2020-12-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Sen råder det ingen tvekan om att det är exakt den här formen av tvångsåtgärd där p-piller ska tvingas på kvinnor som båda herrarna diggar. Jag är väl medveten om att det börjar med nått slags dystopiskt scenario där andra ska införa det, men det hela övergår ju snart i att vi redan är där och att det är den enda rimliga vägen att gå.

Hehe ja, med all respekt för åsikten att Henko är dum som ett spån så är det ju rätt uppenbart att 90% av lyssnarskaran tolkar den här typen av "hypotetiska scenarion" som herrarnas faktiska åsikter - samtidigt som just scenario-formen ger dem möjlighet skaka av sig all kritik. Read the book, bucko. Problemet är bara att de här hypotetiska scenarion som en så stor del av podden tillägnas har en tendens att, efter bara några månader, assimileras in i grabbarnas faktiska åsiktspaket.

Vilka tänker de sig ska införa alla dessa hypotetiska tvångsåtgärder - som de tar så mycket avstånd från - i framtiden. Miljöpartiet? Eller SD och ÖP Riks?
Citera
2020-12-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du har faktiskt fel, gubben.

Dina tungt vägande argument, dina fakta och dina utsökta och väl avvägda formuleringar har naturligtvis övertygat mig om att du har rätt i detta. Pwned by faxx and l0gic.
Citera
2020-12-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Vilka tänker de sig ska införa alla dessa hypotetiska tvångsåtgärder - som de tar så mycket avstånd från - i framtiden. Miljöpartiet? Eller SD och ÖP Riks?

Har du inte kollat Allards facebook? Örebropartiet ska bli rikstäckande och dom ska komma in i riksdagen. Han har swishkampanjat om det. God Emperor Markus kommer att utfärda dekret på detta så fort den lilla detaljen är avklarad.
Citera
2020-12-01, 16:58
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
arga ord

Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
mer arga ord

Jag kanske missförstått något men det verkar som ni fått för er att vi som tycker haveristerna är ute och cyklar i det här ärendet automatiskt skulle hatrunka ikapp till M&Ms undergångsfantasier. Det tror jag väldigt få av oss gör. Tittar ni vilka som ryggdunkar Markus olika inlägg hittar ni sura gubbar ute i Närke och tittar ni på Malcolm poster hittar ni konstiga amerikaner som pratar kodspråk om japanska tecknade serier.

Det går alldeles utmärkt att inte välja någons sida här men ändå konstatera att varken Markus eller Malcolm någonsin sagt att de tycker somaliska kvinnor ska tvångssteriliseras. Jag tycker det följer samma mönster som deras övriga utspel. Alltså att vi måste införa en massa gråsosseri ANNARS blir det riktig fascism. Valet är inte mellan "hårda tag nu" och "vänsterliberalism nu" utan "hårda tag nu" eller "Duterte imorgon".

Det kan man tycka är en korrekt eller felaktig beskrivning på samhällets utmaning och kan säkert vara intressant att diskutera. Iallafall mer intressant än Malcolm NPF eller Henkos fylleri.

Mitt tips är att bägge grupper och deras fans kommer göra upp i World of Warcraft istället
Citera
2020-12-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jag kanske missförstått något

Det mesta, tror jag.
Citera
2020-12-01, 18:01
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Det mesta, tror jag.

Försöker du imponera på någon eller är du bara lite kantig som människa?

Den vilja till att missförstå M&M blir ju på ungefär samma nivå så att påstå att Sanna tycker Lars Vilks förtjänar att halalslaktas eller att Axel på riktigt tycket alla på Samnytt ska avrättas. Det är bara trams alltihop.

Vore nästan bättre content om de bara gick direkt på högstadiemobbandet och ägnade en timme åt att Malcolm är ful, fattig och autistisk. Ärligare iallafall.
Citera
2020-12-01, 18:48
Medlem
Är förvånad att axel inte nämnt stenen i hans ruta på gullmars pga hans snack i podden
Citera
2020-12-01, 19:07
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Chad Haveristerna:
Försörjer sig själva och bidrar till samhället genom skatt
betalar sina egna kläder
talar sammanhängande
har konsekventa åsikter
sköter sin egen ekonomi
får ligga

Beta-virgin Malcom:
Tjänar inte en spänn - lever på bidrag
Får kläder av sin mamma vid 33 års ålder
yrar om coronakris som ska leda till apokalyps
byter åsikt varje avsnitt
har god man som sköter ekonomin
har inte fått blöta mikropenisen sen Moldavienbesöket '98
Chad Malcom:
Slår inte sina kompisar
Är inte gift med en ideologi
Skribent för flera stora tidsskrifter, bland annat GP
Har aldrig sökt upp drama
Behöver inte kalla sig för något så banalt som antirasist
Tackar snälla mamma för fina gåvan

Virgin Henko:
Slår uteslutande sina kompisar
Erkänner själv att han inte gillar sossepolitik, men kan inte lämna den
Skribent för sitt Twitter-konto
Gräver dygnet runt i folks bykar efter drama
Försökte göra karriär på att kalla sig antirasist
Hatar sin mamma
Citera
2020-12-01, 19:12
Medlem
Negerollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenadpagullmars
Är förvånad att axel inte nämnt stenen i hans ruta på gullmars pga hans snack i podden

Det har varit tyst om det överallt. Vet du anledningen till att det hände?
Citera
2020-12-01, 20:15
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenadpagullmars

Men fyfan vad pinsamt om detta stämmer. Panga en ruta hos någon man ogillar gav ju knappt några badboy-poäng ens i mellanstadiet.
Axel får ju förvisso vatten på sin kvarn för sin hjältemyt om att alla är välkomna till Gullmars för att göra upp men ingen vågar.

Intressant användarnamn du (och många andra) har förresten. Är det bara jag som tycker den här tråden har vissa beröringspunkter med den gamla mastodonttråden om Cecilia Beckroth?
Citera
2020-12-01, 21:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Finns det någon vänlig själ som kan dela med sig av senaste patreonavsnittet?
Citera
2020-12-02, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Om hans mor har köpt ett antal plagg åt honom, bör det leda honom till åsikten att det är hållbart att betala obegränsat antal barnbidrag till obegränsat antal somaliska familjer, hur länge som helst? Jag ser inget samband, det är två helt olika frågor.
Hans kläder är väl bara en bisats, poängen är att han själv är precis en sådan "parasit" som han menar måste bekämpas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in