Citat:
Ursprungligen postat av
MyBestEnema
A*betsförmedlingen kräver 'aktivitet'. Socialen också... Om vi nu har en icke anställningsbar person, vad gott gör vuxendagis?
Det kan säkert vara så att det inte ska vara för bekvämt att lyfta bidrag. Det sänder fel signaler. Jag tror även att många håller med om att du lika gärna kan skrapa tuggummi på gatan, sortera mynt eller något annat skit när du ändå får pengar. Hellre det än att du sitter på pizzerian och super hela dagarna.
Du kan ju fråga dig vad du har för rätt till att få pengar utan motprestation.