Behöver lite manlig input:
Är tjej 30+ som bor i centrala Stockholm som skaffade Tinder för ca en vecka sedan.
Singel sedan årsskiftet och träffade min senaste pojkvän på Tinder, vi var tilllsammans tre år så var alltså tre år sedan jag var på Tinder sist. Då upplevde jag att det var väldigt lätt att få matcher, skriva med folk och även få till dejter.
Har nu både bättre bilder (mer attraktiva än förra gången helt klart) och bättre profiltext (ex bättre jobb etc).
Men märker att det är MYCKET svårare denna gång! Matchar inte med lika många, de som jag matchar med skriver inte i samma utsträckning, svårare att få till meningsfulla konversationer mm. Kändes som jag matchade med typ var annan jag swipade höger på för tre år sedan och nu är det kanske var tionde
Vad kan det bero på, är det pga Corona? Att alla skaffat Tinder så det är massa oengagerat folk som skaffat Tinder som tidsfördriv? Är alla tjejer så himla heta just nu så att konkurrensen är mördande?
Eller bör jag ge det lite tid, att det tar ett tag att få igång ett bra flow och game på Tinder?
Fattar i alla fall ingenting och känner att jag börjat swipa höger på riktigt tvivelaktiga profiler.
Vad tror ni?!