Citat:
Många troll i forumen försöker framhålla att skydda Sverige innebär knätofsar, midsommarstång, köttbullar, svensk folkmusik, att bara gifta sig med andra svenskar, att bara vända sig inåt etc etc
Enligt min uppfattning är det helt missriktat och får globaliseringsmotståndare att framstå som bakåtsträvare.
Enligt min uppfattning är det helt missriktat och får globaliseringsmotståndare att framstå som bakåtsträvare.
Jag håller med i sak. Det där är ju bara schablonbilder, även om allt du räknar upp har ett värde och är en del av svensk kultur. Vi har hur som helst alltid hämtat influenser utifrån. Skillnaden är att det nu sker genom att splittra samhället och mot alla svenskars intressen (även om många av dem inte förstår bättre. Vi skall givetvis fortsätta på samma linje som vi hade före massinvandringen. Jag tar gärna hit nya maträtter och influenser i arkitektur och så vidare, förutsatt att det ligger i andra svenskars intressen. Problemet är att man nu, när man har blandat ut befolkningen så mycket, har suddat ut skillnaden mellan svenskar och invandrare. Här menar jag att den etniska diskussionen kommer att få större betydelse. Vi är ett folk på samma villkor som aboriginer och indianer. Det finns inte en djävel som kallar dem rasbiologer när de hävdar sin rätt som folk.
Citat:
Det jag anser förkastligt med globaliseringen är t.ex hur våra politiker påverkats till att genomföra massinvandring vilket givit etniska konflikter. Jag anser att vi måste försöka integrera de nya svenskarna. Vi skall äta deras mat, umgås med dem och gifta oss med dem etc., om vi vill. En del av deras ord kommer kanske att ingå i språket. Så utvecklas en kultur.
Om vi vill. Vi skall inte tvingas till det. Jag tror inte heller att de flesta svenskar är lika intresserade av sådant längre.
Personligen anser jag att återvandring är den enda lösningen. Vi har inte någon skyldighet i världen att lägga ytterligare pengar på värdelösa integrationsprojekt avsedda att integrera folkgrupper vars kultur är fullständigt olik vår. Alla kulturer är inte lika mycket värda. Jag vill hämta inspiration från andra högkulturer lik min egen. Inte från primitiva klankulturer. Jag vägrar således att ingå i någon process där slutmålet är att invandrarna och jag skall ”mötas på halva vägen”. Återvandring är helt avgörande för att rädda svenska folket och svensk kultur från att gå under.
Citat:
Det är både och. Du har rätt i att vårt huvudsakliga fokus bör vara politikerna som driver på den här utvecklingen. De är, som du själv är inne på, inte intresserade av invandrarna, utan att skapa ett otryggt samhälle. När vi sedan verkligen lever i kaos kan de gå in och ”garantera tryggheten”. Det har aldrig handlat om spännande maträtter eller att ge människor en fristad. De vill ha kvar invandrarna så att vi får spänningar i så hög utsträckning som möjligt och sammanhållning i så låg utsträckning som möjligt.
Citat:
Jag tycker att du har rätt i mycket, men jag anser att du är fel ute när du talar om integration. Integration är just det som har skapat dagens problem.
De enda lösningarna är dessa:
1. Återvandring för den större andelen.
2. Stenhård assimilation för den mindre andel som blir kvar.
Någon annan lösning vill åtminstone inte jag finansiera. Jag tänker inte försöka med samma metoder som gång på gång har misslyckats och förvänta mig ett annat resultat. Här är det hårdhandskar som gäller. Jag tror vanligtvis på fredliga metoder, men som du vet kräver ett desperat läge desperata åtgärder. Det betyder inte att vi skall behandla invandrarna illa eller skada dem. Vi kan se till att genomföra ett massivt återvandringsprogram byggt på tvång utan att göra någon illa.