Citat:
Ursprungligen postat av
necked
behöver lite råd/tankeställare!
träffade en tjej vid tinder förra veckan, vi hade sjukt kul och skrattade och hade det roligt som sjutton tillsammas i närmare 3 timmar och det kändes som att vi klickade rejält för vi hade mycket gemensamt, och vi pratade om att ses igen och det ville hon,
hon ger dock ett konstigt intryck nu med att efter nya restriktionerna vill hon endast vara med sina närmaste pågrund av det som händer, som det är inte så bra tajming just nu, vilket är fullt förståligt...!
ska man höra av sig när allting börjar lägga sig igen eller låter detta som en diss endast?.. vad tycker folket?
Ouch, jobbigt läge.
Å ena sidan är det ju faktiskt vettigt av henne om det är som hon säger.
Det kanske inte är det man "borde" göra egentligen, men jag hade nog i detta fall frågat henne rätt ut om hon vill ses "när det lugnat sig" istället om hon inte redan skrivit tydligt att hon vill det.
Det här kan ju hålla på ett bra tag till och jag hade inte orkat underhålla en sådan tjej ett bra tag utan att vara säker på att hon verkligen faktiskt vill ses igen. Att inte prata med henne alls och höra av sig när ett vaccin eller vad för något tar oss ur denna skit hade känts konstigt det med.
Jag hade velat ha tydlighet i detta läget, men det beror väl på hur man själv funkar som person. Vet inte om det är den mest attraktiva hållningen för tjejen.
Eller så kanske du helt enkelt ska säga att du förstår läget och sen släppa det. Din omvända situation har jag märkt är bra för attrahera tjejer. Träffade en tjej för typ 10 år sedan och hann med att träffa henne ett par gånger innan jag droppade att jag skulle på road trip i en dryg månad dagen därpå. Radiotystnad till henne den månaden. Hon hade längtat sig galen tills jag kom hem...
Vet inte om du på något vis kan vända din situation till din fördel. Det var dock en annan tid för 10 år sedan...