2020-12-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det är ju detta som är så osannolikt. Om man använder google maps street wiev så är det en evighet till replösa och sedan spä på med ytterligare en ort längre bort.Nej det går inte att tro på. Det som ställer till det är att även polisen backar upp dörrknackningarna. Frågan är väl konkret, var har han knackat på dörren?. Det är väl där vi skulle vilja ha ett svar för att kunna utgå från en position som är någorlunda säker.

Ja det kanske inte är så troligt, såg nu också enligt ngt inlägg här att han troligen knackat på hos ngn mellan replösa och 25:an runt 2-3-tiden. Fick för mig att det va på smalspåret han knackade på runt 01.30-tiden? Befinner han sig mellan replösa och 25:an och knackar på hos ngn - kan det va annat än Björkets gård? Och då befinner han sig troligen på eller i närheten av banvallen som går ut mot tutaryd.

Mellan Ågårdsvägen 82 och smalspåret är det dock inte en evighet utan handlar om 3-400 m. Borde inte ta en timme att ta sig, men han kanske suttit på ngn parkbänk.
Senast redigerad av apoptygma 2020-12-12 kl. 01:57.
Citera
2020-12-12, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Kollade bussturlistan om han nu var i Tutaryd mitt i natten, så kommer det en buss från Växjö vid 3 tiden.. Då borde han stannat den väl? Dubbelkolla gärna e osäker
https://www.lanstrafikenkron.se/
Citera
2020-12-12, 01:57
Medlem
Citat:
Det är ju detta som är så osannolikt. Om man använder google maps street wiev så är det en evighet till replösa och sedan spä på med ytterligare en ort längre bort.Nej det går inte att tro på. Det som ställer till det är att även polisen backar upp dörrknackningarna. Frågan är väl konkret, var har han knackat på dörren?. Det är väl där vi skulle vilja ha ett svar för att kunna utgå från en position som är någorlunda säker.

Replösa är området på andra sidan ån. Över bron från Ågärdsvägen så är du där. Mao Smalspåret och Klotvägen som diskuterats flitigt i tråden.
Citera
2020-12-12, 02:01
Citat:
Ursprungligen postat av Seka4
Replösa är området på andra sidan ån. Över bron från Ågärdsvägen så är du där. Mao Smalspåret och Klotvägen som diskuterats flitigt i tråden.
Det här är ett stort orosmoment i tråden. I sammanfattningen står så här:

ca 02-03 troligtvis Mattias som knackar på hos en person på Replösa mellan väg 25 och Ringleden och frågar efter ett glas

Förklara det om du kan. Bifoga en karta på ovan beskrivning. Tack.
Citera
2020-12-12, 02:10
Medlem
Citat:
Nope, stannar i Ljungb* tills något annat antyder att han skulle ha gett sig ut på vischan. jag vill i så fall ha ett fordon ut från Ljungb* innan jag spekulerar i vad som kan ha hänt
långt bort ifrån Ljungb*.
Hur som helst denna buss passerar sickingevägen. Nån kan ju sett nåt.
Citera
2020-12-12, 02:13
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Hur som helst denna buss passerar sickingevägen. Nån kan ju sett nåt.
Känner du till Ljungb* bra?.
Citera
2020-12-12, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Här är vad jag ser . Jag är en medial person och jag får bilder när jag läser om fallet. 17 åringen går ut från ett hus och jag känner förrvirring lite rund om fötterna. Han samtalar med två stycken som kommer i en röd bil , jag ser honom i bilen och de kör sydväster ut. Han ligger inte i vatten han är i skogen men tyvärr ser jag inget liv i honom. Den ena personen som samtalar med honom är äldre mellan 25-30 år jag ser att de skrattar för att han är utan skor. 17 åringe skulle inte hem han skulle bara ut och ta luft från festen men kom inte tillbaka.

Detta är så tragiskt!!
Vet inte vad jag ska tro om dig. Läser man lite så har du ifrågasatt rätt mycket ang Vallentunamorden samt Wilma men du kanske inte kände av något just då? Tänkte om du kanske kunde få vibbar av var Wilmas kropp fanns när du nu ser både riktning och färg på en bil, ja till och med åldern på en av personerna i bilen? Allvarligt alltså.
Citera
2020-12-12, 02:17
Medlem
Citat:

ca 02-03 troligtvis Mattias som knackar på hos en person på Replösa mellan väg 25 och Ringleden och frågar efter ett glas

Om du läser tidigare inlägg så figurerar ett par adresser på Smalspåret och Klotvägen.

Om jag vet var Replösa i Ljungby finns...?

Vänta så ska bara titta ut genom fönstret.
Citera
2020-12-12, 02:19
Medlem
Citat:
Känner du till Ljungb* bra?.
Nope, åkt förbi bara.. Google maps å street view..
Citera
2020-12-12, 02:20
Citat:
Ursprungligen postat av Seka4
Om du läser tidigare inlägg så figurerar ett par adresser på Smalspåret och Klotvägen.

Om jag vet var Replösa i Ljungby finns...?

Vänta så ska bara titta ut genom fönstret.
Om du tittar ut genom fönstret så lär du i alla fall inte se Replösa gravfält. Stämmer det?.
Citera
2020-12-12, 02:24
Medlem
Citat:

Replösa är ett område i Ljungby som gissningsvis kommer från gårdarna i området. Gårdarna (Björket, Påalsgården mfl) är mellan ringleden och väg 25. Bostadsområdet som heter Replösa är det som ligger i nordöstra Ljungby (med gatorna Smalspåret, Klotvägen mfl).
Citera
2020-12-12, 02:25
Medlem
Citat:
Om du tittar ut genom fönstret så lär du i alla fall inte se Replösa gravfält. Stämmer det?.

Faktiskt så ser man det från Replösa bostadsområde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in