2021-01-09, 20:50
Medlem
Btw

Har sagt det innan till tether hater david-taxi och sger det igen:
Skulle (mot alla odds) de va problem med tether s ser jag det som bullish. Det r absolut inget jag r rdd fr ang btc.
Folk skulle tradea in sina usdt fr btc. Bara bra fr mig!

Sen skulle andra stablecoins ssom USDC, PAX, TUSD ta rollen frn tether, skta sig och lra sig av historien.
Citera
2021-01-09, 20:54
Avstngd
Odagans avatar
Tether utan tckning trycker upp kursen i BTC och ETH?
Det kan ni ge er fan p...
Citera
2021-01-09, 20:55
Medlem
-

-
Senast redigerad av Binary 2021-01-09 kl. 20:57. Anledning: -
Citera
2021-01-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Tether utan tckning trycker upp kursen i BTC och ETH?
Det kan ni ge er fan p...
Klla p att det inte har tckning?
Eller sluta ljug?
Citera
2021-01-09, 21:16
Avstngd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Eller sluta ljug?

Vad, tror du Tether har tckning 1:1, funny guy..
Citera
2021-01-09, 21:28
Medlem
Tether sger ju sjlva att de inte har full tckning. Enligt de sjlva s har de iallafall 74%.
Citera
2021-01-09, 21:47
Avstngd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Tether sger ju sjlva att de inte har full tckning. Enligt de sjlva s har de iallafall 74%.

Skapar lika mycket vrde som FED.. -Tryck allt vad ni orkar.
Citera
2021-01-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Btw

Har sagt det innan till tether hater david-taxi och sger det igen:
Skulle (mot alla odds) de va problem med tether s ser jag det som bullish. Det r absolut inget jag r rdd fr ang btc.
Folk skulle tradea in sina usdt fr btc. Bara bra fr mig!

Sen skulle andra stablecoins ssom USDC, PAX, TUSD ta rollen frn tether, skta sig och lra sig av historien.

Mot alla odds?

Att vara emot Tether r inte att vara emot stablecoins. Lr dig se skillnaden.

Varfr sger dom frst att det r 1:1, sen ndrar sig, varfr ska man fortfarande lita p fretaget? Trodde inte Bitcoinare gillade att lita p tredjepart.

Vad ska dom tradea om Tether blir dmda? Man fr skert mycket BTC fr ntt som inte r vrt ngot lngre.

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Eller sluta ljug?

Bitfinex har sjlva sagt det. Kanske inte ska kommentera saker du inte vet ngot om
Citera
2021-01-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Bitfinex har sjlva sagt det. Kanske inte ska kommentera saker du inte vet ngot om

Har du en klla till detta? Och grna att de beskriver varfr det r s ocks.

Jag letar runt p Tethers hemsida efter detta. Tvrtom s str det verallt att det r backat med 1:1 och de har till och med anlitat en "lawfirm" fr att granska detta 2018 som uttalat sig att det finns mer dollar n theter p deras konton.

Enda som jag kan se p deras hemsida som kan vcka en del frgor r detta;

"Every tether is always 100% backed by our reserves, which include traditional currency and cash equivalents and, from time to time, may include other assets and receivables from loans made by Tether to third parties, which may include affiliated entities (collectively, reserves). Every tether is also 1-to-1 pegged to the dollar, so 1 USD₮ is always valued by Tether at 1 USD."

Dr kan man frga sig vad "other assets" kan vara. "Receivables" lr vara p exchanges som de skapat theter till men de ej frt ver likviditeten till theter n.

Blir alltid massa frgor nr fretag inte har ngon revisorsgranskning men ven tyska noterade kortfretag kan ljuga och bedra i massa r fast de granskades s vem vet om det hade hjlpt. nskar dock att transparensen frn theter hade varit lite strre s folk hade sluppit spekulera.
Citera
2021-01-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Vad, tror du Tether har tckning 1:1, funny guy..
Jag tror att bde du och TdKii m.fl refferar till nr Bitfinex gjorde bort sig och lnade medel frn systerbolaget Tether, vilket skapade ett underskott p 700 miljoner dollar.

Det r fr vrigt det som stmningen handlar om, de 700miljonerna bitfinex lnade frn systerbolaget. Som inte var speciellt passande. Det handlar inte om att de trycker usdt utan ngon backning. Ls mer: https://www.coindesk.com/nyag-tether...s-coming-weeks

Ngot sger mig att ni tror att denna stmning handlar om att tether r en fraktionsreserv utan ngra usd backade alls? Isfall fr ni g hem och lsa p rejlt. Eller lsa lite annat n era tether-fud trdar p twitter hela dagarna.

------

Lt oss leka med tanken r dem r idioter p Finex, som inte fixat fram pengarna fr underskottet (de 700 miljonerna) p dessa 2 r. Idag har de en market cap p 23,704,435,207 usd.
Det innebr att OM underskottet kvarstr r 23,004,435,207 usd som de har i banken.
Det innebr isf att 97% r backat av dollars.

Som sagt, om de inte r idioter s tror jag de betalat tillbaka de 700miljonerna under dessa r.

Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
https://i.imgur.com/pnzJTq3.gif

Du lever fortfarande kvar i vren 2019? P deras hemsida idag str det
Citat:
Every tether is always 100% backed by our reserves
Citat:
every tether is also 1-to-1 pegged to the dollar, so 1 USD₮ is always valued by Tether at 1 USD.

De har betalat tillbaka frn Bitfinex till tether, s dina 74% kan vi stryka som fel siffra.
Dessutom - 74% av vad? Vren 2019 var 700milj 26% av deras market cap. Idag r 700milj av 23 miljarder nstan 3%.
Men om det r 97%+ som r backat eller 100% lr vi ju alla f reda p snart.
Citera
2021-01-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Mot alla odds?
Man fr skert mycket BTC fr ntt som inte r vrt ngot lngre.

Vad ska tether gra med de resterande 23 miljarder dollar de har p banken om de blir dmda?
Alla deras kunder ska vl f det dem ger tillbaka tnker jag. Eller tnker du att USA's "Dollar som valuta" kommer g under och tappa allt vrde fr att tether och finex gjorde ett dligt ln p 700milj? Vldigt lngskt, men hey. Du har ocks kpt xrp satteh

Min tanke r att om det av ngn besynnerlig anledning blir frbjudet, s kommer det sttas en tidpunkt. Att om 3 mnader tas tether ur bruk, vxla in dem p valfri exchange mot en kryptovaluta eller mot en stablecoin som Bidn godknner.
Citera
2021-01-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har du en klla till detta? Och grna att de beskriver varfr det r s ocks.

Jag letar runt p Tethers hemsida efter detta. Tvrtom s str det verallt att det r backat med 1:1 och de har till och med anlitat en "lawfirm" fr att granska detta 2018 som uttalat sig att det finns mer dollar n theter p deras konton.

Enda som jag kan se p deras hemsida som kan vcka en del frgor r detta;

"Every tether is always 100% backed by our reserves, which include traditional currency and cash equivalents and, from time to time, may include other assets and receivables from loans made by Tether to third parties, which may include affiliated entities (collectively, reserves). Every tether is also 1-to-1 pegged to the dollar, so 1 USD₮ is always valued by Tether at 1 USD."

Dr kan man frga sig vad "other assets" kan vara. "Receivables" lr vara p exchanges som de skapat theter till men de ej frt ver likviditeten till theter n.

Blir alltid massa frgor nr fretag inte har ngon revisorsgranskning men ven tyska noterade kortfretag kan ljuga och bedra i massa r fast de granskades s vem vet om det hade hjlpt. nskar dock att transparensen frn theter hade varit lite strre s folk hade sluppit spekulera.

https://www.bloomberg.com/news/artic...ash-securities

https://www.scribd.com/document/4081...dium=affiliate

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Vad ska tether gra med de resterande 23 miljarder dollar de har p banken om de blir dmda?
Alla deras kunder ska vl f det dem ger tillbaka tnker jag. Eller tnker du att USA's "Dollar som valuta" kommer g under och tappa allt vrde fr att tether och finex gjorde ett dligt ln p 700milj? Vldigt lngskt, men hey. Du har ocks kpt xrp satteh

Min tanke r att om det av ngn besynnerlig anledning blir frbjudet, s kommer det sttas en tidpunkt. Att om 3 mnader tas tether ur bruk, vxla in dem p valfri exchange mot en kryptovaluta eller mot en stablecoin som Bidn godknner.

Glm vad jag sa innan. Tror fortfarande Bitcoin kommer f en rejl tillfllig dipp av att Bitfinex gr under.

Lycka till att betala en $1.4 trillion lawsuit. S dina "23 miljader" rcker inte lngt.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-09 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in