2020-11-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Vete fan, men ska man följa restriktioner eller ska man inte?

Man borde antagligen. Själv vet jag inte hur jag ska göra. Jag konstaterades ha pågående infektion och sedan antikroppar (vad det nu är värt). Men ändå. Visst, man måste leva och allt det där. Men samtidigt så borde man kanske ta det lite chill med nya kontakter just nu?

fullt normal att man vill följa det, jag har inga problem med det så därför tänkte jag att man kan väl bara hoppas på det bästa och höra av sig när det börjar bli bättre igen? ..
Citera
2020-11-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av necked
behöver lite råd/tankeställare!

träffade en tjej vid tinder förra veckan, vi hade sjukt kul och skrattade och hade det roligt som sjutton tillsammas i närmare 3 timmar och det kändes som att vi klickade rejält för vi hade mycket gemensamt, och vi pratade om att ses igen och det ville hon,

hon ger dock ett konstigt intryck nu med att efter nya restriktionerna vill hon endast vara med sina närmaste pågrund av det som händer, som det är inte så bra tajming just nu, vilket är fullt förståligt...!

ska man höra av sig när allting börjar lägga sig igen eller låter detta som en diss endast?.. vad tycker folket?

En kille skrev likadant för nån vecka sen, kort därefter tog han bort mig. Det behöver inte vara samma för dig, men försök hålla kontakten om du vill det, du kommer ju märka hur det utvecklar sig.😊

Citat:
Vete fan, men ska man följa restriktioner eller ska man inte?

Man borde antagligen. Själv vet jag inte hur jag ska göra. Jag konstaterades ha pågående infektion och sedan antikroppar (vad det nu är värt). Men ändå. Visst, man måste leva och allt det där. Men samtidigt så borde man kanske ta det lite chill med nya kontakter just nu?

Självklart borde man, men för oss singlar som bor ensamma kan det bli lite jobbigt...är väldigt kluven till att dejta nu, men har gjort det och samvetet mår väl inte 100% bra av det😬
Citera
2020-11-17, 13:23
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
fullt normal att man vill följa det, jag har inga problem med det så därför tänkte jag att man kan väl bara hoppas på det bästa och höra av sig när det börjar bli bättre igen? ..

Vad hindrar att ni har kontakt under tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Självklart borde man, men för oss singlar som bor ensamma kan det bli lite jobbigt...är väldigt kluven till att dejta nu, men har gjort det och samvetet mår väl inte 100% bra av det😬

Jag vet inte hur man ska bete sig? Jag har som sagt testat positivt för både pågående infektion och sedermera också antikroppar. Vad det nu är värt tycks man dock inte riktigt veta.

Men hänga ute på stan (i Sthlm) är numera inte förstavalet. Vilket det typ annars alltid är. Ikväll ska jag träffa någon. I hans hem eller mitt. Tredje träffen. Hade inte C-19 härjat runt hade vi legat för länge sedan. Men det lär vara nu det blir av?
Senast redigerad av empoisonne 2020-11-17 kl. 13:33.
Citera
2020-11-17, 13:38
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Hur ser du på någon som inte har någon historik?
Hypotetiskt om vi skulle gå på dejt så skulle det vara min första dejt och jag har aldrig haft något förhållande. Finns det något positivt med det, att jag inte har någon historik?
Det är nog ganska kört då, tyvärr. Jag är en man i ”medelåldern” och har aldrig haft längre förhållanden. Är blyg och tillbakadragen av mig. Har bara haft en handfull förhållanden, dessa varade några månader. Man märker att man inte är van vid samspelet, man är helt enkelt för insnöad i att bara ha sig själv att rå om och inte behöva visa hänsyn till nån annan.

Nu ser inte jag allt för jävlig ut. Jag fick faktiskt en del matchningar när jag tindrade. Senaste året har jag fällt sju honor. Men det stannar där. Jag har accepterat läget och är nöjd så.
Citera
2020-11-17, 13:55
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey
Det är nog ganska kört då, tyvärr. Jag är en man i ”medelåldern” och har aldrig haft längre förhållanden. Är blyg och tillbakadragen av mig. Har bara haft en handfull förhållanden, dessa varade några månader. Man märker att man inte är van vid samspelet, man är helt enkelt för insnöad i att bara ha sig själv att rå om och inte behöva visa hänsyn till nån annan.

Nu ser inte jag allt för jävlig ut. Jag fick faktiskt en del matchningar när jag tindrade. Senaste året har jag fällt sju honor. Men det stannar där. Jag har accepterat läget och är nöjd så.

Men det bygger ju på att den andra personen på något sätt vet att personen inte haft någon längre relation. Hur skulle man se eller märka det annars. Vilket samspel syftar du på? När man inte har sex eller äter? Alltså, vad är det som ska samspelas - vilken film man ska se på kvällen eller vadå?

Skaffade nyss Tinder. Drog mina första swipes nu - Vad sker härnäst - Ska Tinder avgöra om man får vara med och leka nu eller?
En annan pryl - Det dök nästan enbart upp tjejer i åldern 18-22, vad är grejen med det?
Senast redigerad av Krackhaus 2020-11-17 kl. 14:26.
Citera
2020-11-17, 13:55
Medlem
Citat:
behöver lite råd/tankeställare!

träffade en tjej vid tinder förra veckan, vi hade sjukt kul och skrattade och hade det roligt som sjutton tillsammas i närmare 3 timmar och det kändes som att vi klickade rejält för vi hade mycket gemensamt, och vi pratade om att ses igen och det ville hon,

hon ger dock ett konstigt intryck nu med att efter nya restriktionerna vill hon endast vara med sina närmaste pågrund av det som händer, som det är inte så bra tajming just nu, vilket är fullt förståligt...!

ska man höra av sig när allting börjar lägga sig igen eller låter detta som en diss endast?.. vad tycker folket?
Ouch, jobbigt läge.

Å ena sidan är det ju faktiskt vettigt av henne om det är som hon säger.

Det kanske inte är det man "borde" göra egentligen, men jag hade nog i detta fall frågat henne rätt ut om hon vill ses "när det lugnat sig" istället om hon inte redan skrivit tydligt att hon vill det.

Det här kan ju hålla på ett bra tag till och jag hade inte orkat underhålla en sådan tjej ett bra tag utan att vara säker på att hon verkligen faktiskt vill ses igen. Att inte prata med henne alls och höra av sig när ett vaccin eller vad för något tar oss ur denna skit hade känts konstigt det med.

Jag hade velat ha tydlighet i detta läget, men det beror väl på hur man själv funkar som person. Vet inte om det är den mest attraktiva hållningen för tjejen.

Eller så kanske du helt enkelt ska säga att du förstår läget och sen släppa det. Din omvända situation har jag märkt är bra för attrahera tjejer. Träffade en tjej för typ 10 år sedan och hann med att träffa henne ett par gånger innan jag droppade att jag skulle på road trip i en dryg månad dagen därpå. Radiotystnad till henne den månaden. Hon hade längtat sig galen tills jag kom hem...

Vet inte om du på något vis kan vända din situation till din fördel. Det var dock en annan tid för 10 år sedan...
Citera
2020-11-17, 13:56
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey

Det här.

Det du säger kokar ner det mesta; ovanan vid samspelet. D.v.s. ovana vid att sammanjämka sitt liv med någon annans. Det är problemet.

Läser man för mycket här på Flashback så får man lätt för sig att män som anpassar sig och sammanjämkar sitt liv med en kvinnas per automatik är tofflor, dörrmattor etc. Så är däremot inte fallet. Vill man ha en vuxen relation så innebär det sammanjämkning. Av två liv. Man får göra avkall på sig och sitt och försöka fungera tillsammans med den andra parten. Det är inte svårare än så. Det gäller både män och kvinnor (och personer i homorelationer - givetvis).

Det är vad själva essensen av en relation kokar ner till. Sammanjämkning. Punkt. Förstår man inte det bör man avstå.
Citera
2020-11-17, 13:59
Medlem
Citat:
Men hänga ute på stan (i Sthlm) är numera inte förstavalet. Vilket det typ annars alltid är. Ikväll ska jag träffa någon. I hans hem eller mitt. Tredje träffen. Hade inte C-19 härjat runt hade vi legat för länge sedan. Men det lär vara nu det blir av?
Jag vet inte, men jag ska träffa en tjej i helgen för tredje gången också i mitt hem eller hos henne. Jag kategoriserar henne som min "sociala klick" eller vad de kallar den... Fast "rätt" att träffas är det väl inte.

Hoppas ni får trevligt ikväll!
Citera
2020-11-17, 15:05
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag vet inte, men jag ska träffa en tjej i helgen för tredje gången också i mitt hem eller hos henne. Jag kategoriserar henne som min "sociala klick" eller vad de kallar den... Fast "rätt" att träffas är det väl inte.

Hoppas ni får trevligt ikväll!

Jag vet inte vad det kallas. Men jag har ju min sociala bubbla dit familj, kollegor och nära kompisar räknas. Ska man vara krass hör inte dejter dit. Men just nu är det lite skit samma. Det här med att leva på kanten och allt det där. Både han och jag har antikroppar så vad sjutton?

Omdömeslöst kanske. Men umgänge och liggeri är ju kul det med? Typ. Så - tack! Ikväll blir kul.
Citera
2020-11-17, 15:27
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Jag vet inte vad det kallas. Men jag har ju min sociala bubbla dit familj, kollegor och nära kompisar räknas. Ska man vara krass hör inte dejter dit. Men just nu är det lite skit samma. Det här med att leva på kanten och allt det där. Både han och jag har antikroppar så vad sjutton?

Omdömeslöst kanske. Men umgänge och liggeri är ju kul det med? Typ. Så - tack! Ikväll blir kul.

Om båda har antikroppar så förstår jag inte hur skulle vara omdömeslöst över huvud taget, tror inte folkhälsomyndigheten skulle ha några invändningar.
Citera
2020-11-17, 15:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Om båda har antikroppar så förstår jag inte hur skulle vara omdömeslöst över huvud taget, tror inte folkhälsomyndigheten skulle ha några invändningar.
Tveksamt om antikroppar för C19 ger evig immunitet.
Senast redigerad av lakritc 2020-11-17 kl. 15:38.
Citera
2020-11-17, 15:41
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nu ger iofs inte antikroppar för C19 evig immunitet.

Nej, men det samma gäller ju förmodilgen vaccinering, så känns lite väl extremt om tanken är att endast komma kunma träffa personer i ens omedelbara närhet tills dess att sjukdomen är i princip utrotad. Immuniteten sitter ju i ett halvår i alla fall, förmodligen längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in