2021-01-09, 20:50
Medlem
Btw

Har sagt det innan till tether hater david-taxi och säger det igen:
Skulle (mot alla odds) de va problem med tether så ser jag det som bullish. Det är absolut inget jag är rädd för ang btc.
Folk skulle tradea in sina usdt för btc. Bara bra för mig!

Sen skulle andra stablecoins såsom USDC, PAX, TUSD ta rollen från tether, sköta sig och lära sig av historien.
Citera
2021-01-09, 20:54
Avstängd
Odagans avatar
Tether utan täckning trycker upp kursen i BTC och ETH?
Det kan ni ge er fan på...
Citera
2021-01-09, 20:55
Medlem
-

-
Senast redigerad av Binary 2021-01-09 kl. 20:57. Anledning: -
Citera
2021-01-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Tether utan täckning trycker upp kursen i BTC och ETH?
Det kan ni ge er fan på...
Källa på att det inte har täckning?
Eller sluta ljug?
Citera
2021-01-09, 21:16
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Eller sluta ljug?

Vadå, tror du Tether har täckning 1:1, funny guy..
Citera
2021-01-09, 21:28
Medlem
Tether säger ju själva att de inte har full täckning. Enligt de själva så har de iallafall 74%.
Citera
2021-01-09, 21:47
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Tether säger ju själva att de inte har full täckning. Enligt de själva så har de iallafall 74%.

Skapar lika mycket värde som FED.. -Tryck allt vad ni orkar.
Citera
2021-01-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Btw

Har sagt det innan till tether hater david-taxi och säger det igen:
Skulle (mot alla odds) de va problem med tether så ser jag det som bullish. Det är absolut inget jag är rädd för ang btc.
Folk skulle tradea in sina usdt för btc. Bara bra för mig!

Sen skulle andra stablecoins såsom USDC, PAX, TUSD ta rollen från tether, sköta sig och lära sig av historien.

Mot alla odds?

Att vara emot Tether är inte att vara emot stablecoins. Lär dig se skillnaden.

Varför säger dom först att det är 1:1, sen ändrar sig, varför ska man fortfarande lita på företaget? Trodde inte Bitcoinare gillade att lita på tredjepart.

Vad ska dom tradea om Tether blir dömda? Man får säkert mycket BTC för nått som inte är värt något längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Eller sluta ljug?

Bitfinex har själva sagt det. Kanske inte ska kommentera saker du inte vet något om
Citera
2021-01-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Bitfinex har själva sagt det. Kanske inte ska kommentera saker du inte vet något om

Har du en källa till detta? Och gärna att de beskriver varför det är så också.

Jag letar runt på Tethers hemsida efter detta. Tvärtom så står det överallt att det är backat med 1:1 och de har till och med anlitat en "lawfirm" för att granska detta 2018 som uttalat sig att det finns mer dollar än theter på deras konton.

Enda som jag kan se på deras hemsida som kan väcka en del frågor är detta;

"Every tether is always 100% backed by our reserves, which include traditional currency and cash equivalents and, from time to time, may include other assets and receivables from loans made by Tether to third parties, which may include affiliated entities (collectively, “reserves”). Every tether is also 1-to-1 pegged to the dollar, so 1 USD₮ is always valued by Tether at 1 USD."

Där kan man fråga sig vad "other assets" kan vara. "Receivables" lär vara på exchanges som de skapat theter till men de ej fört över likviditeten till theter än.

Blir alltid massa frågor när företag inte har någon revisorsgranskning men även tyska noterade kortföretag kan ljuga och bedra i massa år fast de granskades så vem vet om det hade hjälpt. Önskar dock att transparensen från theter hade varit lite större så folk hade sluppit spekulera.
Citera
2021-01-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Vadå, tror du Tether har täckning 1:1, funny guy..
Jag tror att både du och TdKii m.fl refferar till när Bitfinex gjorde bort sig och lånade medel från systerbolaget Tether, vilket skapade ett underskott på 700 miljoner dollar.

Det är för övrigt det som stämningen handlar om, de 700miljonerna bitfinex lånade från systerbolaget. Som inte var speciellt passande. Det handlar inte om att de trycker usdt utan någon backning. Läs mer: https://www.coindesk.com/nyag-tether...s-coming-weeks

Något säger mig att ni tror att denna stämning handlar om att tether är en fraktionsreserv utan några usd backade alls? Isåfall får ni gå hem och läsa på rejält. Eller läsa lite annat än era tether-fud trådar på twitter hela dagarna.

------

Låt oss leka med tanken är dem är idioter på Finex, som inte fixat fram pengarna för underskottet (de 700 miljonerna) på dessa 2 år. Idag har de en market cap på 23,704,435,207 usd.
Det innebär att OM underskottet kvarstår är 23,004,435,207 usd som de har i banken.
Det innebär isf att 97% är backat av dollars.

Som sagt, om de inte är idioter så tror jag de betalat tillbaka de 700miljonerna under dessa år.

Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
https://i.imgur.com/pnzJTq3.gif

Du lever fortfarande kvar i våren 2019? På deras hemsida idag står det
Citat:
Every tether is always 100% backed by our reserves
Citat:
every tether is also 1-to-1 pegged to the dollar, so 1 USD₮ is always valued by Tether at 1 USD.

De har betalat tillbaka från Bitfinex till tether, så dina 74% kan vi stryka som fel siffra.
Dessutom - 74% av vad? Våren 2019 var 700milj 26% av deras market cap. Idag är 700milj av 23 miljarder nästan 3%.
Men om det är 97%+ som är backat eller 100% lär vi ju alla få reda på snart.
Citera
2021-01-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Mot alla odds?
Man får säkert mycket BTC för nått som inte är värt något längre.

Vad ska tether göra med de resterande 23 miljarder dollar de har på banken om de blir dömda?
Alla deras kunder ska väl få det dem äger tillbaka tänker jag. Eller tänker du att USA's "Dollar som valuta" kommer gå under och tappa allt värde för att tether och finex gjorde ett dåligt lån på 700milj? Väldigt långsökt, men hey. Du har också köpt xrp såatteh

Min tanke är att om det av ngn besynnerlig anledning blir förbjudet, så kommer det sättas en tidpunkt. Att om 3 månader tas tether ur bruk, växla in dem på valfri exchange mot en kryptovaluta eller mot en stablecoin som Bidén godkänner.
Citera
2021-01-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har du en källa till detta? Och gärna att de beskriver varför det är så också.

Jag letar runt på Tethers hemsida efter detta. Tvärtom så står det överallt att det är backat med 1:1 och de har till och med anlitat en "lawfirm" för att granska detta 2018 som uttalat sig att det finns mer dollar än theter på deras konton.

Enda som jag kan se på deras hemsida som kan väcka en del frågor är detta;

"Every tether is always 100% backed by our reserves, which include traditional currency and cash equivalents and, from time to time, may include other assets and receivables from loans made by Tether to third parties, which may include affiliated entities (collectively, “reserves”). Every tether is also 1-to-1 pegged to the dollar, so 1 USD₮ is always valued by Tether at 1 USD."

Där kan man fråga sig vad "other assets" kan vara. "Receivables" lär vara på exchanges som de skapat theter till men de ej fört över likviditeten till theter än.

Blir alltid massa frågor när företag inte har någon revisorsgranskning men även tyska noterade kortföretag kan ljuga och bedra i massa år fast de granskades så vem vet om det hade hjälpt. Önskar dock att transparensen från theter hade varit lite större så folk hade sluppit spekulera.

https://www.bloomberg.com/news/artic...ash-securities

https://www.scribd.com/document/4081...dium=affiliate

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Vad ska tether göra med de resterande 23 miljarder dollar de har på banken om de blir dömda?
Alla deras kunder ska väl få det dem äger tillbaka tänker jag. Eller tänker du att USA's "Dollar som valuta" kommer gå under och tappa allt värde för att tether och finex gjorde ett dåligt lån på 700milj? Väldigt långsökt, men hey. Du har också köpt xrp såatteh

Min tanke är att om det av ngn besynnerlig anledning blir förbjudet, så kommer det sättas en tidpunkt. Att om 3 månader tas tether ur bruk, växla in dem på valfri exchange mot en kryptovaluta eller mot en stablecoin som Bidén godkänner.

Glöm vad jag sa innan. Tror fortfarande Bitcoin kommer få en rejäl tillfällig dipp av att Bitfinex går under.

Lycka till att betala en $1.4 trillion lawsuit. Så dina "23 miljader" räcker inte långt.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-09 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in