2022-08-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Brudar bor i mobilen, det är deras andra hem. Klart hon inte är intresserad. Enda vettiga anledningen till uteblivet svar inom ett dygn är att hon ligger på sjukhus eller att en nära anhörig gör de. På den nivån ligger det.

Om hon inte hört av sig efter träffen samma dag eller dagen efter vi setts så brukar jag dra iväg ett sms (förutsatt att jag vill ses igen). Får jag inget svar samma dag så raderar jag henne och går vidare med livet. Effektivt och enkelt. Fast med det sagt blir det knull första träffen som det ofta blir så kommer bruden hänga på dig som en igel efter träffen. Inte alltid så förstås men det händer oftare att det är på det viset än att det inte är det.

En riktigt intresserad tjej hör av sig samma dag för att småsnacka över sms/telefon efter träffen. För att kolla upp om du är lika intresserad. Känna sig för. Men visst kan hon sitta och vänta på att killen hör av sig, bra göra det dagen efter som sagt för att inte verka desperat. Svarar hon snabbt då så är hon intresserad. Inget svar inom 12-24 timmar noll intresse.
Håller med. Därför har jag som ett krav att ligga på första träffen, annars skiter jag i henne. Stört chans till ett långt förhållande har man med en tjej som är så pass intresserad av dig, att hon går med på att ligga direkt. Haft flera förhållanden och alla har varit med tjejer som jag legat med direkt på första träffan.
Citera
2022-08-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Håller med. Därför har jag som ett krav att ligga på första träffen, annars skiter jag i henne. Stört chans till ett långt förhållande har man med en tjej som är så pass intresserad av dig, att hon går med på att ligga direkt. Haft flera förhållanden och alla har varit med tjejer som jag legat med direkt på första träffan.
Helt rätt, knullar dem också första dejten, då känns det ändå bra fast dem dissar mig dagen efter.
Citera
2022-08-13, 01:22
Medlem
i-can-flys avatar
Vad betyder det när tjejerna har "Jag älskar filmen Råttatouille (2007)" i sin bio?
Citera
2022-08-13, 09:12
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-can-fly
Vad betyder det när tjejerna har "Jag älskar filmen Råttatouille (2007)" i sin bio?

Att hon gillar att knulla.
Citera
2022-08-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simonthabaws
Helt rätt, knullar dem också första dejten, då känns det ändå bra fast dem dissar mig dagen efter.

Dom dissar en för man var inte tillräckligt bra. Intressant för ett engångsligg endast. Ungefär som vi män, när vi endast vill doppa en gång.
Citera
2022-08-13, 18:32
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof

En tjej jag träffade för många år sedan. Vi tog faktiskt en fika på första träffen men det var innan jag märkte att det är slöseri med tid och pengar (symbolisk summa men ändå). Det slutade med att vi låg på träff 2 och sedan blev vi ihop inte långt därefter. Så ska aldrig säga aldrig men nuförtiden så är det också uteslutet. Nu gick det bra den gången men sådana solkenshistorier tror jag inte existerar lika mycket nuförtiden.

Mycket har hänt på 10år sedan nämnda träff ägde rum. Tinder fanns inte för 10år sedan. Så stressen/utbudet på tinder gör att brudar tycker det är grönare på andra sidan men var inte lika påtagligt på den tiden och det kände jag som kille också av att det var ett lugnare tempo där jag mer visste var jag hade tjejen i fråga.

Med det sagt så tillverkas inte den typen av brudar längre. Snygg/söt, petite med ett änglalikt ansikte. Utan några som helst diagnoser/psykiska problem.

Tex tar jag en fika i dagens läge med en brud och att vi säger att träffen flyter på fint och vi båda får en feeling att vilja ses igen. Så räcker det att hon öppnar tinder och sveper grönt på en kille på vägen hem efter fikan och det visar sig att han är "bättre" än mig. Så var den fikaträffen slöseri med tid, energi och pengar. Hur kan man utsätta sig för något sånt här med tinders existens? Det är ju som att be om problem.

Enda alternativet i dagens läge ses hemma hos sig själv eller som mest ta en promenad i närheten av sig själv med bruden så att det är nära hem och knulla. Inte låta henne fundera så mycket utan klickar det hem direkt och knulla.
Citera
2022-08-13, 18:37
Medlem
skotittares avatar
Citat:
En tjej jag träffade för många år sedan. Vi tog faktiskt en fika på första träffen men det var innan jag märkte att det är slöseri med tid och pengar (symbolisk summa men ändå). Det slutade med att vi låg på träff 2 och sedan blev vi ihop inte långt därefter. Så ska aldrig säga aldrig men nuförtiden så är det också uteslutet. Nu gick det bra den gången men sådana solkenshistorier tror jag inte existerar lika mycket nuförtiden.

Mycket har hänt på 10år sedan nämnda träff ägde rum. Tinder fanns inte för 10år sedan. Så stressen/utbudet på tinder gör att brudar tycker det är grönare på andra sidan men var inte lika påtagligt på den tiden och det kände jag som kille också av att det var ett lugnare tempo där jag mer visste var jag hade tjejen i fråga.

Med det sagt så tillverkas inte den typen av brudar längre. Snygg/söt, petite med ett änglalikt ansikte. Utan några som helst diagnoser/psykiska problem.

Tex tar jag en fika i dagens läge med en brud och att vi säger att träffen flyter på fint och vi båda får en feeling att vilja ses igen. Så räcker det att hon öppnar tinder och sveper grönt på en kille på vägen hem efter fikan och det visar sig att han är "bättre" än mig. Så var den fikaträffen slöseri med tid, energi och pengar. Hur kan man utsätta sig för något sånt här med tinders existens? Det är ju som att be om problem.

Enda alternativet i dagens läge ses hemma hos sig själv eller som mest ta en promenad i närheten av sig själv med bruden så att det är nära hem och knulla. Inte låta henne fundera så mycket utan klickar det hem direkt och knulla.

Varför ignorerar du den mest självklara och bästa formen (enligt mig) av dejter; nämligen öldejten?
Citera
2022-08-13, 22:33
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Haha att hon är barnslig
Citera
2022-08-13, 23:17
Medlem
Jofandus avatar
Någon som testat ”boost”? Jag gjorde det och det är en bluff. Jag har matchat med två kvinnliga vänner som en kul grej och suttit och chattat om saker vi annars tar på andra ställen. Jag tog bort dem i Förrgår och idag fick jag matchning med båda två och det står att jag fått matchning genom ”boost”.

1. Tjejerna i mitt område är slut och det var bara en handfull tjejer jag svepte på under de 30 min boosten pågår. Ingen av dem var mina två kvinnliga vänner.

2. Båda mina två vänner har inte varit inne på Tinder på några dagar och har av den anledningen inte varit aktiv under de 30 min boosten pågick.

Med boost hamnar man längst fram i kortleken och syns för 10 ggr fler eller om det är ännu mer. Om någon av de jag visas för under dessa 30 minuter ger mig en like då har vi en matchning. Och om detta sker kommer det vara en liten blixt på personerna. Det kommer även stå ”du matchade med Johanna via boost”.

Asså vilket jävla bedrägeri 🤣
Citera
2022-08-14, 01:42
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Brudar bor i mobilen, det är deras andra hem. Klart hon inte är intresserad. Enda vettiga anledningen till uteblivet svar inom ett dygn är att hon ligger på sjukhus eller att en nära anhörig gör de. På den nivån ligger det.

Om hon inte hört av sig efter träffen samma dag eller dagen efter vi setts så brukar jag dra iväg ett sms (förutsatt att jag vill ses igen). Får jag inget svar samma dag så raderar jag henne och går vidare med livet. Effektivt och enkelt. Fast med det sagt blir det knull första träffen som det ofta blir så kommer bruden hänga på dig som en igel efter träffen. Inte alltid så förstås men det händer oftare att det är på det viset än att det inte är det.

En riktigt intresserad tjej hör av sig samma dag för att småsnacka över sms/telefon efter träffen. För att kolla upp om du är lika intresserad. Känna sig för. Men visst kan hon sitta och vänta på att killen hör av sig, bra göra det dagen efter som sagt för att inte verka desperat. Svarar hon snabbt då så är hon intresserad. Inget svar inom 12-24 timmar noll intresse.
Yes, ungefär den erfarenheten jag också har. Ses man på en träff och inte hör något efter trots att man messat så är det dead-end. Bara att jaga vidare även om det känns surt.

Hade en träff med en vrålsnygg tjej, typ 165 cm, blond, petite med stora tuttar och en röv att dö för. Flickvänsmaterial, helt klart.
Tyvärr hade jag ett äckligt munsår under träffen och kunde inte ge mitt bästa, gillar att slicka och hångla men av förklarliga skäl gick inte det. Dejten gick hur bra som helst men sexet var katastrof, jag fick inte upp den, kunde inte gå ner på henne, inget hångel eller någonting. Efter var kemin som bortblåst.

Skrev till henne dagen efter och tackade för senast, tog väl 3-4 timmar innan jag fick svar och hon tackade också. Skrev lite allmänt under dagen men fick vänta ungefär 5-6 timmar innan hon bemödade sig att svara trots att hon var aktiv på snap och innan träffen svarade hon direkt.
Ställde frågan rätt ut hur hon tyckte att dejten gick, jodå det var trevligt men inget "klick" som alla efterfrågar. Frågade dock om en andra träff och hon skulle höra av sig när hon fick tid . Har räknat bort henne ändå nu.

Skapade ett nytt tinderkonto och har samlat ihop typ 30-40 matchningar, dock bor de flesta för långt bort eller så är dom skitfula. Försöker ändå att hålla modet uppe och kanske hitta prinsessan i mitt liv, svårt som fan dock.

Känns som att de flesta tjejerna vill ha kärlek vid första ögonkastet, som i film. Får dom inte det så är det bye,bye. De har 100 andra killar som står på kö.

Jag har alltid levt i devisen att tjejer är den parten som vill ha förhållande med mys, kärlek och omtanke. Men det verkar som att killar är mer benägna att inleda ett förhållande med en tjej än tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Att hon gillar att knulla.
Allvarligt?
Var kan man läsa detta?
Citat:
Den presentationen har jag också sett, men bara på en tjej om jag minns rätt. Säkert något internt "skämt" från en podcast. Typ "Höhöh, skriv att ni gillar filmen råttatouille i er bio för att hitta någon som lyssnar på samma podcast"

Ungefär som när man skulle skriva vilken färg man hade på sina underkläder för att förvirra killarna på facebook.
Senast redigerad av kukflash 2022-08-14 kl. 01:45.
Citera
2022-08-14, 01:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonthabaws
Badoo är helt värdelöst, man blir spammad av bottenskrap, och dem fina är oftast psycho
Håller med, konstigt nog så är Badoo ett tillhåll för handikappade. På tinder är tjejerna väldigt snygga och det är sällan ett mongo dyker upp. Men går man in på Badoo och kollar vilka som finns i närheten är det alltid glosögda tjockisar men diverse handikapp som dyker upp. (Nej, jag bor inte på ett gruppboende).
Senast redigerad av kukflash 2022-08-14 kl. 01:56.
Citera
2022-08-14, 02:33
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Yes, ungefär den erfarenheten jag också har. Ses man på en träff och inte hör något efter trots att man messat så är det dead-end. Bara att jaga vidare även om det känns surt.

Hade en träff med en vrålsnygg tjej, typ 165 cm, blond, petite med stora tuttar och en röv att dö för. Flickvänsmaterial, helt klart.
Tyvärr hade jag ett äckligt munsår under träffen och kunde inte ge mitt bästa, gillar att slicka och hångla men av förklarliga skäl gick inte det. Dejten gick hur bra som helst men sexet var katastrof, jag fick inte upp den, kunde inte gå ner på henne, inget hångel eller någonting. Efter var kemin som bortblåst.

Skrev till henne dagen efter och tackade för senast, tog väl 3-4 timmar innan jag fick svar och hon tackade också. Skrev lite allmänt under dagen men fick vänta ungefär 5-6 timmar innan hon bemödade sig att svara trots att hon var aktiv på snap och innan träffen svarade hon direkt.
Ställde frågan rätt ut hur hon tyckte att dejten gick, jodå det var trevligt men inget "klick" som alla efterfrågar. Frågade dock om en andra träff och hon skulle höra av sig när hon fick tid . Har räknat bort henne ändå nu.

Skapade ett nytt tinderkonto och har samlat ihop typ 30-40 matchningar, dock bor de flesta för långt bort eller så är dom skitfula. Försöker ändå att hålla modet uppe och kanske hitta prinsessan i mitt liv, svårt som fan dock.

Känns som att de flesta tjejerna vill ha kärlek vid första ögonkastet, som i film. Får dom inte det så är det bye,bye. De har 100 andra killar som står på kö.

Jag har alltid levt i devisen att tjejer är den parten som vill ha förhållande med mys, kärlek och omtanke. Men det verkar som att killar är mer benägna att inleda ett förhållande med en tjej än

Rätt känsla, kul tjej, tillräckligt snygg så är det väldigt enkelt för mig att något seriöst. Och såklart inget knasigt liv med diagnoser. Inte så komplicerat ege kan tyckas men alltid är det något som inte stämmer. Tror också killar nöjer sig om det är den tjejen de vill ha och börjar inte leta fel som tjejer gör för en tjej vet det finns 100 killar som står på kö så en ny date är inte långt borta.

Ja den kommentaren från en tjej vi får se när jag får tid. Då är det superkört. Går inte reparera det på något sätt. I det läget vill hon bara att det ska rinna ut i sanden. Mellan raderna jag har inte tid för dig = inte intresserad. Kvinnospråket...

Kan nog svära på att det var för att du inte fick upp den som delvis satte griller i skallen på henne. Hon undra väl om du tände på henne. Du ville väl för mycket och var överladdad så det satte sig i psyket och kuken följde inte vad hjärnan ville.

Snygga mammor med barn som ofta bor för långt ifrån på tinder händer hela tiden tycker jag. Bor hon långt ifrån och är utan barn så är det ibland en trollpacka istället som ser förjävlig ut.

Snygga tjejerna utan barn som bor nära är som att prata med levande zombies många gånger. Ju närmare tjejen bor desto mindre chans till träff. Sjukt! Har träffat en enda på tinder i samma stad, mindre stad. Resten har varit i närliggande städer eller en större stad relativt nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in