2022-11-13, 21:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vet du?
Nej, drfr skulle jag inte ta i tether med tng. Lite s alla vettiga mnniskor jobbar nr det kommer till investeringar.

Eller du kr mer p trust me, bro?
Citera
2022-11-13, 21:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nej, drfr skulle jag inte ta i tether med tng. Lite s alla vettiga mnniskor jobbar nr det kommer till investeringar.

Jag vet inte om jag ngonsin gt ngra USDT. Skulle vara ngon kort minut isf.
Citera
2022-11-13, 21:15
Medlem
Citat:

Lgger in ledaren fr tether truthers kulten, Bitfinexed, som klla

https://streamable.com/0gcpes
Citera
2022-11-13, 21:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag vet inte om jag ngonsin gt ngra USDT. Skulle vara ngon kort minut isf.
Vad har det med mnet att gra?

Du tycker det r helt okej att lita p ngons ord istllet fr att kunna verifiera. Det var en anmrkningsvrd instllning i krypto-sammanhang.
Citera
2022-11-13, 21:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad har det med mnet att gra?

Du tycker det r helt okej att lita p ngons ord istllet fr att kunna verifiera. Det var en anmrkningsvrd instllning i krypto-sammanhang.
Vad r dett du inte fattar?
Jag har ju sagt att det vore bttre med mer insyn, men det r inte upp till mig eller ngon annan utan det r upp till regleringar.

Pongen, som du inte vill ta till dig, r att Tether konspirationen behver bevisas innan man kan utg ifrn att den r sann.

Kom med ngot nytt eller rkna med att bli ignorerad.
Citera
2022-11-13, 21:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vad r dett du inte fattar?
Jag har ju sagt att det vore bttre med mer insyn, men det r inte upp till mig eller ngon annan utan det r upp till regleringar.

Pongen, som du inte vill ta till dig, r att Tether konspirationen behver bevisas innan man kan utg ifrn att den r sann.

Kom med ngot nytt eller rkna med att bli ignorerad.

Varfr r du s frbannat knslig nr det gller just tether? Minsta lilla kritik eller misstanke s blir du extremt defensiv. Vldigt konstigt. Jobbar du dr sjlv?

Hur kan du inte hlla med om att deras hemlighetsmakeri i kombination med tidigare skumraskaffrer hos ledningen r en rd flagga?

Vad tycker du om denna artikel t ex?
https://protos.com/tether-papers-cry...tion-analysis/

Dr kan man bl a lsa att Alameda var den enskilt strsta mottagaren av tethers. Undrar om de hann betala tillbaka alla miljarder?

Eller varfr inte detta:
Citat:
But the exact workings of Tether are unclear. Quite literally, nobody knows precisely how Tether operates or which companies commercial paper make up an overwhelming majority of its assets backing USDT.

We understand that Tether lends out its USDT in overcollateralized loans, likely for Bitcoin and Ether, but Tether has never formally disclosed how those operations work.

In fact, Tether has gone out of its way to obfuscate the services it provides to the crypto industry.
Varfr ser du inte dessa uppenbara rda flaggor? Hela verksamheten hnger ju uppenbarligen p att alla bara litar p att det funkar, men ingen kan kolla.

Trust, dont verify (terigen).
Citera
2022-11-13, 21:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Dr kan man bl a lsa att Alameda var den enskilt strsta mottagaren av tethers. Undrar om de hann betala tillbaka alla miljarder?
Det hr vittnar om att du inte har ngon aning om vad du pratar om...
Tror du Tether lnar ut USDT eller?

Citera
2022-11-13, 21:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det hr vittnar om att du inte har ngon aning om vad du pratar om...
Tror du Tether lnar ut USDT eller?

Nej. Men de har uppenbarligen exponering mot Alameda i form av ln.

Kommentera grna uppgifterna ovan istllet nu.
Citera
2022-11-13, 22:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej. Men de har uppenbarligen exponering mot Alameda i form av ln.
Tether skickade mycket USDT till FTX, fr att FTX skickade mycket USD till Tether. Det r inte ett ln...
Citat:
Kommentera grna uppgifterna ovan istllet nu.
Det finns inget att kommentera mer n att bevis, fr att Tether inte r backade, fortfarande inte finns.

Avsaknad av bevis (om vi nu blundar fr alla de periodvisa assurance reports gjorda av olika externa audit firmor) fr att Tether har backning, r inte bevis fr att Tether inte r backade.
Citera
2022-11-13, 22:12
Medlem
Leastons avatar
P tal om Tethers backning, s undrar jag hur stor del av alla USDT som har frsvunnit i cyberspace och aldrig kommer lsas in mot USD?
Undrar hur mycket denna faktor stiger fr varje r som gr...
Citera
2022-11-13, 22:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Avsaknad av bevis (om vi nu blundar fr alla de periodvisa assurance reports gjorda av olika externa audit firmor) fr att Tether har backning, r inte bevis fr att Tether inte r backade.

S du tycker inte alls att det r konstigt att de backar upp sina tokens med en massa oknda vrdepapper men vill inte bertta vad de bestr av?

Eller t ex detta:
Citat:
New research says at least half of the 2017 rise in bitcoin prices was due to coordinated price manipulation using another cryptocurrency called tether.
https://www.cnbc.com/2018/06/13/much...cher-says.html

Eller varfr inte detta, som lter vldigt tryggt och stabilt:
"In May 2021, Tether published a report showing that 2.9% of Tether was backed by fiat USD, with over 49.6% backed by commercial paper, and the remaining amount backed by other assets.".

Srskilt med tanke p att de lnade ut pengar till Celsius men hvdar att de inte gjorde ngra kreditfrluster alls p den affren

Verkligen en plitlig verksamhet det dr. Du vertygade mig nu.
Citera
2022-11-14, 10:35
Medlem
Citat:
S du tycker inte alls att det r konstigt att de backar upp sina tokens med en massa oknda vrdepapper men vill inte bertta vad de bestr av?

Eller t ex detta:

Eller varfr inte detta, som lter vldigt tryggt och stabilt:
"In May 2021, Tether published a report showing that 2.9% of Tether was backed by fiat USD, with over 49.6% backed by commercial paper, and the remaining amount backed by other assets.".

Srskilt med tanke p att de lnade ut pengar till Celsius men hvdar att de inte gjorde ngra kreditfrluster alls p den affren

Verkligen en plitlig verksamhet det dr. Du vertygade mig nu.

Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Varning fr Leaston gr tvrtemot hans rd. Han r fullkomligt oplitlig och har tidigare get ut rd att anvnda Juden Alex Mashinsky Celcius network samt rekommenderar han Juden Bankman Fried FTX i flera inlgg ocks. Ger rd med degenportofljer med Luna och Solana och liknande sjlvklara red flag projekt.

Han r ocks vldigt fr tether och frsvarar dom mycket heltiden. Han verkar vilja ge oss dliga rd s vi frlorar alla vra pengar.

Det ger inte mycket frtroende nr det bara r ljusskygga foliehattar som postar.

Maler samma gamla rykten frn 2017 om och om och om igen. Det r 2022 nu, vakna upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in