2020-12-15, 12:32
  #3037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Ring inkassobolaget och betala den avgift som inkassobolaget har betalat till kfm (tror det heter ansökningsavgift) och då drar dom tillbaka ärendet och du kan göra upp en avbetalningsplan med inkassobolaget


Gud vad underbart. Tack för tipset!
Citera
2020-12-15, 19:12
  #3038
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Gud vad underbart. Tack för tipset!

Hur gick det för dig? Gick det bra?
Citera
2020-12-25, 17:04
  #3039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Mmm Tele2 är verkligen jätteskumt. Tacka vet jag Televerket.


Televerket var det näst sämsta monopolbolag vi haft.
Citera
2020-12-26, 22:50
  #3040
Avslutad
Om man har glömt betala kredit i tre veckor, går det direkt till. Kronofogden?
Citera
2020-12-27, 14:20
  #3041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om man har glömt betala kredit i tre veckor, går det direkt till. Kronofogden?
Har du fått någon påminnelse?
Citera
2020-12-27, 15:41
  #3042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Ni som har skuldsanering - hur mycket betalar ni varje månad och hur betalar ni? Får ni det belopp ni ska betala varje månad på faktura från kfm med samma OCR för hela saneringsperioden?

Runt 12.000:- varje månad, pengarna dras automatiskt från lönen.
Citera
2020-12-27, 20:28
  #3043
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Har du fått någon påminnelse?

Har inte tittat på brevlådan sedan 2 a december
Citera
2020-12-27, 20:37
  #3044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Har inte tittat på brevlådan sedan 2 a december
Jag rekommenderar att du gör det varje dag.
Citera
2021-01-02, 22:22
  #3045
Medlem
Ponera att vi har en person som är 61+ och har levt på existensminimum i fyra år. Det finns inga möjligheter att betala en halv miljon till kronofogden och det finns ingen chans att få skuldsanering. Nu vill A*betsförmedlingen att personen skall söka jobb, typ Samhall, och/eller deltaga i ett program (vuxendagis) för att få ut a*tivitetsersättning.

Frågeställning: skall den ponerade personen vägra vuxendagis och i stället föredra socialutbetalning av minimum för existens?
__________________
Senast redigerad av MyBestEnema 2021-01-02 kl. 22:25. Anledning: r
Citera
2021-01-02, 23:25
  #3046
Medlem
För att få Soc måste man stå till arbetsmarknadens förfogande, och får inte tacka nej till ett skit. Då ryker Soc.

Sedan, vad många inte verkar fatta, har de gjort Soc bidrag till en cp krånglig byråkratisk heltidsyssla jobbsökeri via brev, bankkontoutdrag etc osv allt ska redovisas varje månad.För att få existensminimum, typ 3500? och hyra. Ingen dröm tillvaro i total fattigdom.

Nog bättre med Samhall och en kronofogde som drar ev överskott. De är ngt lite generösare.
Citera
2021-01-02, 23:44
  #3047
Medlem
A*betsförmedlingen kräver 'aktivitet'. Socialen också... Om vi nu har en icke anställningsbar person, vad gott gör vuxendagis?
Citera
2021-01-03, 01:05
  #3048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
A*betsförmedlingen kräver 'aktivitet'. Socialen också... Om vi nu har en icke anställningsbar person, vad gott gör vuxendagis?

Det kan säkert vara så att det inte ska vara för bekvämt att lyfta bidrag. Det sänder fel signaler. Jag tror även att många håller med om att du lika gärna kan skrapa tuggummi på gatan, sortera mynt eller något annat skit när du ändå får pengar. Hellre det än att du sitter på pizzerian och super hela dagarna.

Du kan ju fråga dig vad du har för rätt till att få pengar utan motprestation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in