2018-05-20, 00:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Skäggbarn eller inte.. Hon kanske gick ut för att låsa sin cykel, vattna blommorna eller vad som. Bodde i radhus längst ut mot vägen.. Kanske kom någon random och såg henne stå där gav henne en smäll och släpade henne 50m till buskagen omkring där hon hittades? Ja jag börjar fundera i dina tankar jag också då det inte är omöjligt så som området ser ut

Ca. 150m är mer korrekt.
Citera
2018-05-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det inte lita konstigt att polisen inte har gått ut med vem som är funnen? Är det "Lena" eller någon annan?
Tidigare ikväll var inte identifieringen klar, även om alla förstår vem det är dom hittat.
Måste ske en officiell identifiering , tror jag.
Citera
2018-05-20, 00:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det inte lite konstigt att polisen inte har gått ut med vem som är funnen än? Är det "Lena" eller någon annan?
Nja, de vill ge närstående en chans att identifiera henne t.ex. Inte varit möjligt hittills, kanske det sker i detta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
/../
Min hund kan hitta mig i skogen på en slumpvald plats, ..//.

Men när du har gömt dig för din hund ute i skogen brukar då en massa andra personer korsa den linje du rört dig längs innan hunden skall till att spåra upp dig?

Finner det också märkligt/rent dåligt att polisen inte kunde hitta kroppen tidigare då den låg så nära men avs hundar så funkar det väl inte så (som på film) att de luktar på något plagg som tillhör den som det ska sökas efter och så 'går' de bara på det spåret/den lukten? Hundar blir 'störda' av varje nytt spår de träffar på och tenderar att följa det färskaste.
Som jag fattat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Polisen går inte ut med några nya uppgifter förrän tidigast imorgon, söndag.

– Vi måste ta ett samlat grepp och värdera vad vi har för information att gå ut med. Det kommer att ske under dagen i morgon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m6wzw4/kvinnokropp-hittad-intill-motorvag-i-orebro

Låter som att dom kanske börjar titta på andra teorier om vad som har hänt än vad de trodde från början? Bara jag som uppfattar det så?
Citera
2018-05-20, 00:26
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag inser att du har en agenda och är här för damage control, men håll dig till fakta istället för att skapa rökridåer.
Varför skulle jag åka till en håla som Örebro?

Nu vet jag inte varför du är så pass hård gentemot denna användare.
Denne var ju först ut med den viktiga och relevanta informationen här i tråden, såvida jag inte blandar ihop 2 olika användare nu.

Så damage control tror inte jag på.
Citera
2018-05-20, 00:26
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag undrar var detaljen, föremålet av dignitet hittades av privatpersoner. Ett avspärrat skogsområde.
Citera
2018-05-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ca. 150m är mer korrekt.

Nja 100m kan jag sträcka mig till max om nu detta är väsentligt
Citera
2018-05-20, 00:28
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Jag undrar var detaljen, föremålet av dignitet hittades av privatpersoner. Ett avspärrat skogsområde.

Tydligen hennes mobiltelefon. I Skogen mot Vivalla.
Citera
2018-05-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Peter Springare är spaningsledare i fallet vad jag kan se. Han är således ansvarig.

Sen är det såklart poliserna "på marken" om ska göra sitt jobb. Något man inte gjort i det här fallet.
Oavsett ingångspunkt, människorov eller vad man nu valt att brottsrubricera det så bör man kolla närmsta buske när personen uppenbarligen är utsatt för ett mycket grovt brott. Vilket man var på det klara med redan från första sekund.

Det hade tagit en polis ungefär 10 minuter att bara titta runt lite här strax bredvid huset...

Istället ligger kroppen i 4 dagar och hittas av privata hundar och privatpersoner.

Otroligt uselt. Horribelt.

Möjligen, det är alltid lätt att vara efterklok, men räknar man 100 meter år alla håll från hemmet så blir det ändå 4 hektar som skall sökas av bestående av mestadels privat tomtmark.

Att telefonen hittades på en helt annan plats kanske hade en viss inverkan på polisens prioriteringar också.
Citera
2018-05-20, 00:30
Medlem
Citat:

Det där är mycket intressant! Hittades det i skogen mellan Hjärsta och Vivalla lär S bli allt mer intressant i detta fall lite beroende på var i skogen. Hanns villa ligger ju som nr2 från skogen sätt där det går en mindre cykelbar stig över till Vivalla.
Citera
2018-05-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Peter Springare är spaningsledare i fallet vad jag kan se. Han är således ansvarig.

Sen är det såklart poliserna "på marken" om ska göra sitt jobb. Något man inte gjort i det här fallet.
Oavsett ingångspunkt, människorov eller vad man nu valt att brottsrubricera det så bör man kolla närmsta buske när personen uppenbarligen är utsatt för ett mycket grovt brott. Vilket man var på det klara med redan från första sekund.

Det hade tagit en polis ungefär 10 minuter att bara titta runt lite här strax bredvid huset...

Istället ligger kroppen i 4 dagar och hittas av privata hundar och privatpersoner.

Otroligt uselt. Horribelt.

Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in