Citat:
Å sa i TR att utredningen fortgick även under rättegången. Om utredningen fortsatte även efteråt så förstår jag varför Å vill klassa pläderingarna som arbetsmaterial.
Nu har det ju även tillkommit kompletterande uppgifter från Fiskegubben och kanske flera. Å kan ha fått igenom hemliga tvångsmedel också. S liksom andra nyfikna kan stirra sig blinda på FUP:en, men slutpläderingarna får alla lugnt vänta på tills 14 dgr innan målet startar i HR?
Om Å har lagliga verktyg att hålla på uppgifter tror jag hon använder dem så långt det går.
S kan rota i slasken och leta rimligt tvivel, men det är ingen slump att Ls blod fanns i hans sko och på tvättmaskin. Hans spillda sperma på hennes kjol har kanske tillkommit efter hennes död och likaså hans dna på hennes ring? Copy cat Te*d Bund*y?
Nu har det ju även tillkommit kompletterande uppgifter från Fiskegubben och kanske flera. Å kan ha fått igenom hemliga tvångsmedel också. S liksom andra nyfikna kan stirra sig blinda på FUP:en, men slutpläderingarna får alla lugnt vänta på tills 14 dgr innan målet startar i HR?
Om Å har lagliga verktyg att hålla på uppgifter tror jag hon använder dem så långt det går.
S kan rota i slasken och leta rimligt tvivel, men det är ingen slump att Ls blod fanns i hans sko och på tvättmaskin. Hans spillda sperma på hennes kjol har kanske tillkommit efter hennes död och likaså hans dna på hennes ring? Copy cat Te*d Bund*y?
På tal om ringen så försöker ju SD köra damage control i sin skrivelse till tingsrätten efter förhandlingen klar där han menar att skulle ringen ha rispat såret på hans ben så skulle det funnit miljontals celler från honom på den.
Ringen har ju antagligen nuddat honom på ett annat sätt. Givetvis kan det ha skett innan mordet också. Och såret på hans benr högst troligt från tillhygget eller vid reträtten efteråt.
Finns fler punkter i hans skrivelse där han försöker få fokus åt nåt håll. Kommentarer till några intressanta nedan.
”Ska försöka hålla mig kort och tydlig men mina anteckningar från Åklagarens plädering är på 4,5 sidor med grova vinklingar direkta fel och felaktiga slutsatser.”
”Ringen: Enstaka celler från Sd och troligen från fler (källa: Nfc protokoll sid 151) om ring hade rispat Sd,s ben hade troligtvis millioner celler återfunnits.”
Kommentar se ovan.
”Sd skor: Inget blod/dna från LW på utsidan trots mer än 300 stänk på brottsplatsen. Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06:30 15/5 dvs ej avspolad. (Tekniskt övriga platser sid 340)
Sd skor: Lw,s Dna återfinns på plösens insida men inte på tyget som ligger an mot foten, utan endast i stoppningen. (Tekniskt övriga platser sid 340)
(För övrigt är bilden på Sd,s blödande ben från sommaren 2017. Samma dag skickar LW en bild på en större och färsk skada på sitt ben. Som vi leker har vi ofta rispor och sår)”
Intressant att han använder ordet ”avspolad”. Finns väl inga bevis för att den inte är tvättad och att den skulle vara torr kl 06:30 är ju lätt fixat. Annars är det väl ingen som märker om man går i fuktiga gympaskor. Sen att DNA endast återfinns i stoppningen beror väl på att den är just tvättad/avspolad men att det som är kvar längst in ej tvättats bort. Blod fanns på utsidan av skon nere vid snörningen men inget DNA. Det reagerade polisens medel för. Det glömde han ta med...
”Datortider: Ej belyst tillräckligt av Åkl, eller försvar. Vi vet att Google synkar filer mot "molnet"med oregelbunda mellanrum., och att filer man tillfälligt jobbar i synkas mycket ofta (ca, varje sekund). Filer synkas också vid speciella tillfällen som vid uppstart och nedstängning. Google vill att alla enheter (telefon dator etc) ska ha information om vilken version som är den senaste. Ca, 20:25 skickar Sd ett meddelande till Lw om att dsgens jobb är klart. Larmsysten på kontoret och Goola maps styrker. 20:29 synkar Google maps filer (tilläggsprotokoll 2 sid 93). Detta torde vara när datorn slogs ihop till viloläge. Sedan finns lite loggfiler i datorn från när jag mailat mm. 23:32 kommer ett mail. Omedelbart efter det har Google upptäckt att datorn är uppkopplad igen och att filer synkas 23:34. (Tilläggsprotokoll 2 sid 96) samt att det flikar som var öppna 20:29 uppdateras. Slutsatsen är att mailet 23:32 får mig att öppna datorn just under den tid Åkl säger att mordet inträffat.”
Oj oj oj vad han är orolig för dessa digitala spår. Han är lika vilse som forensikerna vad som händer i datorn dock. Angående 20:29 skriver han Google Maps men måste mena Google Drive? Eller är det fel avskrivet från det handskrivna originalet bara?
20:29 är Google Docs på Google Drive som aktiveras iaf.
Och att Google Maps skulle styrka? De har ju inte ens hans lösenord dit? Viftade han med nån skärmdump även i rätten?
”Målsägarbiträdet vill jag bara säga tre saker som hon säger är i direkt strid med sanningen.
1. Sd raderade telegram så att utredningen skulle försvåras.
2. Sd kunde Lws lösenord.
3. Sd kände i detalj till brottsplatsen utan att det var offentligt exakt var hon dog. (Följde stigen från alla andra nyfikna. Det gick rakt fram till rätt plats).”
Henne gillar han INTE. Hon har antagligen rätt på alla tre punkter.
Och ang punkt 3. Uttjatat kanske men ok att gå dit en gång men flera gånger?
Senast redigerad av Avel 2020-12-28 kl. 19:54.
Senast redigerad av Avel 2020-12-28 kl. 19:54.