Citat:
Ursprungligen postat av
Farzan73
Om det fungerar som det ska så ska bara de inom det intervall du satt se dig. Däremot så får jag likes som ligger både över och under mitt intervall så jag vet inte om man kan gå runt det. Men som sagt, fungerar det som det ska så ser du, och blir sedd, av de inom ditt intervall.
Jag och kompisar har försökt förstå hur åldersinställningarna funkar, men det är ingen som riktigt fattar. Alla får upp såväl yngre som äldre profiler än det spann man angett och får dessutom likes av profiler som faller utanför. Några kompisar har sagt att det ibland kommer upp en notis från Tinder som säger typ "Vi vill att du ska ha kul/trevligt och har utökat ditt ålders- och geografiska spann". Vet inte hur det uttrycks, men något sådant. Det är dock ingen notis man kan se i efterhand, det syns bara om man använder appen och tittar på skärmen exakt när notisen skickas.
Antagligen så tycker Tinder att man vänstrar för mycket och vill hålla en kvar genom att visa upp attraktiva profiler. Det hände mig när jag svepte som mest, Tinder började visa upp attraktiva män strax under min valda lägsta ålder. Dessutom män som geografiskt fanns nära mig. De ville hålla mig kvar genom att visa upp fint lammkött i närområdet.
Vad gäller de som inte anger ålder (något man bara kan göra om man har en betalfunktion?) så har jag alltid utgått från att de visas för alla. Men det kanske är fel?