2020-04-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Du kan ju kliva ur din iglo efter att ha övervintrat coronakrisen på nordpolen, och resa söderut tills du ser människor...

OK skojjade bara, jag hade ett liknande problem när jag pluggade på en medelstor ort.
På sommaren försvann många från stan och då kunde det ta slut ibland (speciellt när det var regnigt och man satt hemma o swipa)

Men i princip handlar det om population, tjejerna på tinder är slut för att bara en viss bråkdel av alla tjejer behöver/vill använda tinder och om du bor i någon håla som säg norrköping eller mindre och swipar regelbundet ett tag så finns det inte helt oändligt med tjejer i appen...de tar slut.

Varför kommer lilla Lisa-Fisa upp 5 ggr/dag trots att jag svept höger på henne flera ggr?
Citera
2020-04-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Varför kommer lilla Lisa-Fisa upp 5 ggr/dag trots att jag svept höger på henne flera ggr?

Fan vet jag, men det har också hänt, speciellt om jag sveper på annan ort.
Citera
2020-04-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Förutsatt att någon dejt leder till sex så skulle jag orka. Kuken ska ha sitt.

Lite så jag. Samt att jag vill se om någon faktiskt kan erbjuda något mer än så och då behöver man ligga i och träffa många.
Citera
2020-04-07, 13:38
Medlem
Behöver lite manlig input:

Är tjej 30+ som bor i centrala Stockholm som skaffade Tinder för ca en vecka sedan.

Singel sedan årsskiftet och träffade min senaste pojkvän på Tinder, vi var tilllsammans tre år så var alltså tre år sedan jag var på Tinder sist. Då upplevde jag att det var väldigt lätt att få matcher, skriva med folk och även få till dejter.

Har nu både bättre bilder (mer attraktiva än förra gången helt klart) och bättre profiltext (ex bättre jobb etc).

Men märker att det är MYCKET svårare denna gång! Matchar inte med lika många, de som jag matchar med skriver inte i samma utsträckning, svårare att få till meningsfulla konversationer mm. Kändes som jag matchade med typ var annan jag swipade höger på för tre år sedan och nu är det kanske var tionde

Vad kan det bero på, är det pga Corona? Att alla skaffat Tinder så det är massa oengagerat folk som skaffat Tinder som tidsfördriv? Är alla tjejer så himla heta just nu så att konkurrensen är mördande?

Eller bör jag ge det lite tid, att det tar ett tag att få igång ett bra flow och game på Tinder?

Fattar i alla fall ingenting och känner att jag börjat swipa höger på riktigt tvivelaktiga profiler.

Vad tror ni?!
Citera
2020-04-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun

Är tjej 30+ som bor i centrala Stockholm som skaffade Tinder för ca en vecka sedan.

Singel sedan årsskiftet och träffade min senaste pojkvän på Tinder, vi var tilllsammans tre år så var alltså tre år sedan jag var på Tinder sist. Då upplevde jag att det var väldigt lätt att få matcher, skriva med folk och även få till dejter.

Har nu både bättre bilder (mer attraktiva än förra gången helt klart) och bättre profiltext (ex bättre jobb etc).

Men märker att det är MYCKET svårare denna gång! Matchar inte med lika många, de som jag matchar med skriver inte i samma utsträckning, svårare att få till meningsfulla konversationer mm. Kändes som jag matchade med typ var annan jag swipade höger på för tre år sedan och nu är det kanske var tionde

Vad kan det bero på, är det pga Corona? Att alla skaffat Tinder så det är massa oengagerat folk som skaffat Tinder som tidsfördriv? Är alla tjejer så himla heta just nu så att konkurrensen är mördande?

Eller bör jag ge det lite tid, att det tar ett tag att få igång ett bra flow och game på Tinder?

Fattar i alla fall ingenting och känner att jag börjat swipa höger på riktigt tvivelaktiga profiler.

Vad tror ni?!

Är ganska exakt i samma sitation som dig fast något år yngre och längre relation bakom mig. Dock är jag man. Jag swipar ja på dem jag anser värda att träffa på dejt. Ett stort problem tror jag är att passport funktionen är fri för alla nu så många dyker upp i mitt flöde just nu som är 1000km bort. Kan tänka mig att det därför blir svårare att dyka upp i dem bättre tjejernas flöde och ens ge dem en chans att swipa ja på en.

Jag upplever också att det kan vara svårt att få igång en mer meningsfull konversation även om jag lyckas med tillräckligt för att hålla mig mer än upptagen. Intressant att ni tjejer upplever detta för jag trodde ni levde i himmelriket. Jag tycker inte konkurrensen på tinder är mördande, jag hade gärna haft fler toppmatchningar att fokusera på om jag får uttrycka mig så.
Senast redigerad av Victus 2020-04-07 kl. 15:01.
Citera
2020-04-07, 15:04
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:

Vad tror ni?!

Män attraheras av ungdomlig skönhet, du har blivit 3 år äldre...
Citera
2020-04-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Män attraheras av ungdomlig skönhet, du har blivit 3 år äldre...

Jag förstår din poäng men tycker jag ser yngre ut nu än för tre år sedan (längre hår, gått ner i vikt, bättre hy, mer vältränad etc).

Dessutom så har jag ju höjt åldersspannet på de som ska dyka upp i flöde med tre år.

Ska kanske inte klaga massa: har ca 70 matcher men tycker liksom inte ngn skriver och de jag skriver med kommer det inte igång bra konversationer med :/
Citera
2020-04-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Ett stort problem tror jag är att passport funktionen är fri för alla nu så många dyker upp i mitt flöde just nu som är 1000km bort. Kan tänka mig att det därför blir svårare att dyka upp i dem bättre tjejernas flöde och ens ge dem en chans att swipa ja på en.

Där sätter du kanske fingret på något!
Det kommer för min del upp folk i Tyskland, USA, Brasilien, Polen och fan och hans moster.

Vad är ens poängen med att matcha med någon i Kina?!?!
Citera
2020-04-07, 15:30
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Vad tror ni?!
1. Män är resultatorienterade och gör ingenting utan ett konkret mål. Vi slösar inte vår tid och kommer inte att svepa höger på folk som vi inte avser träffa.
2. Vi tilltalas mest av unga kvinnor.

Gissningsvis träffas man mer sällan under Corona och så har vi det faktum att du är ett par år äldre.
Citera
2020-04-07, 15:46
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
1. Män är resultatorienterade och gör ingenting utan ett konkret mål. Vi slösar inte vår tid och kommer inte att svepa höger på folk som vi inte avser träffa.
2. Vi tilltalas mest av unga kvinnor.

Gissningsvis träffas man mer sällan under Corona och så har vi det faktum att du är ett par år äldre.

^This.

Åldersfaktorn och ökad konkurrens är en faktor.
Och själv har jag lagt min tinder på is nu men det poppar ändå in meddelanden av kvinnor som vill kallprata om ointressant meningslös skit eller någon Katunya i Bangladesh som lajkat mig men som det är 0.00% chans att jag någonsin kommer träffa i alla fall. Många andra resonerar nog likadant
Citera
2020-04-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
^This.

Åldersfaktorn och ökad konkurrens är en faktor.
Och själv har jag lagt min tinder på is nu men det poppar ändå in meddelanden av kvinnor som vill kallprata om ointressant meningslös skit eller någon Katunya i Bangladesh som lajkat mig men som det är 0.00% chans att jag någonsin kommer träffa i alla fall. Många andra resonerar nog likadant

Tack! Fått bra input av er alla måste jag säga 🙌

De som påstår att alla på Flashback bara är dumma idioter kan ju tänka om 😀

Åldern kan jag ju inte göra mycket åt, tänker inte ljuga om den. Dock har flera sagt att jag ser betydligt yngre ut än vad jag är (både på bild och i verkligheten).

Swipade åt en killkompis häromdagen och han hade åldersinställning 23-37 och många av tjejerna under 30 såg ut som sletna trebarnsmorsor.

Men förhoppningsvis när Coronan lugnat sig och passport-helvetet försvunnit kanske saker börjar gå tillbaka lite mer till det normala.

Är också extremt ödmjuk till att jag inte borde klaga, det är givetvis förmätet av mig att gnälla på att varför får jag bara 70 matchningar på en vecka när jag fick 150 för tre år sedan efter en vecka, varför har jag bara fem meddelanden när jag loggar in istället för 15 osv.

Men tror det är bra: jag som tjej kan inte gå runt och förvänta mig att välja och vraka som nån jäkla buffé utan detta ställer ju krav även på mig att försöka tänka till lite i konversationerna och våga fråga om dejter istället för att som förut kunna tacka ja bara till de absolut intressantaste av matchningarna! Bra för kvinnosläktet och jämställdheten tror jag

En till fråga: läser ni bio/presentation innan ni swipar eller är det inget som orkas med?
Citera
2020-04-07, 16:34
Medlem
Citat:
Tack! Fått bra input av er alla måste jag säga 🙌

De som påstår att alla på Flashback bara är dumma idioter kan ju tänka om 😀

Åldern kan jag ju inte göra mycket åt, tänker inte ljuga om den. Dock har flera sagt att jag ser betydligt yngre ut än vad jag är (både på bild och i verkligheten).

Swipade åt en killkompis häromdagen och han hade åldersinställning 23-37 och många av tjejerna under 30 såg ut som sletna trebarnsmorsor.

Men förhoppningsvis när Coronan lugnat sig och passport-helvetet försvunnit kanske saker börjar gå tillbaka lite mer till det normala.

Är också extremt ödmjuk till att jag inte borde klaga, det är givetvis förmätet av mig att gnälla på att varför får jag bara 70 matchningar på en vecka när jag fick 150 för tre år sedan efter en vecka, varför har jag bara fem meddelanden när jag loggar in istället för 15 osv.

Men tror det är bra: jag som tjej kan inte gå runt och förvänta mig att välja och vraka som nån jäkla buffé utan detta ställer ju krav även på mig att försöka tänka till lite i konversationerna och våga fråga om dejter istället för att som förut kunna tacka ja bara till de absolut intressantaste av matchningarna! Bra för kvinnosläktet och jämställdheten tror jag

En till fråga: läser ni bio/presentation innan ni swipar eller är det inget som orkas med?

Tror inte bara det är ni tjejer som tycker det är drygare nu i coronan är normalt. Jag upplever ju samma sak. Jag har inte en enda som jag verkligen känner är en "Wow" matchining som i vart fall börjar närma sig att motsvara det jag själv kan erbjuda i en relation, utseendemässigt och materiellt(karriär) då.

Ett stort problem för mig är att under en halvtimme swipande kanske jag drar ja på 3-4 personer, sen ska jag ens dyka upp i deras flöde(vilket kan ta extremt lång tid) samt att de ska swipa ja på mig. Så det är ju inte direkt effektivt med tanke på hur låg kvalité tjejernas profiler på tinder håller... Det är svårt att göra ett gräsligt utseende snyggt på bild även om bilderna i sig i bra. Om man som kille vet vilka fel du ska leta efter. Nu har jag samlar ihop 160 på denna vecka. Men av dem jag fått igång konversationen med eller redan träffat så är det ingen som känts som det skulle kunna funka i längden rent praktiskt.

Nej jag läser oftast bion när vi väl matchar istället. Sneglar på den innan jag swipar och i något fall har den faktiskt vägt över och jag swipat ja men då ligger man redan och pejlar på min gräns.

Jag tror fortfarande det här med passport och coronan påverkar oss betydligt mer än vad det påverkar er tjejer. Vi drunknar mer i flödet än vad ni gör utan tvekan. Samt att fler killar har gold så vi ser ju direkt om ni faktiskt skulle lika oss. Jag har strax över 200 likningar där men är oftast folk som jag undrar varför dem ens bemödar sig att lika mig, brist på självinsikt potentiellt antar jag.
Senast redigerad av Victus 2020-04-07 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in