2020-12-30, 06:08
Medlem
Det är inget slukhål utan lera som är extremt porös så man sjunker ner.
Kom ut i sådan lera i en långgrund havsvik en gång. När man tar sats med ena foten för att ta sig ur sjunker man ännu djupare med den andra...
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du menar typ ett slukhål ?
Fruktansvärt om det finns sådant utmed åkanten ?
Hur fick de upp den som höll på att dras ner ?

Förövrigt är det synd att vi grabbar alltid vill pinka i vatten -egentligen är det ju mycket enklare att pissa vid vilket j-a träd som helst ....

Funderar fortfarande på om M:s mamma och D svarade den som ropade : -Hjälp !
Typ var är Du ?,eller nåt....

För då hade de kanske kunnat sprungit åt det hållet och kanske kunnat hjälpa ?

Synd de inte hade med sig ficklampa eftersom det verkade vara becksvart utomhus då ....
Citera
2020-12-30, 06:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Det är inget slukhål utan lera som är extremt porös så man sjunker ner.
Kom ut i sådan lera i en långgrund havsvik en gång. När man tar sats med ena foten för att ta sig ur sjunker man ännu djupare med den andra...

Låter jäkligt illa , speciellt om man är själv ; då verkar det ju livsfarligt !
Hur fixade du så att du kom fri ur leran ?

Hoppas de satt ut någon slags förhinder i Ljunby( stängsel el. dyl. ) där den där killen fastnade utmed ån .
Citera
2020-12-30, 06:33
Medlem
Minns inte riktigt hur men jag tog nog lite lättare snabbare steg typ. Tar man i med kraft så får det lätt motsatt effekt då.
Citat:
Låter jäkligt illa , speciellt om man är själv ; då verkar det ju livsfarligt !
Hur fixade du så att du kom fri ur leran ?

Hoppas de satt ut någon slags förhinder i Ljunby( stängsel el. dyl. ) där den där killen fastnade utmed ån .
Citera
2020-12-30, 06:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Minns inte riktigt hur men jag tog nog lite lättare snabbare steg typ. Tar man i med kraft så får det lätt motsatt effekt då.

Fy tusan , låter riktigt läskigt .
Antar att om man lägger sig ner och får tyngden fördelad på större yta som kanske man kan få upp fötterna ?

Men det klart att om det är riktigt dyigt så glider väl hela kroppen ner ?

Jag ryser på tanken .

Vi får hålla tummarna att inte detta hände M ?
Kan det inte ha varit så pass kyligt så att leran var lite mer fast då han försvann ?
Citera
2020-12-30, 06:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Personen hade en polare med sig som ringde 112. Det är kanske tre, fyra år sedan.

Skönt å höra att det gick att lösa .

Men om det var endast 3-4 år sedan så borde det ju stå varningstext där och helst något slags stängsel kan jag tycka !?

Men det klart , är jag helfull så läser jag ju inte skyltar överhuvudtaget , så däri ligger faran ...

Suck ...
Citera
2020-12-30, 06:43
Medlem
Ja det beror nog på hur kompakt eller lös leran är. Kyla kan säkert också påverka åtminstone om det är minusgrader. Jag antar att det är vattenhalten i leran som gör den så porös. Å andra sidan så kanske det krävs betydligt lägre temperaturer för att den ska frysa jämfört med vatten.
Citat:
Fy tusan , låter riktigt läskigt .
Antar att om man lägger sig ner och får tyngden fördelad på större yta som kanske man kan få upp fötterna ?

Men det klart att om det är riktigt dyigt så glider väl hela kroppen ner ?

Jag ryser på tanken .

Vi får hålla tummarna att inte detta hände M ?
Kan det inte ha varit så pass kyligt så att leran var lite mer fast då han försvann ?
Citera
2020-12-30, 06:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja det beror nog på hur kompakt eller lös leran är. Kyla kan säkert också påverka åtminstone om det är minusgrader. Jag antar att det är vattenhalten i leran som gör den så porös. Å andra sidan så kanske det krävs betydligt lägre temperaturer för att den ska frysa jämfört med vatten.

Jo , antar det ....

Sprang du därifrån då typ hoppandes med lätta steg typ trippandes eller ?,när du väl kommit ur leran då , eller hur kom du därifrån ?

Undrar om det var M som ropade på hjälp där och då vid ån i Ljungby?
Får vi kanske aldrig reda på ?
Så jäkla sorgligt detta
Senast redigerad av landbandy 2020-12-30 kl. 06:50.
Citera
2020-12-30, 06:56
Medlem
Har någon hört någon ropa på hjälp?
Jag tog mig nog till en annan del av stranden och sköljde av mig. Det var en väldigt ödslig plats och min vän var långt ute på havet och vindsurfade så han skulle nog aldrig ha hört eller sett mig. Men jag tog mig ju snabbt därifrån. Jag sjönk inte så djupt alltså. Annars hade det blivit svårare.
Citat:
Jo , antar det ....

Sprang du därifrån då typ hoppandes med lätta steg typ trippandes eller ?,när du väl kommit ur leran då , eller hur kom du därifrån ?

Undrar om det var M som ropade på hjälp där och då vid ån i Ljungby?
Får vi kanske aldrig reda på ?
Så jäkla sorgligt detta
Citera
2020-12-30, 07:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Har någon hört någon ropa på hjälp?
Jag tog mig nog till en annan del av stranden och sköljde av mig. Det var en väldigt ödslig plats och min vän var långt ute på havet och vindsurfade så han skulle nog aldrig ha hört eller sett mig. Men jag tog mig ju snabbt därifrån. Jag sjönk inte så djupt alltså. Annars hade det blivit svårare.

Okej...

Jo när M:s tvillingbror och mamma gick ut för att leta efter honom och de stod där han senast setts till så ropade någon på hjälp ,men de kunde inte uppfatta varifrån ropet kom i den svarta natten !
Citera
2020-12-30, 07:18
Medlem
Är de säkra på att det var den försvunne som ropade?
Citat:
Okej...

Jo när M:s tvillingbror och mamma gick ut för att leta efter honom och de stod där han senast setts till så ropade någon på hjälp ,men de kunde inte uppfatta varifrån ropet kom i den svarta natten !
Citera
2020-12-30, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UDS
"-Det jag hör?" Utveckla gärna det. Från vem hör du detta?
Har försökt skriva till dig går inte att skicka PM till dig.
Citera
2020-12-30, 07:44
Medlem
Tror inte att M:s intentioner var att dra hem.. Han hade stämt träff med nån /några i anslutning till klotvägsfesten... Därav avsaknad av digitala spår.. Komma hem Påverkad.. mamma å BS skulle få spader. Bättre å låtsas vara kvar med brorsan på Ågårdsvägen. Lämna telefon m m planerat. Känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in