Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-14, 23:44
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Vilka är alla dessa kvinnor som sitter på glasberget och grinar för att de är ensamma och oönskade? Och på vilket sätt menar du att kvinnor "belastar samhället för sina felsteg vad gäller partnerval"?

Nu vet du inget om mig, men jag har stor yrkesmässig erfarenhet av våld i nära relationer. Och. Det jag har att säga till dig nu är att du sätter dig och bajsar på män som grupp. Det du säger är att män är jävla djur som slår och utsätter sina kvinnor för terror. Och kvinnor är passiva mähän som bär ansvar för våldsmännens beteende.

Stila till dig, för Satans skull. Du diskuterar i den jävla sketen Tinder-tråd. En tråd om en jävla dejting-app. Men du vill diskutera våld i nära relationer? Och du gör det könsbundet där mannen är våldsutövaren och kvinnan är den som är offer? Och ansvaret ligger på brottoffret pga hennes felval? Så förenklat svartvit är inte alltid verkligheten, vet du. Även män utsätts för våld i relationer. Och personer som lever i samkönade relationer. Och ligger ansvaret på den som utsätts för våldet?

Och. Vad sjutton har det här med Tinder att skaffa? Vad menar du? Personer, könet oaktat, som utövar våld mot folk de lever med är tack och lov en minoritet. En äcklig jävla avart. Eller vad i hela friden surrar du om nu?

Oj, vad känsligt det blev, men det jag tog upp är ändå ett stort samhällsproblem (främst då män som behandlar kvinnor illa) och det har definitivt även med Tinder att göra. Är du kanske inte medveten om att kvinnor faktiskt kan välja riktiga idioter till partners och därför få lida för det samtidigt som de behöver omgivningens stöd? Om du t o m är yrkesverksam inom området borde du fatta vad det betyder när jag skriver att "belastar samhället för sina felsteg vad gäller partnerval". Och snälla, inse att val av partner faktiskt har en stor betydelse för välmåendet.

Jag menar att många seriösa och snälla män aldrig får chansen att visa vilka de är, tack vare en hel del kvinnors oförstånd och då redan med start på en dejtingtjänst som Tinder. Även om man som kvinna kan sitta bekvämt tillbakalutad med vetskap om att "fiskenätet är ute i vattnet" (profil på t ex Tinder), kan man ändå välja att slänga tillbaka de "fula fiskarna" man får kontakt med. Men nej, en del kvinnor tycker att de är de bästa.

De som inte lever i en Disney-värld förstår sannolikt vad det är jag skriver ovan.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-01-14 kl. 23:46.
Citera
2021-01-15, 00:27
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Oj, vad känsligt det blev, men det jag tog upp är ändå ett stort samhällsproblem (främst då män som behandlar kvinnor illa) och det har definitivt även med Tinder att göra. Är du kanske inte medveten om att kvinnor faktiskt kan välja riktiga idioter till partners och därför få lida för det samtidigt som de behöver omgivningens stöd? Om du t o m är yrkesverksam inom området borde du fatta vad det betyder när jag skriver att "belastar samhället för sina felsteg vad gäller partnerval". Och snälla, inse att val av partner faktiskt har en stor betydelse för välmåendet.

Jag menar att många seriösa och snälla män aldrig får chansen att visa vilka de är, tack vare en hel del kvinnors oförstånd och då redan med start på en dejtingtjänst som Tinder. Även om man som kvinna kan sitta bekvämt tillbakalutad med vetskap om att "fiskenätet är ute i vattnet" (profil på t ex Tinder), kan man ändå välja att slänga tillbaka de "fula fiskarna" man får kontakt med. Men nej, en del kvinnor tycker att de är de bästa.

De som inte lever i en Disney-värld förstår sannolikt vad det är jag skriver ovan.

Det är inte känsligt. På något sätt. Däremot svårt OT i en tråd om en dejtingapplikation. Men visst, vi kan prata om alla män som behandlar sina kvinnor illa och vem det är som bär ansvaret för det egna kriminella beteendet. Är det brottsoffer som belastar samhället med sitt beteende menar du? För du samma apologetiska resonemang även när det gäller andra förövare? Är det bara ibland förövaren bär ansvar för sina handlingar? Eller kan man alltid släta över det hela lite skönt och bortklara det med offrets eget beteende och/eller sociala och ekonomiska omständigheter? Kanske till och med etnicitet? Det är offrets och omständigheternas fel! Inte förövarens! Nu börjar slänten glida lite besvärligt, va?

Men visst. Vi säger att de (mestadels män, ja, det säger all statistik också) som utövar våld i nära relationer går helt fria från ansvar eftersom skulden egentligen ligger hos offret pga "felval" som möjliggörs genom Tinder. Borde inte den och liknande applikationer stängas ner omedelbums för att undvika fler samhällsbelastande felval? Människor borde rimligen ens inte få vistas utomhus och överhuvudtaget umgås pga risken för s.k. felval. Som kostar samhället jättemycket pengar. Coronaisloering 2.0. Bra och billigt!

Eller så bara håller vi oss till ämnet? Tinder. Det är ämnet för tråden. Du verkar gravt missnöjd med applikationen. Så missnöjd att allt nu spiller över i något slags beskyllande av brottsoffer. Du tror inte att du borde ta en paus från Tinder och allt vad nätdejting heter?

Att börja dra in en smutsig avart till människa, de som som misshandlar och terroriserar en partner, i en allmän diskussion om en dejtingapplikation är att vara alldeles ute och cykla. Dessa män (ja, de flesta är män) ska på intet sätt göras till normen för män. De är i en minoritet. Och de som utsätts ska inte skuldbeläggas. Punkt.

Och ok. Vi har alla fattat att du är missnöjd med Tinder och att du inte fångar det du tycker borde håva in där (juz cuz du inte är en partnermisshandlare...?), men då är det troligtvis inte inte appen för dig. Eller hur? Jag har tidigare lyssnat på dig men det här är så out of line att jag inte vet vad jag säga.
Senast redigerad av empoisonne 2021-01-15 kl. 00:40.
Citera
2021-01-15, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Går tjejer på dejt mitt i smällkalla vintern och med C19 på all time high? Frågar då jag har ett uppehåll från appen.

Japp, jag behövde lite kärlek igår så ombokade dejten ifrån lördagen till igår kväll. Slutade väl efter baren gick vi hem till mig och fortsatte kvällen.

Covid har ju dock bara gjort tinder ännu enklare då de bra tjejerna har ju skaffat tinder i brist på andra "jaktmarker"....

Jag kan seriöst träffa en ny tinderbrud sju dagar i veckan om jag så hade orken.
Citera
2021-01-15, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Jo för du hamnar högre upp i kön plus att du får boosta dig själv "gratis"

Jag har kört utan premium ett tag nu. Tycker inte det är någon större skillnad. Nu har jag haft mitt konto länge och svept igenom det mesta antagligen och får sällan matchningar men det fick jag inte med premium heller.
Citera
2021-01-15, 21:01
Medlem
Det finns nog inget mer avtändande än personer som skyltar med sina fasadliv, och det är ungefär allt Tinder tycks gå ut på. Visst, ibland dyker det upp en girl next door med tillbakalutad approach, men där blir det ju ändå ingen matchning 99/100 gånger.
Citera
2021-01-15, 22:11
Medlem
En kompis sa att jag bör testa tinder då det finns seriösa där också.
Citera
2021-01-16, 08:06
Medlem
Citat:
Dom som bara har sin instagramtagg i sin profil är inte ute för att träffa någon, dom vill ha följare på instagram
Men de går knappast utan sex och att de skulle ligga med sina undergivna följare är omöjligt i min ekvation. Så frågan kvarstår, vilka knullar de med?
Citera
2021-01-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Men de går knappast utan sex och att de skulle ligga med sina undergivna följare är omöjligt i min ekvation. Så frågan kvarstår, vilka knullar de med?

Med mig gubben lilla Två olika tinderbrudar med instagramnamn i profilen har hamnat hemma hos mig två dagar i rad...

Ska träffa tredje ikväll...
Senast redigerad av pogba 2021-01-16 kl. 10:51.
Citera
2021-01-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Med mig gubben lilla Två olika tinderbrudar med instagramnamn i profilen har hamnat hemma hos mig två dagar i rad...

Ska träffa tredje ikväll...
Är de snygga då? Hur ser du ut? Sen redigeradebdu inlägget flera minuter senare för att krydda till, så du ljuger säkert.
Senast redigerad av normalllekman 2021-01-16 kl. 11:44.
Citera
2021-01-16, 11:55
Medlem
Vet inte om det är bara jag men konkurrensen är skyhög på Tinder. Minns januari var bästa månaden träffa massvis med tjejer från Tinder för nån år sen. Nu är det knappt nåt o man får bara dåliga matchningar som antigen inte svarar eller ghostar en.

Har vid flera tillfällen matchat om med samma tjejer som antigen inte svarar alls eller ghostar när man frågar om ses eller bara ghostar en efter nåra meningar.

Jag får en känsla utav att de gör i princip så med nästan alla killar och de har ingen intention att ses med nån utan är bara på appen för daglig dos av bekräftelse.

Min uppfattning om man är på Tinder och ska leta efter nån o ses så måste man skriva med minst 20 tjejer för att en eller två är villig ses eller är genuint intresserad. Det är alltså heltids jobb.

Förutsatt om man inte ser ut som en riktig hunk o är äkta 10a, men samma tjejer som ghostar kommer aldrig vilja ses eller göra nåt men skillnaden kommer vara att de bara fortsätter skriva med dig för att få mer bekräftelse så att de kan skryta med sina tjej vänner om att en snygg hunk skriver till de på Tinder etc...
Senast redigerad av white-power 2021-01-16 kl. 11:59.
Citera
2021-01-16, 13:06
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Har man haft Tinder ett tag är det ändå många man känner igen.

Det här är något jag verkligen känner igen från tiden jag nätdejtade. Nu använde jag förvisso mest HappyPancake men har man som kille varit medlem på någon datingsida eller datingapp en längre tid är de nyregistrerade användarna det absolut enda hoppet.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-01-16 kl. 13:09.
Citera
2021-01-17, 11:33
Medlem
Citat:
Jo för du hamnar högre upp i kön plus att du får boosta dig själv "gratis"

Kön? Om du inte bor i Sthlm eller Gbg så lär det inte finnas så många att swipa på i ditt närområde.
Tycker att det är mer konstigt att det bara öser in profiler som bor 15- 20 mil bort när man har ställt in 7 mil som max-avstånd.
Visst att det kommer när det börjar att bli tunt i mitt närområde!
Men det är störande när man inte vill åka på något dateing eller ligg-turné.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in