Citat:
Ursprungligen postat av
media876
Så när ska man ta dem på orden och inte? Varför är det otydligt för så många vad som menas? Haveristerna behöver tydligen lära sig hur man kommunicerar fär bra resultat. Det verkar ha gått VÄLDIGT fel här, väldigt ofta. Tydligen missförstås de även i tingsrätt - dags att fundera på hur i helvete man pratar med och till andra.
Det här är inte svårt för "många", det är svårt för dig och tre andra som kämpar väldigt hårt med sin vardag tydligen. När det gäller våld så har under 4 år exakt 0 sådana kommentarer omsatts till allvar. Jag tror att du med fog kan anta att detsamma gäller de nästkommande 4 åren, dvs att inget hot om våld kommer att omsättas till verklighet. När det gäller satir är det verkligen inte för alla, det håller jag med om, men det kanske finns nåt UR-program du kan kolla på istället om det är för svårt att skilja på för dig?
Citat:
Självklart kan sånt som Axel bräker om ge skallskador. Skärp dig.
Ja, fast det var ju återigen inte skallskador vi pratade om. Jag frågade om det någonsin hänt att nån kört en skruvmejsel i tinningen på någon. Svaret på det är inte "OMG man kan få skallskador" hur många gånger du än upprepar det.
Citat:
Men jag gillar det nya krypandet och förhandlandet och gnällandet om "det förstår väl vem som" från team Korkad Dalmas - nej. Man gör inte det. Ska det behövas fler domar om olaga hot för A och H innan polletten trillar ner?
Ja, eftersom Flashback inte har nåt slags inträdesprov eller verifiering borde det funnits en caveat om att resonemanget inte gäller utvecklingsstörda, det håller jag med om.