2022-08-22, 10:16
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
PS: Varför lägger så många killar ut bilder när de tränar på gym?? Kanske är många tjejer som gör så också, men det verkar som att män/killar har ett behov av att visa upp hur starka dem är, eller vad beror det på? Kan man inte bara ta en bild när man sitter vid havet eller liknande?
Tjejer vill se att mannen är aktiv och tar hand om sig själv. Muskler och tatueringar är status, kanske för att det tyder på god överlevnadsförmåga i dagens primitiva värld.

Att man skulle vilja ta en luger och skjuta skallen av sig för det samhälle vi skapat är en annan femma.
Citera
2022-08-22, 10:23
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Bra upptäckt där! Var inte ens medveten om att jag svarade på min egen fråga. Det är väl så att utsidan räknas mer än insidan i dagens samhälle.
Nej, absolut inte !
Det har helt och hållet med en själv som person. Är man ytlig, osäker på sitt yttre, dålig självkänsla och orolig för att inte duga i andras ögon.
Man är rädd för att bli dömd av andra på samma sätt som man själv dömer andra.

Självklart är det yttre en stor sak, för det är det första man ser. Men du ska ju leva med en personlighet, inte ett yttre. Man pratar ju med en "person"lighet
EN supersnygg tjej ( om jag talar från mitt perspektiv ) som är fullständigt blåst, upptagen med sitt yttre och inte vet ett skit om världen är så avtändande så jag kramar hellre en lyktstolpe som en hund har kissat på.
En snygg tjej, som får mig att le genom att man kan prata med henne utan att hon speglar sig stup i kvarten, håller på och slänger med sitt hår är betydligt trevligare att krama än en stolpe
En vacker person , med en personlighet som bländare är det bästa som finns.
Den blir man varm av, den får en att le och vilja träffa igen. Men klarat så måste utseendet vara något man klara av att titta på under en middag på första dejten. Men inte fan finns det så fula människor som gör att man inte kan titta på dom

Vet inte din ålder, eller vad du letar efter. Är det för att ha kul en kort period eller vill du träffa någon att skaffa familj med?
Jag levde verkligen livet i många år innan jag ville landa och träffa någon att skaffa familj med. Då tänkte jag i första hand på om kvinna jag träffade var en "mammatyp"
Jag, självsäker och god självförtroende i hemmet och i mitt yrke sålde i mig själv som en fantastisk blivande pappa och familjefar.
Det var 20 år sedan och nu lever lyckliga med våra problem som vi reder ut tillsammans
2 stora tonåringar som klarar sig bra

Så leta efter en pappatyp
Citera
2022-08-22, 10:27
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Nej, absolut inte !
Det har helt och hållet med en själv som person. Är man ytlig, osäker på sitt yttre, dålig självkänsla och orolig för att inte duga i andras ögon.
Man är rädd för att bli dömd av andra på samma sätt som man själv dömer andra.

Självklart är det yttre en stor sak, för det är det första man ser. Men du ska ju leva med en personlighet, inte ett yttre. Man pratar ju med en "person"lighet
EN supersnygg tjej ( om jag talar från mitt perspektiv ) som är fullständigt blåst, upptagen med sitt yttre och inte vet ett skit om världen är så avtändande så jag kramar hellre en lyktstolpe som en hund har kissat på.
En snygg tjej, som får mig att le genom att man kan prata med henne utan att hon speglar sig stup i kvarten, håller på och slänger med sitt hår är betydligt trevligare att krama än en stolpe
En vacker person , med en personlighet som bländare är det bästa som finns.
Den blir man varm av, den får en att le och vilja träffa igen. Men klarat så måste utseendet vara något man klara av att titta på under en middag på första dejten. Men inte fan finns det så fula människor som gör att man inte kan titta på dom

Vet inte din ålder, eller vad du letar efter. Är det för att ha kul en kort period eller vill du träffa någon att skaffa familj med?
Jag levde verkligen livet i många år innan jag ville landa och träffa någon att skaffa familj med. Då tänkte jag i första hand på om kvinna jag träffade var en "mammatyp"
Jag, självsäker och god självförtroende i hemmet och i mitt yrke sålde i mig själv som en fantastisk blivande pappa och familjefar.
Det var 20 år sedan och nu lever lyckliga med våra problem som vi reder ut tillsammans
2 stora tonåringar som klarar sig bra

Så leta efter en pappatyp

Skrattade gott åt din liknelse med lyktstolpen!! Förstår precis vad du menar och du har givetvis rätt, det är ju personligheten man vill åt. Sen är utsidan en bonus så klart...

Jag är 35 år, har aldrig haft ett förhållande men är beredd att satsa på ett stadigt förhållande om jag hittar rätt kille. Kanske är jag lite naiv och vill tro på lyckliga slut a la Disney, men jag tror ändå att det går att hitta någon och dela livet med. Att det sedan är svårt är ju en annan femma, men det blir ju vad man gör det till tänker jag.
Citera
2022-08-22, 15:11
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Skrattade gott åt din liknelse med lyktstolpen!! Förstår precis vad du menar och du har givetvis rätt, det är ju personligheten man vill åt. Sen är utsidan en bonus så klart...

Jag är 35 år, har aldrig haft ett förhållande men är beredd att satsa på ett stadigt förhållande om jag hittar rätt kille. Kanske är jag lite naiv och vill tro på lyckliga slut a la Disney, men jag tror ändå att det går att hitta någon och dela livet med. Att det sedan är svårt är ju en annan femma, men det blir ju vad man gör det till tänker jag.

Varför har du aldrig haft ett förhållande? Är du oskuld?
Citera
2022-08-22, 16:03
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Varför har du aldrig haft ett förhållande? Är du oskuld?

Har varit för feg helt enkelt. Japp jag är oskuld.... Men någon gång i framtiden ska jag väl kunna hitta min partner tänker jag.
Citera
2022-08-22, 16:13
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Har varit för feg helt enkelt. Japp jag är oskuld.... Men någon gång i framtiden ska jag väl kunna hitta min partner tänker jag.

Ojdå, det låter inte bra.
Citera
2022-08-22, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ojdå, det låter inte bra.

I know. Det känns lite så där, men vet som sagt inte varför jag varit så rädd. Kanske ligger det något i det undermedvetna att jag ska bli utnyttjad eller så. Vet att man inte ska tänka så heller, men kan inte låta bli att fundera i de banorna ändå.
Citera
2022-08-22, 16:51
Medlem
Citat:
Laddade ner appen igår... igen... för vilken gång i ordningen vet jag inte. Tänker väl att nu ska jag hitta min drömprins. Får se hur det går helt enkelt. Har dock insett att jag inte lever som jag lär när det gäller Tinder och hur man ska tänka.

Mycket av dejtandet med Tinder känns så ytligt, kan inte förklara varför, men det är något som andas ytlighet över det hela. Själv går jag mycket på utsidan, men stör mig samtidigt på att alla andra är så pass ytliga. Dubbelmoral deluxe? Absolut, det kan jag inte säga annat.

Genom att välja bort killar som inte "är min typ" så går jag kanske miste om en fin personlighet. Och eftersom jag stör mig på att andra gör det, så är jag ju inte mycket bättre själv. Gör ju exakt likadant. Utsidan är ju inte allt, men det är väl det man tittar på första I guess.

PS: Varför lägger så många killar ut bilder när de tränar på gym?? Kanske är många tjejer som gör så också, men det verkar som att män/killar har ett behov av att visa upp hur starka dem är, eller vad beror det på? Kan man inte bara ta en bild när man sitter vid havet eller liknande?

Det stör mig också. Oavsett utseende brukar jag välja bort dom killarna. Samma med dom som ska visa upp sina BWM, Audi och vad det nu är. Vilket utmärkt sätt att signalera att man inte är selektiv utan nöjer sig med en golddigger-bimbo.
Citera
2022-08-22, 16:55
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Det stör mig också. Oavsett utseende brukar jag välja bort dom killarna. Samma med dom som ska visa upp sina BWM, Audi och vad det nu är. Vilket utmärkt sätt att signalera att man inte är selektiv utan nöjer sig med en golddigger-bimbo.

Håller med, ska vara jävligt mycket som talar för snubben för att han inte ska väljas bort om det finns bilder från gymmet. Så sjukt avtändande.
Citera
2022-08-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Håller med, ska vara jävligt mycket som talar för snubben för att han inte ska väljas bort om det finns bilder från gymmet. Så sjukt avtändande.

Speciellt om han står och spänner musklerna.
Citera
2022-08-22, 19:26
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Hur gammal är du och hur gamla är killarna vi pratar om?

Sverige har flest befolkning än hela norden.

Själv tycker jag norska tjejer är snäppet snyggare än svenska tjejer. Danska tjejer är nog fulast.
Jag är lite över 30. Killarna är mellan 35-40.
Jag tycker att svenska tjejer är mer vardagssnygga, men vissa norskor är så vackra att man seriöst tappar hakan😅
Citera
2022-08-22, 20:11
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Exempel 1: Anna, 25år, perfekt kropp, springer på friskis & svettis flera gånger i veckan. Reser ofta till varma breddgrader och har ett aktivt liv. Gillar slå ihjäl timmar i stan på café, shoppa etc.Den typen av tjej skulle jag aldrig attrahera vare sig utseendemässigt eller personlighetsmässigt.

Exempel 2: Emma 25, jobbar inom vården, föredrar lugna hemmakvällar, gå ut och äta, lagom aktivt liv. Kanske tränar, kanske inte men har ändå en bra kropp.

Exempel 2 är ju den typ av tjejer som var och varannan kille bör kunna attrahera. Jag får sådana tjejer fast med barn och tyvärr är de 30+. Det är inte ett dugg normalt utan tyder på hur genomrutten dating är för killar i Sverige.

Vet killar i sina bästa år i 30års åldern som slasar runt på tanter 45 bast, med ungar i bagaget. För att killen inte kan få något bättre.

I vilket land i världen är det normalt att killar som är 30 stadgar sig med 45 åriga tanter? Bara i Sverige skulle jag säga. Det är ett skämt.

Du skriver ett intressant inlägg och har flera poänger som stämmer, dock inte alla. Ovanstående skulle jag säga har att göra med att tjejer som Exempel 1, även de som är så fast 30+ men som INTE har barn - de är inte ens på Tinder i någon större utsträckning.

Jag matchar med riktigt fina tjejer, men 97% av dem har barn. Vare sig de är 25 eller 45.

Citat:

Killar vet att de flesta tjejerna attraheras av manlighet i form av styrka/storlek. Detta medvetet eller undermedvetet. Dock är gymselfies inte det som ni går igång på och det har många av killarna inte fattat.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
jag är tillräckligt snygg för att kunna locka till mig en petite svensk tjej, fast det skär sig alltid för jag är så himla kräsen?
ett krav jag har är att hon inte ska vara sexuellt aktiv (med någon annan man) under tiden vi dejtar.. Det är tydligen en dealbreaker för de flesta kvinnor på dejting apparna... oavsett tinder eller fb.

Skit i det kravet? Eller snarare, ändra hur du ser på det. Se till att vara bättre i sängen än den/de andra och att hon börjar gilla dig. Då kommer hon ju successivt enbart vilja vara med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in