har väldigt svårt att förstå varför man inte vill ligga med någon som man är attraherad av och som man dejtar.

Fy fan vad snopet sedan när man har dejtat i ett halvår och ska ligga för första gången och man märker att man inte har någon connection alls i sänghalmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in