Citat:
Ursprungligen postat av
Legerdemain
Nej.
Lägg av. Det är inte trollning. Jag värnar om svenska språket, vilket är helt relevant eftersom det inte finns plats för språkvård under ett globalistiskt styre. Jag är lika mycket emot globalism som du, vilket framgår av mitt första inlägg i denna diskussion. Det som du citerade. Om hotet från globalismen. Globalism heter det. Globalisering är något helt annat.
Självklart är det bra om man kan använda ord korrekt. Men du gör en stor sak av det och märker ord i flera inlägg. Du får de som motsätter sig globaliseringen att framstå som rigida personer som hänger upp sig på småsaker.
Många troll i forumen försöker framhålla att skydda Sverige innebär knätofsar, midsommarstång, köttbullar, svensk folkmusik, att bara gifta sig med andra svenskar, att bara vända sig inåt etc etc
Enligt min uppfattning är det helt missriktat och får globaliseringsmotståndare att framstå som bakåtsträvare.
Det jag anser förkastligt med globaliseringen är t.ex hur våra politiker påverkats till att genomföra massinvandring vilket givit etniska konflikter. Jag anser att vi måste försöka integrera de nya svenskarna. Vi skall äta deras mat, umgås med dem och gifta oss med dem etc., om vi vill. En del av deras ord kommer kanske att ingå i språket. Så utvecklas en kultur.
Men
det ruskiga är att politikerna inte vill ha integration. Invandrarna är här för att splittra samhället. Om samhället splittras i olika grupper så kan vi inte enas och ställa krav på politikerna. Det är massinvandringen som är fel, inte invandrarna.
Av samma orsak försöker man även splittra män och kvinnor med extrem feminism. Greta Thunberg försöker så osämja i familjerna genom att säga att barn vet bättre än vuxna och därför bör få bestämma.
Det krävs kraftig splittring i det svenska samhället för att kunna styra det från Bryssel/EU, vilket ju är ett uttryck för globaliseringen.
Vi skickar även enorma summor pengar till Bryssel som de sprider över Europa med dålig redovisning. De köper politiker genom bl.a styrelseposter. Därför tar politikerna av folk deras skattepengar och skickar till Bryssel.
Massinvandring skadar samhället. (Men invandrarna måste vi försöka integrera. De är lika mycket värda som vi.)
Pengafloden till Bryssel måste stoppas.
Det är viktiga ingredienser för att stoppa Sveriges förfall. Se bara hur det ser ut nu, jämfört med när vi gick med i EU.