2021-03-14, 16:47
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det har han säkert. Men mer skada.
Sen hade ju nån tacksam granne stängt av hans vattenspridare också. Alla hjälptes åt där i kvarteret. Tjänster och gentjänster.
Den spridaren som den tekniska avdelningen aldrig hittade. Inte heller hammare eller ficklampa.
Men som tur är så plockade de in hans kallingar hundra år efter mordet.
Allmänheten kan känna sig trygg både med polisen eller när SD har vakten m a o.

Det ironiska i sammanhanget är att så snart en granne har gjort en iakttagelse. Han med hunden eller hon fönsterspanaren så dissar han de uppgifterna.
Så det är inte konstigt att han tagit på sig det här med kvarterspolis som nån form av one man show. Grannarnas iakttagelser går ju helt klart inte att lita på.
Vad har han gjort för skada?Du tar upp hammare och ficklampor men har inga belägg att SD är GM.
Varför ska polisen leta efter en värdelös vattenspridare?Hur kopplas mordet med denna spridare?
Fast skitsamma,svaren känns ointressanta ändå.

Vi kan dock konstatera att SD fanns där för sina grannar
Citera
2021-03-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu håller min dator på att krångla, så jag lyckas inte av någon outgrundlig anledning spara en bild för att lägga ut på bildtagg.

Men i A 157 B/239 finns en bild på SDs källare. Till höger om dörren syns något svart avlångt fäst på väggen nära dörrkarmen.

Kan det vara en ficklampa?

Spontant ett skohorn nära ytterdörren? Diskbråcket osv. Framgår nog bättre av originalbilden.
Citera
2021-03-14, 16:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så kan det vara.
Det bidrar dock inte till att göra henne mer trovärdig.

Nej, nej, nej.
Tvärtom.
Citera
2021-03-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Vad har han gjort för skada?Du tar upp hammare och ficklampor men har inga belägg att SD är GM.
Varför ska polisen leta efter en värdelös vattenspridare?Hur kopplas mordet med denna spridare?
Fast skitsamma,svaren känns ointressanta ändå.

Vi kan dock konstatera att SD fanns där för sina grannar

Du har missat att han menar att han var vaken och påstår att han vattnade gräsmattan när mordet skedde?

Sen dess har ingen vattenspridare synts till i utredningen.
Och inför USA så behövde grannarna använda sin egen när de skulle hjälpa till och vattna eller hur det var.
Var det samma granne som skulle låna ut sin spridare som stöngde av SD:s spridare som inte hittats? Eller letats efter av det TM kallar för CSI Örebro?

Det är inte helt ointressant det här med spridaren alltså om du läser på lite.

Sen det här med SD:s skuld eller inte får var och en spekulera i hej vilt. Att vi diskuterar det leder nog ingenvart.
Citera
2021-03-14, 17:04
Medlem
Citat:
VI fick bekräftet i lördags.”

Vem bekräftar till vilka vi?

Det är stor skillnad på ”jag fick bekräftat” och ”vi fick bekräftat” här.

Menar han han själv och barnen som vi?
Han och hans polare?

Han och hans fd hustru som är viktigt att poängtera att hon är en av de som får bekräftat från någon samtidigt som han?

Fattar ingenting.
Mållgan
Citera
2021-03-14, 17:11
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Försök torka munnen med kjolen...lycka till

Tänkte mer på att hon torkade av handen... inte helt ovanligt att även händerna är aktiva vid oralsex.
Citera
2021-03-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tänk om det är någon helt random ?
Då lär den aldrig bli fast ?

Mycket svårt att tänka mig. Ingen sperma (förutom en pyttefläck på kjolen som kan vara sen flera dagar innan).

*Dådet vittnar om inget sex
*Däremot hat...

...eftersom ingen random person slår en kvinna med 17 slag i ansikte och huvud.

...och en "helt random förbannad man" som känner sig sviken, med största sannolikhet hade våldtagit Lena innan mordet i såfall.

...17 slag 17 underkända cacher

Och så vidare.
Citera
2021-03-14, 17:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Han och hans polare?

Han och hans fd hustru som är viktigt att poängtera att hon är en av de som får bekräftat från någon samtidigt som han?

Fattar ingenting.

Det är förstås HD och han, och vad är hans poäng liksom?

Han är så udda, så man vet inte om han bara vill visa hur "oskyldig" utredningen tror att han är, fast det blir nästan tvärtom. Eller så är det bara "on top of his head", så att det bara kommer som man råkar trycka på en tangent.

Nu har du fått oss att se att det finns stora möjligheter att det är en läcka. Då blir ju hans kommentar ju helt dum. Visar att han vill vara någon som vet allt före alla andra typ.

Och om han vet om att det är Lena för att han är mördaren, ja suck...

Ja, och "Vi" det blir så knepigt att jag får migränanfall.

Det är något som är så fruktansvärt udda med honom.

Mest tror jag att han får en kick av att ligga nära sanningen, att typ nästan avslöja sig ( i det här fallet kan det vara att nästan avslöja läckan?). Spänningen, som bara han vet svaret på. Vi andra får gissa.
Citera
2021-03-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Mållgan

Eller han och de tre ovise muskiga männen där i Vivallakorset.

Men helt ärligt då, det här med att ”vi fick bekräftat” styrker ju bara att det är nåt skumt med hur ”de” fick reda på att LW hittats?
Senast redigerad av Avel 2021-03-14 kl. 17:22.
Citera
2021-03-14, 17:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Spontant ett skohorn nära ytterdörren? Diskbråcket osv. Framgår nog bättre av originalbilden.

Men den är så jämntjock och svart.
Jag tänker på att min pappa som bor på landet, har en ficklampa i ett fäste precis vid dörren. Inte sällan behöver han använda den, och vill ha den lätt åtkomlig.
Citera
2021-03-14, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:

Han och hans polare?

Fattar ingenting.
Sammanfaller inte detta med det andra?
Symbiotiska Vi (SD/HD).

▪️Från Hannas far på polisens parkering.
▪️Till HD som kommer ut fr förhör.
▪️Hon ringer till JS.
▪️Hon förmedlar till SD.
▪️Från SD till JO.

Vem sa det till Hs pappa?

JS:
"J minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl. 13-15, på lördagen fick ett
samtal från Hanna.
Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen.
Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret.

Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som
Jonas minns det var det då inte bekräftat att det var Lena."
Citera
2021-03-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är förstås HD och han, och vad är hans poäng liksom?

Han är så udda, så man vet inte om han bara vill visa hur "oskyldig" utredningen tror att han är, fast det blir nästan tvärtom. Eller så är det bara "on top of his head", så att det bara kommer som man råkar trycka på en tangent.

Nu har du fått oss att se att det finns stora möjligheter att det är en läcka. Då blir ju hans kommentar ju helt dum. Visar att han vill vara någon som vet allt före alla andra typ.

Och om han vet om att det är Lena för att han är mördaren, ja suck...

Ja, och "Vi" det blir så knepigt att jag får migränanfall.

Det är något som är så fruktansvärt udda med honom.

Mest tror jag att han får en kick av att ligga nära sanningen, att typ nästan avslöja sig ( i det här fallet kan det vara att nästan avslöja läckan?). Spänningen, som bara han vet svaret på. Vi andra får gissa.

Ja att använda ”vi” markerar nån form av innersta krets.

Den som han tar sånt avstånd ifrån då han menar att han är paria hos UW & Co.
Han behöver ingen info menar han. Han behöver inte leta. Ingen idé att leta. Han prioriterar ett annat ”vi” och letar cacher på andra sidan jorden istället. För där gör man ju nytta. Ja den var bokad och ja drömkvinna HD skulle med men det visar bara ännu mer på hur tvistat det här ”vi:et” är.

Varför kan ingen människa av dessa ge en klar och bra förklaring till hur de fick en av de största nyheterna i sitt liv - att en väninna/granne/älskarinna hittats död?

Och varör finns det inga DETALJER kring hur detta blev bekräftat att det var LW?

Det ska alltså vara HD i eller vid polishuset på nåt sätt menar HD och SD. Hur?!
De är väl överbevisade av polisen att det inte är rimligt att HD skulle ha kunnat uppfatta varför en polis lämnar rummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in