Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-12-31, 02:21
  #361
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Globalism är människofientlighet.

Det finns inte någon plats för vanliga människor under ett globalistiskt system. Det är väsentligen tankeslaveri. Ni som tror att politiker och ansiktslösa EU-byråkrater verkligen vill ha mångkultur för att de gillar nya maträtter är helt fel ute. De vill ha makt och kontroll. Mångkultur är ett utmärkt sätt att uppnå detta eftersom människor som saknar samhörighet är avsevärt lättare att styra.
Precis så.

Jag blev nedlåst utanför Europa. Där jag är verkar en ny kraftig nedlåsning starta. Jag har inte kunnat bekräfta detaljerna. Men alla ställen där folk kan träffas, äta tillsammans etc är stängda. Bord och stolar undanplockade.

Det är naturligtvis vansinne. Det gick en influensa i våras. Den här typen av åtgärder har aldrig tidigare ansetts nödvändiga.

Myndigheterna utnyttjar helgerna för att införa mer kontroll. I Sverige försöker man pressa igenom en lag som skall ge regeringen rätt att stoppa tillträde till allmänna platser som parker etc, utan riksdagens godkännande. Rättsliga instander har redan uttalat sig mot lagen men regeringen ökar då istället takten av genomförandet. Mötesförbud och reseförbud införs. "Social distancing" på alla plan.

Samhället har slagits isär genom massinvandring och extrem feminism. Greta Thunberg och andra försöker slå isär familjerna genom att säga att barnen vet bättre än de vuxna och därför bör bestämma i familjerna. Internettrollen slår isär diskussioner med personangrepp. Även internet slås isär. För att nå Flashback måste jag nu köra VPN från Sverige. Andra sajter är ännu opåverkade.

Jag har ingen grund i historia. Men det känns som en av de största förändringarna någonsin i historien. Vi får hoppas att det finns unga som förstår vad som händer och protesterar. Som sagt är globalismen människofientlig. Kontroll flyttas från folket, t.ex till EU som styrs av lobbygrupper och storfinansen. Som ofta visar sig betydelsen av ord vara omvänd. Soros "Open Society" och "globalisering" innebär nedlåsning.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-12-31 kl. 02:35.
Citera
2020-12-31, 09:34
  #362
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
nedlåst

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
nedlåsning

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
nedlåsning

Nedstängning, menar du?

Jag håller för övrigt med dig om allt du skriver.
Citera
2020-12-31, 09:48
  #363
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Precis så.

Jag blev nedlåst utanför Europa. Där jag är verkar en ny kraftig nedlåsning starta. Jag har inte kunnat bekräfta detaljerna. Men alla ställen där folk kan träffas, äta tillsammans etc är stängda. Bord och stolar undanplockade.

Det är naturligtvis vansinne. Det gick en influensa i våras. Den här typen av åtgärder har aldrig tidigare ansetts nödvändiga.

Myndigheterna utnyttjar helgerna för att införa mer kontroll. I Sverige försöker man pressa igenom en lag som skall ge regeringen rätt att stoppa tillträde till allmänna platser som parker etc, utan riksdagens godkännande. Rättsliga instander har redan uttalat sig mot lagen men regeringen ökar då istället takten av genomförandet. Mötesförbud och reseförbud införs. "Social distancing" på alla plan.

Samhället har slagits isär genom massinvandring och extrem feminism. Greta Thunberg och andra försöker slå isär familjerna genom att säga att barnen vet bättre än de vuxna och därför bör bestämma i familjerna. Internettrollen slår isär diskussioner med personangrepp. Även internet slås isär. För att nå Flashback måste jag nu köra VPN från Sverige. Andra sajter är ännu opåverkade.

Jag har ingen grund i historia. Men det känns som en av de största förändringarna någonsin i historien. Vi får hoppas att det finns unga som förstår vad som händer och protesterar. Som sagt är globalismen människofientlig. Kontroll flyttas från folket, t.ex till EU som styrs av lobbygrupper och storfinansen. Som ofta visar sig betydelsen av ord vara omvänd. Soros "Open Society" och "globalisering" innebär nedlåsning.
Vad som håller på att ske är Sovjetunionen 2.0. Och samma krafter verkar i bakgrunden som vid förra försöket. Man gjorde misstaget att skapa sin kommunistiska utopi inom ett område som hade gränser. Människor kunde alltså välja om de ville leva i det röda lyckoriket eller i alternativet utanför gränsen. Majoriteten av världen föredrog alternativet utanför, vilket skapade problem för kommunisterna. Den här gången ger man inga alternativ. Sovjetunionen 2.0 kommer att bli global så att man inte kommer att få något att jämföra med.

Detta är vad som håller på att ske nu. Därför pushas narrativet runt den här fejkade pandemin. Därför försökte man först med klimatfascism genom Greta och FN. Covid är bara det logiska steget när människor valde bort Greta. Hade inte Covid fungerat hade man provat något annat, kanske ett krig eller ett outtalat hot om att jorden hotas av utomjordingar. Vi ser ju redan nu hur bland annat NASA och New York Times har börjat pegga upp för The Great Disclosure, ifall det behövs.

Målet är det som det alltid varit, att en lite utvald elit ska kontrollera hela jordens befolkning med ömsom lustfylld hedonism i form av sex och droger och överkonsumtion och ömsom totalitär repression mot avvikare och dissidenter. Lyd, och du är fri att knulla och knarka och vräka i dig av överflödet. Tänk själv, och det slutar med att vi tar ifrån dig jobb, familj, bankkonton och till slut livet.

Oh, du sköna nya värld!
Citera
2020-12-31, 10:26
  #364
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Målet är det som det alltid varit, att en lite utvald elit ska kontrollera hela jordens befolkning med ömsom lustfylld hedonism i form av sex och droger och överkonsumtion och ömsom totalitär repression mot avvikare och dissidenter. Lyd, och du är fri att knulla och knarka och vräka i dig av överflödet. Tänk själv, och det slutar med att vi tar ifrån dig jobb, familj, bankkonton och till slut livet.

Oh, du sköna nya värld!
Och ingen behöver arbeta, alla får medborgarlön ... (antyds det)

Jag håller med i nästan allt du skriver.

Klimatläran och flygskam funkade inte. Nu låser man ned oss med Corona-restriktioner istället. Här får man ju gratis splittring genom att vi är rädda för att bli smittade av andra.

Men jag tror att bilden av en drömvärld för de som bekänner sig till "Church of Covid" är lika falsk som när någon påstår att globalisering innebär ökade kontakter.

När jakten är över dödar man jakthundarna, säger kineserna.

Den värld som kommer att skapas bygger på konflikt. Kanske några få i topparna kan styra systemet. Men för vanligt folk blir det "Hunger Games". Även de som bara glider med nu kommer att drabbas. Hoppas verkligen att unga förstår vad som händer. Men många av dem har inte hunnit se världen innan nedlåsningen och reagerar inte på samma sätt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-12-31 kl. 11:04.
Citera
2020-12-31, 12:54
  #365
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Precis så.

Jag blev nedlåst utanför Europa. Där jag är verkar en ny kraftig nedlåsning starta. Jag har inte kunnat bekräfta detaljerna. Men alla ställen där folk kan träffas, äta tillsammans etc är stängda. Bord och stolar undanplockade.

Det är naturligtvis vansinne. Det gick en influensa i våras. Den här typen av åtgärder har aldrig tidigare ansetts nödvändiga.

Myndigheterna utnyttjar helgerna för att införa mer kontroll. I Sverige försöker man pressa igenom en lag som skall ge regeringen rätt att stoppa tillträde till allmänna platser som parker etc, utan riksdagens godkännande. Rättsliga instander har redan uttalat sig mot lagen men regeringen ökar då istället takten av genomförandet. Mötesförbud och reseförbud införs. "Social distancing" på alla plan.

Samhället har slagits isär genom massinvandring och extrem feminism. Greta Thunberg och andra försöker slå isär familjerna genom att säga att barnen vet bättre än de vuxna och därför bör bestämma i familjerna. Internettrollen slår isär diskussioner med personangrepp. Även internet slås isär. För att nå Flashback måste jag nu köra VPN från Sverige. Andra sajter är ännu opåverkade.

Jag har ingen grund i historia. Men det känns som en av de största förändringarna någonsin i historien. Vi får hoppas att det finns unga som förstår vad som händer och protesterar. Som sagt är globalismen människofientlig. Kontroll flyttas från folket, t.ex till EU som styrs av lobbygrupper och storfinansen. Som ofta visar sig betydelsen av ord vara omvänd. Soros "Open Society" och "globalisering" innebär nedlåsning.

NWO testar för första gången globalt hur långt man kan gå. Nedstängningen är ett test. Testet har visat sig fungera. Samtliga länder i världen är med på testet, även Ryssland och Kina. Trump motsatte sig men han är nu bortspelad. De som sätter sig emot tystas på olika sätt. Cancel culture och förlust av läkarlegitimation är följder som drabbar plattformar och läkare.

Testet har som sagt visat sig fungera. Den som försöker kämpa emot som en Don Quijote kommer att bli förlöjligad, avskedad och cancel cultured. Håll i hatten och adapt folks.
Citera
2021-01-01, 03:11
  #366
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
nedlåsningen

Det heter nedstängning.

”Nedlåsning” är inte ett ord.
Citera
2021-01-01, 03:17
  #367
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Det heter nedstängning.

”Nedlåsning” är inte ett ord.

Språk är så fantastiska eftersom användarna kan hitta på nya ord.. (Påminner om Linux en del)

Sedan gällande globalismen, kommer den inte att försvinna, den kommer att förändras.
De flesta tillverkningsresurserna ("fabrikerna") finns i Asien numera. Här i väst finns det inte mycket kvar. Skulle vi avskaffa "globalismen" över natten, skulle våra hyllor snabbt gapa tomma på grund av varubrist.
Citera
2021-01-01, 03:19
  #368
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Det heter nedstängning.

”Nedlåsning” är inte ett ord.
Det är mycket möjligt du har rätt. Men jag lämnar det. När "grammatiknazister" hoppar på ord och formuleringar som är begripliga är det trollning för att störa diskussionen.

Angrepp på detaljer i formuleringar är även det en följd av globalisering. Troll hoppar på hur folk skriver för att avleda diskussionen från ämnet.

Inlägget finns här
(FB) Hur länge kommer globalismen hålla isig?
Citera
2021-01-01, 03:28
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Som jag misstänkte så ägnar du dig åt rena fantasier som du försöker bluffa igenom med källor som säger något helt annat än det du hävdar att de säger. Du har inga källor på att en massa företag har lämnat Kina under tio års tid. Du fantiserar om hur du vill att saker och ting ska vara och sedan försöker du slå i folk att det är så det är.

Kina kommer inte att bli demokratiskt. Kina kommer att bli världens största ekonomi och världshegemon efter USAs fall. När Kina blir hegemon kommer alltfler länder och/eller block att börja lämna det demokratiska styrelseskicket bakom sig och istället övergå till ett system som mer liknar det kinesiska. Dvs ett teknokratiskt system. EU är redan på väg åt det hållet.



HAHAHA! Vad surt det måste vara för dig som predikat Kinas undergång här i åratal att se Kina teckna världens största handelsavtal medan u-landet USA står utanför.

Kina kommer att bli världen största ekonomi och därtill diktatur. Indien kommer dock ta över ganska snart.

Bättre att du tar jobb hos dem. Får du inte betalt måste du vara bland de dummaste någonsin, alla tider. Och då har jag inte mycket emot ditt favoritobjekt.
Citera
2021-01-01, 07:02
  #370
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Språk är så fantastiska eftersom användarna kan hitta på nya ord

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är mycket möjligt du har rätt. Men jag lämnar det. När "grammatiknazister" hoppar på ord och formuleringar som är begripliga är det trollning för att störa diskussionen.

Angrepp på detaljer i formuleringar är även det en följd av globalisering. Troll hoppar på hur folk skriver för att avleda diskussionen från ämnet.

Inlägget finns här
(FB) Hur länge kommer globalismen hålla isig?

Lägg av. Det är inte trollning. Jag värnar om svenska språket, vilket är helt relevant eftersom det inte finns plats för språkvård under ett globalistiskt styre. Jag är lika mycket emot globalism som du, vilket framgår av mitt första inlägg i denna diskussion. Det som du citerade. Om hotet från globalismen. Globalism heter det. Globalisering är något helt annat.
Citera
2021-01-01, 07:19
  #371
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag börjar bli lite trött på globalismen. Tycker det känns som vi dragits med skiten länge nu.

I begreppet globalism lägger jag inte bara öppna gränser och massinvandring, utan också sexualliberalism, hbtq("Globohomo"), feminism, värdegrund som står över lagen(tex "allas lika värde"), överdriven konsumtion(prylar, materiella tillgångar, samt onyttigheter som snabbmat, TV, porr), upplösning av kärnfamilj osv.

Du är så jävla Ryss ditt förhållningssätt att man nästan tycker synd om dig.
It'd be less pathetic, om du slutade låtsas som att du är från väst.

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag som inte gillar globalism har ändå tänkt att jag får böja mig för majoriteten. Vill folk ha globalism så får det väl bli så, vem är jag att berätta hur världen ska vara liksom..

Vad hindrar dig från ett leva, verka och vara den sanning du själv värdesätter?

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Men i rättvisans namn så borde väl globalismen bytas ut mot nytt tankegods och nya idéer snart, då vi haft en globalistisk strömning ganska länge nu. Så har det ju alltid varit i historien - att ideologier och narrativ förändras eller byts ut över tid. Omväxling förnöjer dessutom.

De som inte nöjer sig med Personlig sanning och Lokalt narrativ, skriker Allahu Ackbar lite titt som tätt.

Vad är Ditt stridsrop?

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Nu tycker jag vi har levt länge nog med globohomo.

and if you don't wanna have to fight the likes of Me, you're gonna have to live with it a bit longer, or go back to where you came from.

Vi bögar stred blodigt för våra rättigheter på 80- och 90-talet.
Vill du rulla tillbaks dessa rättigheter så har du en blodig strid att vänta.

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Redan på 90talet präglade feminismen samhället totalt.

No it didn't. Chauvinism rådde över samhället långt in på 2010-talet i väst. Det är först å senare år som feminismen nått beräkningsbara nivåer.

Du har inte vuxit upp i väst, och vet ingenting om våra kulturella yttringar, var de kommer ifrån och vad de kommer att leda till.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2021-01-01 kl. 07:27.
Citera
2021-01-01, 08:01
  #372
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Nej.

Lägg av. Det är inte trollning. Jag värnar om svenska språket, vilket är helt relevant eftersom det inte finns plats för språkvård under ett globalistiskt styre. Jag är lika mycket emot globalism som du, vilket framgår av mitt första inlägg i denna diskussion. Det som du citerade. Om hotet från globalismen. Globalism heter det. Globalisering är något helt annat.
Självklart är det bra om man kan använda ord korrekt. Men du gör en stor sak av det och märker ord i flera inlägg. Du får de som motsätter sig globaliseringen att framstå som rigida personer som hänger upp sig på småsaker.

Många troll i forumen försöker framhålla att skydda Sverige innebär knätofsar, midsommarstång, köttbullar, svensk folkmusik, att bara gifta sig med andra svenskar, att bara vända sig inåt etc etc

Enligt min uppfattning är det helt missriktat och får globaliseringsmotståndare att framstå som bakåtsträvare.

Det jag anser förkastligt med globaliseringen är t.ex hur våra politiker påverkats till att genomföra massinvandring vilket givit etniska konflikter. Jag anser att vi måste försöka integrera de nya svenskarna. Vi skall äta deras mat, umgås med dem och gifta oss med dem etc., om vi vill. En del av deras ord kommer kanske att ingå i språket. Så utvecklas en kultur.

Men det ruskiga är att politikerna inte vill ha integration. Invandrarna är här för att splittra samhället. Om samhället splittras i olika grupper så kan vi inte enas och ställa krav på politikerna. Det är massinvandringen som är fel, inte invandrarna.

Av samma orsak försöker man även splittra män och kvinnor med extrem feminism. Greta Thunberg försöker så osämja i familjerna genom att säga att barn vet bättre än vuxna och därför bör få bestämma.

Det krävs kraftig splittring i det svenska samhället för att kunna styra det från Bryssel/EU, vilket ju är ett uttryck för globaliseringen.

Vi skickar även enorma summor pengar till Bryssel som de sprider över Europa med dålig redovisning. De köper politiker genom bl.a styrelseposter. Därför tar politikerna av folk deras skattepengar och skickar till Bryssel.

Massinvandring skadar samhället. (Men invandrarna måste vi försöka integrera. De är lika mycket värda som vi.) Pengafloden till Bryssel måste stoppas.

Det är viktiga ingredienser för att stoppa Sveriges förfall. Se bara hur det ser ut nu, jämfört med när vi gick med i EU.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-01 kl. 08:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback