2021-01-21, 21:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Varven blir dock allt längre och vingligare. Och i det här fallet: Haveristerna hotar alltså en dörrvakt med fler ärr än de har fingrar, –*och vad förväntar de sig?

Magnus Fernström har faktiskt blivit mejslad på riktigt. Samt knivhuggen i halsen. Bland annat.

Man kanske inte ska förvänta sig att han ska skratta och förstå INTENSCHIOOOEN och KÅNTEXTEN i hoten från haveristland, han kanske resonerar som tingsrätten i Södertörn: tar det bokstavligt..?
Absolut, jag har inte lyssnat på ett avsnitt sen... Wallin-grejen tror jag. Bland annat för att inget annat har intresserat mig och för att dom avsnitten om personer som inte intresserar mig, har varit pisskassa.

Nu är jag inte för fin för att kalla någon för horunge eller ens bjuda upp till dans, men jag har i alla fall vett att hålla det något så när privat. Jag kallar i alla fall inte folk för horungar när jag ber om donationer för mitt YT-projekt. Men Haveristernas lyssnare kanske gillar att förnedras?
Citera
2021-01-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Du tror att det här är ett riktigt hot om att någon ska ta en skruvmejsel och hugga den genom skallbenet och in i hjärnan på någon? Är det ens fysiskt möjligt och har det hänt i verkligheten? Det låter snarare som nåt slags överdrivet filmvåld.

Omg. Skallskador är den vanligaste orsaken till död och invaliditet hos unga vuxna. Tinningen är det farligaste stället att slå på, eftersom det finns stora blodkärl där som ger stora blödningar om de brister. Hjärnan pressas då ner mot nacken där andningscentrum sitter. Pressas det ihop dör du direkt.

Du måste liksom inte in innanför skallbenet och gegga runt.

Det torde ju vara allmän kunskap för alla som i alla fall gått grundskola att ett slag i tinningen är livshotande. Vilket jag får för mig att Axel har gjort.
Citera
2021-01-22, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyftigare
Det verkar vara du som missförstår.

Att kalla folk för horungar och sen be dem komma till en angiven plats för att bli utsatt för dödligt våld med tillhyggen går ju knappast tolka som en vänlig gest.

Vill du vara snäll och berätta för mig vem som påstått att det är "en vänlig gest"? Vad argumenterar du emot egentligen?
Citera
2021-01-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyftigare
Omg. Skallskador

OMg! Skallskador var inte det vi diskuterade.

Som sagt, väldigt många verkar göra sitt bästa för att missförstå saker som "skallskador" och "en vänlig gest". Många som vill vara kränkta och rädda tydligen, trots att det är heeeeeeelt uppenbart att det här är en del av en jargong, saker man slänger ur sig för att man tycker att det låter kul, inte någonting man tänker göra i verkligheten.

Om en invandrare säger "jag ska knulla din mamma", tror ni att denne kommer att genomföra ett samlag med er mamma då? Eller är det en del av en jargong, en förolämpning? Springer ni till polisen och anmäler ett hot om våldtäkt om nån säger det?
Citera
2021-01-22, 08:26
Medlem
Citat:
OMg! Skallskador var inte det vi diskuterade.

Som sagt, väldigt många verkar göra sitt bästa för att missförstå saker som "skallskador" och "en vänlig gest". Många som vill vara kränkta och rädda tydligen, trots att det är heeeeeeelt uppenbart att det här är en del av en jargong, saker man slänger ur sig för att man tycker att det låter kul, inte någonting man tänker göra i verkligheten.

Om en invandrare säger "jag ska knulla din mamma", tror ni att denne kommer att genomföra ett samlag med er mamma då? Eller är det en del av en jargong, en förolämpning? Springer ni till polisen och anmäler ett hot om våldtäkt om nån säger det?

Så när ska man ta dem på orden och inte? Varför är det otydligt för så många vad som menas? Haveristerna behöver tydligen lära sig hur man kommunicerar fär bra resultat. Det verkar ha gått VÄLDIGT fel här, väldigt ofta. Tydligen missförstås de även i tingsrätt - dags att fundera på hur i helvete man pratar med och till andra.

Självklart kan sånt som Axel bräker om ge skallskador. Skärp dig.

Men jag gillar det nya krypandet och förhandlandet och gnällandet om "det förstår väl vem som" från team Korkad Dalmas - nej. Man gör inte det. Ska det behövas fler domar om olaga hot för A och H innan polletten trillar ner?
Citera
2021-01-22, 09:40
Medlem
Bara för att kolla av så jag förstått tråden rätt nu. Efter tre år av viftande med två "stridsyxor" till sina kamraters suckande och himlande med ögonen har ni dragit följande slutsatser.

Axel är en hycklande fegis som faktiskt inte vill slåss eller sticka en mejsel i pannan på folk. Nått ni alla förstod från första början. Men ändå är det ett hot?

Mot denna bakgrund försöker nån X förmå Axel att komma ut på Gullmars. Men först ska han springa runt och smälla smällare utanför Axel (jag antar att X är samma person som tidigare skrev om smällare i denna tråd). Axel replikerar att han visst kan få sina fem minuter mot att X erkänner att han tidigare kastat en sten genom Axels ruta. X vägrar erkänna trots att X gjorde en tydlig hänvisning till stenkastning i sin kommentar om att kasta smällare utanför Axel. X skrev nått om att det åtminstone inte handlade om att kasta sten mot rutan eller nått liknande. Samtidig ska Axel fortfarande dyka upp annars är han en fegis. Har jag förstått allt rätt?

Hade det inte bara räckt för er att lyssna på det där avsnittet med gubben som faktiskt dök upp på Gullmars och käkade pizza med Axel? Nog för att gubbfan vad korkad som tåget och fysiskt smärtsam att lyssna till men han dök åtminstone upp och betedde sig som folk. Det hade kanske givit en hint om att Axel inte var gravallvarlig när han viftade med hammare och gastade om att mejsla folk?
Citera
2021-01-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Så när ska man ta dem på orden och inte? Varför är det otydligt för så många vad som menas? Haveristerna behöver tydligen lära sig hur man kommunicerar fär bra resultat. Det verkar ha gått VÄLDIGT fel här, väldigt ofta. Tydligen missförstås de även i tingsrätt - dags att fundera på hur i helvete man pratar med och till andra.

Det här är inte svårt för "många", det är svårt för dig och tre andra som kämpar väldigt hårt med sin vardag tydligen. När det gäller våld så har under 4 år exakt 0 sådana kommentarer omsatts till allvar. Jag tror att du med fog kan anta att detsamma gäller de nästkommande 4 åren, dvs att inget hot om våld kommer att omsättas till verklighet. När det gäller satir är det verkligen inte för alla, det håller jag med om, men det kanske finns nåt UR-program du kan kolla på istället om det är för svårt att skilja på för dig?

Citat:
Självklart kan sånt som Axel bräker om ge skallskador. Skärp dig.
Ja, fast det var ju återigen inte skallskador vi pratade om. Jag frågade om det någonsin hänt att nån kört en skruvmejsel i tinningen på någon. Svaret på det är inte "OMG man kan få skallskador" hur många gånger du än upprepar det.

Citat:
Men jag gillar det nya krypandet och förhandlandet och gnällandet om "det förstår väl vem som" från team Korkad Dalmas - nej. Man gör inte det. Ska det behövas fler domar om olaga hot för A och H innan polletten trillar ner?
Ja, eftersom Flashback inte har nåt slags inträdesprov eller verifiering borde det funnits en caveat om att resonemanget inte gäller utvecklingsstörda, det håller jag med om.
Citera
2021-01-22, 10:02
Medlem
Jösses vilken urspårad tråd. Skapligt omöjlig för oss som bara lyssnar på podden lite då och då...

En pod som går mer och mer på tomgång btw. Behöver konflikter som syre och det blir lite krystat att skapa dom på egen hand.
Citera
2021-01-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Hade det inte bara räckt för er att lyssna på det där avsnittet med gubben som faktiskt dök upp på Gullmars och käkade pizza med Axel? Nog för att gubbfan vad korkad som tåget och fysiskt smärtsam att lyssna till men han dök åtminstone upp och betedde sig som folk. Det hade kanske givit en hint om att Axel inte var gravallvarlig när han viftade med hammare och gastade om att mejsla folk?

Nej, detta är tydligen inte självklart och uppenbart för alla, utan det finns "många" som sitter och darrar insvepta i duschdraperiet och väntar på att Axel ska dyka upp med en prydnadshammare han köpt på Wish för att avrätta dem. Dom har väntat i fyra år nu.
Citera
2021-01-22, 10:35
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Det här är inte svårt för "många", det är svårt för dig och tre andra som kämpar väldigt hårt med sin vardag tydligen. När det gäller våld så har under 4 år exakt 0 sådana kommentarer omsatts till allvar. Jag tror att du med fog kan anta att detsamma gäller de nästkommande 4 åren, dvs att inget hot om våld kommer att omsättas till verklighet. När det gäller satir är det verkligen inte för alla, det håller jag med om, men det kanske finns nåt UR-program du kan kolla på istället om det är för svårt att skilja på för dig?

Det är betydligt fler än vi i tråden som är less på våldshoten. Tingsrätten dömde Axel trots att ingen trodde att han skulle omsätta hoten till verklighet.

Det är inget som gör en rädd, däremot väcker det en del irritation och ilska. Som visat sig i resultera i trakasserier och krossade vardagsrumsrutor, uppenbarligen.

Idiot.
Citera
2021-01-22, 10:41
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Nej, detta är tydligen inte självklart och uppenbart för alla, utan det finns "många" som sitter och darrar insvepta i duschdraperiet och väntar på att Axel ska dyka upp med en prydnadshammare han köpt på Wish för att avrätta dem. Dom har väntat i fyra år nu.

Det är bara att gå till källorna. Lyssna på podden (bl a Mejsel finns). Där sitter Haveristerna och skryter om folk de hotat/utmanat på våld. Hotet om våld är ett genomgående tema i podden.

Nu har dock Haveristerna hamnat i en allvarlig konflikt, som inte i första hand beror på något verkligt eller fiktivt våldshot i podden. Bakgrunden är allvarligare.

Samtidigt börjar podden tappa fart och gå på tomgång. Förmodligen helt enkelt för att självdestruktiva människor till slut inte klarar av att vara kreativa.
Citera
2021-01-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Det är betydligt fler än vi i tråden som är less på våldshoten. Tingsrätten dömde Axel trots att ingen trodde att han skulle omsätta hoten till verklighet.

Det är inget som gör en rädd, däremot väcker det en del irritation och ilska. Som visat sig i resultera i trakasserier och krossade vardagsrumsrutor, uppenbarligen.

Idiot.

Efter snart 200 sidor av malande om att podden är fullständigt ointressant fylleslödder från nån halvsnygg bimbo och en alkad f d fackpamp från skogen som absolut ingen skulle få för sig att lyssna på försöker du alltså lansera teorin om att poddens kanske allra minst profilerade medlem bor hyresfritt i ditt och en massa andra människors huvuden och har gjort så i åratal?

Kan du utveckla lite grann kring hur du får ihop de här båda påståendena, om alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in