2020-12-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
När skall det komma lite svar? 🤔

Rent hypotetiskt:
Tänk om M ”råkade” slå sönder något, eller förstöra något för någon som är väldigt dyrt, repat någon bil, eller gjort något annat på exempelvis Ågårdsvägen, Sickingevägen, Smalspåret eller någon annanstans ? Husägaren/bilägaren blir rasandes och börjar jagar M, M försöker söka skydd hos människor han känner till, men till slut blir M inslängd och upplockad i en bil ? Av en olyckshändelse så sker något som inte får ske ? Skulle någon erkänna det då är min fråga ? han kan dessutom vara vartsomhelst ?!
Citera
2020-12-29, 22:20
Medlem
Hagen finns ett område som heter som tillhör orten Ryssby. Ryssby är inte långt från Tutaryd mot Växjö till
Citera
2020-12-29, 22:45
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstroll67
Gå in och kolla vad Petra Cederlund skriver här
https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=611849115

Hennes kommentar är raderad
Citera
2020-12-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasgij
Jag menar INTE att anklaga någon utan testar bara denna teori/hypotes... finns det någon möjlighet att M faktiskt tagit sig hem från festen då han inte ville beblanda sig med några där. M och D går om varandra och E och D hinner ge sig ut för att leta. När M kommer hem möts han av B som är måttligt irriterad och det blir någon form av ”du är inte min pappa-diskussion” varpå M känner sig irriterad/hotad/arg på B och springer därifrån? Kanske har M och B en infekterad relation?? Därav timmen mellan att han drar från festen och dyker upp på smalspåret igen. Om det är B eller ev någon/några andra som förföljer M låter jag vara osagt....

Ja, det kan vara möjligt.
Citera
2020-12-29, 23:45
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Jag vet att det låter oseriöst och håller med.
Blev bara lite förvånad när jag fick upp info om hans bil.

Vet du om han kör natt-taxi?
En mindre firma med buss och taxi. Mycket skolskjutsar och färdtjänst, bl.a. Har åkt från krogen med dem för ett år sedan, så de har nattkörningar med.
Citera
2020-12-29, 23:52
Medlem
r_o_ns avatar
Jag tror fortfarande att han, på väg tillbaka, till Ågardsvägen korsar Ågårdsbron. Behöver pissa och kliver över räcket vid en av de ställen där folk brukar stå och meta. Finns 3-4 på bron. Sedan har han vinglat till och ramlat i. Just vid Ågårdsbron upplever jag att vattnet är mer strömt än på andra platser i ån.
Så har strömmen dragit ner honom, så han fastnat i något vid botten. P.g.a. kylan så har inte kroppen svällt och därför stannar den kvar.
Min bild på Ågårdsbron (borde gå att zooma)
Senast redigerad av r_o_n 2020-12-29 kl. 23:54.
Citera
2020-12-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
En mindre firma med buss och taxi. Mycket skolskjutsar och färdtjänst, bl.a. Har åkt från krogen med dem för ett år sedan, så de har nattkörningar med.

Ok. Jag tycker absolut att polisen bör kolla upp hans alibi och telefonkontakter.
Om inget annat för att utesluta eventuell inblandning.
Citera
2020-12-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Jag tror fortfarande att han, på väg tillbaka, till Ågardsvägen korsar Ågårdsbron. Behöver pissa och kliver över räcket vid en av de ställen där folk brukar stå och meta. Finns 3-4 på bron. Sedan har han vinglat till och ramlat i. Just vid Ågårdsbron upplever jag att vattnet är mer strömt än på andra platser i ån.
Så har strömmen dragit ner honom, så han fastnat i något vid botten. P.g.a. kylan så har inte kroppen svällt och därför stannar den kvar.
Min bild på Ågårdsbron (borde gå att zooma)

Riskabel plats men det känns som att de har sökt igenom ån och att han borde ha hittats om han var där.
Citera
2020-12-30, 01:27
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Riskabel plats men det känns som att de har sökt igenom ån och att han borde ha hittats om han var där.
Nej, de kan omöjligt ha sökt igenom hela ån. Teoretiskt så kan en kropp driva ganska långt men hindras naturligtvis av diverse nedfallna träd och annat. Naturligtvis kan han trillat i och drivit förbi kraftverket (ja, det är möjligt) men han kan också ha trillat i söder om kraftverket. Så länge ingen vet exakt vad han haft för sig så kan mycket vara möjligt.
Citera
2020-12-30, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Nej, de kan omöjligt ha sökt igenom hela ån. Teoretiskt så kan en kropp driva ganska långt men hindras naturligtvis av diverse nedfallna träd och annat. Naturligtvis kan han trillat i och drivit förbi kraftverket (ja, det är möjligt) men han kan också ha trillat i söder om kraftverket. Så länge ingen vet exakt vad han haft för sig så kan mycket vara möjligt.
Utmed åkanten så är det ofta sumpmark, som kvicksand. För x antal år sedan var det en som höll på att dras ner helt. Smålänningen skrev en notis om det. Har han fastnat så syns han alltså inte utan har dragits med ner bland leran vid åkanten.
Citera
2020-12-30, 05:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Utmed åkanten så är det ofta sumpmark, som kvicksand. För x antal år sedan var det en som höll på att dras ner helt. Smålänningen skrev en notis om det. Har han fastnat så syns han alltså inte utan har dragits med ner bland leran vid åkanten.

Du menar typ ett slukhål ?
Fruktansvärt om det finns sådant utmed åkanten ?
Hur fick de upp den som höll på att dras ner ?

Förövrigt är det synd att vi grabbar alltid vill pinka i vatten -egentligen är det ju mycket enklare att pissa vid vilket j-a träd som helst ....

Funderar fortfarande på om M:s mamma och D svarade den som ropade : -Hjälp !
Typ var är Du ?,eller nåt....

För då hade de kanske kunnat sprungit åt det hållet och kanske kunnat hjälpa ?

Synd de inte hade med sig ficklampa eftersom det verkade vara becksvart utomhus då ....
Senast redigerad av landbandy 2020-12-30 kl. 05:17.
Citera
2020-12-30, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du menar typ ett slukhål ?
Fruktansvärt om det finns sådant utmed åkanten ?
Hur fick de upp den som höll på att dras ner ?

Förövrigt är det synd att vi grabbar alltid vill pinka i vatten -egentligen är det ju mycket enklare att pissa vid vilket j-a träd som helst ....

Funderar fortfarande på om M:s mamma och D svarade den som ropade : -Hjälp !
Typ var är Du ?,eller nåt....

För då hade de kanske kunnat sprungit åt det hållet och kanske kunnat hjälpa ?

Synd de inte hade med sig ficklampa eftersom det verkade vara becksvart utomhus då ....
Personen hade en polare med sig som ringde 112. Det är kanske tre, fyra år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in