Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
SD säger ju sig ha somnat på golvet under natten. Exakt när minns jag inte. Skulle han ha kunnat "vakna" runt 02:30? Eller är han tillbaka från sin egen iscensatta RT?
Vet iaf att min egen dator kan tappa uppkopplingen när den står länge i viloläge. Vet inte om det är ett normalt fenomen.
Minns att jag tänkte lite extra på helgen innan LW dör gällande hans bruk av mobil och uppkoppling osv. Minns att han får meddelanden från en vän som han svarar ganska sporadiskt på och skyller på att han är nere i källaren och rensar.
Är det då han är ute och stöter på Mållgans och i själva verket har lämnat mobilen hemma?
Han säger sig ha gjort både det ena och det andra den kvällen men det blir ju lite problem att reda ut då de inte ens fått fatt på hans vattenspridare. Trots hans ansträngningar att minnas hur det nu var med vattnandet, tvätten, var cykeln inne på gräsmattan osv så resulterar det bara i att han lämnar en fullständigt ottrovärdig redogörelse för den kvällen vilket i slutändan gör att den inte går att tro på och hur man än vänder och vrider på det så har han inget alibi.
Nån liten datorhändelse ger honom inte alibi. Tvärtom. Det är snarare bristen på aktivitet som är det märkliga. Om man kikar historiskt bakåt brukar han t.ex dröja så länge med att svara LW osv. Vidare så behöver han inte svara på jobbmejl mitt i natten. Varför inte vänta till 05-06 när han vaknat eller göra det på kontorstid som ”alla” andra människor.
I förhör så spelar han tio ggr dummare än han är. I hans loggtexter så broderar han ut texten ordentligt om kvistar och kottar som ligger här och där. Men nån vecka efter mordet så minns han knappt vilken gata han bor på. Glömde ju bort att han haft en intim relation med mordoffret osv dessutom.
Hela hans story från det att han lämnar JG tills dess att han träffar nån människa dagen efter är ju inte trovärdig. I tingsrätten har han nog helt plötsligt inte alls testcyklat på kvällen osv.
Vad jag menar är att det finns inget som bevisar att han ens var hemma efter besöket hos JG.
Skulle vara nån datorhändelse då men som sagt de har vi inte tillräckligt underlag för att kila på närmare.
Han skickar in en skärmdump till hovrätten från sin tidslinje som enda bevis på att han cyklat hem.
Varför är det så viktigt för honom?
Igår så skapade jag en tidslinje i mitt Google Maps där jag startade hos JG och ”cyklade” hem till SD.
Först lägger man till de två platserna och skriver in vilka tider man varit där. Då skapas ett streck fågelvägen mellan de båda platserna. Man kan sen välja om man åkt tåg, cyklat, bilat, kört rullstol och massa andra alternativ. Beroende på aktivitet så ändrar linjen färg. Man kan även låta Google Maps föreslå en cykelväg mellan de två punkterna så det gjorde jag. Linjen ändras då från fågelvägen till den ”bästa” cykelvägen. Blev såklart inte samma väg som SD cyklat.
Men det går också att redigera sig till. Man drar i linjen så anpassar den sig till gator och vägar.
Så med lite finlir så kan man alltså återskapa hans ”skärmdump” han lämnade in till hovrätten i slutet av aug 2019.
Vill man vara lite vidare konspiratorisk så ser man i skärmdumpen att linjen mellan hans bostad är mörkblå. Det är färgen i Google Maps tidslinje för bilkörning. Cykel är typ ljusgrön.
Att det blivit så i fupen kan bero på inskanningen.
Men är den linjen blå i original så bör man vara misstänksam på att den är skapad i efterhand. Google Maps skapar en ljusare blå linje när man lägger till platser på tidslinjen. Den färgen visar att man varit i rörelse. Sen får man göra ett altivt val att ändra till bil, cykel eller nåt annat. Så är den blå i original skärmdumpen så kan det vara nåt lurt.
Men som jag skrivit tidigare. Tror inte försvaret skickar in nåt som är klippt och klistrat. Däremot så kan någon plats ha tagits bort om SD fått hjälp av någon närstående att logga in och fixa skärmdumpen.
Men komma in i hans Google Maps för att dubbelkolla tidslinjen eller Google Drive vid den här tiden vill han inte att de ska få. De har sett otaliga av hans dickpics osv. Så nåt har han kommit på att de nog kan lista ut om de får blåsa genom hans Google-konto. Speciellt när han kör Android-mobil då de kan leta lite djupare ändå.
Android till skillnad mot iPhone loggar i princip varje steg du tar. Det beror på att det är Google som står bakom operativsystemet Android i mobilen.
Sista frågan där vet jag inte hundra men vi ska veta att det här är en kille som har med sig mobilen in i duschen hemma eller på badhuset. För att dokumentera sin kropp. M a o så bör alla de tillfällen då han ”glömmer” sin mobil eller är ”upptagen” med något tas med en stor dos skepsis.
Vi ser ju i chatten med LW att de t o m haft lite rutin tidigare då de typ haft videosamtal igång när de borstat tänderna.
Summa summarum. SD har alibi för alla andra tider dessa dagar men inte för de timmarna 14-15/5 då mordet sker. Det är mycket märkligt och en konstig tillfällighet om han är oskyldig.