2020-12-17, 09:50
Medlem
whatthefucks avatar
Intervjun med mamman var så hemsk att lyssna på. Jag är rätt så känslig och fällde tårar. Jag kan inte föreställa mig vad hon går igenom. Det måste vara fruktansvärt. Den värsta mardrömmen. Att inte veta vart ens barn är. Om en lever eller ligger någonstans i skogen eller i vattnet. Borde dom inte hittat honom nu om han är i närområdet? Borde inte hunden/hundarna funnit honom nu om han är i närheten?
Jag hade gått runt med hunden dygnet runt. Men det kanske inte funkar så?!
Citera
2020-12-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Hypotermi- och överfallspekulationerna är ju också just spekulationer. Droger kan leda till hypotermi och död om man somnar i skogen. Hypotermi/överfall/drogpåverkad-teorierna är inte ens ömsesidigt uteslutande.

Ja det skulle jag skriva med. Men den teorin är iaf mer trolig enl mig.
Och att efter 1,5h ute o kyla utan skor/jacka frivilligt gå till tutaryd där vi inte har uppgifter om att han varit eller känner någon är uteslutet av egen fri vilja. Alvesta spåret och bunkern kan ni glömma.

Hetaste tipset är smalspåret inbrott kopp Te osv. Vi får se om det kommer nya uppgifter idag. Och fortsatt sök kring tutaryd /bräkentorp känns mer aktuellt.

Smalspåret fem är ordentligt in synsskyddat av en tät 3m hög tuja häck. Så jag kan förstå att dom haft inbrott.
Citera
2020-12-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
enligt artikeln jag länkade till tidigare påstod iaf hundens ägare att det var hans blodhund som lett dem till vattnet där Dante hittades.

Det stämmer. Hunden i sig hittade inte just Dante men hunden spårade till vattnet och markerade och kunde tack vare det senare hittas. Av vem vet jag inte men det är ju tack vare hunden.
Citera
2020-12-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Intervjun med mamman var så hemsk att lyssna på. Jag är rätt så känslig och fällde tårar. Jag kan inte föreställa mig vad hon går igenom. Det måste vara fruktansvärt. Den värsta mardrömmen. Att inte veta vart ens barn är. Om en lever eller ligger någonstans i skogen eller i vattnet. Borde dom inte hittat honom nu om han är i närområdet? Borde inte hunden/hundarna funnit honom nu om han är i närheten?
Jag hade gått runt med hunden dygnet runt. Men det kanske inte funkar så?!

Ja det var fruktansvärt jobbigt att höra. Lider så otroligt med henne och jag tänker på detta hela tiden. Vaknar på nätterna och tänker o funderar på vart han kan tagit vägen eller vad som hänt. Inte mitt barn men känner sån enorm medkänsla och sorg för mamman.
Såg en artikel med henne i tidningen när hon står i hans rum och hon det helt knäckt ut. Mår så dåligt för henne och bara önskar att han kunde komma hem och vara i livet.
Hon verkar vara en mycket fin person och jag är så ledsen för henne. 😢
Citera
2020-12-17, 10:53
Citat:
Ursprungligen postat av X6
Och att efter 1,5h ute o kyla utan skor/jacka frivilligt gå till tutaryd där vi inte har uppgifter om att han varit eller känner någon är uteslutet av egen fri vilja. Alvesta spåret och bunkern kan ni glömma.

Hetaste tipset är smalspåret inbrott kopp Te osv. Vi får se om det kommer nya uppgifter idag. Och fortsatt sök kring tutaryd /bräkentorp känns mer aktuellt.

Smalspåret fem är ordentligt in synsskyddat av en tät 3m hög tuja häck. Så jag kan förstå att dom haft inbrott.

Var det på smalspåret 5 han skulle ha blivit hotad av pappan där? För att han frågade efter vatten/tea .. det verkar vara där han sist sågs... finns han rent av där ? Har polis kontrollerat huset ?
Citera
2020-12-17, 10:53
Medlem
BAKEDJAKEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X6

Första gången jag läste om inbrottet på gatan Mattias va och irrade på så fick jag en känsla av att mannen som haft inbrott kan haft något att göra med grabbens försvinnande typ hämnd eller liknande han kan ju fått för sig att Mattias varit delaktig i inbrottet och tagit lagen i egna händer och det gick för långt.
Citera
2020-12-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tänker mig om han är tekniskt lagd.

Nope. Samhällsprogrammet.
Citera
2020-12-17, 10:55
Medlem
Nykulas avatar
Hemskt när personer försvinner. Hoppas han kan hittas oskadd mot alla odds. Mamman lever i ett helvete utan svar på var hennes son är och hur han mår.
Citera
2020-12-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Det stämmer. Hunden i sig hittade inte just Dante men hunden spårade till vattnet och markerade och kunde tack vare det senare hittas. Av vem vet jag inte men det är ju tack vare hunden.

Stämmer. Sonja markerade exakt var Dante gick ner i ån.
Citera
2020-12-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ovissheten måste vara hemsk. Hoppas hon har stort stöd av vänner som hjälper henne i det dagliga livet.
Ja och hon behöver stort stöd för att skärma sig från alla infantila och insinuerande diskussioner i den här tråden där man anklagar både den ena och andra för saker som inte har något med försvinnandet att göra. Den här tråden skulle kunna döpas om till "snillen spekulerar" men det saknas snillen i tråden, dom flesta verka ha rökt på och sitter i sin holk med fria fantasier, tragiskt.
Citera
2020-12-17, 11:27
Medlem
Ossans avatar
Kollade kartan. Tutaryd ligger ju bara några km öster om staden. Lätt promenad. Han kan ju också fått lift dit och hunden spårar doften som skapats då han gick tillbaks. Annars slutar spåren i Tutaryd. Något kan ha hänt där. Söka i sjöarna och upp med drönare. Vem/vilka bor i närheten. Kriminella/kända/tidigare straffade. Varför just Tutaryd?
Citera
2020-12-17, 11:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
springa runt utomhus och knacka på dörrar påverkad av fentanyl? hahaha nej du då hade han legat och noddat i soffan, samt mixar du det med alkohol så dör du. sluta snacka skit!

Nu säger jag inte att han tagit fentanyl, men det är verkligen inte omöjligt att röra på sig på opioder. Det beror väl på hur ofta man brukar ta dem och i vilken mängd.

Jag hoppas de hittar honom snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in