Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-11-24, 15:14
  #349
Medlem
Demokrati.Hongkongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Biden ligger definitivt närmare mig än Trump sett till humanitära hänsyn.

[...]

Jag är emot identitetspolitik. Jag hatar ANTIFA och Defund the Police. Med lag och ordning ska land byggas.

Du drömmer fortfarande om att låta islamister springa fritt ser jag.

HAHAHA

Om du stödjer de mest uppmärksammade delarna av Trump's politik, med förbud mot resor till USA från 10 muslimska länder, och stödjer polisen under raskravallerna, hur kan du då "ligga närmare Biden sett till humanitära hänsyn"?

Vill du som Biden fortsätta massinvandringen från Mexico av humanitära hänsyn, eller vill du minska invandringen från fattiga länder, som Trump?

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har Demokraterna alltid ett hårdare tonfall mot Kina under valkampanj än Republikanerna och agerar alltid mjukare mot Kina när de vunnit än Republikanerna.

Jaså? Specificera vilken demokratisk president du syftar på, och på vilket sett denne varit mjukare än någon tidsmässigt näraliggande republikansk president?
__________________
Senast redigerad av Demokrati.Hongkong 2020-11-24 kl. 15:21.
Citera
2020-11-24, 15:54
  #350
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokrati.Hongkong
HAHAHA

Om du stödjer de mest uppmärksammade delarna av Trump's politik, med förbud mot resor till USA från 10 muslimska länder, och stödjer polisen under raskravallerna, hur kan du då "ligga närmare Biden sett till humanitära hänsyn"?

Läste du ens det jag skrev?

Citat:
Vill du som Biden fortsätta massinvandringen från Mexico av humanitära hänsyn, eller vill du minska invandringen från fattiga länder, som Trump?

Tror du att jag, som du, sympatiserar med hillbilly-White-Trash-USA så tror du fel. Trump och hans Hill-Billy-väljare sket i Europa så varför skulle vi bry oss om dem? Låt dem brinna. De internationella systemen är viktigare för mig.

Citat:
Jaså? Specificera vilken demokratisk president du syftar på, och på vilket sett denne varit mjukare än någon tidsmässigt näraliggande republikansk president?

Tror du att jag tänker leta källor till dig som du sedan kan avfärda oavsett deras legitimitet så tror du fel. Glöm det. Varsågod att leta själv.

Jag säger att Kina äger Biden och att Biden kommer att cementera globaliseringen. Detta p g a att Biden är NWO. NWO äger Demokraterna och Kina är en del av NWO. Det är iaf min teori.

Jag ser för och nackdelar med detta scenario, men det är det enda scenario jag ser.
Citera
2020-11-24, 19:33
  #351
Medlem
Demokrati.Hongkongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag säger att Kina äger Biden och att Biden kommer att cementera globaliseringen. Detta p g a att Biden är NWO. NWO äger Demokraterna och Kina är en del av NWO. Det är iaf min teori.

Det är sådant här som du tror på, ellerhur?:

Citat:
New World Order (conspiracy theory)

The New World Order (NWO) is a conspiracy theory which hypothesizes a secretly emerging totalitarian world government.

The common theme in conspiracy theories about a New World Order is that a secretive power elite with a globalist agenda is conspiring to eventually rule the world through an authoritarian world government—which will replace sovereign nation-states—and an all-encompassing propaganda whose ideology hails the establishment of the New World Order as the culmination of history's progress.

Many influential historical and contemporary figures have therefore been alleged to be part of a cabal that operates through many front organizations to orchestrate significant political and financial events, ranging from causing systemic crises to pushing through controversial policies, at both national and international levels, as steps in an ongoing plot to achieve world domination.

[...]

David Icke says that the New World Order is controlled by a race of reptilians known as the "Babylonian Brotherhood".

Icke claims that a race of reptilian beings have hijacked the earth, and that a genetically modified human–reptilian hybrid race known as the Babylonian Brotherhood, the Illuminati, or the "elite", manipulate global events to help keep humans in constant fear.

David Icke claims many prominent public figures belong to the Babylonian Brotherhood and are propelling humanity toward an Orwellian global fascist state, a New World Order, a post-truth era where freedom of speech is ended.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/New_...piracy_theory)

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag säger att Kina äger Biden och att Biden kommer att cementera globaliseringen. Detta p g a att Biden är NWO. NWO äger Demokraterna och Kina är en del av NWO. Det är iaf min teori.

Så, du tror att Kina, Biden och demokraterna är reptiler, och med i "Babylonian Brotherhood"?

Spännande världsbild. Sa du att du inte fantiserade?
__________________
Senast redigerad av Demokrati.Hongkong 2020-11-24 kl. 20:28.
Citera
2020-11-25, 17:52
  #352
Medlem
Sinestros avatar
NWO/globalisering och vad vi vet om detta.

Det finns väl ingen som missat att det finns globala eliter och slutna- samt mindre slutna globala maktklubbar i världen. Bilderberg/Trilaterala Kommissionen/WEF (World Economic Fourm) till exempel. WEF är mindre insynsskyddad än de andra två.

Finns det någon i tråden som hävdar att dessa klubbar inte finns? Finns det någon som inbillar sig att de bara finns utan att något händer där?

Vi vet också vilka som är medlemmar. Det är numera offentliga uppgifter, liksom samtalsämnen som diskuteras vid varje möte. För inte så länge sedan förnekade man dock att de här klubbarna (de slutna) överhuvudtaget fanns. Ingen media skrev om dem. (Fri press = nonsens med andra ord). Numera skriver man däremot mer öppet om dem (för att de nu nått så långt att de nu delvis kan träda fram ur skuggorna):

https://www.expressen.se/debatt/elit...talar-tyst-om/

Det är ganska uppenbart att man siktar mot så mycket globalt samarbete som möjligt. Det finns det väl heller ingen som betvivlar? En del av dessa maktspelare, t ex både den äldre och den yngre president Bush har pratat om en ny världsordning = NWO (New World Order) på engelska.

Vad vi även kunnat deducera är att det är de som är den ursprungliga och drivande kraften bakom massinvandringen till Västvärlden. Detta fenomen har inte fått kritiseras, och media slog länge ned stenhårt på alla som dristade sig till att gå emot konsensus och kritisera detta.

Ytterligare en sak vi känner till är att Kina bjudits in att ta del av globaliseringen och globala institutioner som UN, WHO och WTO. Xi Jinping har hållit tal på WEF och Jack Ma, Kinas rikaste man och designer av Kinas Social Credit-System, sitter i WEF's styrelse.

https://en.wikipedia.org/wiki/Social_Credit_System

Vi vet också att bl a Kissinger, som är medlem i, tror jag, samtliga globala maktklubbar, skrivit om att han vill ha en världsregering.

--------

Informationen ovanför strecket är ren fakta. Eller finns det någon som säger emot?

Man kan sedan spekulera om denna fakta. Vad är deras endgame? Hur har de tänkt sig att ta sig dit?

Min teori är att de skapat kaos (med massinvandring/feminism som resulterar i kulturkrig/religionskrig/könskrig och sönderfallande nationella sammanhållningar) i syfte att skapa nyordning. De vill skapa en global polisstat.

De globala institutionerna kommer att få en alltmer framskjuten position och nationella regeringar kommer att bli mindre viktiga. Världen kommer att samordnas i stora block, som redan finns (EU/ASEAN/AU/BRICS) som kommer att samarbeta och handla med varandra. Vi kommer även att få ett nytt teknokratiskt styrelseskick och människor kommer att hållas i schack med en global version av det kinesiska Social Credit-systemet.

Techföretagen är en del av det nya Social Credit-systemet. De har redan börjat censurera oppositionella som blir för inflytelserika och som säger emot dem. T o m USAs president tystar man.

----------

Slutkommentar 1: Jag tror inte på motstånd mot detta projekt. Tvärtom så tror jag att världen kommer att tjäna på att bli en enhet. Men jag är naturligtvis starkt kritisk till hur man implementerat det hela med t ex massinvandring. Man hade kunnat genomdriva detta projekt utan någon massinvandring och det hade funkat lika bra, förmodligen bättre.

Slutkommentar 2: Trams om ödlor kan man ta i konspirationsforumet.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2020-11-25 kl. 18:04.
Citera
2020-11-26, 11:51
  #353
Medlem
Sinestros avatar
Snubblade över en intressant artikel om Indien och varför det (förvånansvärt nog) synes kunna vara klokt av Indien att stå utanför RCEP (världens största frihandelsavtal) tills vidare. Rekommenderas framför allt till de som tror att Indien konkurrerar med Kina om att bli världens främsta ekonomi när USA nu tycks tappa den positionen.

https://www.indiatoday.in/news-analy...431-2020-11-23

Citat:
Now comes the second point. As far as the geostrategic arguments are concerned, there is no doubt that the RCEP becomes the biggest and the most significant deal happening, considering the diminishing importance of TPP after the US’ exit. Japan, Singapore and ASEAN reckon that a new world economic order may indeed be created, and therefore have been putting pressure on India for the deal. Now the question is: can one really uphold broader geostrategic interests by sacrificing its own domestic economic interests?

Citat:
Believe it or not, India is a force to reckon with in the Indo-Pacific. India’s withdrawal makes RCEP lose a large part of its sheen.

To any external player, India enjoys the demographic dividend which is slated to last till 2055 with an existing population base of 1.37 billion, whose income is increasing at 6-8 per cent over the last few years, despite its recent setbacks of negative growth due to the lockdown.

The economy has grown organically, driven by consumption and demand. No RPC can boast of such a lucratively growing market. Therefore, it is quite logical that from a long-term market growth perspective, RPCs will always want India to join the RCEP. Economic factors play a bigger role here than the geostrategic ones.

But, it is not for the world to decide on India’s priorities. India needs to get its house in order first, comprehend the benefits and costs and then make its own tryst with destiny.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2020-11-26 kl. 11:54.
Citera
2020-12-02, 17:00
  #354
Medlem
Sinestros avatar
Ursula von der Leyen på Twitter idag:

https://twitter.com/vonderleyen/stat...26412769484800

Citat:
When the EU and US team up, we are both stronger.
Good cooperation with
@JoeBiden
&
@KamalaHarris
could give fresh impetus for a new EU-US agenda.
We can work together:
-for global health
-to protect our planet
-on technology, trade & standards
-for democratic values & security

Den djupa steten har vunnit över Trump och cementerar nu globaliseringen.
Citera
2020-12-02, 19:54
  #355
Medlem
Demokrati.Hongkongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Den djupa steten har vunnit över Trump och cementerar nu globaliseringen.

Vad är det för något? 🤔

"Den djupa smeten cementerar globaliseringen"?
Citera
2020-12-02, 20:27
  #356
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokrati.Hongkong
Vad är det för något? 🤔

"Den djupa smeten cementerar globaliseringen"?

Haha

Den djupa staten = den djupa smeten. Jag köper det. Nu kör vi.
Citera
2020-12-02, 20:34
  #357
Medlem
Questioneers avatar
Empires rise, empires fall. Efter en viss tid kommer kollapsen, det går inte att undvika, bara att skjuta fram. Korruptionen växer, utvecklingen stannar och resurserna tar slut. Det blir en ny medeltid igen, dock är det ingenting vi kommer uppleva på våran tid.
Citera
2020-12-02, 20:50
  #358
Medlem
Samuel332s avatar
Globalismen är här för att stanna. Vi ska ha mångkultur överallt så länge det går att tjäna pengar på.
Citera
2020-12-09, 07:25
  #359
Medlem
wwrs avatar
Det går åt fel håll nu, det medges. Politiker och media är köpta. Det mesta internationellt samarbete är bra, men inte överstatlig kontroll.

FT diskuterar om skulder helt borde skrivas av. Dvs den Europeiska CentralBanken (=vi) borde bli skyldig dess långivare istället för att länderna är skyldiga ECB. Alla kommer att dela på skulderna och den som lånar mest vinner. Det låter inte klokt men så tolkar jag det. EU-parlamentets Sassoli tycker förstås det låter intressant. Förra gången det diskuterades var när euron började krisa. Nu är det Coronalånen. - Upprepade konstruerade kriser.

Istället borde de som lånar till ECB efterskänka skulderna tycker jag. Det är ju de som har pengarna. Fast vilka det är verkar ingen veta.
Citat:
Soaring eurozone government debt reignites call for cancellation

Eurozone governments’ borrowing has rocketed to fund their response to the coronavirus pandemic, reigniting longstanding calls for the European Central Bank to ease debt burdens by forgiving sovereign bonds it owns.

The proposal was floated by academic economists as an answer to the single currency area’s last debt crisis in 2012. Senior Italian officials have recently stirred up the idea once more, suggesting the ECB could forgive debt bought through its asset purchase programme or swap it for perpetual bonds, which are never repaid.
https://www.ft.com/content/0295ccb3-...7-5d4e63a64c88

Med evighetsobligationen kommer barnen att födas skuldsatta och får betala på förfädernas lån utan att få något igen. Precis som Coronalånen nu. Då blir storfinansens kontroll över oss total.

För att splittra och minska folks inflytande öser man på med invandring och feminism. Nu tillkommer Corona reseförbud och mötesförbud. Greta Thunberg sprider hat mot vuxna samt diskriminerar efter ras (indianer och samer särbehandlas). Klimatteorierna används för att diskriminera mot män. The Guardian hoppas att vita, äldre män skall dö!

https://m.imgur.com/tqEDQfZ
https://m.imgur.com/3alNHfV

Grupptillhörighet blir viktigare än vad en person gör. Företagen blir så mäktiga att all konkurrens upphör.

Man verkar påstå att i framtiden får folk "medborgarlön". Förmodligen bara ett trick för att försöka få folk att tro att något annat kommer att ersätta kaos och konflikt. För att styra en befolkning på stort avstånd skapas kaos och konflikt så att befolkningen inte skall kunna ställa krav på ledarna. Därför är någon förändring av situationen inte att förvänta så länge kontrollen inte finns hos folket.

Besluten centraliseras allt mer, t.ex till EU för att folks inflytande skall reduceras. Tidningar och företag påverkas inte det minsta av vilka produkter folk väljer utan styrs av nätverken. Massövervakning, spionsatelliter etc. tilltar. Varje generation vänjer sig gradvis vid minskat inflytande och frihet.

De som har pengarna borde nöja sig med att skydda sin egen situation. Men när de köpt politiker och media verkar de ha som mål att styra hela världen med långtgående konsekvenser för människors liv med nedlåsning, splittring i befolkningen etc.

Just nu går utvecklingen i fel riktning. Vi får hoppas folk får mer insikt i vad som sker och vänder sig mot trenden.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-12-09 kl. 07:47.
Citera
2020-12-16, 19:25
  #360
Medlem
Legerdemains avatar
Globalism är människofientlighet.

Det finns inte någon plats för vanliga människor under ett globalistiskt system. Det är väsentligen tankeslaveri. Ni som tror att politiker och ansiktslösa EU-byråkrater verkligen vill ha mångkultur för att de gillar nya maträtter är helt fel ute. De vill ha makt och kontroll. Mångkultur är ett utmärkt sätt att uppnå detta eftersom människor som saknar samhörighet är avsevärt lättare att styra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback