Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-17, 16:56
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Kön? Om du inte bor i Sthlm eller Gbg så lär det inte finnas så många att swipa på i ditt närområde.
Tycker att det är mer konstigt att det bara öser in profiler som bor 15- 20 mil bort när man har ställt in 7 mil som max-avstånd.
Visst att det kommer när det börjar att bli tunt i mitt närområde!
Men det är störande när man inte vill åka på något dateing eller ligg-turné.

Där jag bor finns det åtminstone flera tusen, även när man tror man svept på alla så kommer det fler efter någon timme. Gjorde detta experiment för ett tag sedan.
Citera
2021-01-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Där jag bor finns det åtminstone flera tusen, även när man tror man svept på alla så kommer det fler efter någon timme. Gjorde detta experiment för ett tag sedan.

Det förstår jag! Så är det ju för mig med, och sedan kommer alla de som bor längre bort än vad jag har ställt in!
Tänkte mera att det inte är någon idé att tex boosta. Man får ju redan nu mycket mer förslag än vad man vill ha, och även du borde ju se alla efter några veckor?
Citera
2021-01-17, 21:40
Medlem
lakritcs avatar
Har skrivits en del om hur situationen är i Stockholm. Är det såhär utbudet, om man kan kalla det så, ser ut i Sveriges byhålor?

https://mobile.twitter.com/neaiis/status/1350754001353060352
Senast redigerad av lakritc 2021-01-17 kl. 21:52.
Citera
2021-01-18, 00:14
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har skrivits en del om hur situationen är i Stockholm. Är det såhär utbudet, om man kan kalla det så, ser ut i Sveriges byhålor?

Läste lite i den tråden och tror knappast det filmas i smyg alltid. Finns kvinnor som älskar att posera för en kamera medans dom dunkas på. Sedan varför skulle inte ett grabb(och blatt)gäng kunna göra detta i storstäder? Ironiska är att tjejerna som moralsignalerar i tråden har säkert själva haft sex med dom eller känner någon som har. Det är en trend nu vet du att "hänga ut" fuckboys. Det ökar deras status kanske t.o.m? Lolol
Citera
2021-01-18, 03:51
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Det förstår jag! Så är det ju för mig med, och sedan kommer alla de som bor längre bort än vad jag har ställt in!
Tänkte mera att det inte är någon idé att tex boosta. Man får ju redan nu mycket mer förslag än vad man vill ha, och även du borde ju se alla efter några veckor?
När du boostar så hamnar du högre i kön för tjejerna. Om det är 2000 tjejer och 8000 killar så vill du ju såklart synas.
Citera
2021-01-18, 08:21
Medlem
Skaffade Tinder på nytt för exakt en vecka sedan. Fick runt 300 likes första 2-3 dygnen. Men tycker att det går lite segare både vad gäller det samt att få svar i chatten jämfört med när jag hade appen senast i somras. Någon annan som märker av det?

För övrigt blev jag lite provocerad av temposänkningen efter de första dagarna. Självklart helt enligt Tinders plan. Blev en boost i fredags kväll och jävlar vilken utseendemässig kvalitet jag fick på matchningarna. I efterhand väldigt värt 80 kr eller vad det nu är men känner mig samtidigt lite äcklad som gick rakt i fällan.
Citera
2021-01-18, 13:28
Medlem
MrBraxs avatar
Jo det är helt klart en strategi av Tinder. Gjorde nyss konto och fick direkt 3 matchningar, sen dog det ut helt som vanligt. Man tror man blivit populär direkt men icket.
Citera
2021-01-18, 14:24
Medlem
Citat:

Killarna har jag ingen erfarenhet av, men att det är majoriteten ruggugglor i småstäder är det ingen tvivel om, om man jämför med t.ex. Stockholms innerstad.

Sedan kan jag inte uttala mig om det fallet, muppar är vad det är.

Edit; (FB) "Startelvan" - Hässleholm - Grabbgäng ligger med samma tjej och delar video/bilder

Tråd finns men låst ang. aktuella ämnet.
Senast redigerad av pogba 2021-01-18 kl. 14:40.
Citera
2021-01-19, 00:03
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Det är inte känsligt. På något sätt. Däremot svårt OT i en tråd om en dejtingapplikation. Men visst, vi kan prata om alla män som behandlar sina kvinnor illa och vem det är som bär ansvaret för det egna kriminella beteendet. Är det brottsoffer som belastar samhället med sitt beteende menar du? För du samma apologetiska resonemang även när det gäller andra förövare? Är det bara ibland förövaren bär ansvar för sina handlingar? Eller kan man alltid släta över det hela lite skönt och bortklara det med offrets eget beteende och/eller sociala och ekonomiska omständigheter? Kanske till och med etnicitet? Det är offrets och omständigheternas fel! Inte förövarens! Nu börjar slänten glida lite besvärligt, va?

Men visst. Vi säger att de (mestadels män, ja, det säger all statistik också) som utövar våld i nära relationer går helt fria från ansvar eftersom skulden egentligen ligger hos offret pga "felval" som möjliggörs genom Tinder. Borde inte den och liknande applikationer stängas ner omedelbums för att undvika fler samhällsbelastande felval? Människor borde rimligen ens inte få vistas utomhus och överhuvudtaget umgås pga risken för s.k. felval. Som kostar samhället jättemycket pengar. Coronaisloering 2.0. Bra och billigt!

Eller så bara håller vi oss till ämnet? Tinder. Det är ämnet för tråden. Du verkar gravt missnöjd med applikationen. Så missnöjd att allt nu spiller över i något slags beskyllande av brottsoffer. Du tror inte att du borde ta en paus från Tinder och allt vad nätdejting heter?

Att börja dra in en smutsig avart till människa, de som som misshandlar och terroriserar en partner, i en allmän diskussion om en dejtingapplikation är att vara alldeles ute och cykla. Dessa män (ja, de flesta är män) ska på intet sätt göras till normen för män. De är i en minoritet. Och de som utsätts ska inte skuldbeläggas. Punkt.

Och ok. Vi har alla fattat att du är missnöjd med Tinder och att du inte fångar det du tycker borde håva in där (juz cuz du inte är en partnermisshandlare...?), men då är det troligtvis inte inte appen för dig. Eller hur? Jag har tidigare lyssnat på dig men det här är så out of line att jag inte vet vad jag säga.

Du kanske missat det, men jag har varit aktiv med nätdejting av och till i 20 år, och därför har jag ett stort intresse av hur kvinnor egentligen väljer sina partners, och då speciellt på nätet. Jag försöker alltså lägga ett så tydligt pussel av verkligheten som möjligt och då är en diskussion om många kvinnors benägenhet att ibland t o m aktivt söka upp struliga och brottsbenägna män och dessutom deras oförmåga att i tid dra sig ur sådana förhållande, högst relevant även i en diskussion om Tinder. Jag själv har även sett exempel på ovanstående på nära håll i verkligheten.

Kanske är det känsligt ämne, men det är ett faktum att verkligheten kan se ut så. Egenansvaret som vuxen kommer man dock ändå inte ifrån. Inte sagt att man inte ska kunna få hjälp från omgivningen ut ur en destruktiv relation, men jag kan ändå tycka att det är dags att slänga bort mycket av alla kvinnliga offerkoftor som finns i sammanhanget.

För att jag inte ska bli misstolkad så vill jag passa på att nämna att, om nu någon har lyckats missa det, att män i fängelser och då ofta livstidsdömda, speciellt för uppmärksammade mord, får högvis med beundrarbrev och inviter både till sex och giftermål från ett stort antal kvinnor, och detta utan att dessa män bett om det. För den som är intresserade finns mängder skrivet om detta, men jag hoppar över att nämna några namn.

Till skillnad från mig, med inget alls i belastningsregistret, har jag på senare år inget seriöst fått alls från kvinnor, trots att jag försöker vara aktiv med t ex Tinder. Det här är ju ett mer extremt exempel, men jag hoppas alla förstår min poäng enklare än kanske annars.

Mot bakgrund att Sverige är det singeltätaste, mest ensamma, individualiserade folket, och med flest s k incels i världen, behöver man definitivt ställa ställa sig frågan hur kvinnor prioriterar i livet och då även val av partner.

Om någon missat det är en av grundfrågorna i tråden varför många män mer eller mindre blir helt utan uppmärksamhet på Tinder. Ovanstående är, som jag ser det ett exempel på en viktig pusselbit, även om det kan vara en obekväm sanning.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-01-19 kl. 00:12.
Citera
2021-01-19, 00:20
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag har kört utan premium ett tag nu. Tycker inte det är någon större skillnad. Nu har jag haft mitt konto länge och svept igenom det mesta antagligen och får sällan matchningar men det fick jag inte med premium heller.

Enligt den enkla sanningen i tråden är det så att du helt enkelt har för dåliga bilder, skrivit dåligt och/ eller är för ful. Och ja, även jag har fått samma svar från andra. Tänk om verkligheten vore så enkel.
Citera
2021-01-19, 00:29
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:

Att man som vuxen kvinna hamnar i sällskap med t ex Startelvan kan man ju inte rå för, eller?
Citera
2021-01-19, 00:34
Medlem
lakritcs avatar
Att tatuerade, brottsbelastade och struliga män är intressanta för Tinderkvinnor är inget nytt.

Det är nog snarare spänningen än den osmickrande levnadsstilen som lockar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in