Citat:
Ursprungligen postat av
TooL
S man ska inte kpa in sig i krypto just nu? Jag kpt p ATH frra gngen och blev brnd och tnkte kpa in mig igen nu men r betydligt mer skeptiskt. tom Farsan som inte vet ngot om btc vill kpa just nu och det skriker bubbla tycker jag.
Var jag du hade jag sttt p sidlinjen och inte kpt in mig, fallhjden r fr hg. Tether mste bort frn marknaden. De fr grna tas ver av Winklevoss-killarna i det lnga loppet, de r duktiga och str bakom GUSD som ocks r en stablecoin, men dr har de duktiga revisorer som kan pvisa att det finns backning bakom.
Lite kuriosa r att GUSD blev delistade frn Bitfinex i frrgr. Jag tror Winklevoss inser var det hela r pvg och inte vill bli frknippade med Bitfinex nr SEC kommer med storslggan, alternativt att Bitfinex slngde ut dem s att mnniskor inte ska kunna slja sina Bitcoins mot GUSD nr det hela brakar samman.
Vilka tror ni institutionellt kapital rr sig mot nr de vill kpa stablecoins? Winklevoss-brderna frn Wall Street med Harvard-utbildningar som kan visa att 1GUSD=1USD eller Tether p Bahamas som utreds av SEC och inte kan visa upp ngra audits sedan 2018?
I Bitcoin ska du inte heller frska fnga ngra fallande knivar, nr det faller s kan det lika grna g till $2000. Jag har varit med tillrckligt lnge fr att se liknande hnda.
Det hela sjuka spektaklet kan g hur hgt som helst i och med att Tether r villiga att gra vad som helst fr att hlla uppe priset. Sedan 1a januari har de tryckt ett antal miljarder dollar som de gtt in och stdkpt krypto fr.
Jag var med nr MtGox smllde, Cryptsy med Paul Vernon, nr FBI stngde BTC-E, nr Moolah p Mintpal gjorde en exitscam etc, och detta ger mig exakt samma vibbar. Frgan r bara nr.