2020-12-28, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Den tredje är att han kör taxi/buss i Ljungby så jag tvivlar på det du påstår.
Att sedan ta dig seriöst när du nämner ett "medium" som källa....

Jag vet att det låter oseriöst och håller med.
Blev bara lite förvånad när jag fick upp info om hans bil.

Vet du om han kör natt-taxi?
Citera
2020-12-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Äger han fler fastigheter än den han bor på?

Vet ej
Citera
2020-12-28, 01:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Jag vet att det låter oseriöst och håller med.
Blev bara lite förvånad när jag fick upp info om hans bil.

Vet du om han kör natt-taxi?
Finns någonting alls som ens antyder att styvpappan skulle ha med detta att göra?

Då menar jag något annat än din "känsla" och dina "vibbar"?
Citera
2020-12-28, 04:42
Medlem
Tänk om det är så att nånting har hänt på festen, som till exempel en överdos. Kroppen dumpas, Därefter Dennis springer hem och berättar det för sin mamma men för att inte förlora båda sin söner så håller hon det hemligt. Dom kommer överens om en taktik där Dennis ska springa runt och låtsas vara sin bror för att vilseleda alla. Efter det går dom ut för att "leta" efter sin son och bror som har knappt varit borta några timmar, vilket jag tycker är väldigt konstigt. Man letar inte efter någon så snabbt, och man anmäler inte någon försvunnen redan efter 5-6 h. Det är märkligt liksom varför skulle Dennis springa hem och "kolla" om hans bror har kommit hem? Eller varför gick dom ut tillsammans för att leta efter honom? Vad hände egentligen på den timmens lucka? Självklart försvarar mamman sonen.
Citera
2020-12-28, 05:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Jag har yttest svårt att tro på att bilder man får upp el drömmar är detsamma som sanning men har från start haft dåliga vibbar gällande mammans pojkvän.
Han känns inte som en som bryr sig så mycket om att hans kärestas sin är försvunnen helt enkelt.

Kopplat till det medium har skrivit om den lilla röda bilen och att M är förd väster om Ljungby tänker jag på två saker.
B*örn Svensg*rd äger två bilar varav ena är en liten röd Volvo V50.
Den andra saken är att han är från väster om Ljungby och känner till områden antagligen väl.

På sin FB skrev han vid tiden för vintersolståndet:

"Det har vänt. Nu blir förhoppningsvis allt bättre.😌"

Sedan följde en diskussion om exakt när det vände.

På vilket sätt skulle något kunna bli bättre av vintersolståndet? Det enda som borde betyda något är väl att M hittas?
Citera
2020-12-28, 06:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Alltså det är ju en typisk alkisgubbe som ägnar sin tid åt öl och fruntimmer. Skiter fullständigt i sina ungar. Hur fan är det möjligt att denna tillsynes gode modern som är lärare lyckades befruktas med det avskrapet. Nog om det, VART kan jag finns faktan kring att morsan hört skrik? Artikel?

Instämmer. Trash som flyttar till Thailand när inga svenska fruntimmer vill ha honom? Hur är det möjligt att E någonsin sett något intressant i honom?

Stackars söner. Han bryr sig inte ens tillräckligt för att åka till Sverige för att hjälpa till att leta. Det kan inte vara roligt för D att se hur lite pappan bryr sig.
Citera
2020-12-28, 06:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Funderar bara på en sak.

Om Mattias nu var så fruktansvärt ”hög” som folk säger varför knackade han då på och frågade efter te och sa att han ville komma in för att han frös så? Är man kapabel till det om man är så stenad? Och springa i full fart är det ens möjligt om man är så hög????
Får inte riktigt ihop det.

Vad gjorde han i området i ca 1,5 timmar?????

Det är något jätte konstigt över detta. Sorgligt och ledsamt.

Varför gick han inte hem eller tillbaka till grabbgänget om han frös och ville ha te?

Om han var opåverkad av droger eller akut sjukdom?

Undrar hur det känns nu för dem som inte släppte in honom? Har de bekräftat att han saknade skor och jacka? Och vilken 17-åring skulle lämna kvar mobilen (och skor och jacka) om han vore opåverkad?
Senast redigerad av smokeonthewater 2020-12-28 kl. 06:57.
Citera
2020-12-28, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Instämmer. Trash som flyttar till Thailand när inga svenska fruntimmer vill ha honom? Hur är det möjligt att E någonsin sett något intressant i honom?

Stackars söner. Han bryr sig inte ens tillräckligt för att åka till Sverige för att hjälpa till att leta. Det kan inte vara roligt för D att se hur lite pappan bryr sig.
Nu är det väl lite svårt att resa i dessa Corona tider, sedan har han skrivit att han frågat mamman vad hon tyckte och ville och det är anledningen att han är kvar.
Citera
2020-12-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metamorf123
Tänk om det är så att nånting har hänt på festen, som till exempel en överdos. Kroppen dumpas, Därefter Dennis springer hem och berättar det för sin mamma men för att inte förlora båda sin söner så håller hon det hemligt. Dom kommer överens om en taktik där Dennis ska springa runt och låtsas vara sin bror för att vilseleda alla. Efter det går dom ut för att "leta" efter sin son och bror som har knappt varit borta några timmar, vilket jag tycker är väldigt konstigt. Man letar inte efter någon så snabbt, och man anmäler inte någon försvunnen redan efter 5-6 h. Det är märkligt liksom varför skulle Dennis springa hem och "kolla" om hans bror har kommit hem? Eller varför gick dom ut tillsammans för att leta efter honom? Vad hände egentligen på den timmens lucka? Självklart försvarar mamman sonen.

Hon skulle inte förlora båda sönerna av att brodern berättade. Vi bor inte i USA där man kan få 40 år för att ha tittat snett på en snut.
Citera
2020-12-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Ja men var är han? Hur långt kan man ta sig utan skor? Om vi backar tillbaka till de två festerna. Har något hänt där? Vilka var på festen på Klotvägen resp Ågårdsvägen? Vad vet vi om familjerna? Och familjen på Smalspåret 5 verkar nu ha försvunnit från Facebook. Varför?
Det troligaste är att han druttat i ån och ligger kvar däri. Inte det lättaste att hitta honom i vattnet men de brukar flyta upp förr eller senare, i alla fall i sötvatten.
Citera
2020-12-28, 09:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metamorf123
Nej, det är inte ett dugg konstigt att man vintertid reagerar om en anhörig eller vän försvinner utan vettiga kläder från en fest. Tvärtom så brukar väl folk i allmänhet ha någon form av koll på vad som händer kring dem och det brukar finnas en omtanke om varandra om det är någon man känner.
Det också fullt naturligt att kolla om den som försvunnit tagit sig hem eller till något annat närliggande möjligt ställe.

När man läser inlägg som ditt så börjar man undra vad folk sysslar med egentligen -- finns det inget bättre att göra än att sitta och fantisera ihop konspirationsteorier om anhöriga som redan har det jäkligt jobbigt just nu?
Citera
2020-12-28, 09:51
Medlem
Får inte ihop detta , för många frågetecken

1. Den saknade timmen
2. Med tanke på vad som skrivits är det bekräftat att han lämnade festen utan jacka och skor? enligt uppgifter ska brodern upptäckt detta först när han gick tillbakatill festen, är detta bekräftat av någon annan?
3. När började mamma leta? och när kom polisanmälan in?
4. Hörde någon annan skriket , E sa sig höra?
5. Hur lätt är det att skilja bröderna åt på utseendet , speciellt nattetid utomhus?
6. Hur säkra är de senare spårningarna med hund?
7. Varför hämtade mamman den upphittade strumpan?
8 . Meddelandet som föranledde att polisen började utreda människorov , var det äkta ? eller ett villospår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in