2021-01-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag försöker inte sätta Dig på pottkanten. Jag vill få fram fakta i saken.
Du har en länk. (Jättebra att du postade den).
Men den innehåller extremt mycket information som jag inte hinner ta del av nu.

Du verkar ändå ha dragit slutsatser av det här ärendet.
Då frågar jag dig bara, med endast helt vänliga och kollegiala avsikter, vilka slutsatser du dragit och på vilka grunder du har gjort det (om du kan beskriva det med egna ord). Du måste inte. Jag är bara nyfiken och vill förstå det här bättre.

Jag har forskat i detta själv, och det jag hittade sammanfattade jag i mitt tidigare inlägg i två huvudsakliga punkter. Du kanske kan göra en liknande sammanfattning från din synvinkel? i stället för att bara svara med en one-liner om ett datum.

Haha det är ju bra. Jag ser det inte som en strid heller 🙂

Jag har också undersökt detta lite. Det mesta man hittar är mest åsikter på diverse internationella forum. Den artikeln från åtminstone en nyhetssajt om crypto som verkar skriva neutralt till skillnad från mer bitcoinvänliga nyhetssajter fick mig nöjd. Särskilt med tanke på att de dessutom länkade till en faktisk stämning. På övriga håll har det mest varit en massa spekulationer mellan för och emot. Lite som här innan mina 2 st länkar.

Min sammanfattning får utgöras av den som framstår i min länk tidigare.
Personliga uppfattningar hade ändå bara renderat i nya ifrågasättningar från dig och andra som helst inte vill att det ska vara sant.

Den riktiga synvinkeln kan du ju ta del av i stämningen. Annars så får du väl maila nyhetssajten i min länk och ifrågasätta riktigheten i deras sammanställning.
Citera
2021-01-09, 14:56
Medlem
Citat:
Jag har ett par invändningar mot detta:

1. Stämningen blev registrerad i oktober 2019, dvs för 1,5 år sedan nästan. Ni som FUD:ar detta, menar nu då att Tether/Bitfinex under 1,5 år sedan de blev stämda, fortsätter att begå kanske världshistoriens största bedrägeri någonsin, dessutom på en publik block chain där allt kan spåras. Det är liite svårt att tro att de skulle vara så galna.

"Last Updated: Jan. 9, 2021, 6:07 a.m. EST"
"Date of Last Known Filing: Dec. 28, 2020"
https://www.courtlistener.com/docket...ex-inc/?page=1

Det tog SEC 8 år att stämma Ripple (dagen innan SEC's chairman lämnade sin post). Så om man nu hela tiden ansett att XRP också hela tiden varit en scam, varför har man tillåtit trading på exchanges under hela tiden fram till nu? Det finns många frågor, inte lika många svar tyvärr.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-09 kl. 15:01.
Citera
2021-01-09, 15:14
Medlem
Alla som plötsligt kliver fram och är extremt anti mot tether, vart har ni varit under de 3 senaste åren av bearmarket?
Plötsligt nu när bitcoin är på ath så kommer de 3-4 nissar från ingenstans och börjar beskriva bitcoins domedag. DET om nåt är ju väldigt skumt..

Samma tether fud nu som 2017.
Peter McCormack har spelat in en pod med Paolo (CTO för Tether) och Stuart Hoegner (Tether advokat) som kommer om nån dag: https://www.whatbitcoindid.com/

Tether trycker en token, usdt, när kunder (företag, privatpersoner) hör av sig till dem och för över usd till dem.
Deras största kunder idag är kryptobörser, tänk Huboi, Binance, OKEX, deras egna Bitfinex. De bygger på USDT istället för USD som huvudpar. Allt eftersom BTC blir mer värt i dollar måste de har täckning för folk som vill sälja mot dollar.
Det innebär att börserna lägger beställning på usdt till tether.
Med denna enorma värdeökning är det inte konstigt att börserna fyller på med usdt till sina kunder.

Men som sagt, vi får se. De ska prata om dessa frågor i podden, eftersom så många spammar dem med tether fud på twitter. https://twitter.com/paoloardoino/sta...78517923049473
Citera
2021-01-09, 15:21
Medlem
Och varför kör kryptobörser hellre usdt än usd?
Olika orsaker. De diskuterade det i en äldre pod här: https://www.whatbitcoindid.com/podca...er-and-bitcoin

Utan USDT är börserna beroende av banker, som idag är väldigt anti mot bitcoin. Istället lejar dem ut den biten till Finex (eller Paxos eller Coinbase & Circle).
Vanliga banköverföringar är oxå långsamma. Med USDT på Ethererum, Omni eller Tron kan de föra över på 30min.

Krypto är snabbt och tradeas 24/7. Banköverföringar är långsamma och tradeas kontorstider mån-fre.
Därför fanns behov av en kryptovaluta peggad till dollarn med kryptovalutors hastighet. Inte jätte svårt att förstå.
Citera
2021-01-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"Last Updated: Jan. 9, 2021, 6:07 a.m. EST"
"Date of Last Known Filing: Dec. 28, 2020"
https://www.courtlistener.com/docket...ex-inc/?page=1

Det tog SEC 8 år att stämma Ripple (dagen innan SEC's chairman lämnade sin post). Så om man nu hela tiden ansett att XRP också hela tiden varit en scam, varför har man tillåtit trading på exchanges under hela tiden fram till nu? Det finns många frågor, inte lika många svar tyvärr.
Anledningen till att jag inte gillar XRP är inte detta. Utan det faktum att ägarna sitter på 60% av alla sina shitcoins och att deras tekniska plattform är anmärkningsvärt dålig och bidrar inte på något sätt till teknisk innovation. Därför tror jag inte på deras koncept helt enkelt. Att det blir stämda och ifrågasatta från alla håll är bara en följd av att företaget i grunden är både suspekt och tekniskt inkompetent.

Konceptet Tether/Stablecoins, om det sköts väl, reglerat, och lagligt har jag inget emot alls, det känns som en självklar del av ekosystemet kryptovalutor just nu, så länge det inte missbrukas.
Citera
2021-01-09, 15:39
Medlem
Citat:
Anledningen till att jag inte gillar XRP är inte detta. Utan det faktum att ägarna sitter på 60% av alla sina shitcoins och att deras tekniska plattform är anmärkningsvärt dålig och bidrar inte på något sätt till teknisk innovation. Därför tror jag inte på deras koncept helt enkelt. Att det blir stämda och ifrågasatta från alla håll är bara en följd av att företaget i grunden är både suspekt och tekniskt inkompetent.

Konceptet Tether/Stablecoins, om det sköts väl, reglerat, och lagligt har jag inget emot alls, det känns som en självklar del av ekosystemet kryptovalutor just nu, så länge det inte missbrukas.

Om man gillar XRP eller inte har ingen betydelse. Min poäng var inte att fokusera på XRP. Poängen är att stämningar och utredningar kan ta längre tid än man tror. Ingen kan säga när eller om Tether kommer att bli rökta. Så det är inte intressant om man personligen gillar stablecoins/Bitcoin/XRP. Det handlar om vad som kommer bli accepterat av myndigheter och vad om folk kommer använda i framtiden.

Att stablecoins kommer användas betyder inte att Tether kommer vara en av dom.
Citera
2021-01-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Om man gillar XRP eller inte har ingen betydelse. Min poäng var inte att fokusera på XRP. Poängen är att stämningar och utredningar kan ta längre tid än man tror. Ingen kan säga när eller om Tether kommer att bli rökta. Så det är inte intressant om man personligen gillar stablecoins/Bitcoin/XRP. Det handlar om vad som kommer bli accepterat av myndigheter och vad om folk kommer använda i framtiden.

Att stablecoins kommer användas betyder inte att Tether kommer vara en av dom.
Okej. Där är vi överens. Halleluja moment
Citera
2021-01-09, 16:06
Medlem
SvenskHODLers avatar
Att inte köpa bitcoins för att man är orolig orolig för att Tether ska crasha marknaden är som att sitta 2015 och missa köpa för $200 / coin för att MtGox crashar marknaden.

Nåväl. Alla gör sin egna risk/reward bedömning.
Citera
2021-01-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Alla som plötsligt kliver fram och är extremt anti mot tether, vart har ni varit under de 3 senaste åren av bearmarket?
Plötsligt nu när bitcoin är på ath så kommer de 3-4 nissar från ingenstans och börjar beskriva bitcoins domedag. DET om nåt är ju väldigt skumt..

Nja, det har väl inte varit lika aktuellt hela tiden. Sedan slutet på augusti-20 har ju myntpressarna hos tether gått varma utan egentlig anledning. Sedan börjar bitcoin sin vandring uppåt.

Samma tether fud nu som 2017.

Nej, det är snart dags för tvisten att avgöras. Stämningen har du säkert redan läst. Är väldigt up to date med TS. Vad tror du händer om de förlorar en stämning på 1,4 trillioner USD?

Peter McCormack har spelat in en pod med Paolo (CTO för Tether) och Stuart Hoegner (Tether advokat) som kommer om nån dag: https://www.whatbitcoindid.com/

Tether trycker en token, usdt, när kunder (företag, privatpersoner) hör av sig till dem och för över usd till dem.
Deras största kunder idag är kryptobörser, tänk Huboi, Binance, OKEX, deras egna Bitfinex. De bygger på USDT istället för USD som huvudpar. Allt eftersom BTC blir mer värt i dollar måste de har täckning för folk som vill sälja mot dollar.
Det innebär att börserna lägger beställning på usdt till tether.
Med denna enorma värdeökning är det inte konstigt att börserna fyller på med usdt till sina kunder.

Men som sagt, vi får se. De ska prata om dessa frågor i podden, eftersom så många spammar dem med tether fud på twitter. https://twitter.com/paoloardoino/sta...78517923049473Mmm, ni bitcoindårar på denna sida har ju alltid lika magiska källor. Poddar, hörsägen, egna åsikter. Läs dina ord här ovan, du beskriver precis den perfekta spekulationsbubblan. Trycker tether efter värde på bitcoin. Med en USDT som endast har täckning för max 74% av värdet. Om det inte är lägre nu då de på några månader tryckt över 10 billion
Men vi får se vad rätten tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Att inte köpa bitcoins för att man är orolig orolig för att Tether ska crasha marknaden är som att sitta 2015 och missa köpa för $200 / coin för att MtGox crashar marknaden.

Nåväl. Alla gör sin egna risk/reward bedömning.
Att benhårt rekommendera nya och osäkra investerare att det är bara bitcoin som gäller. I en tid när det redan stuckit iväg. Medan en tvist ang tethers pumpande ska avgöras vilket denna tråd handlar om. Ditt desperata försök att slå hål på faktabaserad "fud" skapar just FUD, pga dig.

Se det fetade
Senast redigerad av dontyouworrychild 2021-01-09 kl. 18:25.
Citera
2021-01-09, 20:28
Medlem
Men sluta snacka skit nu.

Varför. Exakt varför ska jag sälja mina BTC på måndag?

För att det finns ett litet gäng bajsnödiga wall-street-narcissister som 2017-18 gick jättemycket back på USDT/BTC och som därför stämmer Tether nu, för att de har en allvarlig personlighetsstörning.

Detta är den enda substantiella hypotesen som har presenterats i den här tråden.
Citera
2021-01-09, 20:33
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Detta är den enda substantiella hypotesen som har presenterats i den här tråden.
Känner igen det här så väl bland vänner, bekanta och olika forum i så många år nu.

Folk hittar anledningar och konspirationsteorier för att förklara bort Bitcoin, att inte köpa in sig. Det verkar vara något slags psykologiskt försvar mot att man haft fel eller missat tåget. Alla som bara biter i det sura äpplet, köper in sig, ligger +100% några månader senare blir direkt frälsta... Se bara på JP Morgan... från "fraud" tilll $146K target.
Senast redigerad av SvenskHODLer 2021-01-09 kl. 20:36.
Citera
2021-01-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontyouworrychild
Se det fetade
1. Vad är ditt narrativ här egentligen? Vad försöker du uppnå?
2. Om du hade btc innan, du har du nu sålt? Och rentav shortat för att maximera vinsten hoppas jag? Du är ju så extremt säker på din tes, och vägrar lyssna på andra.

Citat:
Men sluta snacka skit nu.

Varför. Exakt varför ska jag sälja mina BTC på måndag?

För att det finns ett litet gäng bajsnödiga wall-street-narcissister som 2017-18 gick jättemycket back på USDT/BTC och som därför stämmer Tether nu, för att de har en allvarlig personlighetsstörning.

Det man INTE ska göra i en bullmarket är att betta på motsatsen. Då är det som gjort för att missa hela uppgången. Man blir bitter för att man klev ut för tidigt osv.
Är det tydligt momentum upp så: häng på bara.

Vägen dit kan bli svängig, men OM man ska sälja, så vill man göra det så nära nästa blow off top som möjlgt. Nu har vi precis lyckats dubbla gamla ath, finns mycket utrymme kvar uppåt. Förra bullmarket passera vi $1000 som var förgående ath, blow off top på $19 000. En 20x.

Även om denna bullcycle bara blir 5x så är det en bra bit kvar.. tålamod att vänta några månader bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in