2020-12-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Å sa i TR att utredningen fortgick även under rättegången. Om utredningen fortsatte även efteråt så förstår jag varför Å vill klassa pläderingarna som arbetsmaterial.

Nu har det ju även tillkommit kompletterande uppgifter från Fiskegubben och kanske flera. Å kan ha fått igenom hemliga tvångsmedel också. S liksom andra nyfikna kan stirra sig blinda på FUP:en, men slutpläderingarna får alla lugnt vänta på tills 14 dgr innan målet startar i HR?
Om Å har lagliga verktyg att hålla på uppgifter tror jag hon använder dem så långt det går.

S kan rota i slasken och leta rimligt tvivel, men det är ingen slump att Ls blod fanns i hans sko och på tvättmaskin. Hans spillda sperma på hennes kjol har kanske tillkommit efter hennes död och likaså hans dna på hennes ring? Copy cat Te*d Bund*y?

På tal om ringen så försöker ju SD köra damage control i sin skrivelse till tingsrätten efter förhandlingen klar där han menar att skulle ringen ha rispat såret på hans ben så skulle det funnit miljontals celler från honom på den.

Ringen har ju antagligen nuddat honom på ett annat sätt. Givetvis kan det ha skett innan mordet också. Och såret på hans benr högst troligt från tillhygget eller vid reträtten efteråt.

Finns fler punkter i hans skrivelse där han försöker få fokus åt nåt håll. Kommentarer till några intressanta nedan.

”Ska försöka hålla mig kort och tydlig men mina anteckningar från Åklagarens plädering är på 4,5 sidor med grova vinklingar direkta fel och felaktiga slutsatser.”

”Ringen: Enstaka celler från Sd och troligen från fler (källa: Nfc protokoll sid 151) om ring hade rispat Sd,s ben hade troligtvis millioner celler återfunnits.”

Kommentar se ovan.

”Sd skor: Inget blod/dna från LW på utsidan trots mer än 300 stänk på brottsplatsen. Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06:30 15/5 dvs ej avspolad. (Tekniskt övriga platser sid 340)

Sd skor: Lw,s Dna återfinns på plösens insida men inte på tyget som ligger an mot foten, utan endast i stoppningen. (Tekniskt övriga platser sid 340)
(För övrigt är bilden på Sd,s blödande ben från sommaren 2017. Samma dag skickar LW en bild på en större och färsk skada på sitt ben. Som vi leker har vi ofta rispor och sår)”

Intressant att han använder ordet ”avspolad”. Finns väl inga bevis för att den inte är tvättad och att den skulle vara torr kl 06:30 är ju lätt fixat. Annars är det väl ingen som märker om man går i fuktiga gympaskor. Sen att DNA endast återfinns i stoppningen beror väl på att den är just tvättad/avspolad men att det som är kvar längst in ej tvättats bort. Blod fanns på utsidan av skon nere vid snörningen men inget DNA. Det reagerade polisens medel för. Det glömde han ta med...

”Datortider: Ej belyst tillräckligt av Åkl, eller försvar. Vi vet att Google synkar filer mot "molnet"med oregelbunda mellanrum., och att filer man tillfälligt jobbar i synkas mycket ofta (ca, varje sekund). Filer synkas också vid speciella tillfällen som vid uppstart och nedstängning. Google vill att alla enheter (telefon dator etc) ska ha information om vilken version som är den senaste. Ca, 20:25 skickar Sd ett meddelande till Lw om att dsgens jobb är klart. Larmsysten på kontoret och Goola maps styrker. 20:29 synkar Google maps filer (tilläggsprotokoll 2 sid 93). Detta torde vara när datorn slogs ihop till viloläge. Sedan finns lite loggfiler i datorn från när jag mailat mm. 23:32 kommer ett mail. Omedelbart efter det har Google upptäckt att datorn är uppkopplad igen och att filer synkas 23:34. (Tilläggsprotokoll 2 sid 96) samt att det flikar som var öppna 20:29 uppdateras. Slutsatsen är att mailet 23:32 får mig att öppna datorn just under den tid Åkl säger att mordet inträffat.”

Oj oj oj vad han är orolig för dessa digitala spår. Han är lika vilse som forensikerna vad som händer i datorn dock. Angående 20:29 skriver han Google Maps men måste mena Google Drive? Eller är det fel avskrivet från det handskrivna originalet bara?
20:29 är Google Docs på Google Drive som aktiveras iaf.

Och att Google Maps skulle styrka? De har ju inte ens hans lösenord dit? Viftade han med nån skärmdump även i rätten?

”Målsägarbiträdet vill jag bara säga tre saker som hon säger är i direkt strid med sanningen.
1. Sd raderade telegram så att utredningen skulle försvåras.
2. Sd kunde Lws lösenord.
3. Sd kände i detalj till brottsplatsen utan att det var offentligt exakt var hon dog. (Följde stigen från alla andra nyfikna. Det gick rakt fram till rätt plats).”

Henne gillar han INTE. Hon har antagligen rätt på alla tre punkter.
Och ang punkt 3. Uttjatat kanske men ok att gå dit en gång men flera gånger?
Senast redigerad av Avel 2020-12-28 kl. 19:54.
Citera
2020-12-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Å sa i TR att utredningen fortgick även under rättegången. Om utredningen fortsatte även efteråt så förstår jag varför Å vill klassa pläderingarna som arbetsmaterial.

Nu har det ju även tillkommit kompletterande uppgifter från Fiskegubben och kanske flera. Å kan ha fått igenom hemliga tvångsmedel också. S liksom andra nyfikna kan stirra sig blinda på FUP:en, men slutpläderingarna får alla lugnt vänta på tills 14 dgr innan målet startar i HR?
Om Å har lagliga verktyg att hålla på uppgifter tror jag hon använder dem så långt det går.

S kan rota i slasken och leta rimligt tvivel, men det är ingen slump att Ls blod fanns i hans sko och på tvättmaskin. Hans spillda sperma på hennes kjol har kanske tillkommit efter hennes död och likaså hans dna på hennes ring? Copy cat Te*d Bund*y?
Tack för replik!
Jag kan förstå att åklageriet önskar behålla slutpläderingen, särskilt i ljuset av att den inte ledde till framgång.
Och visst kan det vara som du spekulerar i, d v s att åkl har fått in mer material sedan vändan i TR och att man i nuläget inte vill ge ut nånting öht.
Ang det jag fetat:
Misstror dig inte, men varför skulle åkl släppa den gamla slutpläderingen fri ett par veckor innan HR-förhandlingen börjar?

Alldeles oavsett vad som än kan ha tillkommit efter TR, så är nog åkl:s uppförsbacke i HR såpass motig, att vi kommer att få se SD bli frikänd. Och därigenom ersättas för den tid han satt häktad. Och med tanke på det spektakulära gripandet av honom, med Insatsstyrkan, finns skäl att tro att han kommer att försöka krydda sitt krav på ersättning från Staten.

Åter till TR.
Den förhandlingen skedde ju pre-corona och under åkl:s slutplädering bör salen/salarna ha varit välfylld/-a. Rimligen bör det därför finnas [smyg-]inspelningar där åkl ÅH hörs plädera. Men finns alltså inte på YT?
Obegripligt. Om jag får tycka.

OffT: Och om jag får tycka finns det väl inte minsta skäl att, med asterisker, skydda en vidrig massmördare som Ted Bundy?
Att jag ogillar att odömda personer utpekas som mördare är väl känt.
Citera
2020-12-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag kikade lite närmare i hans tidslinjer för 11-12/5 och 14-15/5.

Hans dator kopplar aldrig upp sig mot wifi hemma eller på kontoret.
Varför forensikerna har utelämnat hur datorn är uppkopplad mot nätet kan ju bara de svara på.
För uppkopplad är den. Han surfar ju på Geocaching.com osv ser man i tidslinjen.

BG50883-1 är hans mobil. Den är kopplad mot wifi mest hela tiden på jobbet och hemma. Kolla hur mycket hans mobil ”pratar” med wifi när han är hemma:

https://www.bildtagg.se/bild/p1uio6zzz4jh4v4y08sqzs66

Men inte under de timmar han är hemma från JG och ca fram till kl 03 på natten. Alltså går den då på nåt annat internet om den ens är igång?

Anledningen till att hans dator inte kopplar upp mot wifi hemma eller på jobbet kan vara att han alltid surfar med datorn via jobbmobilen som då i sin tur är uppkopplad mot de här nätverken. Men verkar meckigt att köra den varianten när datorn skulle kunna koppla sig direkt mot nätverken.

Insynen är obefintlig då de inte redovisar i tidslinjen hur datorn är uppkopplad mot internet. Hur ska de då kunna bedöma de ”chrome cache records” och ”okänd kommunikation med Google Drive” om de inte redovisar ens om datorn var online eller inte och via vilket nät.

Skulle kunna fortsätta skriva en uppsats här men kan bara konstatera att jobbet är halvgjort av utredarna.

Lite kuriosa är ju att SD 11/5 runt kl 11:30 håller på att testa rätt mycket hur ”Hitta min enhet” funkar. Det kan man ju fundera på varför med tanke på att han går utan mobil när han drabbas av bakhållet.

Kl 11:32-11:37 11/5 håller han på och duttelimuttar med detta.

Det han kan vara ute efter är att kolla funktionen ”Rensa”. Alltså att rensa en mobil på distans. Men behöver inte ha något med brottet att göra.

Däremot så är jag helt lvertygad att han vet exakt hur detta funkar. M a o mer än han ger gällande i förhör.

Kan vara så att han testar en rätt fiffig grej som går ut på att om jag skulle han någons inloggning till Google så kan jag m h a mobilen logga in i Google Sök-motorn. Alltså sökmotorn på google.com.

Skriver man då ”hitta min android” eller ”hitta min mobil” så kan man se var en person som har den mobilen beginner sig genom att göra en vanlig ”google-sökning”.
Ni kan testa själva om ert mobilnummer är kopplat till Google/Android osv.

Klickar man då på kartan så kommer man in på sidan för att hantera sina enheter.

Well, nog om det, det märkliga jag ville visa på är alltså hur hans dator är uppkopplad mot nätet. Framgår ingenstans i fupen.

Fan, vad awesome det hade varit om dina undersökningar skulle leda nånstans.
Du gör ett grymt jobb!
Citera
2020-12-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Fan, vad awesome det hade varit om dina undersökningar skulle leda nånstans.
Du gör ett grymt jobb!

Tack, man får bara hoppas att allt jobb de lagt på detta inte är förgäves. Att det blir en bra spurt. Borde väl gå att komplettera överklagandet fortfarande om det kommer fram nåt bra.

Har tänkt på en annan sak här. Varför ljuger SD om att han simmade i 25 minuter på Gustavsvik 11/5?

Han simmade 1 km och gjorde av med 321 kalorier. Simningen påbörjades 18:13.

Ändå upprepar han att han gymmade 11/5. Varför?
Kan han ha loggat simning i träningsappen av nån anledning trots att han gymmade?
Man blir inte riktigt klok på detta då han inte verkar ha koll på badshorts osv den 11/5.

F:Hur mycke tränar du på gym å, simmar du nånting fortfarande eller?
MT: Nä, nej fast de där gymkortet går till badet också så tanken finns men nä de är inte mer än tanke än så länge. Ehh närjag tränar så på lokal eller mä, de är två gånger i år, men när de va skidsäsong då åkte jag flera gånger i veckan ehh nåra gånger med LW ehh mest själv ehh. Sen gjorde jag illa handen så jag kunde inte liksom avsluta skidsäsongen på nått bra sätt,fick en plastskena å skit...
F: Så gym ...
MT: Nä jag går inte på gym
F: Nej
MT: Nä, de är de enda jag kan säga med säkerhet
F: De va då den där måndagen?
MT: Mmm ja precis
F: och ...
MT:ja säg ett ett par vecker tidigare nånting sånt där

F: Å då är de bara gymdelen?

——

Andreas och åt.. middag...eh... om jag förstod rätt vad du sa.. tacogratäng.
FLI: Vad träna du för nått då?
MT: Ja det var.. eh.. styrketräning. För det är liksom det som var nytt då..
FLI: Hur länge brukar du träna då? Det här var ju första gången men hur länge tränar du då? MT: Eh ko1t... eh.. kort...
FLI: Är det kort?
MT: För det.. ah det är kort.. det är alla...jag har inte kommit upp i nån.. mitt längsta styrkepass är nog säke1t.. under fyrtio minuter.”

——

MT: Därserduhurkortjagtränatföressten..
FLI: Gymmar du i dom här kläderna eller är det.. du såg ju, du har ju badbyxor va?
MT: Ja precis.. vad var det där för shorts.. det var ju badshortsen ju..
FLI: Kan titta igen..
MT: Och det är inte.. det är inte dom jag simmar i..jag kanske inte hade nå...ah.. kanske bara tog med liksom.. fel.. sen är.. det är inte liksom (ohörbart) dom där har jag och slöbadar i..om jag inte har.. det är mina reserv... ah.. det är mina reservbadshorts.. om andra..ah.. om mina första badshorts är blöta eller.. (ohörbart) så jag vet inte varför jag har dom där..
FLI: Gymmar du i dom kläderna?
MT: Ja.. det förutsätter jag.
FLI: Ahmedbaröverkropp?
MT: Nej! nej. det får man säke1t inte ens göra.
FLI: Nej för det ser ut som du var blöt på kortet..
MT: Ja.. eh.. ja det såg det ut som.
(tystnad)
MT: Ja.. förmodligen.. blöt av svett men... ah... nej jag vet inte..

——

Sen angående 14/5:

MT: Och jag har absolut inte simmat i dom där shortsen som var på den där bilden heller.. FLI: Nej..
MT: Kan jag säga.. det.. det gör man inte.. man simmar i speedos.”

Citera
2020-12-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack, man får bara hoppas att allt jobb de lagt på detta inte är förgäves. Att det blir en bra spurt. Borde väl gå att komplettera överklagandet fortfarande om det kommer fram nåt bra.

Har tänkt på en annan sak här. Varför ljuger SD om att han simmade i 25 minuter på Gustavsvik 11/5?

Han simmade 1 km och gjorde av med 321 kalorier. Simningen påbörjades 18:13.

Ändå upprepar han att han gymmade 11/5. Varför?
Kan han ha loggat simning i träningsappen av nån anledning trots att han gymmade?
Man blir inte riktigt klok på detta då han inte verkar ha koll på badshorts osv den 11/5.

F:Hur mycke tränar du på gym å, simmar du nånting fortfarande eller?
MT: Nä, nej fast de där gymkortet går till badet också så tanken finns men nä de är inte mer än tanke än så länge. Ehh närjag tränar så på lokal eller mä, de är två gånger i år, men när de va skidsäsong då åkte jag flera gånger i veckan ehh nåra gånger med LW ehh mest själv ehh. Sen gjorde jag illa handen så jag kunde inte liksom avsluta skidsäsongen på nått bra sätt,fick en plastskena å skit...
F: Så gym ...
MT: Nä jag går inte på gym
F: Nej
MT: Nä, de är de enda jag kan säga med säkerhet
F: De va då den där måndagen?
MT: Mmm ja precis
F: och ...
MT:ja säg ett ett par vecker tidigare nånting sånt där

F: Å då är de bara gymdelen?

——

Andreas och åt.. middag...eh... om jag förstod rätt vad du sa.. tacogratäng.
FLI: Vad träna du för nått då?
MT: Ja det var.. eh.. styrketräning. För det är liksom det som var nytt då..
FLI: Hur länge brukar du träna då? Det här var ju första gången men hur länge tränar du då? MT: Eh ko1t... eh.. kort...
FLI: Är det kort?
MT: För det.. ah det är kort.. det är alla...jag har inte kommit upp i nån.. mitt längsta styrkepass är nog säke1t.. under fyrtio minuter.”

——

MT: Därserduhurkortjagtränatföressten..
FLI: Gymmar du i dom här kläderna eller är det.. du såg ju, du har ju badbyxor va?
MT: Ja precis.. vad var det där för shorts.. det var ju badshortsen ju..
FLI: Kan titta igen..
MT: Och det är inte.. det är inte dom jag simmar i..jag kanske inte hade nå...ah.. kanske bara tog med liksom.. fel.. sen är.. det är inte liksom (ohörbart) dom där har jag och slöbadar i..om jag inte har.. det är mina reserv... ah.. det är mina reservbadshorts.. om andra..ah.. om mina första badshorts är blöta eller.. (ohörbart) så jag vet inte varför jag har dom där..
FLI: Gymmar du i dom kläderna?
MT: Ja.. det förutsätter jag.
FLI: Ahmedbaröverkropp?
MT: Nej! nej. det får man säke1t inte ens göra.
FLI: Nej för det ser ut som du var blöt på kortet..
MT: Ja.. eh.. ja det såg det ut som.
(tystnad)
MT: Ja.. förmodligen.. blöt av svett men... ah... nej jag vet inte..

——

Sen angående 14/5:

MT: Och jag har absolut inte simmat i dom där shortsen som var på den där bilden heller.. FLI: Nej..
MT: Kan jag säga.. det.. det gör man inte.. man simmar i speedos.”

Joru, det där med ljuget om sina aktiviteter på Gustavsvik förbryllar. Varför hitta på om det?
Både JG och Andre*s M nämner väl att han varit och simmat. Både på fredagen och måndagen (JG säger att SD varit och simmat på måndagen och AM på fredagen innan han kom dit på tacosgratäng). AM hänger upp det på att de pratade om att trängas i banan bland papiljotterna (dvs tanter).
Så nånting lurt är det ju med G-vik.
Han återberättar ju noga om att han pratade med en städare där på måndagen. Bara det att städaren inte har ett endaste minne av detta.
Citera
2020-12-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Joru, det där med ljuget om sina aktiviteter på Gustavsvik förbryllar. Varför hitta på om det?
Både JG och Andre*s M nämner väl att han varit och simmat. Både på fredagen och måndagen (JG säger att SD varit och simmat på måndagen och AM på fredagen innan han kom dit på tacosgratäng). AM hänger upp det på att de pratade om att trängas i banan bland papiljotterna (dvs tanter).
Så nånting lurt är det ju med G-vik.
Han återberättar ju noga om att han pratade med en städare där på måndagen. Bara det att städaren inte har ett endaste minne av detta.

Bra du kompletterade med uppgifterna från deras förhör där.

Nu vet vi ju att SD drabbades av akut stressreaktion i finkan men om han går till Gustavsvik och simmar första gången det året 11/5 första på evigheter så borde han väl minnas det?

Gymmar i badshortsen? Kan ha tagit fel? Simmar i shorts? Simmar gör man bara i Speedos osv. Blir inte klok på det.

Man måste kika tillbaks till november 2016 för att se logg av hans senaste simpass. Simning 11/5 2018 måste ha varit en stor grej men han säger att han gymmat.

Var nog kaos i hans huvud dessa dagar så egentligen inte så konstigt att minnet är borta.
Citera
2020-12-28, 21:52
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för replik!
Jag kan förstå att åklageriet önskar behålla slutpläderingen, särskilt i ljuset av att den inte ledde till framgång.
Och visst kan det vara som du spekulerar i, d v s att åkl har fått in mer material sedan vändan i TR och att man i nuläget inte vill ge ut nånting öht.
Ang det jag fetat:
Misstror dig inte, men varför skulle åkl släppa den gamla slutpläderingen fri ett par veckor innan HR-förhandlingen börjar?

Alldeles oavsett vad som än kan ha tillkommit efter TR, så är nog åkl:s uppförsbacke i HR såpass motig, att vi kommer att få se SD bli frikänd. Och därigenom ersättas för den tid han satt häktad. Och med tanke på det spektakulära gripandet av honom, med Insatsstyrkan, finns skäl att tro att han kommer att försöka krydda sitt krav på ersättning från Staten.

Åter till TR.
Den förhandlingen skedde ju pre-corona och under åkl:s slutplädering bör salen/salarna ha varit välfylld/-a. Rimligen bör det därför finnas [smyg-]inspelningar där åkl ÅH hörs plädera. Men finns alltså inte på YT?
Obegripligt. Om jag får tycka.

OffT: Och om jag får tycka finns det väl inte minsta skäl att, med asterisker, skydda en vidrig massmördare som Ted Bundy?
Att jag ogillar att odömda personer utpekas som mördare är väl känt.

Det fetade:
Åhörarplatserna var mycket begränsade. Om nån försökte anteckna eller fippla med mobil så blev man tillsagd alt utvisad. Finns nog inga smyginspelningar.
Senast redigerad av IWannaBeSedated 2020-12-28 kl. 21:53. Anledning: Tillägg
Citera
2020-12-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det är säkra källor som bekräftar att man funnit blod i hennes lägenhet och även utanför därav man utöka avspärrningen.

Jag undrar, var någonstans i polisens förundersökningsprotokoll kan man läsa om att polisen och kriminalteknikerna fann blod, både inuti LW:s bostadsrätt så som även utanför LW:s bostadsrätt vid det aktuella undersökningstillfället ? Tacksam för svar på denna frågan.
Citera
2020-12-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.

Du har ju tidigare framfört i ett av dina inlägg att din källa var av fullkomligt säkra uppgifter beträffande att man funnit blodspår både inuti LW:s bostadsrätt så som utanför, vilka då skulle ha upptäckts vid den första polisundersökningen av LW:s bostadrätt.

Om detta verkligen stämmer med vad du tidigare låtit dig framföra till tråden så bör ju i sådant fall LW:s bostadsrätt ha varit själva brottsplatsen och inte bakom bullerplanket som man nu länge påstått ?
Citera
2020-12-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Det fetade:
Åhörarplatserna var mycket begränsade. Om nån försökte anteckna eller fippla med mobil så blev man tillsagd alt utvisad. Finns nog inga smyginspelningar.
Detta var sannerligen en nyhet för mig!
Vad menas?
Var det alltså bara vissa ackrediterade journalister som fick föra anteckningar?!

Detta har jag inte varit med om.
Däremot att inspelningar har stoppats, det har hänt.
Citera
2020-12-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Det fetade:

Anteckna på papper var inga problem. Däremot ej tillåtet att använda mobiltelefon eller läsplatta. Var fler än en person som fick skarp tillsägelse och även en person som blev ombedd att lämna salen ...
Citera
2020-12-29, 13:50
Medlem
landbandys avatar
Förstår att många längtar tills GM är fasttagen för då infinner sig rättvisan mot just den som mördat .

Men för de närmaste till L*ena är det ju ingen direkt tröst även om vi andra anser och tycker/känner så ....för de som levt med henne ; barn och släktingar ,de kan ju aldrig någonsin bli glada ...Hon är borta och det måste göra sjuhärdeles ONT i hennes nära och kära !

Att bli fråntagen en mamma eller pappa är nog det mest HEMSKA ett barn kan vara med om ,och det är just det som gör att gärningsmannen ALDRIG NÅGONSIN kan ställa detta till rätta ,hur länge han/hen/hon än sitter i fängelse .

Det är just det som är det SORGLIGA i det här och som gör att det inte blir bättre av vad som sägs eller görs i rättegången .

Saknaden utav L*ena är så stor .
Varför döda henne ?

Hur kan mördaren TRIVAS med att att göra så många människor ledsna i hela deras liv ?

Hur kan GM stå ut med sig själv nu efteråt när den märker hur många sörjer ?

HUR ??
Senast redigerad av landbandy 2020-12-29 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in