Citat:
Vilka är alla dessa kvinnor som sitter på glasberget och grinar för att de är ensamma och oönskade? Och på vilket sätt menar du att kvinnor "belastar samhället för sina felsteg vad gäller partnerval"?
Nu vet du inget om mig, men jag har stor yrkesmässig erfarenhet av våld i nära relationer. Och. Det jag har att säga till dig nu är att du sätter dig och bajsar på män som grupp. Det du säger är att män är jävla djur som slår och utsätter sina kvinnor för terror. Och kvinnor är passiva mähän som bär ansvar för våldsmännens beteende.
Stila till dig, för Satans skull. Du diskuterar i den jävla sketen Tinder-tråd. En tråd om en jävla dejting-app. Men du vill diskutera våld i nära relationer? Och du gör det könsbundet där mannen är våldsutövaren och kvinnan är den som är offer? Och ansvaret ligger på brottoffret pga hennes felval? Så förenklat svartvit är inte alltid verkligheten, vet du. Även män utsätts för våld i relationer. Och personer som lever i samkönade relationer. Och ligger ansvaret på den som utsätts för våldet?
Och. Vad sjutton har det här med Tinder att skaffa? Vad menar du? Personer, könet oaktat, som utövar våld mot folk de lever med är tack och lov en minoritet. En äcklig jävla avart. Eller vad i hela friden surrar du om nu?
Nu vet du inget om mig, men jag har stor yrkesmässig erfarenhet av våld i nära relationer. Och. Det jag har att säga till dig nu är att du sätter dig och bajsar på män som grupp. Det du säger är att män är jävla djur som slår och utsätter sina kvinnor för terror. Och kvinnor är passiva mähän som bär ansvar för våldsmännens beteende.
Stila till dig, för Satans skull. Du diskuterar i den jävla sketen Tinder-tråd. En tråd om en jävla dejting-app. Men du vill diskutera våld i nära relationer? Och du gör det könsbundet där mannen är våldsutövaren och kvinnan är den som är offer? Och ansvaret ligger på brottoffret pga hennes felval? Så förenklat svartvit är inte alltid verkligheten, vet du. Även män utsätts för våld i relationer. Och personer som lever i samkönade relationer. Och ligger ansvaret på den som utsätts för våldet?
Och. Vad sjutton har det här med Tinder att skaffa? Vad menar du? Personer, könet oaktat, som utövar våld mot folk de lever med är tack och lov en minoritet. En äcklig jävla avart. Eller vad i hela friden surrar du om nu?
Oj, vad känsligt det blev, men det jag tog upp är ändå ett stort samhällsproblem (främst då män som behandlar kvinnor illa) och det har definitivt även med Tinder att göra. Är du kanske inte medveten om att kvinnor faktiskt kan välja riktiga idioter till partners och därför få lida för det samtidigt som de behöver omgivningens stöd? Om du t o m är yrkesverksam inom området borde du fatta vad det betyder när jag skriver att "belastar samhället för sina felsteg vad gäller partnerval". Och snälla, inse att val av partner faktiskt har en stor betydelse för välmåendet.
Jag menar att många seriösa och snälla män aldrig får chansen att visa vilka de är, tack vare en hel del kvinnors oförstånd och då redan med start på en dejtingtjänst som Tinder. Även om man som kvinna kan sitta bekvämt tillbakalutad med vetskap om att "fiskenätet är ute i vattnet" (profil på t ex Tinder), kan man ändå välja att slänga tillbaka de "fula fiskarna" man får kontakt med. Men nej, en del kvinnor tycker att de är de bästa.
De som inte lever i en Disney-värld förstår sannolikt vad det är jag skriver ovan.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-01-14 kl. 23:46.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-01-14 kl. 23:46.
Två olika tinderbrudar med instagramnamn i profilen har hamnat hemma hos mig två dagar i rad...