Citat:
Ursprungligen postat av
TooL
Så man ska inte köpa in sig i krypto just nu? Jag köpt på ATH förra gången och blev bränd och tänkte köpa in mig igen nu men är betydligt mer skeptiskt. tom Farsan som inte vet något om btc vill köpa just nu och det skriker bubbla tycker jag.
Var jag du hade jag stått på sidlinjen och inte köpt in mig, fallhöjden är för hög. Tether måste bort från marknaden. De får gärna tas över av Winklevoss-killarna i det långa loppet, de är duktiga och står bakom GUSD som också är en stablecoin, men där har de duktiga revisorer som kan påvisa att det finns backning bakom.
Lite kuriosa är att GUSD blev delistade från Bitfinex i förrgår. Jag tror Winklevoss inser var det hela är påväg och inte vill bli förknippade med Bitfinex när SEC kommer med storsläggan, alternativt att Bitfinex slängde ut dem så att människor inte ska kunna sälja sina Bitcoins mot GUSD när det hela brakar samman.
Vilka tror ni institutionellt kapital rör sig mot när de vill köpa stablecoins? Winklevoss-bröderna från Wall Street med Harvard-utbildningar som kan visa att 1GUSD=1USD eller Tether på Bahamas som utreds av SEC och inte kan visa upp några audits sedan 2018?
I Bitcoin ska du inte heller försöka fånga några fallande knivar, när det faller så kan det lika gärna gå till $2000. Jag har varit med tillräckligt länge för att se liknande hända.
Det hela sjuka spektaklet kan gå hur högt som helst i och med att Tether är villiga att göra vad som helst för att hålla uppe priset. Sedan 1a januari har de tryckt ett antal miljarder dollar som de gått in och stödköpt krypto för.
Jag var med när MtGox smällde, Cryptsy med Paul Vernon, när FBI stängde BTC-E, när Moolah på Mintpal gjorde en exitscam etc, och detta ger mig exakt samma vibbar. Frågan är bara när.